בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
14 ביולי - יום הבסטיליה הישראלית
|
החברה הישראלית חבה תודה גדולה לתנועת המחאה, שהעניקה לנו פנינה ערכית ורבת עוצמות של שיח ציבורי שכל תכליתו להניח אדנים למדינה, הרואה לנגד עיניה בראש ובראשונה את ההון האנושי כערך עליון
בחורה ישראלית צעירה , דפני ליף, ומספר צעירים , שהתלוו אליה ב-14 ביולי כדי להציב את האוהלים הראשונים בשדרות רוטשילד , הם כבר חקקו תאריך חשוב בתולדותיה של מדינת ישראל - יום הבסטיליה הישראלית . ב-14 ביולי 2011 הצליחה קבוצה קטנה של צעירים לנפץ את הבסטיליה של אדישות וקיטור ויצירת בסיסי עשייה אקטיבית. בהצבת האוהל הראשון, שסחף עוד 80 קהילות של אוהלים , הונחו יסודות לעשייה, המעלה על סדר היום כמיהה לשינוי חברתי . התקשורת התמקדה בעיקר בהפגנות המוניות , שעלו וגעשו כפרץ מפתיע ברחבי הארץ . הפגנות המוניות נלכדו יפה בעין התקשורת . מצער אותי , שהתקשורת פסחה על תופעה מרשימה של מעגלי דיון , ששטפו את המאהלים . מעגלי דיון רבים , שנשבה בהם רוח של כמיהה לסדר יום חברתי חדש בישראל . החברה הישראלית חבה תודה גדולה לתנועת המחאה, שהעניקה לנו פנינה ערכית ורבת עוצמות של שיח ציבורי , שכל תכליתו להניח אדנים למדינה, הרואה לנגד עיניה בראש ובראשונה את ההון האנושי כערך עליון. אני מבקש להתייחס אל מעגל דיון אחד כזה , שהיה רחוק מעיני המצלמות . מעגל דיון שהיה בערבו של יום די קודר במציאות הישראלית , והתקיים בקטע הקטן בשדרות רוטשילד בין רחוב נחמני ובין רחוב בצלאל יפה . זו הייתה התכנסות שנייה של אותו מעגל , שהמתמקד בדיון בטקסטים מתוך הספר "אלטנוילנד" של בנימין זאב הרצל. אודה , שזה היה ערב קשה . ערב המביא עימו לדיון התוסס ידיעות כואבות על רצח של חיילים ואזרחים במבואות העיר אילת , וחששות כבדים מה טומן בחובו המחר . לדיון הערני בתוך הסאונה הרותחת של אוגוסט לוהט נכנסות זו אחר זו ידיעות על רצח , שמבצעת חולית דמים , שבאה מסיני לזרוע מוות . בתוך האווירה הזו של מוות ודם בדרום מתקיים מעגל דיון כואב במיוחד, כשבידי המשתתפים דפים מטקסט של "אלטנוילנד" . מנחה הדיון הוא צעיר ישראלי , שנולד בישראל למשפחה שעלתה מאתיופיה וכיום תלמיד במכללת ספיר . משדרות רוטשילד אני נזרק עשרות שנים לאחור , לאי שם בשיעור מחנך בכתה ח' בבית הספר לילדי עובדים ע"ש משה הס בפתח תקוה , לשיעור בו אנחנו קוראים אותו טקסט בהתרגשות . כי כך אנחנו רוצים לראות את המדינה העתידה לקום . אנחנו מזדהים עם שורות מספרו של הרצל , המביעות משאלה על "כינונה של חברה שתהיה מושתתת על עקרונות של שוויון סוציאלי...זו תהיה מדינה חילונית שוויונית , מדינה של צדק חברתי" . (מילים מוכרות מקצב סוחף של קולות שניתן לשמוע בימים האחרונים) היינו ילדים על סף כניסה לעולם של נעורים ובגרות התווכחנו בלהט על הסיפא למשפט הקודם - "יש מקום רב ליוזמה הפרטית והעיקרון החברתי המוגדר בהדדיות" . הכיתה נחצתה בין מצדדים ובין מבקרים . אך כל הכיתה תמימת דעים , עם המשפט "צדק חברתי אינו מתיישב עם זכויות יתר לבעלי הון". באותו להט דנים באותו טקסט כאן בשדרות רוטשילד רק בהבדל אחד . אני פגשתי את הטקסט הזה פעם ראשונה ערב לידתה של המדינה , וכאן ההסתכלות היא מתוך התייחסות להיסטוריה , שחצתה כבר ששים שנות מדינה . כשאני פגשתי את הטקסט כנער לוותה אותי אופטימיות , שאת הצדק החברתי והשוויון הסוציאלי אנחנו יוצקים ביסודותיה של מדינה חדשה העומדת לקום . כצופה מהצד במעגל הדיון בשדרה חשתי עוצמת פער בין ציוויו החברתיים של הרצל באלטנוילנד ובין המעשה בפועל על-ידי המתיימרים להיות מיצגי החזון ליד הגה השלטון. הדיון נמשך ולזכותו של המנחה הצעיר יש לי רק מלים טובות , כשהוא מצליח לשלוט ביד רמה בדיון , שעלול כל רגע לנוע ליותר מדי סמטאות צדדיות . דווקא המנחה הצעיר , מיוצאי אתיופיה , ואווירת הדיון במעגל החזירו לי את התקווה , שניתן לגשר על פני עוצמת הפער בין התקוות שליוו אותי כנער במפגש הראשון עם אלטנוילנד ובין כל מה ומי שמפגישות אותנו המציאות הנוכחית כיום.
|
תאריך:
|
26/08/2011
|
|
|
עודכן:
|
26/08/2011
|
|
איתן קלינסקי
|
14 ביולי - יום הבסטיליה הישראלית
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
w=a
|
26/08/11 16:41
|
|
2
|
|
פלא יועץ
|
26/08/11 17:54
|
|
|
|
אביטל
|
26/08/11 20:18
|
|
3
|
|
אלטנוילגד
|
26/08/11 18:18
|
|
|
|
המדינה שתקום
|
28/08/11 09:00
|
|
4
|
|
אביטל
|
26/08/11 20:42
|
|
5
|
|
יוני שדה
|
26/08/11 21:15
|
|
6
|
|
איש עצוב
|
27/08/11 17:39
|
|
7
|
|
השמאל והדמגוגיה
|
27/08/11 19:17
|
|
8
|
|
עודד ז
|
27/08/11 19:46
|
|
9
|
|
איש עצוב
|
28/08/11 00:40
|
|
10
|
|
ראיתי אותך
|
28/08/11 10:29
|
|
11
|
|
ראיתי אותך
|
28/08/11 10:29
|
|
12
|
|
ראיתי אותך
|
28/08/11 10:29
|
|
13
|
|
ראיתי אותך
|
28/08/11 10:29
|
|
14
|
|
אנרכיסטים צעירים
|
28/08/11 10:47
|
|
|
|
אתה מקנא
|
28/08/11 17:11
|
|
15
|
|
החלמאי
|
28/08/11 16:50
|
|
16
|
|
קורןנאוה טבריה
|
29/08/11 05:50
|
|
|
|
טברינית שפויה
|
29/08/11 13:34
|
|
המנהיגות הבלתי נבחרת של מחאת רוטשילד שוב מנסה ללבות את העליהום נגד הממשלה ולהסתיר מאחוריו את יעדיה האמיתיים של המחאה שהיא מבקשת להוביל. מהתבטאויות של פעילים ויועציהם באמצעי התקשורת, וכלפי מוסדות המדינה, ומהצהרותיהם שבכוונותם להכתיב לכנסת ולממשלה את רצונותיהם ואת סדרי העדיפות שלהם דרך הרחוב, ניתן להעריך שפעילותם מונחית על-ידי שלוש מטרות מרכזיות:
|
|
|
רשתות המזון, בעיקר במחלקות טואלטיקה וגם ברשתות הפארם, יוצאות יותר ויותר במבצעי מחיר "ברורים ופשוטים", אשר לכאורה עושים לנו סדר רב בראש ומקלים עלינו את הקנייה, האומנם?
|
|
|
הסוס הטרויאני של העילוי מווהלין
|
|
|
"ירושלים של פעם" משתקפת אלינו לעיתים מתוך מצגות הנשלחת אלינו בדואר אלקטרוני. בדרך כלל תמונות העבר של העיר מתחלפות אחת לאחת וברקע נשמעת מנגינה קלאסית או אחדים ממאות השירים שנכתבו על העיר. וכך יוצא שאנו יושבים ומביטים מרותקים בהיסטוריה של עירנו ובתי האבן המוכרים לנו משתקפים בעין המצלמה. ומעבר להתפעלות נותר רק להשוות בין אז לבין היום, בין הישן והחדש. מה השתנה ומה נשאר כה דומה.
|
|
|
בפרשות קודמות הצבענו על חומש דברים, המכוּנה גם "משנֶה תורה", משום שבחלקו הגדול הוא מהווה חזרה על חומשים קודמים. גם בפרשת ראה, שנקרא השבת, חוזר המוטיב המַנחה המופיע בחומש כולו של השילוש הקדוש: תורת ישראל לעם ישראל בארץ ישראל, והזיקה ההדדית ביניהם. לאור מוטיב יסודי זה, לפנינו גירסה חוזרת של פרשת 'קדושים תהיו', המבליטה את קדושת החיים וקידושם על-ידי מצוות. רפרטואר המצוות רחב ביותר, וכולל מצוות שבין אדם למקום – כשרוּת, מועדים והאיסור לעבוד עבודה זרה על כל היבטיה. לא פחות מדגישה הפרשה מצוות שבין אדם לחברו – מצוַת צדקה, תרומות ומעשרות, שמיטת כספים וביטול מוסד העבדוּת – תוך שילוב הדוק בין שני סוגי המצוות.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|