|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות
'האידיוטים המועילים' [צילום: פלאש 90]

מפגיני הדיור - 'אידיוטים מועילים'

מחאת הדיור באה ממצוקה אמיתית, אבל מְלוּבָּה בידי שמאל קיצוני, אנרכיסטים פורעי חוק ומפלגות אופוזיציה, שהופכים את שוכני האוהלים ל'אידיוטים מועילים' במאמציהם לשנות הכרעת הבוחר
27/07/2011  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
נקודת הרתיחה החברתית
אהרון רול
הרתיחה הרוחשת מתחת לפני השטח בקרב מיליוני הרוב הדומם-השפוי תתפרץ מתישהו * אפשר שאנשים טובים יגיעו למסקנה שמכיוון שהדמוקרטיה הישראלית מאפשרת מעשי רמייה, קעקוע הקיום הלאומי ושרלטנות, יש להשעות לזמן מה את הדמוקרטיה לטובת דיקטטורה זמנית
לרשימה המלאה

גם אם אין לבטל במחי יד את האותנטיות של מחאת הדיור, בעיקר לזוגות צעירים, אסור להתעלם מכך שתנועות השמאל הקיצוני ומפלגות האופוזיציה, לצד האנרכיסטים פורעי חוק מקצועיים למיניהם, תפסו טרמפ על המחאה האותנטית, על-מנת להשתמש בה כמנוף נוסף במאמציהם לעורר מדנים, להפיל את הממשלה ולשנות בכוח המחאה את החלטתו הדמוקרטית של הבוחר. שוב מתברר שהשמאל הקיצוני לא יפספס שום הזדמנות לכפות את רצונו על הבוחר, ולעזאזל הדמוקרטיה.

לנין קשישא כינה אינטלקטואלים ברחבי העולם שהתגייסו למען המהפכה הקומוניסטית – 'אידיוטים מועילים'. הוא גם השכיל לארגן ברחבי הדמוקרטיות המערביות 'ארגוני חזית', שמטרתם הייתה למוטט את המשטרים הדמוקרטיים באמצעים שהדמוקרטיה העמידה לרשותם ולהשליט במקומם את הקומוניזם הדורסני והרצחני – וכל זאת מבלי להזכיר בחצי מילה את המונח המתועב קומוניזם (וראו בספרו המצוין של אמנון לורד על הביוגרפיה הפוליטית של אורי אבנרי, העוסק בין היתר בתופעת הקמת ארגוני חזית מוסווים בארץ, לשיפור דימויו של גן העדן הקומוניסטי).

חבל שהמפגינים, חלקם תמימים וחלקם סתם מפונקים, הופכים בלא ידיעתם בידי האנרכיסטים-לניניסטים, לאידיוטים מועילים (למי? – לתפישת העולם האנרכיסטית שגורסת בציניות, שכמה שיותר רע יותר טוב).

כך שלא מהפכה בתחום הדיור מכינים לנו ארגוני השמאל הקיצוני – דוגמת הקרן לישראל חדשה (שאינה אלא כידוע הקרן להחרבת ישראל היהודית ולעשייתה למדינת כל תושביה) וגרורותיה, אלא שלב נוסף במאמץ למהפך פוליטי, שאותו היטיב להגדיר ח"כ אורי אורבך: "הם לא רוצים בית. הם רוצים לפנות את נתניהו מביתו". זו כל תורת מחאת הדיור על רגל אחת.

ההקפאה עדיין נמשכת
[צילום: פלאש 90]

כמובן שאין הדברים הללו נועדו לזלזל כהוא זה בעצם המצוקה. כותב השורות האלה השיא ילדיו וחש על בשרו את הקשיים. אלא שהבעיה היא, שטרמפיסטים הזויים מן השמאל האנרכיסטי השתלטו על מסע המחאה, והפכו את המפגינים התמימים למריונטות, שבאמצעותן הם זוממים לשנות את תוצאות הבחירות.

ואם במצוקת דיור עסקינן, חובה להזכיר לכולם, לשמאל ולימין גם יחד, ששניהם אחראים במידה רבה למצוקת הדיור. זו איננה הערכה. זו עובדה. למשל ההקפאה שהפעיל ראש הממשלה נתניהו בשרירות-לב, ב-1 בדצמבר 2009, בגיבוי מסיבי של השמאל והאופוזיציה. הנה מה שאמר בעניין זה הפרשן של העיתון הכלכלי 'גלובס', דרור מרמור, שמבין דבר או שניים בענייני שוק הדירות בישראל: "בין אם אוהבים את הבניה ביו"ש ובין אם לא, ברור שבעשורים האחרונים הבניה ביו"ש מיתנה את הביקושים והיוותה חלופה זולה שהשפיעה על עקומת הביקוש וההיצע. הבניה ביו"ש איפשרה לזוגות צעירים, בעיקר דתיים, לגור באריאל, אפרת ומעלה אדומים, במקום להצטופף במישור החוף". אבל מאז ההקפאה, הוא מאשר, חל שינוי עצום. כל הזוגות שחיפשו במרוצת 2010 דיור ביו"ש, נתקעו במישור החוף וממילא גרמו לנסיקת הביקושים והמחירים.

וההקפאה, אגב, לא חלה רק ביו"ש ולא החלה בדצמבר 2009. שר השיכון אריאל אטיאס הטיח בנתניהו בנובמבר 2009 כי כבר חודשים ארוכים לפני כן, הוקפאה בפועל בניית למעלה מאלפיים דירות ביו"ש. וכזכור, גם בירושלים הופעלה הקפאה אכזרית. שתי ההקפאות הללו, למרות שהופשרו, עודן נמשכות בפועל. באפרת למשל מתוכננות 1,500 יח"ד שעברו את כל האישורים הסטטוטוריים וניתן להתחיל מחר בבוקר בבנייתן, ועוד כ-3,000 יח"ד שניתן להתחיל בבנייתן תוך שנה – וכל השפע הזה תקוע בשל סירובם של ראש הממשלה ושר הביטחון, בגיבוי אדיר של השמאל, לחתום על האישורים.

החרדון הנדיר

אשמים, מסתבר, יש גם בימין, אבל גם בשמאל שמעניק אוטומטית גיבוי לארגונים הירוקים למיניהם, הבולמים בנייה בשטחים נרחבים ופתוחים, רק כדי להגן על איזשהו חרדון נדיר, צב מופלא, עיט חריג ויתוש מוזר, ובמקום לדאוג לחיים, יקרים להם יותר בעלי החיים.

איך אפשר, חברים יקרים ממאהלי המחאה, להילחם נגד בנייה ופיתוח, ובו בזמן לבכות על מצוקת הדיור? איך אפשר לתמוך בקליטת עובדים זרים וילדיהם במקומותינו, ובו בזמן לקבול על מחסור בדיור זול (הנתפס על ידם)? ואיך אפשר להתגייס להגנת 'זכותם' של פסבדו-פליטים מוסלמים ממדינות עוינות להישאר בארץ, ובה בעת להתאונן על מחסור בדירות עממיות (שגם הן מתאכלסות בפליטים, בשיטת ארבעה בחדר)?

חברים יקרים, יושבי מאהלי המחאה, הגיע הזמן להבין שרק מכשפים ומאחזי עיניים מסוגלים להבטיח לכם שניתן לאכול את העוגה ולהותירה שלמה.

רוטשילד פינת שינקין
המחאה - חגיגה לעיתון הארץ [פלאש 90]

ב-26.7.11 הייתה כותרתו הראשית: "87% תומכים במפגינים; ירידה חדה בתמיכת הציבור בנתניהו", ולמחרת: "ראשי המחאה דחו את תוכנית נתניהו". זו מדיניותו המוצהרת של העיתון שחושב שיש לו מדינה, אשר כתב במאמר מערכת חד-משמעי במילים הכי ברורות שרק אפשר: "אסור שתישאר (המחאה) רק ברחובות, עליה לבוא לידי ביטוי גם במערכת הפוליטית" (25.7.11)

עובדה היא כי את המחאה כולה הולידה 'נערת מצוקה' אחת מכפר שמריהו, שהשמנת המרוחה על שפתיה טרם יבשה, והיא מתעקשת לשכור בגרושים סבירים דירה במקום טוב באמצע, משהו בסביבות רוטשילד-פינת שינקין. ואם לא, היא תארגן לכם וודסטוק-מחאה ברוטשילד.

היוזמה למאהל המחאה הראשון יצאה מדפנה ליף, שמתפרנסת מעריכת סרטוני וידאו של הקרן החדשה ושתי"ל (שהיא חברה-בת של הקרן), ואליה הצטרפו חבריה לקרן לישראל חדשה. מנכ"ל הקרן רחל ליאל (שבִּתה, כתבת חברת החדשות בערוץ 2, דפנה ליאל, מסקרת – לא יאומן כי יסופר – מדי פעם את מאהלי המחאה שאמהּ מעודדת), בחשה ועודדה, ואף אישרה זאת במילותיה שלה: "הקרן החדשה לישראל גאה... ללוות גם את המאבק הזה, ברוח, בכוח אדם ובמשאבים (לרבות אספקה שוטפת של אוהלי-הקייטנה – הערת הכותב - מ.ר.) ... מחאתם המוצדקת של הצעירים תתאפשר בתנאים אנושיים יותר (שהקרן סיפקה להם – מ.ר.), על-מנת לספק רוח גבית למפגינים, במטרה לשמור ולשמר את הנושא בראש סדר היום הציבורי בישראל".

בנוסף לפעילי הקרן החדשה-שתי"ל (המספקת אוהלי-קייטנה למפגינים), מלבים את 'רוח המהפכה' מקצועני שמאל קיצוני, שאת פרצופם של חלק מהם חושף ארגון 'אם תרצו': אלה ידעיה, סרבנית שירות שעשתה שירות לאומי-אזרחי בעמותת הקרן החדשה – 'רופאים לזכויות האדם'; אלון ליגרין, חבר חד"ש הקומוניסטית ועמותת 'עיר לכולנו'; יהודית אילני דוברת בל"ד, מפלגתו של המרגל המושחת עזמי בשארה; סתיו שפיר פעילת שמאל רדיקלית, חברת קומונת אנרכיסטים וסטודנטית בפרויקט פלשתיני-ישראלי בלונדון, ועוד טהרנים שכמותם.

לא פלא שפעילים ששכל בקודקדם ועיניים להם לראות ולהשכיל, כמו תנועות בני עקיבא ו'אם תרצו', שנטלו חלק חשוב בפעילות המחאה בראשית הדרך, נטשו אותה משהבינו שמדובר במחאה פוליטית, לא חברתית. הרי לנגד עיניהם גורשה בבוז, כמעט במקלות, ח"כ מירי רגב, ליכוד, פעילה להקלת מצוקת הדיור, ממאהל המפגינים, כביכול משום שאינם רוצים לערב פוליטיקה במאבקם, ובו-זמנית חיבקו בחום אל לבם את ח"כ ניצן הורוביץ, מרצ, ילד שמנת בזכות עצמו, שהגיע לשטח כדי לתפוס טרמפ פוליטי על גלי המחאה.

אבל למה לחפש את הפוליטיקה המוסווית שנשתלה בקרב השובתים ללא ידיעתם? הדברים כתובים שחור על גבי העיתון הפוסט-ציוני 'הארץ', שלפי סקר 'יפעת', פירסם כפול אייטמים בנושא מחאת האוהלים, יחסית לשאר העיתונים, ועוסק ללא הרף בליבוי נלהב של מחאת הדיור. העיתון שגם הוא חוגג עם השמאל הקיצוני והאנרכיסטים על גלי המחאה, מקדיש את כותרותיו הראשיות לעידוד המחאה, לבל תתייבש חלילה. ב-26.7.11 הייתה כותרתו הראשית: "87% תומכים במפגינים; ירידה חדה בתמיכת הציבור בנתניהו", ולמחרת: "ראשי המחאה דחו את תוכנית נתניהו". זו מדיניותו המוצהרת של העיתון שחושב שיש לו מדינה, אשר כתב במאמר מערכת חד-משמעי במילים הכי ברורות שרק אפשר: "אסור שתישאר (המחאה) רק ברחובות, עליה לבוא לידי ביטוי גם במערכת הפוליטית" (25.7.11). הנה 'האקדח המעשן'. ככה זה כשעיתון המתיימר להיות מהוגן, מתחבר לאנרכיסטים, מסרב כמותם להכיר בתוצאות הבחירות, וסבור כמאמרו של איש השמאל יצחק בן אהרון כי "צריך להחליף את העם".

תאריך:  27/07/2011   |   עודכן:  27/07/2011
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפגיני הדיור - 'אידיוטים מועילים'
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פועה
27/07/11 16:43
 
אמת מארץ תצמח
27/07/11 20:30
 
נתניהו הטמבל
28/07/11 11:10
2
נחום שחף
27/07/11 17:22
 
סתם_1
27/07/11 20:34
 
הדוד של הדודה
27/07/11 21:15
 
יוסלביץ
27/07/11 22:26
3
אליהו חיים
27/07/11 22:34
4
המאהל יביא לכאוס
28/07/11 09:47
5
צדוק
28/07/11 10:37
 
מאןדהוא
28/07/11 14:30
6
קורןנאוה טבריה
28/07/11 12:47
7
הרואה
29/07/11 14:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אז מהי המחלה שלנו? איזו מחלה "נדירה" יש לנו, שכל-כך קשה לאבחן אותה ולטפל בה? כי הרי איננו טיפשים, אנחנו מוציאים על רפואה יותר מכל חברה אחרת בעולם (ניחוש).
27/07/2011  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
"תהיינה הפתעות" – כך הבטיחו דוברי הממשלה לפני מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה (ג', 26.7.11). "יהיו פתרונות" שיציג ראש הממשלה, הודיעו שרים שנשלחו להגן על הממשלה או "להיכנס מתחת לאלונקה" כלשון נתניהו. ב"ישראל היום" נאמר יום לפני הופעת ראש הממשלה כי "יוצגו שורה של צעדים ממוקדים לפתרון בעיית הדיור בישראל ומדובר בצעדים של ממש".
27/07/2011  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
מחאת הדיור היא, מעל לכל, מחאתו של מעמד הביניים. זה שנשחק עד דק במרוצתן של השנים האחרונות. את מצוקתו לא ניתן לפתור בשליפה מן המותן. בוודאי שלא בחלומות באספמיה, נוסח עידוד-בנייה כביכול.
27/07/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
לפני פחות מחודש נערך במטה הארצי של המשטרה בירושלים טקס חגיגי לרגל פרישתו של תנ"צ ניר מריאש, ראש מינהל הטכנולוגיות במשטרה. בטקס נכח מחליפו, נצ"מ אלון לבבי, שנבחר על-ידי המפכ"ל, רנ"צ יוחנן דנינו. מריאש הודה במהלך הטקס לכל חבריו במשטרה, ובמיוחד לנצ"מ שי קופרמן, סגנו, שליווה אותו לאורך כל תקופת כהונתו במינהל.
26/07/2011  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
השמש טרם הספיקה לשקוע על בוקרו של יום הקיץ הבהיר, בו חשף ידיעות אחרונות את תוכניתה של ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', להגיש לאישור מיידי של הכנסת סדרה של תיקוני חקיקה, והארץ רגשה. צריך לבטל את חזקת הגיל הרך? לא צריך לבטל את חזקת הגיל הרך? התקשורת הוצפה בוויכוחים ארסיים וסוערים. רשת האינטרנט הייתה כמרקחה – טוקבקים נזעמים מזה, וטוקבקים כועסים מזה, נשים מול גברים וגברים מול נשים, מלחמת המינים במרעה.
26/07/2011  |  עו"ד יעל גיל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לא זו בלבד שסער הפר הסכם באורח חד-צדדי אלא הוא דוהר אל לוע הארי    איש בליכוד לא ישלם בעבורו בפריימריז הקרובים, כי הוא כבר הוריד את מרכולתו מן המדפים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
דרור אידר
דרור אידר
יהודי העולם יודעים שישראל היא תעודת הביטוח שלהם במקרה שיימצאו בסכנה    ישראל היא גם סיבה לביטחונם העצמי מול פשעי שנאה וליכולתם לזקוף את ראשם    הבעיה היא שחלק ניכר אינו מוכן לשלם את ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
הדרך היחידה לצאת מהמצב הקיים, שממשלת ישראל תהיה זו הראשונה שתצהיר כי היא מוכנה לשחרר מאות עצורים ואף מספר גדול יותר של כמה אלפים מתוך כ-6,000 העצירים הפלשתינים הנמצאים בידי מדינת י...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ה"דיילי טלגראף" הוא בעיני אחד העיתונים המשובחים שאי פעם עיינתי בהם. כמותו גם המגזין "ספקטייטור"    רק להתקנא בשפה הצחה בה נדפסים הפרסומים    אצלנו יש ומשולבים במאמרי דעה, גידופים, כל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il