|   15:07:40
דלג
  בועז ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

האקדח המעשן של "שתיל"

ב"מדריך למאבק במאהל" של הארגון מיסודה של הקרן החדשה לישראל נחשפת האג'נדה של השמאל ממש לא ברור מדוע אזרח יקום בבוקר, ירגיש כי הוא עם ויתחיל להפגין נגד חוק שבכלל לא קשור למצוקותיו
28/08/2011  |   בועז ארד   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
מדקלמים פזמון

לשתיל יש תשובות מוכנות מראש ואג'נדה שהוא מבקש לקדם, שאינה זוכה לתמיכתם של אותם אזרחים רבים שעל גב תסכולם, חוסר אונם ותמימותם היא רוכבת.

באתר "הרשמי" של מחאת האוהלים תחת הסעיף "מי אנחנו" נרשם: "אנחנו עם ישראל, האנשים הפשוטים שעובדים, שלומדים, שתורמים למדינה. אנחנו הרוב, אנחנו המעמד היצרני. היינו אנונימיים, דוממים, היינו בשקט אך לא חיינו בשקט. חיינו כל יום בחרדה לקיומנו לצרכים הבסיסיים ביותר שלנו. אין לרובנו מקום ראוי לגור, נגזלה מאיתנו זכותנו הבסיסית לכבוד כבני אדם".

"המאבק הוא מאבק אותנטי ואמיתי שהחל מיוזמות אנשים פרטיים שסובלים מהבעיה, קמו בבוקר ונקטו פעולה". כך רוצים שנחשוב בשתיל, את הפזמון הזה מדקלמים הנציגים של המחאה אך מתחת לפני השטח משתמשים באי הנחת של המעמד הבינוני מרמת המיסוי והמגבלות בשוק על-מנת למנף אג'נדה שונה לגמרי.

מייסד "השמאל הלאומי" אלדד יניב מתריס בבלוג של אתרו "נוחילנד": "אז מה קורה כבר שבועיים בכל רחבי הארץ? באמשלכם, מי התחיל? השמאל? הימין? מי מממן? הקרן החדשה? הקרן הישנה? מי הדליק את השריפה? מי יכבה? מבולבלים? גם אנחנו. אז קודם כל, נימוס. נא להכיר: שלטון - זה העם. נעים מאד. תכיר".

כבר בימים הראשונים למחאה (17 ביולי) היטיב אבישי עברי לראות מעבר למסך העשן והזכיר לנו נשכחות בבלוג באתר לאטמה: "ב-2003 יצאה ויקי קנפו למסע רגלי ממצפה רמון לירושלים במחאה על מדיניות הקיצוץ בקצבאות של הממשלה, אז בראשות אריאל שרון ושר האוצר נתניהו. גם אז התגייסה התקשורת לטובת קנפו, על תקן האזרח הקטן הבלתי מאורגן במלחמתו בממסד האטום. גם אז, ראו זה פלא, עמדה בראש אותו ממסד אותה דמות: בנימין נתניהו. כבר בעת ההתרחשות הועלו ספקות, מחוץ לתקשורת המרכזית כמובן, לגבי מידת האותנטיות של הצעדה וההפגנות בעקבותיה. חדי העין והאוזן חשו כי המחאה הייתה מופקת מדי ומתוקשרת מדי מכדי להיות סתם מיזם מחאה של אם חד הורית ממצפה רמון ללא קשרים בצמרת התקשורת או הפוליטיקה. לימים, הודתה קנפו, שהמחאה שלה "מונפה" על-ידי גורמים פוליטיים מאורגנים ובעלי אג'נדה ברורה: 'איך שהגעתי לירושלים רציתי לעשות אחורה פנה ולחזור הביתה. הרגשתי שאני מאבדת את השפיות. פתאום כולם התלבשו עלי, החבר'ה של שתיל ושל "ידיד" ושל "אחותי", לא ידעתי מי זה מה. היום אני יודעת שניסו לנצל אותי, לחסל חשבונות שלהם על הגב שלי'". "שתיל", מסביר עברי, "היא מעין זרוע ביצועית של הקרן לישראל חדשה, קרן אלמונית באותם ימים, אבל לא פחות בוחשת בפוליטיקה הישראלית".

לאחרונה הוסבה תשומת לבי ל"אקדח המעשן" המצוי באתר האינטרנט של "שתיל" - מסמך בן 30 עמוד המכונה "מדריך למאבק במאהל" הכולל את התשובות לשאלות לא נוחות כמו המימון, החסויות הפוליטיות והמפלגתיות והמימון של קרנות וגופים כאלה ואחרים. ההמלצה של המסמך היא להשתמש בהסחת דעת המכונה "טכניקת ההסתעפות" כלומר, לענות כי: "סוגיית המימון היא לא מוקד העניין, המוקד היא בעיית ה...". נוסחה נוספת שמציע המסמך היא: "לא זו השאלה, אך אענה בקצרה, ואז אעבור לעניין המהותי, המאבק הוא מאבק אותנטי ואמיתי שהחל מיוזמות אנשים פרטיים שסובלים מהבעיה, קמו בבוקר ונקטו פעולה...". כמה נחמד, ממש כמו בשיר "פתאום קם אדם"...(האם זה תואם מראש עם שלמה ארצי?).

הסוואת המהפכה

טוב, שתיל מבקשים שלא נדע שהם מעבירים כספים, תמיכה פוליטית וסיוע ארגוני, אבל הרי הם ארגון המבקש לקדם שינוי חברתי, אז למה שלא יעזרו? למה להסתיר את העובדה תחת מעטה של "תשובות מסתעפות"?

בנספחי המסמך מתגלות הסיבות. לשתיל יש תשובות מוכנות מראש ואג'נדה שהוא מבקש לקדם, שאינה זוכה לתמיכתם של אותם אזרחים רבים שעל גב תסכולם, חוסר אונם ותמימותם היא רוכבת. לכן, חשוב שייראה כאילו הטענות והדרישות הינן תוצאה של "בעיה אותנטית ואמיתית של אנשים פרטיים".

בנספח 2 של המסמך יש כבר אג'נדה ברורה תחת הכותרת: "נלחמים על הבית - לא לחוק הוד"לים". למה לא? למה שחוק הוד"לים יפריע לאזרחים אותנטיים שקמו בבוקר כאיש אחד בבקשה לסייע להם בבעיות פרנסה ודיור?

במסמך עצמו המופץ על-ידי שתיל רשום במפורש, כי חוק הוד"לים בכלל לא קשור למחאת הדיור: "הבעיות המרכזיות שמונעות בניית דירות בכלל לא קשורות לוד"לים"... אם זה המצב, ממש לא ברור לכן מדוע אזרח יקום בבוקר, ירגיש כי הוא עם ויתחיל להפגין נגד חוק שבכלל לא קשור למצוקותיו.

לקרן החדשה חשוב שקבלנים ויזמים פרטיים לא ירוויחו חלילה מתנופת הבנייה של חוק הוד"לים ויש לה שיטות אחרות. אך לאזרחי ישראל בני המעמד הבינוני דווקא נראה סביר לגמרי כי מי שעובד שירוויח כסף ושיעשה כמה שיותר עסקים. הרי כדי לשנות את השיטה הכלכלית בישראל קמו מפלגות ויש מצעים לא כך? בעימות שנערך בינינו, ענה יניב, מראשי "השמאל הלאומי" לשאלת המראיין "מה אתה מציע?", כי אין זה מתפקיד המחאה להציע. הוא רק מציף בעיות ואילו על הממשלה לפתור אותן. נחמד, אך מה לעשות שהפתרונות של הממשלה, לגמרי במקרה כמובן, אינם מקובלים על נציגי הקרן החדשה, וההנחיות להתנגדות "עממית ואותנטית" מוזרמות לשטח.

כך, בנספח מספר 1 של "מדריך למאבק במאהל" - "חמש שאלות נפוצות על 'דיור בר השגה'" מרוכזות תביעות שגיבשו מספר אירגונים ובינהם "שתיל", "האגודה לצדק חלוקתי" ועוד. בין השאר מבקשים האירגונים החברים להתנגד לחוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה ומשרד הפנים, "הקואליציה לקידום דיור בר-השגה דווקא סבורה כי חוות הדעת האלו שגויות...". והנה יש לנו עוד דרישה אותנטית של אזרח ששווה לצאת לרחובות עבורה.

המסמך כולל עוד הרבה טיפים, עצות משפטיות, הנחיות לעבודה מול התקשורת, ואם חסר לכם משהו יש כתובת, שם וטלפונים של הנציג שלכם בשתיל לצורך לוגיסטיקה והיערכות. "התנועה לחיים בכבוד" מציעה במסמך הנחיות להקמת מאהל גם סיסמאות: "רוצים צדק - לא צדקה, מדינת רווחה היא זכות וגם חובה; העם רוצה צדק חברתי; צדק ורווחה במקום רווח וצדקה..." וכיוצא בזה. כך, במסווה של סיסמאות בלבד, מקדמת הקרן החדשה לישראל סדר יום פוליטי מובהק, הקורא לשינוי יסודי במדיניות הכלכלית של מדינת ישראל.

סדר יום זה חושף בעיית יצוגיות בין הנהגת המחאה לבין אנשי מעמד הביניים שיצאו בהמוניהם למחות נגד עוולות אמיתיות. לתנועות השמאל הקיצוני ולארגונים המיצגים אותם תחת המטרייה של שתיל אין סבלנות להכרעות הבוחר בקלפי. הם דורשים "מהפכה עכשיו". תנועות אלו מעדיפות ליצור מצג שווא שבדרישותיהן המהפכניות הם מייצגים מחאה עממית המונית, על-מנת לקדם אג'נדה של מיעוט מבוטל הנוגדת את האינטרסים של מעמד הביניים ושל מרבית אזרחי ישראל.

ובכן, רבותי הבה נשתמש בטכניקת ההסתעפות ונאמר על המאמץ המהפכני של הקרן לישראל החדשה: "לא זאת הדרך למהפכה קומרדים... הבעיות האמיתיות הן רגולציות, ביורוקרטיה חונקת, מונופולים וחסמים לשגשוג וצמיחה. אתם רוצים עוד ממשלה ועוד מיסוי? בואו ניפגש בקלפי".

  • מדריך למאבק במאהל

לאתר מגזין מראה
המאמר מתפרסם גם ב"מקור ראשון".
הכותב הוא עמית מחקר ב"מכון ירושלים לחקר שווקים". מנהל תקשורת שיווקית ופובליציסט, ועורך כתב-העת "אנוכי" של תלמידי הפילוסופיה של איין ראנד.
תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  30/08/2011
בועז ארד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האקדח המעשן של "שתיל"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סחבק
28/08/11 14:21
2
הודות לביבי
28/08/11 17:35
3
מרימה גבה
29/08/11 00:11
4
מטאטא
29/08/11 09:18
5
נחום שחף
30/08/11 13:37
6
רוניקרחוני
30/08/11 16:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
באיזו הקלה חזרו מקצת הפובליציסטים ופוליטיקאים לדיבור הישן, המוכר, החבוט, על ימין-שמאל! איזו אנחת רווחה נשמעה שם! חודש שלם, שלושים יום, כפו אלפי אנשים צעירים, חכמים ואידיאליסטים שפה חדשה. עמוקה, חובקת עם ועולם, שפה סוציאל-דמוקרטית. משוכללת, תובעת ידע, הומניסטית. חודש שלם התקיימו כאן הפגנות-ענק מלכדות, מרעידות ספים, שאיימו על המונוליתיות של סדר-היום השמרני, הימני-כלכלי, שהשמאל והימין כאחד קידשו אותו והיללו אותו ונתקעו איתו וישבו בממשלותיו.
28/08/2011  |  שלי יחימוביץ'  |   מאמרים
הארץ גועשת ורועשת לנוכח גל הפגנות המחאה. הפרשנים מעתירים על ההתעוררות מלוא שבחיהם ומעודדים אותם לשמור על טהרתם, להתרחק מפוליטיקאים וממפלגות ולקדם שינוי יסודי בסדרי העדיפויות של הממשלה, להביא להחייאתה של מדינת הרווחה.
28/08/2011  |  רן חרמש  |   מאמרים
לפני רבע מאה, בהיותי סטודנט לרפואה, נסעתי במסגרת תוכנית לחילופי סטודנטים לבית חולים נורווגי. שתי תופעות לכדו את תשומת לבי. האחת, מחירי מזון מרקיעי שחקים, והשנייה, בניין בית היולדות הנטוש. שאלתי את הרופא המדריך, הכיצד? הלה משך בכתפיו ואמר שהבניין נבנה בתקופת הילודה הגדולה של אחרי המלחמה, ולאחר מכן, כאשר ירדה הילודה לרמתה נוכחית של ילד בודד לאישה, הוא ננטש. בביקור הבא בנורווגיה, כבר הרגשתי הרבה יותר בבית. חלקים גדולים של אוסלו נראו כמו באר-שבע, כלומר מאוכלס בנוער איסלאמיסטי ונשים בביגוד מוסלמי.
28/08/2011  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
האדם צריך לדעת דבר גדול בחייו: לנתק את הכעסים הפנימיים שלו ולחשוב על הדברים כמו שהם, בלי לערב כעסים ודחפים פנימיים. כאשר האדם מערב כעסים ודחפים פנימיים, מאבד הוא את כל האמת שבחייו. ואף אם אתה מרגיש ורואה שהשתיקה שלך גורמת להפסד והאויב שלך משתמש בה להזיק לך, מוטב נזק של השתיקה ולא הנזק של התגובה עם כעסים פנימיים שבך, משום שתגובה עם כעסים פנימיים, סופה צער ונזק ארוך טווח יותר מהשתיקה. וידע האדם יסוד גדול, שמה שהשכל לא עושה, הזמן עושה. יש לזמן כוח גדול יותר מכל עשייה שיעשה בפזיזות ובכעס.
תחת שמי ים תיכון הולכים ומתקדרים ענני מלחמה. לא נוכל עוד לברוח מהאמת המציאותית המרה הזו אל הזיות ה'שלום' המתוקות והחביבות כל-כך על רוב עמנו ישראל. יותר ויותר סימנים אובייקטיביים מעידים עליה ומבשרים אותה. ועם זאת, ממשלת ישראל באיוולתה וברדיפתה אחרי שקט מדומה לזמן קצר וקצוב בגזרת עזה, פועלת כקטליזטור, כזרז וכמאיץ, מוסיפה ושופכת שמן למדורת המלחמה הבלתי נמנעת שבפתח, מלחמה עם מצריים. אימרו שלום ל'שלום'.
28/08/2011  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il