|   15:07:40
  גדי אשל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
שכונת גילה. לא התנחלות [צילום: פלאש 90]

"אפס, כי גילֹה היא לא התנחלות"

מר נתניהו, האם באמת כדי לפוצץ את בלוף "פלשתין" צריך להצריע את ה"התנחלויות"? מה רע להסביר שבגילֹה כבר החלנו את ריבונות ישראל - חוק ירושלים, בעוד שבשאר היישובים עדיין לא, אך בהחלט יש כוונה לעשות זאת, ובהקדם. לא כעונש על הפנייה לאו"ם, אלא מכיוון שזה שלנו, והגיעה עת ריבונות
02/10/2011  |   גדי אשל   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
בכל "תוכניות השלום" ב-18 השנים האחרונות, גילֹה נשארה מקום שב"הסדר שלום" יוכלו היהודים לחיות בו. יוצא אם כן, שאותן "תוכניות השלום" שנרקחו ב-18 השנים האחרונות חיות ובועטות

   אלעזר לוין
ממשיכים לבנות במזרח ירושלים - 1,100 דירות בגילה

   יואב יצחק
מרקל: הבניה בגילה - פרובוקציה

יואב יצחק
נתניהו הודף הביקורת: גילה אינה התנחלות

תגובת נתניהו על הגינוי הקולני לאישור הבנייה של 1,100 יחידות דיור בגילה היתה: "גילֹֹה היא לא התנחלות". תגובה משונה. על הסף זה נראה כהקרבה של כלל היישוב היהודי ביהודה, בשומרון, בבנימין והבקעה, כדי להציל את גילֹה. בפועל, במקום להסיר את המצור מעל גילֹה, מטיל נתניהו מצור על שילֹה, ומעמיד את גילֹה בתור. כי אליבא דתגובה זו, שילֹה, איתמר, קרית-ארבע וכלל היישוב היהודי הפורח בלב הארץ, אינם לגיטימיים. "הגנה" מפוקפקת זו אינה מקרה. היא נעשית בכוונת מכוון. שוב ושוב. מה עוד, שהפעם ראש הממשלה חוזר ומדקלם אותה תחת כל מיקרופון רענן, ואם כך, השקט בו היא מתקבלת, הוא רפש.

להלן העובדות: כידוע, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז ירושלים במשרד הפנים בשבוע האחרון של שנת תשע"א בנייה של כ-1,100 יחידות דיור במורדות הדרומיים של שכונת גילֹה. כצפוי, הפעילה ההודעה על האישור את הגינוי האוטומטי מכל מתעבי שיבת ציון באשר הם. התקשורת הישראלית, כצפוי, עשתה מזה עוד צונאמי, במסווה של דיווח חדשותי. כצפוי, גינו הילרי קלינטון, קתרין אשטון, רג'פ טאיפ ארדואן ונושאי כליו, פקידי אש"ף המרושתים היטב בגל"צ, ומקהלת שונאי ישראל מתוצרת בית, אלו המשומנים היטב בכספי הקרן לישראל חדשה. עד כאן אין שום הפתעה. הכל צפוי; ממש כמו שהשמש זורחת במזרח. אלא שהפתעה באה הפעם מכיוון הההגנה. בנימין נתניהו החליט לא לספוג את כל הרפש הזה, ושיגר את דוברו, מארק רגב, להשיב מנה אחת אפיים. מנה אחת אפיים? ובכן, זה נראה יותר כמו ירי לרגל של עצמנו. יותר מכך: ירי מתוכנן היטב.

ואלו דבריו של מארק רגב: "גילֹה היא לא התנחלות או מאחז. היא שכונה בלב ליבה של ירושלים; בערך חמש דקות ממרכז העיר". "בכל תוכנית שלום שהונחה על השולחן בשמונה עשרה השנים האחרונות, גילֹה נשארה חלק בלתי נפרד מירושלים". וגם: "אישורי הבנייה אינם עומדים בסתירה לרצונה של ממשלת ישראל לקדם את השלום... ולכונן שלום המבוסס על שתי מדינות לשני העמים". לקינוח, הבהיר מארק רגב, כי אין מקום לדאגה: אישורי הבנייה שניתנו הם בגדר "תכנון ראשוני בלבד". כמובן שביציאה זו דיבר נתניהו מפיו של מארק רגב, ולא הייתה כאן שום התחלקות.

אז ראשית, ולפני חשיפת כוונות וטקסט נסתר, יש להבין את הפשט בהודעה זו, וזה משמעו:

א. גילֹה היא לא "התנחלות". גילֹה היא משהו "חוקי" ובר-קיימא. במשתמע, "התנחלות" היא - אליבא דנתניהו, דבר שאינו כזה: דבר ביסודו הוא לא חוקי ולא בר-קיימא. קוריוז נפשע וזמני. קוריוז שחי וקיים רק עד לאותו שרבוט מיוחל של ראש אש"ף ש"ישראל היא מדינה יהודית", ועד ל"אבטחת בטחונם" של תושבי נתניה וגבעתיים. ואז, לכשתתנוסס החתימה של אותו מכחיש שואה על נייר 80 גר', יטוהרו איתמר ואריאל וקרית ארבע ואלון מורה ושילה ומגרון וקדומים וקידה ובית"ר-עילית ועוד מאות "התנחלויות" מריבואות יהודיהן, מה שאין כן גילֹה. היא לא "התנחלות".

ב. גילֹה קרובה למרכז ירושלים, ולכן מותר ליהודים לישב בה ולגור בה. במשתמע, אלקנה ואריאל וקרית ספר אינן 5 דקות ממרכז ירושלים, אז שם אין ליהודים מה לחפש.

ג. בכל "תוכניות השלום" ב-18 השנים האחרונות, גילֹה נשארה מקום שב"הסדר שלום" יוכלו היהודים לחיות בו. יוצא אם כן, שאותן "תוכניות השלום" שנרקחו ב-18 השנים האחרונות חיות ובועטות. "תוכניות השלום" זה כידוע שם מכובס למיזמים לטיהור יש"ע מיהודים. תוכניות שבהקשר הנוכחי התחילו עם מעשה ביילין, פונדק והירשפלד באוסלו, לפני 18 שנה. כך מתברר, שאין לראש הממשלה שום כוונה להשתחרר מ"תהליך אוסלו". מקסימום, לכבס אותו לשם הרבה יותר מכובד: "תוכניות שלום ב-18 השנים האחרונות".

ד. בהמשך הבלה-בלה מזומרר שוב "שלום המבוסס על שתי מדינות לשני העמים". כל חזרה על מנטרה זו סוגרת כריכה נוספת בבורג של תורת השלבים הסמולנית-ערבית. מיותר להדגיש: בניגוד למצע על פיו נבחר נתניהו; בניגוד לחוקת הליכוד, בניגוד להחלטות מוסדות הליכוד התקפות עד עצם היום הזה, ובניגוד לכל ההוויה של המחנה הלאומי שהעלה את נתניהו לשלטון, כשליח מטעמו.

ה. כאמור, לקינוח, מבהיר הדובר של ראש הממשלה, בקריצה אופיינית, שבכלל, כל העסק לא רציני: הכל תכנון ראשוני בלבד; כמו שהוא אושר כך הוא יכול להימחק. הכל "כלאם פאדי".

עם כל הגולים העצמיים האלו, נראה המענה מול המתקפה על אישור הבנייה בגילֹה, כהצבת סוס טרויאני של הפרקליטות הנוכחית מול תביעות יודנרייניזציה של "יש דין" ו"בצלם", ולא הגנת אמת. זה כמו לשלוח את עו"ד טליה ששון להגן בבג"ץ על בנייה ב'אש-קודש', או את עו"ד רונית לוין להשיב על תביעה לגזל כרמו של חקלאי יהודי בסוסיא על-ידי המינהל האזרחי, והעברתו לידי ערבי עלום. עם כזאת הגנה מי צריך אויבים?!

דה-לגיטימציה למפעל ההתנחלות

גם אם ניתן לנתניהו את הקרדיט שיש לו אסטרטגיה מחוכמת, ושהוויתור לכאורה על לב ארץ ישראל, הוא רק מלכודת כדי להפיל את "פלשתין" על חומות ירושלים, גם אז נראית אסטרטגיה זו שגויה בשדה המערכה הנוכחי. כי את האמירה "גילֹה היא לא התנחלות" יש לבחון בשדה המערכה של הצדק והביטחון-בצדקת-הדרך

אבל, וכאן התמיהה: אי-אפשר לטעון על בנימין נתניהו שהוא לא יודע מה הוא מביא עלינו באמירה זו. נתניהו הוא הרי רב-אומן בינלאומי בתקשורת ובספינים. אי-אפשר גם לטעון שאין לו אסטרטגיה. אסטרטגיה יש ויש לו. אסטרטגיה, על פיה על ירושלים תיפול "פלשתין". את ההשראה לכך הוא קיבל מחברו ובן-בריתו אהוד ברק. כזכור, אצל ברק, בקמפ-דייוויד 2, מול ערפאת, נפלה ההתפרקות הטוטאלית של ישראל על קוצו הר הבית. לא הועילו השמיניות באוויר של שלמה בן עמי, שהגה חלוקה יצירתית של "האגן הקדוש" (לסמולנים קשה לבטא את המושג 'הר הבית') - פשרה ורטיקאלית: ריבונות פלשתינית ב-80 המטרים העליונים, וריבונות ישראלית במרחב שמתחת, עד למרכז כדור הארץ: ערפאת לא התרצה.

אי-אפשר גם לייחס לנתניהו אי-ידיעה לגבי שברו של גירוש יהודים. כי הרי מוכח שוב ושוב שנסיגות וגירוש יהודים = בוז & שנאה מפלצתית של ישראל & טרור; וגם מסירת סיני - כל סיני, טיהור מיהודים, מתפוצצת לנו עכשיו בפרצוף, ומאששת משוואת-יסוד זו. גם אי-אפשר לייחס לנתניהו אי-הבנה מול העליהום העולמי לדה-לגיטימציה להתנחלויות. העולם כולו, כולל הסמול הישראליסטי, מבין, שההתנחלויות הן האצבע שבסכר, ובלעדיהן אין ישראל, ולכן הוא מכוון אליהן את האש.

אך דווקא מכיוון שנתניהו לא טירון תמים, לא אהבל תקשורתי, לא אנרכיסט קל-דעת, לא מכחיש שנאת-ישראל ולא טירון אסטרטגי, דווקא בגלל כל אלה, אי-אפשר להתעלם מהדה-לגיטימציה שהוא עושה ביודעין לכל מפעל ההתנחלות בארץ ישראל, בהודעת גילֹה.

אבל, גם אם ניתן לנתניהו את הקרדיט שיש לו אסטרטגיה מחוכמת, ושהוויתור לכאורה על לב ארץ ישראל, הוא רק מלכודת כדי להפיל את "פלשתין" על חומות ירושלים, גם אז נראית אסטרטגיה זו שגויה בשדה המערכה הנוכחי. כי את האמירה "גילֹה היא לא התנחלות" יש לבחון בשדה המערכה של הצדק והביטחון-בצדקת-הדרך. שדה שדחק את שדה המערכה הצבאי. וכאן מתברר, שהעם המדומה - "הפלשתינים", ופטרוניהם, הסמול הישראלי, וכלל שונאי שיבת ציון ושונאי ישראל באשר הם, תפסו היטב את שדה המערכה הזה, וגררו את ישראל למגרש הבית שלהם: לאו"ם. וכל המתקפה שלהם בשדה מערכה זה, ובאו"ם, כולה עומדת על דה-לגיטימציה למפעל ההתנחלויות. דה-לגיטימציה שמשמעה: לסטים אתם בארץ ישראל. קולוניאליסטים שזה מקרוב פשטו על ארץ לא להם, וגזלו את אדמתה מבעליה החוקיים. ובשדה זה, האם נתניהו משלה את עצמו, שמול מתקפה כזו הודאה בכך ש"גילֹה היא לא התנחלות" מחזקת את ירושלים שלנו?

בנוסף לאמור לעיל, יש להבהיר, שהאסטרטגיה של הפרדה בין ירושלים לבין יהודה ושומרון (בנאומים האחרונים כבר התגבר נתניהו על הכינוי המתנכר: West Bank), לא מחזיקה מים. כאשר הטיעון הוא שירושלים היא שלנו בדין, אך את היישוב היהודי ביהודה ובשומרון אנו מחזיקים מ"שיקולי הביטחון", יש כאן הודאה א-פריורי בגזל אדמה. יתרה מזאת, מי שמצדיק תפיסת אדמה לא לו בטיעון ביטחוני, מקצץ גם בחוסן הפנימי, מול היהודים. כי הרי אין סיכוי שהיהודי התמים - זה המופצץ מסביב לשעון על-ידי גל"צ וערוץ 2 ו-ynet והארץ ומרעיהם, ישוכנע בצדקת הדרך של גזל מ"שיקולי ביטחון".

ולשיטתך, מר נתניהו: האם באמת כדי לפוצץ את בלוף "פלשתין" צריך להצריע את ה"התנחלויות"? מה רע להסביר שבגילֹה כבר החלנו את ריבונות ישראל - חוק ירושלים, בעוד שבשאר היישובים עדיין לא, אך בהחלט יש כוונה לעשות זאת, ובהקדם. לא כעונש על הפנייה לאו"ם, אלא מכיוון שזה שלנו, והגיעה עת ריבונות. נכון, היום קשה לראות את נתניהו או את כלל הממשלה קמים ומחילים את החוק הישראלי על יהודה ושומרון. יסבירו, שאין מצב שהעולם יקבל זאת. אך מי הביא לאין מצב זה? - האם זה לא פרי הבאושים של הקריאה "גילֹה היא לא התנחלות", מאז החלה ממשלה זו בכהונתה?

ומול "גילה היא לא התנחלות" תמוהה שתיקת הכבשים. אין קול ואין פוצה מצד נאמני ארץ ישראל בליכוד ובשאר המחנה הלאומי שבקואליציה. שקט, כי "רק הליכוד יכול". נראה שטראומת שרון עדיין משתקת את המחנה הלאומי, וצריך לייבא את הילד הקטן מהאגדה על בגדי המלך החדשים, כדי שיצעק "דין שילֹה כדין גילֹה, ורק כך שתיהן תחיינה".

נ.ב. אכן, לא נתניהו ולא מארק רגב לא אמרו "אפס" לפני "גילה היא לא התנחלות", כדרך שעשו עשרת המרגלים שמאסו בארץ חמדה ומרדו ב-ה', אך זו הייתה המנגינה.

תאריך:  02/10/2011   |   עודכן:  02/10/2011
ד"ר גדי אשל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אפס, כי גילֹה היא לא התנחלות"
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
2/10/11 17:38
 
יוני שדה
3/10/11 20:29
2
קוסם
2/10/11 22:31
3
חאליל תופקג'י
3/10/11 10:59
4
שאינך מצליח
4/10/11 05:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשהרבצ"ר תא"ל רפי פרץ נענה לבקשתם של שר הביטחון והרמטכ"ל לכהן כרב הראשי לצה"ל, הוא חש את כובד האחריות על כתפיו. הימים היו ימי תום כהונתו הסוערת של הרב אביחי רונצקי, קצין מהפכן, אך עוף מוזר. הצבא ביקש לעצמו רב מולטי-טלאנט. פרץ עונה על ההגדרה הזו. הוא התחבק וחיבק בגוש קטיף, הוא איש חינוך, מדיו כחולים, פרצופו מגולח למשעי, הוא יתארח אצלכם בבית בקלות ולא תחושו בהדרת דמותו התורנית. רפי פרץ היה ליברל מספיק בשביל החילונים וחכם מספיק בשביל הדתיים. אחרי שחרורו הלך אביחי רונצקי לרעות בשדות, רפי פרץ ודאי ינקה אחריו. על פניו, כולם מרוצים.
02/10/2011  |  איתמר רועי  |   מאמרים
מי אמר שתחרות זה לא דבר טוב (למעט קבוצות האחזקה הגדולות/טייקונים)? גבירותי, קוראי ורבותי - תחרות זה לא רק דבר טוב, זה אפילו מצוין!
02/10/2011  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
"לבי לחוקקי ישראל, המתנדבים בעם ברכו ה'. רוכבי אתונות, יושבי על מדין" (מתוך שירת דבורה, שופטים, ה' ט').
02/10/2011  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
דרור היקר,
02/10/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
מסגדים נפגעים, רכב צבאי חובל בסדנה צבאית, אבנים נזרקות על חיילים ושוטרים, תמונה מבהילה הזוכה לגינויים מקיר לקיר. אך התיאור התקשורתי של תופעת "תג מחיר" הינו שטחי וצבוע, כמיטב המסורת המפוקפקת של כלי התקשורת העיקריים בישראל שבהם ההתייחסות מתחילה מאמצע הסיפור, מהנקודה הנוחה לשונאי ההתיישבות ביו"ש ולתומכיה המבוהלים, הממהרים להכות על חטא. להלן חלק זעיר מהתמונה המלאה:
02/10/2011  |  בעז העצני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il