בשני נושאים אסטרטגים מהותיים וחיוניים לביטחון ישראל נכשלה ממשלת נתניהו עד כה באורח תמוה אשר קשה לנמקו באמצעים רציונליים.
האחד - כבר הפך לחלב שגלש והמדובר הוא בעשרת חודשי הקפאת הבנייה בשטחי יו"ש. ההחלטה אומללה והיוותה כישלון אסטרטגי חמור לישראל באשר במבחן התוצאה, גרמה לפלשתינים לטפס על עצים גבוהים (בעידודו רווי ניחוח האיסלאם של האובמה) ובכך טרפדה אפשרות לשיחות ישירות עם הפלשתינים. אין באמור כאן לרמוז כי יוצאים היינו נשכרים משיחות אלו (סביר להניח שלא), אך למצער היינו זוכים לרגיעה פורתא בתחום המדיני.
אפשר שכוונת ה
ממשלה הייתה טובה, אפשר שעמלו לרצות את הבלתי אפשרי-האיסלאמיסט
ברק אובמה. אך פוליטיקה אין מנהלים בנוסח "הדרך לגהינם רצופה כוונות טובות", פוליטיקה היא אמנות השורה התחתונה, דהיינו - השגת מטרתך או נכשלת. ממשלתנו אכן נכשלה כאן אומללות. כדי להוסיף עוון על טיפשות, לא חידשה ממשלת נתניהו את הקפאת עשרת החודשים באורח רשמי, אך הקפיאה שוב את הבנייה ביו"ש ממש עד ימינו אלה באורח חד-צדדי וללא יתרונות שכנגד עבור עצמנו. התוצאה הנוספת: "גם אכלנו דגים באושים וגם גורשנו מן העיר".
השני - אוזלת ידה, למצער הפושעת, של ממשלת נתניהו בהכלת הארגונים החוץ-פרלמנטרים העוסקים ב"שלום", ב"שיח זכויות" ועוד נכלולי-סחריר הבאים לחסל את מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי בארצו.
רק אוויל או מבקר חוצן יחלוק כיום על הקביעה כי ארגוני "הקרן לישראל חדשה" - שתיל, קרן פורד ומאות דומיהם - "מהווים סכנה אסטרטגית קיומית למדינת ישראל".
למצער, שני ארגונים מערבים המממנים את שוטמינו מבפנים היו שותפים משך השנים לקביעה כי הקמתה של מדינת ישראל הייתה טעות שיש לתקנה, והמדובר הוא על גורמים ממשרד החוץ האמריקני וקרן פורד. לגבי המממנים האיסלאמיסטים של שוטמינו מבפנים, בהקשר זה אין צורך להכביר מילים.
משנאי החינם הללו בינינו הצליחו משך כ-15 השנים החולפות, אך בפרט משך 5 השנים האחרונות, להעמיד את ישראל במצב מגננה תמידי. הם הצליחו להצמיד לישראל תוויות של "מדינה כובשת" ו"מדינת אפרטהייד". הם הצליחו ליצור לישראל מצג של דה-לגיטימציה הקושר אנושות את ידיה של ישראל בבואה להגן על עצמה (דוח גולדסטון כבר אמרנו?), הם הפכו את מדינת ישראל לברווז צולע והמצב עוד עומד להחמיר.
ממשלת נתניהו עשתה את שגיאת חייה-חיינו, לא הקואליציוניים, אלא הישראלית-קיומית - היא טרפדה את כל ההצעות לפיקוח והגבלת ארגוני השטנה החוץ-פרלמנטרים הפועלים בישראל במימון זר, אשר חלקו מגיע בפירוש ממדינות אויבות-בנפש לנו.
ניתנת האמת להיאמר, אותן הצעות אשר הועלו בכנסת ישראל על-ידי אנשים טובים ואכפתיים אשר אינם יכולים לעמוד מנגד בחזותם את מדינתם מידרדרת במדד הקיום לשאול תחתיות תחת שרביטם מלופף הממון של שוטמי ישראל מבפנים, אותן הצעות כוונותיהן היו טובות, אך מהותן שגויה. מאידך-גיסא, איננו מצפים מהממשלה להיות מהאו"ם, שהרי לכך קיים ה"שמום". הסרת הצעות בלתי ראויות מטעם חברי-כנסת אכפתיים אין פירושה כי חברי הממשלה חייבים להפוך ל"תפודי כורסה" ולא ליזום דרכים חלופיות להכלת הסכנה האסטרטגית הרובצת כעננה שחורה מעל ראשינו.
במדד הדמוקרטיה המתגוננת נמצאת ישראל הרחק, הרחק מאוד מלהתקרא "דמוקרטיה מתגוננת". בהתאם למצבה הגיאו-פוליטי האזורי, הרי ישראל היא דמוקרטיה אוטופית מתאבדת, המגובה, מובלת ונשלטת על-ידי "כנופייה נכלולית לשם פשע" של "שלטון החוק", אשר סביבה חגים לוויינים של עמותות "משנאי החינם בינינו", ומכאן כי צועדת בסופו של יום לעבר חורבנה.
אך גם כאשר אנו חפצים להקנות לדמוקרטיה שלנו גוון מתגונן, אל לנו לשפוך התינוק עם המים. טענות ארגוני השיטנה החוץ-פרלמנטרים כי הצעות החוק הבאות להגביל יכולתם לקבל תרומות הן בלתי דמוקרטיות, אכן כן, הן צודקות.
אל לנו להתמקד במניעת העברת תרומות או במיסוין ושאר שיטות מעין אלו, אלו אינן דרכי הדמוקרטיה. עלינו להתמקד בהפיכת התרומות לשקופות כבדולח, לשזפן בעין השמש המחטאת. בו בזמן, עלינו לתקון ולהפעיל (בעיקר להפעיל - תחום בו אנו אפסי-אפסים) תקנות אכיפה קשות ואכזריות, תוך קיצור תהליכים שיפוטיים דרסטי, אשר לפיהן כל פורץ-גדר יישא עונש כה חמור עד כי ישקול עשר פעמים לפני שיעז לעבור על החוק.
בעניין זה עלינו ללמוד לקח מהאמריקנים. הם כבר עברו מצבים מעין אלו, בפרט בעת המלחמה הקרה, כאשר רוסיה הסובייטית שלחה אצבעות מרופדות ממון לקרבי הדמוקרטיה האמריקנית באמצעות, אכן ניחשתם, עמותות חוץ-פרלמנטריות קומוניסטיות הפועלות (כמה מוכר ובנאלי במקומותינו כיום) במסווה "שלום" ו"זכויות אזרח", כן, זה החל שם. ולכן, כל שעלינו לעשות הוא "להתגלח על זקנם", בלי קומבינות, קריצות ונכלולים ישראלים, בפשטות ליישם את שעובד נכון והיטב מעל שבעים שנים עבור האמריקנים.
המדובר הוא ב
"חוק רישום סוכן זר" האמריקני אשר חובה עלינו לגיירו ולהשמישו כאן אצלנו. זהו חוק ותיק אשר נחקק בארה"ב כבר בשנת 1936 ועבר כבר התאמות ועידכונים רבים בעת "המלחמה הקרה", ראוי ללמוד ממנו.
אנו נביא עבור הקורא את עיקרי החוק (בעברית - באדיבותו של אכפתי אלמוני) וניתן יהיה להתרשם עד כמה מחשבה דמוקרטית מתגוננת כהלכתה הושקעה בחיבור החוק מעבר לים:
1. רישום ככלל - חובה על סוכן זר, קרי מי שפועל בארה"ב בעבור גוף זר, להירשם במשרד המשפטים. במסגרת הרישום מחויב הסוכן בגילוי מידע מפורט על מי שפועלים במסגרת הגוף הזר שהוא מייצג, מקורות המימון שלו ואופן השימוש בכספים שקיבל. את הרישום יש לעשות בתוך עשרה ימים מהיום שבו הפך אותו אדם לסוכן זר, ובטרם החל בפעילותו בעבור הגורם הזר.
2. עידכון שוטף לפחות אחת לחצי שנה חובה - על הסוכן הזר להעביר למשרד המשפטים עידכון של נתוני הרישום ובו פירוט פעילותו בחצי השנה שקדמה לעידכון. רשאי התובע הכללי (העומד בראש משרד המשפטים) לדרוש קבלת עידכונים במועד מוקדם יותר, אם הוא סבור שיש בכך צורך מסיבות של ביטחון לאומי או אינטרס ציבורי.
3. חובת הגילוי - על כל חומר שהסוכן הזר מפיץ חייבת להופיע באופן בולט הצהרה שהמידע מופץ בשם הגוף הזר, כולל ציון שמו של גוף זה. עותק מחומר זה יש להעביר בתוך 48 שעות למשרד המשפטים.
- בכל שיחה שהסוכן הזר מקיים עם גורם בממשל (הרחבת רול - כל מגע שהוא, עם כל גורם ממשלתי או שאינו כזה), ובכלל זה בשיחותיו עם חברי הקונגרס, חובה על הסוכן להבהיר לבן-שיחו כי הוא פועל בשם הגוף הזר.
- כל סוכן זר שמעיד לפני ועדה של הקונגרס, חייב להמציא לוועדה עותק מהצהרת הרישום האחרונה שהעביר למשרד המשפטים.
- חובה על הסוכן הזר לשמור רישומים של כל פעילויותיו ולאפשר לשר המשפטים לבדוק אותם בכל עת שיידרש.
יצוין כי ההגדרות בחוק האמריקני למונחים "גוף זר הן רחבות וכוללות. כך, למשל, הוראת "גוף זר" עשויה להיות ממשלה או מפלגה זרה, אך גם כל אדם שהוא מחוץ לארה"ב. נוסף על כך, המונחים "ממשלה זרה" ו"מפלגה זרה" מוגדרים אף הם הגדרה רחבה - הוראת "ממשלה" עשויה להיות כל שלטון, חוקי או לא חוקי, מוכר או לא מוכר על-ידי ארה"ב, והוראת "מפלגה" עשויה להיות כל ארגון המנסה להגיע לשלטון בטריטוריה זרה.
בהגדרת "סוכן זר" נכללים אלה: אדם (המילה "אדם" חלה לעניין זה גם על שותפות, התאגדות, ארגון וכל צורת התארגנות של בני-אדם, למעט בעלי אזרחות ותושבות של ארה"ב או תאגידים המאוגדים על-פי חוקי ארה"ב, שמרכז העסקים שלהם. הנהלתם, בדרך-כלל, היא בארה"ב), הפועל בארה"ב כסוכן, כנציג או כעובד של גוף זר, אדם הפועל לפי הוראה, בקשה, הנחיה או שליטה ישירה של גוף זר, או אדם שפעולותיו מפוקחות, מונחות, או נשלטות, באופן ישיר או עקיף, ממומנות או מסובסדות, באופן מלא או חלקי, על-ידי גוף זר המבצע אחת מאלה - ישירות או באמצעות אדם:
א. פעילות פוליטית למען אינטרס של גוף זר; פעילות שאדם מתכוון להשפיע באמצעותה או מאמין שתשפיע על סוכנות או על פקיד של ממשלת ארה"ב, וכן פעילות כאמור המכוונת להשפיע על הציבור בארה"ב לנקוט עמדה כלשהי בכל הקשור להסדרים של ענייני הפנים או מדיניות החוץ של ארה"ב.
ב. יעוץ ליחסי ציבור, פרסום, שירותי מידע או יעוץ פוליטי בעבור או בשם אינטרסים בתחום המדיני של גוף זר.
ג. שידול, איסוף או נתינת תרומות, הלוואות, כסף או כל דבר אחר בעל ערך למען אינטרס של גוף זר.
ד. ייצוג אינטרס של גוף זר לפני כל סוכנות או פקיד של ממשלת ארה"ב.
4. אדם המסכים לפעול למען אינטרס של גוף זר, המתיימר לפעול למענו, המתכוון לפעול למען אינטרס של גוף זר או הרואה את עצמו עושה זאת. לרשימה שלעיל שורה ארוכה של חריגים: לדוגמה, עיתונאים העומדים בקריטריונים מסוימים אינם נחשבים סוכנים זרים אך הם כפופים למגבלות אחרות עקב מקצועם.
מומלץ לחברי הכנסת להיכנס לאתר החוק האמריקני וללמוד ולשנן היטב את הנאמר שם. רבים יופתעו מהפירוט, התחכום וההגנה על הדמוקרטיה, תוך שמירת
חופש הביטוי בו-זמנית המופיעים בו. על חברי הכנסת לחדול מלנסות ולהמציא את הגלגל בשטח זה. אין פסול בכך שנלמד מנסיונם של אחרים.
בנוסף, אימוץ החוק האמריקני ככללו, לא יגרום להכפשת ישראל כמדינה חוסמת דמוקרטיה וחופש ביטוי. כל מי שיתלונן על כך, יש לשלחו לאורים והתומים של הדמוקרטיה העולמית, למשרד המשפטים האמריקני לקבלת הסברים. בניגוד לנו, הם מצטיינים בכך.
ככל שנקדים לאמץ את חוק רישום סוכן זר במקומותינו, נועיל לביצורה וחוסנה של מדינת ישראל, ונסלק הרבה דם רע הקיים כאן בינינו. אך יותר מכל, שקיפות כוללת ורחבה בנוסח 'חוק רישום סוכן זר' כנזכר לעיל, תעמיד בעין הציבורית לחיוב עמותות אשר בכנות תורמות לחיי החברה ותקינותה המוסרית הלאומית והקיומית, ומנגד, תטיל אור מבזה-שלילי על אותן העמותות הפועלות ללא לאות לשם הרס מדינת היהודים בארץ ישראל. הציבור הישראלי אינו טיפש, הוא יבור מיד את התבן מן הבר וישכיל לנהוג בהתאם לאינטרסים הקיומיים שלו.