בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
קרב הבלימה של תנובה מבלבל את התקשורת
|
תנובה מנהלת קרב בלימה בסיבוב השני במאבק על הקוטג' ואינה בוחלת בשום אמצעי ● המצב הגיאופוליטי פועל לטובתה וגם הדיווחים בתקשורת מגלים חוסר עקביות בגילוי מי הוא המנצח בסיבוב זה ● השורה התחתונה - הצרכן חכם יותר ותנובה משלמת בשורת הרווח
|
תנובה. לגדול או לגזול מבית ישראלי? [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
במלאת שבוע לחרם עליו הכריזו אגודות הסטודנטים בשיתוף יוזמי מחאת הקוטג', נראה כי תנובה מיהרה להפיק את הלקחים הנדרשים מהצלחת המחאה הקודמת, ולהשיב מלחמה שערה בבלבול האויב. מצד אחד היא מוכיחה שוב שכשהיא רוצה ויש לה אינטרס היא יוצאת במבצעים אגריסייבים ומסנוורי עיניים - העיקר להצליח לעמוד בפרץ, ומצד שני היא גם לא שוכחת לטפל כראוי בתקשורת. את הטיפול בחרם היא מלווה כמובן בפרסומות חיוביות, כשלצידה עומדת הכרזת המדינה הפלשתינית המעסיקה את התקשורת עם תום עונת המלפפונים. התוצאה - דיווחים שונים ובלתי אחידים בשלושת העיתונים הכלכליים במהלך השבוע האחרון. מעיון קצר בכותרות הכלכליות הנוגעות לתנובה נראה כי בקרב הזה עדיין לא ברור מי ניצח ומי הפסיד. הכותרת של גלובס מתחילת השבוע (18.9.11) מלמדת על הצלחה חלקית של תנובה בבלימת החרם. "החרם על תנובה משפיע, אך המבצעים של תנובה מסייעים לה לבלום חלקית את החרם, במיוחד בקטגוריות שבהן אין לה תחליף", נכתב באותו דיווח. דיווחים טריים יותר של שני העיתונים הכלכליים האחרים מגלים דבר והיפוכו. כלכליסט מדווח הבוקר (21.9.11) על זינוק במכירות של תנובה בשבוע החולף. "נתונים מרשתות השיווק מלמדים כי תנובה הצליחה להגדיל את מכירותיה בשבוע החולף, למרות שבמהלכו הוכרז עליה חרם צרכנים כולל", נכתב בידיעה; ולעומת זאת, הדיווח מהבוקר בדה-מארקר מדבר על צניחה במכירות: "המבצעים לא הועילו לתנובה והיא חווה צניחה במכירות בעקבות חרם הצרכנים - כך עולה מנתונים רשמיים ראשונים על מכירות חברות החלב בעקבות החרם". אז למי להאמין? על פניו נראה כי תנובה אכן הצליחה לבלבל את האויב. אין ספק שלקרב הזה היא יצאה חכמה יותר, מתוחכמת ומצוידת במיטב המוחות. אך דבר אחד ברור לכל - תנובה מוציאה הון על המבצעים, ובמקביל היא מאבדת נתח שוק. בשורה התחתונה - גם אם מדובר בהצלחה או לפחות בהצלחה חלקית - החרם הצליח לנגוס ברווח של תנובה. במקביל, גם הצרכן הישראלי הגיע מתוחכם ומודע יותר לסיבוב השני. המודעות לחרם עשתה את שלה, וגם אם הוא לא זכה לכותרות כמו בפעם הקודמת, מספיקה הסולידריות השקטה של ציבור הצרכנים בהשארת המוצרים של תנובה על המדפים. את זאת יכולתי לראות בבירור בקניות שעשיתי השבוע, והן לא היו בסופרמרקט שממוקם במרכז הארץ.
|
תאריך:
|
21/09/2011
|
|
|
עודכן:
|
21/09/2011
|
|
מירב ארד
|
קרב הבלימה של תנובה מבלבל את התקשורת
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
א ש חן
|
21/09/11 16:48
|
|
2
|
|
מייקל
|
21/09/11 16:54
|
|
3
|
|
לוין אלכס
|
21/09/11 21:20
|
|
נראה לי מוזר, שבימים האחרונים ברשת ב' בתוכנית "הכל דיבורים" מתייצב העורך ירון דקל ואיתו הכתב הפרלמנטרי יואב קרקובסקי ב"שיא האובייקטיביות" לימין המועמדת שלי יחימוביץ'. הצמד הזה חוזר ושונה מנטרה שחוקה, שנועדה לנגח אך ורק את עמיר פרץ. לדבריהם, לא ניתן למצוא עוד דוגמה אחת בהיסטוריה, בה מי שנכשל כישלון מחפיר במערכה צבאית יחזור כעבור תקופה כה קצרה, ויקבל שנית את אמון הציבור לתפקיד ציבורי ובמיוחד שמדובר בתפקיד של ראש מפלגה או ראש ממשלה.
|
|
|
על-אף שתשלומי הארנונה מהווים נטל לא קטן, הרי שמנהלים רבים של ארגונים ללא כוונת רווח (אלכ"ר) כלל אינם מודעים לאפשרויות העומדות בפניהם בקשר לתקיפת שומות הארנונה ואינם שוקלים מספיק שיקולים "ארנונאיים" בהתנהלותם הכלכלית ובהחלטותיהם. אבקש במאמר זה לפרט מספר דרכים שבהם יכולים לנקוט אלכ"רים לשם חסכון בארנונה.
|
|
|
חבל על הכסף שמוציאים על המשלחת הגדולה שיצאה לעצרת האו"ם בניו-יורק. השרים והפקידים שנסעו להסביר את עמדות ישראל יתקשו להצליח במשימתם: הם לא יצליחו לשכנע מי שאיננו משוכנע, וגם נאומו של ראש הממשלה בעצרת יישמע רק על-ידי חלק מהמשלחות וטיעוניו יפלו על אוזניים ערלות. כאשר הוא בא לנאום את "האמת שלנו" הוא מדבר כמעט אל חלל ריק. אבל אומרים לנו כי אי-אפשר להותיר את הזירה לאויבינו. נכון, אבל מדוע במחיר מופקע? והרי התוצאות ידועות מראש.
|
|
|
לערוך קניות בישראל 2011, במיוחד ערב החג, זו אכן משימה לא קלה. השלטים מאירי עיניים, מבצע מימין ופעילות שיווקית משמאל. כל זה דורש מאיתנו מאמץ וערנות לאורך כל מסלול המכשולים, שהרי לא כל מבצע הוא אכן כזה, ולא כל מוצר על גבי משטח אכן מבטיח את מחירו הנמוך. לזה תוסיפו את רשימת הקניות, המעברים הצרים, סדרני הסחורה שתמיד בוחרים למלא את המדפים, דווקא כשאני נמצא בחנות - וקיבלתם משימה, שבסיומה נדרשת מנוחה והפוגה קטנה.
|
|
|
מדינת ישראל עדיין לא השתחררה מהסטריאוטיפ הקדום שנשים יותר ראויות מגברים לגדל ילדים. ההפליה מעוגנת בחוק באמצעות חזקת הגיל הרך, והתוצאה היא העדר שוויון בחלוקת אחריות הורית בין אב לאם, ובניתוק יזום של ילדים מאבותיהם. אלפי ילדים בשנה מנותקים מאבותיהם וכ-3,500 ילדים נשלחים למרכזי קשר המכונים "מכלאות קשר".
|
|
|
|