|   15:07:40
דלג
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מכתב לרבין

אף ששוככת המתקפה הנבזית שניהל השמאל נגד הציבור הציוני-דתי, 'בחסות' זכרו של יצחק רבין ז"ל, עדיין לא הוסרו כל סימני שאלה שהותיר מעשה הנבלה של רצח ראש ממשלה
09/11/2011  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   פרשת רצח רבין   |   תגובות
יצחק רבין ז"ל. שאלת השאלות היא, עדיין, מי באמת רצח אותו? [צילום: פלאש 90]

מר יצחק רבין מכובדי, שלום רב.

כך מן הסתם היה נפתח המכתב, אילו התבקשתי לשגר מכתב אישי ליצחק רבין המנוח, היום, יום השנה ה-16 לרצח הנורא.

אילו התבקשתי. אבל זה לא קרה. רק שמונה ישראלים 'מיוחסים' התבקשו בשבוע שעבר, בפרויקט תקשורתי מקורי שיזם המוסף לשבת של 'ידיעות אחרונות', לנסח מכתב אישי ליצחק רבין, לרגל יום השנה לרצח הנפשע.

אילו התבקשתי. מזל שלא. שהרי זה מביך למדי, לכתוב אל אדם שאיננו פה עימנו היום. אבל אפשר בכל זאת לנסות, וזה מה שהעלתה המקלדת.

עלמא דשיקרא

אתם למעלה בוודאי יודעים את האמת, אבל לנו, בני אדם מן השורה, החיים כאן בעלמא דשיקרא, אין כלים מתאימים שיסייעו לנו להגיע לחקר האמת

החדשות האחרונות הן, מר רבין, סרט התחקיר של נפתלי גליקסברג ששודר זה מכבר בערוץ השני. מעניין אם גם אליכם, שם למעלה, הגיע התחקיר, המעלה תזה מדהימה חדשה, ולפיה כדור אחד נורה בך מלפנים, בחזה. תזה זו מבוססת על חור של ירי שנמצא בחזית החולצה שלבשת, בנוסף לשניים שבגב. אם הטענה הזו נכונה, כי אז ברור שפרט לעמיר השתתף ברצח אדם נוסף, אלמוני, שירה בך בחזה, לאחר היריות של עמיר. תזה זו מתחזקת לנוכח העובדה שבדיקה בליסטית מוסמכת, להערכת מרחק הירי, העלתה שאחד הקליעים נורה בך מטווח אפס. האם היה שותף-לפשע לרוצח עמיר, שהשלים את מלאכת הרצח שבה החל עמיר? ואם כן, מיהו?

אתם למעלה בוודאי יודעים את האמת, אבל לנו, בני אדם מן השורה, החיים כאן בעלמא דשיקרא, אין כלים מתאימים שיסייעו לנו להגיע לחקר האמת. ועד שתצוף ביום מן הימים, הרשה נא, מר רבין, להביא לידיעתך השערה מזעזעת, שונה מהותית מן הגירסה הרשמית: ברכב השרד שלך, שאליו הגעת בהליכה על שתי רגליך, לאחר הירי של עמיר, ואשר אמור היה להחיש אותך לבית החולים, היה אדם רביעי – פרט לך ולנהג ולמאבטח האישי שלך, יורם רובין. האם האדם הרביעי הוא זה שפילח את חזך עם הקליע הקטלני?

נהגך דמתי סיפר, כי הזמין איש ביטחון להיכנס לרכב מפני שלא ידע כיצד להגיע מהכיכר לאיכילוב. נניח שלא ידע. אבל האם יהיה זה פרוע להניח, שהנוסע הרביעי היה אחד ושמו יואב ק' (שמו המלא שמור במערכת), שמצא את מותו באותו מועד בנסיבות מסתוריות? הייתכן שאותו יואב ק', שנקבר בחשאי, בטקס חפוז, בחשכת הלילה, בין ה-6 ל-7 בנובמבר, בבית העלמין ירקון, הוא זה שירה בחזך את הכדור הקטלני, אם משום שנפלט לו כדור מנשקו או שמא בכוונת מכוון - מה שהניע את המאבטח רובין, להגיב במקצועיות ובקור רוח ולחסל בו במקום את היורה? האם אירוע טראומתי זה גרם להתארכות הנסיעה? תזה זו מסתדרת עם העובדה שבדוח ועדת שמגר נקבע כי נורית למוות בשעה 21:50 לערך, בעוד שבאותה שעה כבר היה הנבל עמיר עצור בידי השב"כ, ואילו רכב השרד שלך עדיין סובב בחוצות בטרם הגיע איתך לבית החולים.

נכון, מר רבין, שלך כבר באמת לא משנה מי בדיוק ולמה רצח. אתה, שם בעולם האמת, כבר מעבר לכל זה. אבל אנחנו, האם לא מגיע לנו לדעת את האמת כולה?

הייה שלום, אדוני, ונוּח בשלום על משכבך,
המוקירך כערכך, מ.ר.

ריטואל קבוע
פרס ורבין. מלחמות-עולם [צילום: פלאש 90]

מר יצחק רבין מכובדי, שלום רב.

אינני בטוח שתזכור, אבל אני זוכר היטב את עשרות פגישותינו ושיחותינו הטלפוניות, במסגרת עבודתי כבעל 'התיק הפוליטי' בעיתון מעריב, הן בשנות שבתך באופוזיציה, שם ניהלת מלחמות-עולם מול תאומך הכמעט סיאמי שמעון פרס, והן בשבתך על כס ראש הממשלה. למען האמת, חיבבתי את השיחות הללו ואני מניח שגם אתה, אולי משום שמעולם לא לחצת לסיימן.

בתקופת ישיבתך באופוזיציה (1992-1990), התמסדו פגישותינו והיו לריטואל קבוע של חצי שעה, אחת לשבוע. מדי יום חמישי לפני הצהריים הגעתי ללשכתך בקריה בתל אביב, חמוש במכשיר רדיו-טייפ נישא, ומקליט מפיך שורה של התייחסויות לאירועי השעה, שאותם עיבדתי לטור פובליציסטי בן 700 מילה, חתום על ידך, שפורסם למחרת בגיליון יום ו' של 'מעריב'. אף אחד מהקוראים לא ידע שהטור שבחתימת יצחק רבין, נוסח בכלל בידי הח"מ, ולזכותך ייאמר שאפילו לא דרשת לעבור עליו טרם הפרסום. סמכת עלי, ואני תמיד הערכתי את זה. אבל אינני יודע אם ידעת אז, שמעריב זימן אותך, שר הביטחון לשעבר, לפרסם טור אחת לשבוע, כמענה מצידו לטור שפירסם אריאל שרון, גם הוא אז שר ביטחון לשעבר, בעיתון המתחרה, 'ידיעות'.

אבל בוא נעזוב את הזכרונות האישיים. הייתי רוצה, ברשותך, להציג בפניך בעמוד זה את שאלת השאלות, שהמענה לה בוודאי נהיר לך, שם בעולם האמת: מי באמת רצח אותך? ושלא תהיה טעות: אין פה שום כוונה לזַכות את הנבל ובן הבליעל הנאלח יגאל עמיר, שללא כל ספק ירה בגבך שתי יריות, ורק בשל המזימה להכריע סוגיות לאומיות באמצעות אקדח, מגיע לו להירקב בכלא עד סוף ימיו. ואין פה גם שום ניסיון לטעון לקונספירציה. השאלה היא אם היריות של הפושע הנקלה עמיר הכריעו אותך בטרם עת, או שמא היה שם סיפור טראגי אחר לגמרי.

שרשרת של תהיות
עמיר. מדוע נכח למרגלות הבימה? [פלאש 90]

כיצד ניתן להסביר ששתי דקות אחר הירי בכיכר, העביר הסוכן-המסית מטעם השב"כ 'שמפניה' הודעת ביפר לכל הכתבים בזו הלשון: "הפעם לא הצלחנו אבל בעתיד נצליח"?

נחזור לרצח הנורא של מוצאי שבת, ה-5 בנובמבר 1995. הגירסה הרשמית, שגובתה על-ידי בית המשפט, אמרה את דברה. אלא שהיא מעוררת המון סימני שאלה, עד שאפילו רעייתך לאה ז"ל ובתך דליה תבלח"א, אמרו שלא הכל ברור באשר לנסיבות הרצח. אם להתבטא בדימוי החביב עליך, יש לנו עניין עם גירסה שיש בה חורים יותר מאשר בגבינה שווייצרית.

מפאת קוצר היריעה אביא רק מסימני השאלה:

  • איך קרה שנשמעו צעקות 'סרק סרק' מיד לאחר הירי? האם זה אומר שמישהו תיכנן פה הצגה לתקשורת, שלמרבה הצער יצאה מכלל שליטה והסתיימה בטרגדיה?

  • מדוע טען השב"כ באוזני לאה רעייתך, בעת שהורחקה מן המקום, שהכל "לא באמת"?

  • מדוע אמרה עליזה גורן לאבי בניהו, שניהם יועצי התקשורת שלך, מיד לאחר הישמע הירי: "עזוב, זה סתם תרגיל של השב"כ"? (כך העיד בניהו השבוע, 8.11.11, בקול ישראל)

  • כיצד אפשר להסביר שאחד ושמו רוני קמפלר החל לצלם ללא תכלית, מגג בניין סמוך, את הרחוב החשוך, כשבסמוך מתנהלת עצרת המהווה אובייקט הרבה יותר הגיוני לצילום מאשר סתם רחוב חשוך וחסר 'אקשן', וכאשר בכל זאת התמקד מפעם לפעם במישהו מהסובבים בחשיכה, הוא התמקד שוב ושוב ביגאל עמיר. האם ידע הצלם החרוץ משהו שאנחנו לא ידענו?

  • כיצד ניתן להסביר ששתי דקות אחר הירי בכיכר, העביר הסוכן-המסית מטעם השב"כ 'שמפניה' הודעת ביפר לכל הכתבים בזו הלשון: "הפעם לא הצלחנו אבל בעתיד נצליח"? כיצד הוא 'ידע' כל-כך מהר שהפעם "לא הצלחנו"?

  • כיצד ניתן להסביר שהרכב שבו הוחשת לבית החולים, כשאתה שרוי בסכנת חיים, הסתובב איתך, ברחובות תל אביב במשך עשרים דקות, בין 21:32 ל-21:52, וזאת כשבית החולים איכילוב מרוחק כדי 3 דקות נסיעה מזירת האירוע?

  • ובכלל, כיצד הרשו ליגאל עמיר להסתובב שעות בשטח הסטרילי שלמרגלות הבימה?

  • איך ייתכן שלאחר הירי של עמיר בגבך לא נוצרה שלולית דם במקום הפגיעה?

בקיצור, המון שאלות קשות, ותשובות טובות אין.

תאריך:  09/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 יגאל עמיר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מכתב לרבין
תגובות  [ 24 ] מוצגות   [ 24 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
התוהה
9/11/11 13:48
2
משה מרמת גן
9/11/11 14:18
3
פרופ' יצחק סגל
9/11/11 14:38
 
יהוידע
9/11/11 15:26
 
יועז
9/11/11 23:03
4
יהוידע
9/11/11 15:11
 
יוסלביץ
9/11/11 16:25
5
בו שלמה
9/11/11 16:51
6
אורה הכפולה
9/11/11 17:33
7
אלטלנה
9/11/11 17:45
 
ירדנה
9/11/11 22:30
8
אורה הכפולה
10/11/11 01:11
9
ד.מוקרט
10/11/11 05:49
10
עתה כולם יודעים !
10/11/11 06:17
11
נחום שחף
10/11/11 06:25
 
לי.ברל
10/11/11 08:11
12
אליק א.
10/11/11 07:28
13
ruvven
10/11/11 08:32
14
הכדורים בגב אח"כ
10/11/11 09:44
15
במאוחר היא מתגלה.
10/11/11 10:47
16
ישעיהו א
10/11/11 12:16
17
מיקיס8
11/11/11 15:30
18
יהי זיכרו ברוך
12/11/11 18:47
19
קלאודיה קול
27/08/14 21:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתיישבות ביהודה ובשומרון רק במקומות חוקיים, מהווה התחמקות טקטית בלבד מסוגיית המאחזים והשכונות שהוגדרו בבג"ץ כלא חוקיים. הסיבה לכך היא התפישה המשפטית ההולכת וקונה מקום במערכת המשפט הישראלית והוראה באדמות אלו שטח שכמעט תמיד נמצא בבעלות פלשתינית עקרונית כל עוד לא הוכח אחרת.
08/11/2011  |  אסף גולן  |   מאמרים
כל האמת שמאחורי הדוח של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, על הארגון עצמו, ועל הסביבה הגיאו-פוליטית שבה הוא מתקיים למה הארגון הצבוע והמתחסד הזה התמהמה עד עכשיו, למה האומות המאוחדות משחקות תפקיד משני בלבד, מה באמת רוצים השליטים הערביים שסביבנו, מיהי הדמות שמשחקת ארה"ב כאן, ולמה המפתח לפתרון בכל זאת נמצא בידי ישראל?
08/11/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
שיא של כל הזמנים! - 620 מסתננים חדרו לישראל בסוף השבוע האחרון דרך הגבול הדרומי. את הנתון הזה פרסמה (7.11.11) רשות ההגירה במשרד הפנים. אני לא יודע איך יצא שרבים בימין תומכים בגירושם של אלה המוגדרים "שוהים בלתי חוקיים", ורבים בשמאל רוצים בהישארותם. עד כדי כך רוצים, שכדי לגייס תמיכה ציבורית, הם נוקטים תחבולה מאוסה, זמינה, ונפוצה - השקר. השוהים הבלתי חוקיים, מוגדרים על-ידי שקרני השמאל כ"ילדי עובדים זרים".
08/11/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
ממואר קצר ועצוב המעלה נשכחות: מצד אחד ניצבת דמותו הבלתי נשכחת של יצחק רבין שנרצח בידי בן-עוולה, ומצד שני הנער הצעיר במדים, הנער שהיה אז המחבר. שתי הפגישות ביניהם הבטיחו לכאורה שגם הפגישה השלישית תתקיים. אך לא כך רצה הגורל...
08/11/2011  |  אלישע פורת  |   מאמרים
ירון לונדון (ידיעות אחרונות, 8.11.11) נאחז בדבריו של אפרים הלוי, שהיה ראש המוסד, שאמר בהרצאה שנשא בכנס בוגרי הפנימיות הצבאיות, כי סכנת ההתחרדות גדולה מן הסכנה הנשקפת מאירן (אגב, דברים שהלוי מיהר להתנצל עליהם בפומבי).
08/11/2011  |  גורי גרוסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il