|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מהפכת התחבורה מורגשת

השינויים בתחבורה הציבורית במרכז אינם מובנים מאליהם ורצוי שיהוו דוגמה לכל רחבי הארץ תשתיות התחבורה הציבורית אינן מספיקות ורכבת ישראל סובלת מרעות חולות שדורשות פתרון בנוסף לבנייה, עשייה, הקצאת משאבים ועבודות פיתוח - דרוש גם מהלך חינוכי
26/07/2011  |     |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
תל אביב והמרכז לא לבד [צילום: פלאש 90]

בשבועות האחרונים דב נבון מציץ מכל פינה כדי לקדם את השינויים בתחבורה הציבורית בגוש דן. הקמפיין משעשע אבל למציאות צריך להתייחס ברצינות. השינויים בתחבורה הציבורית במרכז אינם מובנים מאליהם ורצוי שיהוו דוגמה לכל רחבי הארץ. אין לאיש ספק באשר לנחיצותה של תחבורה ציבורית מבחינה כלכלית ואקולוגית, כך שהפיכתה לנגישה ונוחה יותר מעוררת תקווה שמא באמת הנהג הישראלי יסכים לזנוח את ההגה לטובת כולם.

אבל תל אביב והמרכז לא לבד. על משרד התחבורה מוטלת משימה לא פשוטה בכלל, לעודד תחבורה ציבורית מחד-גיסא ולשדרג תשתיות מאידך-גיסא על-מנת לקצר את המרחקים בין המרכז לפריפריה. מצב התחבורה שקיבל ישראל כץ עם כניסתו לתפקיד היה מהגרועים בעולם, ודי במבט חטוף על הדוח השנתי הקודם שהגישה התאחדות הקבלנים, בו ישראל נמצאת באחד המקומות האחרונים בעולם בתחום התחבורה. בשנתיים האחרונות אנשי המשרד נאבקים בפקק אחרי פקק, כביש אחרי כביש, מקימים גשר אחרי גשר ובונים מחלף אחרי מחלף, הכל על-מנת להפוך את המדינה הקטנה ממילא שלנו, לכזו שבה נגישות התחבורה היא מהמתקדמות בעולם.

לרוב נוהגים שרי תחבורה להעדיף את הפתרונות הנראים לעין, לא את אלה שיחזיקו מעמד לאורך שנים. בכל הנוגע לתחום התשתיות, לא כדאי לבצע עבודות. הציבור לא מרגיש בהן ואין להן ערך אלקטורלי, אבל שר התחבורה כנראה מוכן לשלם את המחיר ומפנה את המשאבים לעבודות ה"שחורות" שאמנם קשה לגזור לכבודן סרט אבל תרומתן לנסיעה החלקה תורגש שנים רבות.

הדרך עוד ארוכה. תשתיות התחבורה הציבורית אינן מספיקות, רכבת ישראל סובלת מרעות חולות שדורשות פתרון, נתיבי התחבורה הציבורית נתפסים שוב ושוב על-ידי נהגים ברכבים פרטיים, עומסי התנועה הכבדים עולים למשק מיליארדים, אבל יש אור בקצה המנהרה והוא דורש בנוסף לבנייה, עשייה, הקצאת משאבים ועבודות פיתוח - גם מהלך חינוכי.

כולנו זוכרים את הקמפיין "אסור לקטוף פרחים מוגנים" שזכה להצלחה כבירה והנחיל לדורות של ילדים מודעות לחשיבות ההגנה על פרחי בר. כך גם בתחום התחבורה הציבורית. רק קמפיין רחב-היקף הכולל כניסה למערכת החינוך והסברים על חשיבות הנסיעה בתחבורה ציבורית יכול להוביל למהפך האמיתי. אם נלמד כחברה להעריך את היתרונות בתחבורה הציבורית, נוכל להפוך את תוכניות העבודה של משרד התחבורה למציאות קיימת יומיומית ועוד נשאל את עצמנו - איך הסתדרנו בלי זה עד עכשיו...

הכותב הוא סגן נשיא ויו"ר אגף תשתיות בהתאחדות הקבלנים.
תאריך:  26/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
אילן מרדכי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מהפכת התחבורה מורגשת
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
2/08/11 12:54
2
שנפלד סמי
16/08/11 11:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מסכים כי בשעה שאנו מבקשים לקדם צדקה ומשפט בישראל - השאלה הפוליטית צריכה להידחק לסוף השיקולים. היא נותרת קיימת, אולם חשיבותה מאוד מאוד פחותה.
26/07/2011  |  הרב יובל שרלו  |   מאמרים
דומה שהשמאל הרדיקלי (והאנרכיסטי) השתלט לנו לאחרונה על החיים, מתעלק על כתפנו ומכווין את השיח הציבורי, תוך שעמל הוא לקעקע את לגיטימיות הממשלה הנבחרת באמצעים הידועים כפשיסטיים. התקשורת התגייסה כעט-אחד להפלת ממשלת נתניהו שלא באמצעות פתק הבוחר, אלא באמצעות מספר מאות אנשים ואוהלים (50 האוטובוסים אשר הזרימו מפגינים מפוקפקים להפגנה המפוקפקת עוד יותר - אינם בחשבון כמובן).
26/07/2011  |  אהרון רול  |   מאמרים
במוצאי שבת האחרונים שוטטתי הלוך ושוב בשדרות רוטשילד. הסתכלתי טוב על האוהלים, העצים והאבנים - מסתבר שהם יודעים לדבר - ומהסיסמאות שהתנוססו עליהם הצלחתי ללמוד כמה דברים.
25/07/2011  |  רלי פנחס  |   מאמרים
נניח שהייתי מועמד לרמטכ"ל או מועמד למנכ"ל רשות השידור ושלושה אנשים נכבדים באולפן יום שישי צבעוני היו מסכלים אותי או מנסים לסכל אותי תוך שימוש בכלים מאוד-מאוד לא אתיים (באורח קיצוני שבקיצונים) - מה הייתי עושה?
25/07/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
בעוד כחודשיים ימלאו שבעים שנה לזמר היהודי-אמריקני פול סיימון, אשר מתמודד לא מעט שנים עם חסד נעוריו. גם בקולו וגם במראהו סיימון כמעט שלא השתנה. נכון שהוא הקריח מעט וגם השמין, אך חוץ מזה הוא לא השתנה. מאחר שסיימון מעולם לא נחשב כמרדן גדול, הוא לא היה צריך להתמודד עם הזקנה אשר פשתה עליו לאחרונה.
25/07/2011  |  רועי אורן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il