|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
נאמן. יוזמתו מסוכלת [צילום: בתי המשפט] וינשטיין. מעמדו לא ניכר בכוחו

בשל הכשלים והרשלנות

מי יבקר את הפרקליטות

בכירי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה לוקים פעם אחר פעם בשיקול דעת רשלני ו/או כזה הנגוע בניגוד עניינים למרות זאת, הם מתכחשים לצורך להקים גוף ביקורת חיצוני ופועלים לסכל יוזמה זו רצף הכשלונות מחייב את שר המשפטים ואת ועדת החוקה חוק ומשפט להשתמש בסמכותם ולהקים גוף חיצוני שיגן על הציבור מפני שרלטנות פקידי המשפט
12/11/2011  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   תגובות
סרים למרותם
פקידי המשפט השתלטו על ניהול המדינה. שרי הממשלה סרים בפועל למרותם. הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מקבלים גיבוי כמעט אוטומטי מבית המשפט העליון, שגם הוא פועל בלא הרשאה חוקית לכפות את רצון שופטיו.

לדור ומזוז ווינשטיין הבטיחו
פרקליט המדינה משה לדור, היועמ"ש הנוכחי יהודה וינשטיין וגם קודמו (מני מזוז) הבטיחו לפעול להקמת גוף פיקוח וביקורת על הפרקליטות. ההבטחות לא קויימו.

פסק הדין בפרשת הנשיא לשעבר, משה קצב, מלמד על התנהלות קלוקלת של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה במהלכים שקדמו להגשת כתב האישום. פסק דין זה הוא רק אחד מתוך סדרה ארוכה של פסקי דין, חוות דעת, ואירועים, המלמדים כי אורגני התביעה בישראל לוקים פעם אחר פעם בשיקול דעת חובבני ורשלני ו/או כזה הנגוע בניגוד עניינים. למרות זאת, הם אינם מטופלים כדבעי. במיוחד בשל מעמדה הנחות יחסית של המערכת הפוליטית.

חולשת המערכת הפוליטית היא שהביאה, בתהליך מואץ את עקבי, להתחזקות גורמי התביעה בישראל, ובראשם הפרקליטות, היועץ המשפטי לממשלה, המשטרה ויתר גורמי התביעה. בית המשפט העליון התחזק גם הוא על-חשבון המערכת הפוליטית. שופטיו נותנים גיבוי כמעט אוטומטי לפרקליטות וליועמ"ש ולגורמי התביעה. התוצאה: מערכת משפטית סגורה - שמרכיבה מגוננים זה על זה מפני גורמי חוץ, כביכול.

בנסיבות אלה, חל היפוך, להלכה ולמעשה, במבנה הדמוקרטי בישראל: הרשות המבצעת (הפרקליטות, היועמ"ש, גורמי התביעה), בגיבוי הרשות השופטת, הפכו לשולטות. הריבון-העם הוא אומנם הבוחר את נציגיו לכנסת (הרשות המחוקקת), ואלה ממנים ממשלה חדשה תחתיה אמורים לפעול גורמי התביעה, אך שלטונם של השרים מוגבל לאותן פעולות בלבד המורשות על-ידי היועצים המשפטיים באותם משרדים - הכפופים ליועמ"ש ולפרקליטות; בית המשפט העליון נטל לעצמו, בלא הרשאה חוקית, את הסמכות להתערב בהליכי חקיקה בכנסת ולפסול חוקים שאינם תואמים את מאווייהם של שופטי בית המשפט העליון; הפרקליטות והיועמ"ש הפכו יותר ויותר לבעלי שררה. הגיעו הדברים לכדי-כך שהם כופים עמדותיהם על הממשלה ועל הציבור תוך תמרונים שונים ומשונים.

ההבטחות לא קויימו

העיוות המבני ידוע היטב לרבים וטובים. על-רקע זאת, וכדי לאפשר בקרה ולו חלקית על שופטים, הוקם מוסד חדש - "נציב תלונות על שופטים". בראשו עומד השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג; הביקורת על המשטרה נערכת בהצלחה מוגבלת באמצעות מח"ש - היא המחלקה לחקירת שוטרים; הבקרה על גורמי החקירה האחרים, ובהם רשות המיסים, רשות ניירות ערך ואחרים, מבוצעת על-ידי הפרקליטות עצמה; אלא שהגוף המרכזי בישראל שהוא מקור הכוח, המחזיק בידיו את העוצמה המרכזית - הוא הפרקליטות, נותר מחוץ לרשת הבקרה והפיקוח. למעט משרד מבקר המדינה שביקורתו מוגבלת ונעשית רק בחלוף זמן רב מאוד, ובשל ההגנה מצד בית המשפט העליון, אין איש המופקד לבקר ולפקח החלטות ו/או מחדלים של הפרקליטות.

במשך שנים מנסים גורמים שונים, ובראשם שרי המשפטים, עתה יעקב נאמן, והוועדה לחוקה חוק ומשפט להקים גוף חיצוני-מבקר, אך יוזמותיהם סוכלו על-ידי ראשי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. היועמ"ש הקודם, מני מזוז, והנוכחי, יהודה וינשטיין, וכן פרקליט המדינה משה לדור, הבטיחו לפעול במשותף כדי להקים אורגן פנימי לפיקוח ובקרה, אך ההבטחות לא קויימו. יותר מכך: גם הצהרותיו של היועמ"ש וינשטיין לבדק-בית פנימי נותרו חלולות, ומיום ליום נראה שהוא מאבד מכוחו ומעמדו לטובת פרקליט המדינה. לכן אין מנוס: לאור הליקויים והעוולות והריקבון שפשה גם בפרקליטות (נציג בהמשך כמה מהם), יש להקים גוף חיצוני שיבקר את הפרקליטות. בראשו יש להעמיד משפטן רציני בעל כשירות לכהונת שופט בית משפט עליון.

לדור ניסה לברוח
לדור. טיב החלטותיו [צילום: פלאש 90]

משה לדור ביקש לעצמו חסינות מתביעת הדיבה שהגיש נגדו אהוד אולמרט. במקום להתגונן בנימוק: "אמת דיברתי", ולהסתפק בלהבטיח לעצמו שיפוי, אם אכן פעל מכוח תפקידו כפרקליט המדינה, הוא ניסה למלט עצמו מהתמודדות חשובה.

פרקליט המדינה, משה לדור, לוקה שוב ושוב בשיקול דעת המעורר שאלות בדבר טיב החלטותיו. אחד הליקויים – המנוצל עתה לרעה על-ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט - כבר נדון באופן מקדמי על-ידי שופטת בית המשפט השלום, ריבה ניב, ולכן ניתן להצביע ביתר קלות על כשליו.

פרקליט המדינה התראיין בחודש פברואר 2011 למוסף עיתון הארץ. לדור התייחס לשורה ארוכה של פרשות ואישים, ובהם אולמרט. אלא שלדור שגה, כאשר הביע עמדתו באשר לחומרת מעשיו של אולמרט בפרשת ההלוואה מאיל ההון ג'ו אלמליח ואף צבע זאת בצבעים פליליים, למרות שהוא עצמו החליט שלא להעמיד לדין את אולמרט בשל טובות ההנאה האסורות והפסולות שקיבל בעודו איש ציבור. אולמרט התרעם על דבריו והגיש תביעת לשון הרע על-סך 150 אלף ₪.

יאמר כאן: אולמרט אינו שה-תמים. הוא עשה את המעשים המכוערים והמושחתים שיוחסו לו. את התביעה הוא הגיש בעיקר במטרה להביא לפסלותו של לדור מהכרעה בתיקיו הבאים: פרשת הולילנד, פרשת המינויים הפוליטיים ועוד. אלא שאדם כמו פרקליט המדינה אמור לדעת, ומראש, מה מותר לומר ובאיזה עיתון ובאיזה עיתוי. יותר מזה, משעה שאמר את שאמר, אמור לדור לדבוק בגרסתו – אם נכונה היא – ולהיאבק כדי להוכיחה. גם בזירה שבחר בה באולמרט, היא בית המשפט.

אלא שלדור ניסה לברוח. פשוטו כמשמעו. הוא ביקש מבית המשפט חסינות. לדור נימק את בקשתו בטיעון שהוא פעל במסגרת תפקידו כפרקליט המדינה. לדור ביצע שגיאה גסה, שכן: הוא אמור היה להתגונן בטענה "אמת דיברתי", אם אכן אמר אמת, ולו כדי להדוף את מתקפתו של אולמרט שמנסה להשיג כאמור מטרה אחרת לגמרי; הוא אמור היה להסתפק בהבטחת שיפוי מלא ממשרד המשפטים, אם אכן פעל במסגרת תפקידו (ניתן להניח שכבר דאג לעצמו...); לדור אמור היה להתמודד, כאחרון העיתונאים שנאלץ/נאנס לעיתים להתגונן על דברים שכתב; את השאלה האם מכוח תפקידו כפרקליט המדינה הוא רשאי להעדיף ראיון דווקא לעיתון הארץ, ובכך להקנות לעיתון זה יתרון עיתונאי-עסקי, נשאיר בצריך עיון.

המכה שחטף לדור, ובדין, יכולה הייתה להימנע לו היה גוף ביקורת חיצוני על הפרקליטות. או-אז היה בכוחו של גוף שכזה לעשות סדר. לקבוע את המותר והאסור, ולאפשר אפילו לבית המשפט לתמרן תביעה זו לאורגן הביקורת. בדיוק כפי שעושה בית המשפט, לעיתים קרובות, כשהוא מפנה סוגיות משמעתיות לגופי ביקורת אחרים-קיימים ולבתי דין משמעתיים. בהעדר גוף כזה, לא נותרה לשופטת ריבה ניר הברירה אלא לפסוק את הקביעות שלהלן לגבי לדור. להלן מקצתן:

  • בהודעת החסינות שביקשה המדינה לתת ללדור "יש כדי לערער את אמון הציבור הן במערכת המשפט והן בגורמי התביעה והאכיפה".

  • "הראיון שניתן על-ידי לדור היה חריג בהיקפו ובסוגו, וזו הוכחה כי הוא לא ניתן תוך מילוי תפקידו כעובד ציבור".

  • "אין זה מתקבל על הדעת שגורמי אכיפת החוק ייגררו אל הזירה התקשורתית".

  • "אינני מקבלת את עמדת המדינה", כתבה השופטת ניב. "בית המשפט כבר הביע את עמדתו השלילית על העברת ההליך השיפוטי לזירה העיתונאית. הדברים הנאמרים בראיון של פרקליט המדינה נתפשים בעיני הציבור ככאלה שנבדקו באופן יסודי. לטעמי, הענקת ראיון על-ידי הגורם הבכיר במשרד המשפטים המביע דעה לגבי עובדות שלא התבררו לפני בית המשפט, המהווה את האכסניה הראויה לכך, יש בה כדי לערער את אמון הציבור הן במערכת המשפט והן בגורמי האכיפה והתביעה".

  • באשר לעילת הפרת חובה חקוקה, מתייחסת השופטת להפרה לכאורה של הוראת הסוביודיצה על-ידי לדור וקובעת: "חובה זו חלה על פרקליט המדינה במשנה תוקף וביתר עוצמה. אם תתקבל עילה זו, כיצד ניתן להעלות על הדעת כי לדור, כשומר הסף של תקינות הליכי המשפט הננקטים על-ידי המדינה, יהיה מוגן מפניה מתוקף החסינות? חריגותו של הראיון מוציאה אותו מכלל פעולתו הרגילה של פרקליט המדינה".

משה לדור הוא אחד הטובים והמוכשרים שמונו לתפקיד פרקליט המדינה. במהלך כהונתו הוא ביצע שגיאות לא מעטות. את קביעותיה החמורות (לגביו) של השופטת ניבה ריב הוא היה יכול למנוע ולחסוך גם מהציבור לו היה מתייצב באומץ ומתמודד מול התביעה שהגיש אולמרט.

הכשלים בתיק קצב
קצב. הביא על עצמו [צילום: פלאש 90]

הפרקליטות והיועמ"ש אינם פטורים מבדיקת הכשלים והליקויים שאירעו בחצרם, לרבות: כיצד קרה שלבית המשפט העליון נאמר, כשאלה ביקשו להצדיק עסקת טיעון עם קצב, כי אין ראיות לאונס, בעוד שעל-פי כתב האישום שהוגש בסופו של דבר נמצאו ראיות למכביר.

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, לא יוכל להלין על איש. בשנים הבאות - אם לא ישלח יד בנפשו או ילך לעולמו ממחלה קשה, חלילה, הוא יבין זאת היטב. כשליו הרבים והתנהגותו המטומטמת הם שהובילו לתוצאה הקשה מבחינתו: הרשעתו בשני מעשי אונס. במקום להודות בקיום רומן הוא בחר להכחיש את שנעשה. מחמת זאת, לא היה מנוס מהרשעתו באונס, בין שאנס ובין אם רק ניהל רומן. גם אם שגו השופטים, כטענתו, קצב הוא האשם בשגיאתם. שהרי הוא עצמו, אישית, הובילם בכחש ושגה בהגנתו, באופן שאנס את השופטים להרשיעו.

מה שניתן לומר על השופטים, לא ניתן לומר על גורמי התביעה, ובראשם היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות:

  • היועמ"ש מזוז שגה כשהסכים לעסקת טיעון מקלה עם קצב, למרות שגם לפי גירסתו - בראיון לטלוויזיה, קצב היה עבריין סידרתי. לזכות מזוז ניתן לומר כי הוא האיש שהורה על פתיחת החקירה; והוא האיש שהוביל, בסופו של דבר, להגשת כתב אישום נגד קצב בעבירות אונס והביא להרשעתו, אך התנהלותו מעיבה על ההישג ומחייבת עתה בדיקה והסקת מסקנות;

  • הפרקליטות שגתה כשקיבלה את גירסתן של אותן נפגעות, כזה ראה וקדש, והתעלמה מכל אותם סימנים וראיות שהעידו כי גם אם אכן נאנסו שתי נפגעות/מתלוננות, בשלבים מסויימים, הרי שלא ניתן לשלול את הטיעון לפיו בין קצב לבין אותן שתי בחורות התקיים קשר רומנטי ממושך;

  • הטיפול בתיק קצב, בטרם הוגש כתב אישום, נמשך כשנתיים. מדובר בתקופה ממושכת ומזיקה למערכות אכיפת החוק, כמו גם לאינטרס הציבורי;

  • הרשעת קצב בכתב האישום אין בה כדי לחפות על העמדות שהציגה הפרקליטות בפני שופטי בית המשפט העליון - בשלב שביקשו בפרקליטות לדחות העתירות נגד עסקת הטיעון שנרקמה קצב - לפיהן לא נמצאו ראיות להגשת כתב אישום בעבירת אונס, וכי אין לקבל את טענות הנפגעות שבוצע בהן אונס. נזכור נא: עמדת הפרקליטות התקבלה, אם כי בדוחק, על-ידי שופטי בית המשפט העליון. העתירות נדחו. נסיבות אלה מצריכות בדק-בית גם בבית המשפט העליון, במיוחד לאור הרשעת קצב פה-אחד בבית המשפט המחוזי ודחיית ערעורו בעליון, שמא שגו שופטי העליון בדחיית העתירות על בטלות עסקת הטיעון עם קצב;

  • היועמ"ש והפרקליטות יצטרכו לבדוק עצמם היטב: כיצד התקבלו ההחלטות, והאם היו בידי התביעה הכלים/האנשים המתאימים לבחינת תיקים בסדר גודל-זה. נזכור נא: תיק קצב החל כשבראש הפרקליטות עמד עו"ד ערן שנדר, ורק לאחר שנכנס לתפקיד זה משה לדור, התקבלו ההחלטות הנכונות.

דנציגר, וינשטיין
דנציגר. חופשה מאונס [צילום: פלאש 90]

וינשטיין ולדור נמנעו במשך זמן רב מפתיחת חקירה נגד דנציגר ועתה הם נמנעים מלקבל החלטות מהירות, כדבעי; נגד רעיית השר אהוד ברק מיהרו להגיש כתב אישום בגין העסקת עובדת זרה; תיק החקירה בעניינה של רעיית וינשטיין, מעוכב משום מה.

כשלי גורמי התביעה נמשכים גם בימים אלה ממש. הנה שניים מהם:

- תיק דנציגר -

הפרקליטות והיועמ"ש התחמקו במשך כשנה מביצוע חובתם וממתן הוראה לחקור גם את שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, בגין עבירות שוחד יחד עם ראש העיר בת ים, שלמה לחיאני. רק לאחר חשיפות חוזרות ונשנות ב-News1, נאלץ וינשטיין, ועמו לדור, להורות על חקירת דנציגר. אלא שעד עתה, כשלושה חודשים מאז שנאלץ דנציגר להשעות עצמו מכהונתו כשופט, טרם הכריעו השניים בשאלה: האם לגנוז את תיק החקירה או להגיש כתב אישום נגד דנציגר. בינתיים נקלע בית המשפט העליון לקשיים. תיקים בהם כבר התקיים דיון בהשתתפות דנציגר ואף הסכימו השופטים על פסק הדין שיינתן, תקועים. לא ניתן למנות שופט במקומו, מאחר שדנציגר רק יצא ל-- חופשה. בצר לה, נאלצה בימים אלה נשיאת בית המשפט העליון להסכים לקבל חתימתו של דנציגר על זיכויו מרצח של ישראלי-ערבי, לאחר שישב ארבע-וחצי שנים במעצר.

- תיק וינשטיין -

פרשת העסקת העובד הזר בביתו של היועמ"ש וינשטיין טרם הוכרעה. לציבור טרם נמסרה הודעה מטעם רשות ההגירה על סיום החקירה ו/או על החלטה להגשת כתב אישום. נגד רעיית שר הביטחון אהוד ברק הגישו כתב אישום במהירות, בשל מעמדו, כביכול, אך על כבודו של וינשטיין ורעייתו שומרים בפרקליטות מכל משמר גם במחיר של פגיעה באמון הציבור. משה לדור הוא שאמור לפעול להכרעה בתיק זה, מכוח תפקידו כפרקליט המדינה וכמס' 2 מקרב בכירי התביעה, אך נראה שללדור לא אצא הדרך. אולי הוא מעדיף מצב שבו בידיו הכוח להחזיק במקום רגיש את היועמ"ש, שגם כך מנוטרל מטיפול בשורה של פרשות בשל ניגודי עניינים.

הכשלים הנ"ל הם רק חלק מזערי ממה שמתרחש באמת בפרקליטות. על-כך יכולים להעיד רבים בשירות המדינה, וגם שופטים שהעירו עשרות פעמים - כשגילו כיצג התנהלו גורמי התביעה בפרשות גדולות וקטנות. הגיע הזמן, אפוא, לטיפול שורש, ולהקמת גוף ביקורת חיצוני שיוכל לברר תלונות נגד גורמי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה.

תאריך:  12/11/2011   |   עודכן:  13/11/2011
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי יבקר את הפרקליטות
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
סובול עידן
12/11/11 15:10
 
הנ"ל
12/11/11 15:21
2
אבי זמירי
12/11/11 15:29
3
ענת כהן
12/11/11 15:48
4
ככה הכי נכון
12/11/11 17:56
5
באשר למבקר המדינה
12/11/11 20:08
6
חיים מיפו
12/11/11 20:21
7
הם פשוט פולנים
13/11/11 08:44
8
שושי
13/11/11 13:34
9
מיכאל10
13/11/11 13:54
10
פיקוח על הנעשה שם
13/11/11 19:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מפעם לפעם אני מקבל מסר בדואר אלקטרוני מערבים או ממוסלמים שאינם ערבים, שיכול לדעתם לעניין אותי. חלקם מבקשים ממני להתערב בעניין כלשהו, אישי או ציבורי. לכולם אני משיב, ועם כמה מהם אני ממשיך להתכתב. לא מעט מן התובנות שיש לי על העולם הערבי והמוסלמי קיבלתי מאנשים אלה, החושפים בפני את הדברים הרגישים, הנסתרים, והכמוסים ביותר של החברות המקיפות אותנו, ובכללם סיפורים מסמרי שיער.
11/11/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
אהוד לא צופה תרחיש זכויות האסיר של אוניברסיטת באר שבע השכונה של השופטים
11/11/2011  |  אברהם (פריצי) פריד   |   מאמרים
אף אחד מאינספור האיומים שהשמיעו מנהיגים ערבים ופלשתינים סביב הצעת החלוקה של ה-29 בנובמבר 1947 לא יצר תהודה רחבה כמו אזהרתו של עבדול רחמן עזאם, המזכ"ל הראשון של הליגה הערבית, כי הקמתה של מדינה יהודית תוביל ל"מלחמת השמדה וטבח אדיר ממדים שיסופר בו כמו בטבח של המונגולים או של הצלבנים".
צרכני תקשורת ופרשנות מיחסים מהימנות גבוהה לפרשנים בעלי חזות מהוגנת, שיער שיבה מטופח, בעלי ניסיון צבאי, שמאחוריהם עומד מוסד אקדמי מוכר, על שם מנהיגים ותורמים מוכרים. פרשנים כאלה יקבלו במות מכובדות לדבריהם ולכתיבתם בכלי תקשורת בעלי תפוצה רחבה, יוזמנו לתת הרצאות תמורת שכר גבוה, ואז יקבלו עליהם מטלות כגון הובלת פורומים מייעצים למדינאים ברמות הגבוהות ביותר.
11/11/2011  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בשעה טובה, פירסמה הוועדה להגברת התחרותיות במשק את מסקנות הביניים של עבודתה. יש לציין, כי בשונה מוועדת טרכטנברג, מדובר בוועדה שקמה זמן רב לפני תחילתה של מחאת האוהלים, ולכן יש לשער שמסקנותיה הן רציניות יותר, משמעותיות יותר, ואינן נוטות "לרצות את ההמון". אין ספק כי חלק נכבד מהצעותיה הן הגיוניות ומועילות. עם זאת, הן אינן מתייחסות כראוי לחלק הנכבד שיש לרגולציה ולחיוב בקבלת רשיונות בחנק התחרות החופשית ובתרומתם של אלה להיווצרותם של גרעיני השליטה במשק.
11/11/2011  |  ארקדי בוטמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il