|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

השקרן היהודי

מדוע המנהיג של מדינה זערורית בת 7 מיליון איש בחוף המזרחי של הים התיכון, מוציא מאובמה ומסרקוזי את הרוע הרכלני הנחות ביותר, את הרשעות המתאימה ליושבי קרנות באחת משכונות העוני של פריז או שיקגו?
18/11/2011  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
נתניהו. יוצר מצג שווא תקשורתי [צילום: AP]

נתניהו הוא נשוא שנאתם של האנטישמים לכל גווניהם – מן האנטישמים הקלאסיים בסגנון גאלווי-סרקוזי, עד לאנטישמי המוסלמי בסגנון אובמה-ארדואן, ועד לאוטו-אנטישמים בסגנון תום פרידמן-נווה גורדון.

מנהיגי שתיים מן המעצמות הגרעיניות החברות במועצת הביטחון ישבו זחוחים על בימת המפגש של ראשי עשרים המדינות העשירות בעולם, שכולו כלכלה, והחליפו רשמים. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ונשיא ארצות-הברית ברק חוסיין אובמה החליפו ביניהם הערות אודות אותו איש חצוף, גאוותן, ערמומי, המפריע ל-400 מיליון אמריקנים וצרפתים לנהל את העולם כמו שצריך. הוא שקרן, רטן הנשיא הצרפתי. אכן, אישר האמריקני, והוסיף: תאר לך שאני צריך לסבול אותו כמעט כל יום.

מה יש בו בראש מדינה זערורית של 7 מיליון איש בחוף המזרחי של הים התיכון, שמוציא משני אישים אלו את הרוע הרכלני מן הסוג הנחות ביותר, את הרשעות המתאימה ליושבי קרנות באחת משכונות העוני של פריז או שיקגו? מדוע לא דיברו בנשיא לבנון, או דנמרק, או שוודיה? מדוע אין הנשיא הסורי אסד, שהצליח לרצוח יותר אזרחים מאלה שנרצחו בהתקפת הטרור על ניו-יורק, מעצבן את ראשי המדינות הללו, עד כדי התעלמות מן המקרופונים הפתוחים? שלא לדבר על אחמדינג'אד שעליו איש אינו אומר מילה רעה.

נחזור אל השאלה הזו, אבל קודם כל נבדוק את הטענה העיקרית: בנימין נתניהו שקרן, משמע אומר דברים המנוגדים לאמת ביודעין, להשגת מטרה כלשהי. מה אמר נתניהו שיכול להתפרש כשקר? האם הודיע על פירוק מרצון של מדינת היהודים, וחזר בו? לא ידוע לי. האם הודיע על יציאה חד-צדדית מלב הארץ ומסירתה לידי חמאס, כפי שהבטיח קודמו אהוד אולמרט? לא ידוע לי. האם התחייב למסור ריבונות בעיר הבירה של ישראל לגורם זר? להפך, הוא הצהיר וחזר ואמר כי ירושלים אינה נושא לדיון כלל ועיקר. האם התחייב שלעולם לא יפעל צבאית נגד גורם המאיים על מדינת היהודים? לא, -מנת להגן על מדינת היהודים. האם התחייב לוותר על סיוע אזרחי למדינת ישראל ללא תלות בסיוע האזרחי שארה"ב מעניקה למדינות אחרות באזור - מצרים לבנון וירדן? התחייב וביצע, וכיום מענקי סיוע החוץ האזרחי למדינת ישראל עומדים על אפס דולרים בשנה. אם כך היכן השקר?

מקובל לומר שהמעיד ברעהו כדאי שיביט במראה. האם אותם נשיאים החולשים על עוצמה צבאית וכלכלית אדירה אכן נוהגים לדבוק באמת? הנה נשיא ארה"ב שהבטיח כי הזרקת 870 מיליארד דולר (פי-300 מן הסיוע הצבאי שמקבלת ישראל מארה"ב) תמתן את האבטלה בארה"ב. האבטלה זינקה ל-9 אחוזים, וגם זהו נתון שקרי, היות שהוא כולל רק את מבקשי העבודה ולא את אלה שנואשו כליל ממציאת מקום עבודה, ואינו כולל את חמישית האוכלוסיה המתקיימת על חשבון הציבור. או הבטחתו לחשוף לעיני הציבור את מהלך החקיקה של חוק בריאות ממלכתי, שהסתיימה במסמך של אלף עמודים שאפילו חברי בית הנבחרים לא קראוהו לפני שהצביעו עליו לפי מפתח מפלגתי. ומה על השקרים וחסימת החקירה בנושא המכירה של אלפי כלי נשק לקרטל הסמים במקסיקו? כל אלה אינם מעידים על דבקות באמת. ואילו הנשיא סרקוזי הכריז שוב ושוב על התנגדותו לתוכנית הגרעין האירנית ועל נחרצותו להתמיד בעיצומים על המדינה השואפת להצטרף למועדון הגרעיני בדרך האחורית. אך במהלך 2010 הסחר של צרפת ושל שאר המדינות שלכאורה שותפות לעיצומים על אירן לא רק שלא ירד, אלא עלה במיליארדי יורו. לכן גם סרקוזי הוא שקרן לא קטן. מתברר כי כאשר מדובר באינטרסים מסחריים ואחרים - כ-ו-ל-ם שקרנים, וזוהי האמת לאמיתה.

שתי סיעות של אנטישמיות

אלא שהם צודקים: מאז הקמת ממשלתו החדשה, עוסק נתניהו באינטנסיביות בהסברה שעיקרה תשקורת מכוונת. למעשה, הוא נותן לתקשורת המקומית והעולמית את הכותרות הרצויות שהן שקריות מיסודן. די לשמוע אותו אומר כי יהיה הראשון לתמוך בבקשת המדינה הפלשתינית להתקבל לאו"ם, או לשמוע אותו חוזר ומצהיר על קבלת הרעיון של שתי מדינות לשני עמים. בהצהרותיו הפומביות המתוקשרות ביותר יוצר נתניהו מציאות תקשורתית שכולה חנופה לדעות המקובלות על יוצרי דעת הקהל - שעוד מעט והשלום יפרוץ במקומותינו, שהמנהיגות הניצית הולכת ונעשית יונית. אלא שבתוכנם של כל ההצהרות והנאומים נתניהו דואג תמיד להשחיל את גרעין האמת שהופך את המעטפת לשקרית, את גרעין הנפץ הממוטט מבפנים את יצירת הפאר של תשקורת תקשורתית, וחושף את האמת. כך, כל מדינה פלשתינית תהיה מפורזת (ערבים ללא נשק להשמדת היהודים - היעלה על הדעת כדבר הזה?) ו"עיצומים משתקים" העשויים לייתר תקיפה צבאית ישראלית על מתקני הגרעין של אירן (עיצומים משתקים? האם נאמר עוד צמד מילים כה שקרי למעט "שלום בזמננו" של נוויל צ'מברליין?).

מנהיגי המערב יודעים כמובן כי נתניהו יוצר מצג שווא תקשורתי. האם זוהי הסיבה שהוא מרגיז אותם? לא, ולא. ברי כי אבו-מאזן וחבר תומכיו בישראל הם שקרנים גדולים בהרבה. הם משקרים בגלוי כאשר הם מוסרים נוסח אחד באנגלית ונוסח אחר בערבית לדבריהם. ברי כי ארגוני "זכויות האדם" הוא כינוי שקרי לארגוני חיזוק הטרור הערבי. לא. הסיבה האמיתית לזעמם של המנהיגים היא יהדותו של ראש ממשלת ישראל. האנטישמיות, זו ולא אחרת, היא המדברת מגרונם של מנהיגי ארה"ב וצרפת.

הנשיא פרס יצר לעצמו במערב מעמד של מנהיגות על-לאומית, כלל-עולמית. הוא בכלל לא מישראל, הוא מהאו"ם (מעניין שהטורקים אינם קונים את התדמית הזו, ותעיד על כך התפרצותו הנזעמת של ארדואן בוועידת דבוס). כל ראשי הממשלה הקודמים - אהוד אולמרט, אריאל שרון, יצחק רבין, גולדה מאיר ואפילו דוד בן-גוריון - היו ראשיה של ממשלת מדינת-ישראל, אותה ספחת שלחוף הים התיכון, כדברי המנהיגות האירנית. לעומתם, נתניהו יוצר לעצמו את התדמית של מנהיג העם היהודי, על תפוצותיו, על כל מרכיביו, על הצלחותיו ועל משמעותו העולמית שהיא גדולה, עמוקה ורחבה הרבה מעבר לגודלו המספרי. כאשר הקונגרס מריע ממושכות לנתניהו, אין הוא עושה זאת לראש ממשלתה של מדינה זניחה אי-שם במזרח התיכון, אלא לראש העם היהודי, המיוצג בהבלטה בכל אשיות האימפריה האמריקנית. וככזה, כאיש המייצג את העם היהודי, נתניהו הוא נשוא שנאתם של האנטישמים לכל גווניהם - מן האנטישמים הקלאסיים בסגנון גאלווי-סרקוזי, עד לאנטישמי המוסלמי בסגנון אובמה-ארדואן, ועד לאוטו-אנטישמים בסגנון תום פרידמן-נווה גורדון.

האנטישמיות מתחלקת באופן גס לשתי סיעות, סיעת האנטישמיות המזימתית וסיעת האנטישמיות החולשתית. על-פי הסיעה הראשונה, ליהודים יש עוצמה שטנית חובקת עולם המתבטאת ב"פרוטוקולים של זקני ציון", והיא המקור למזימות בינלאומיות, קומוניסטיות-קפיטליסטיות, להכפפת העולם לרצון המועצה השטנית. סיעה זו גורסת כי מדינת ישראל היא התוצר האולטימטיבי של אותה מועצת סתרים שהצליחה להכריח את העולם ליצור אותה יש מאין על חשבון הילידים המסכנים. הסיעה השנייה גורסת כי היהודים נידונו מטבע ברייתם, מקורם הנחות, אופיים הבזוי ושלילתם את המושיעים שקראו להם להתעלות מעל מוצאם - לחיי נוולות, חולשה, תלותיות ותשלום כופר נפש. התביעה היהודית - להשיל מעליהם את התדמית, להיות ככל העמים המגינים על עצמם ועל מקומם, לזכות במקום תחת השמש - היא פשע נגד האנושות ומעוררת שאט נפש, כמו שמעוררת דרישת העכברים לעלות מן הביבים ולכבוש את בתי הדירות בפריז, בשיקגו ובקהיר. נתניהו הוא המטרה המעולה לשתי הסיעות הללו. מצד אחד הוא מייצג עוצמה שמעל לגודלה הטבעי של מדינה שהיא עשירית מטורקיה או מצרפת, ומאידך הוא שולל את ההכנעה היהודית בפני התקיף. סרקוזי מצד אחד ואובמה מצד שני מייצגים היטב את שתי הגרסאות של האנטישמיות, וכך אפשר להבין את שיחת הרעים של שני אנשים שאין להם שום דבר משותף, חוץ מחברות במועדון האנטישמי.

כמו עובדות אחרות - עומקו של ים המלח, ריכוז המלחים בים התיכון, מיקומה של ירושלים בתווך בין הר חברון לשומרון - כך גם האנטישמיות היא עובדה קיימת בשינויים מחזוריים. שיחת סרקוזי-אובמה היא פשוט גילוי נאות להתגברות המחזור הנוכחי של האנטישמיות - עובדה שיש להכניסה למערכת השיקולים של כל מנהיג נבחר של מדינת היהודים ושל העם היהודי.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  18/11/2011   |   עודכן:  18/11/2011
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השקרן היהודי
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בתיה
19/11/11 00:03
 
מכר ותיק
20/11/11 10:48
2
יהודה דרורי
19/11/11 00:42
3
ד"ר רון בריימן
19/11/11 10:49
 
תחשוב פעמיים
19/11/11 14:18
 
חוגל
20/11/11 04:43
4
סתם_1
19/11/11 11:23
5
מקס פאואר
19/11/11 12:45
6
פועה
19/11/11 13:12
 
י.ש
19/11/11 17:37
 
פועה
19/11/11 22:44
7
יעקב מול עשיו
19/11/11 18:53
8
יהודי בן חורין
19/11/11 21:54
9
הניה
19/11/11 22:00
10
ע.ג.
19/11/11 23:49
11
דן ה
20/11/11 03:18
12
יוסף אגמון
20/11/11 03:35
13
בצלאל
20/11/11 05:04
14
פלא יועץ
26/11/11 22:31
15
ד"ר ג. בן עמי
4/12/11 08:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במשך 30 שנות שלטונו של חאפז אל-אסד (1970-2000) הוא ניהל יחסי אוהב-שונא עם הליגה הערבית ועם עמיתיו שליטי מדינות ערב. מצד אחד, השליט הסורי הציב את עצמו כ"שומר החותם" של הערביות, ודמשק בירתו היא "המבצר האיתן" ואף "כיוון התפילה" של הלאומיות הערבית. התדמית שאסד ניסה ליצור לסוריה היא שמדינתו לעולם לא תוותר על זכויות הערבים, כיוון שהיא מבטאת את רחשי לבם של ההמונים הערביים, בעוד שהשליטים האחרים - ובראשם אנוור סאדאת והמלך חוסיין - זוחלים לרגלי ישראל וארה"ב ובוגדים באינטרסים הערביים, בערכי האומה הערבית וברגשותיה. המלכים של סעודיה, מרוקו וירדן, כמו האמירים של אמירויות המפרץ, הוצגו בתקשורת הסורית כ"ריאקציונרים" ו"תקועים בהיסטוריה", ואילו סוריה תחת דגל הבעת' ("התחייה") היא "מהפכנית ופרוגרסיבית" המובילה את האומה הערבית אל עתיד מזהיר "תחת הנהגתו הנאורה של הנשיא אסד". התמונה הזאת הרגיזה מאוד את שליטי מדינות ערב, אך לא יכלו לעשות הרבה נגד השלטון הסורי, שהפעיל במשך השנים קבוצות רדיקליות, בעיקר פלשתיניות, נגד מדינות ערביות שלא מצאו חן בעיניו.
18/11/2011  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
השבוע פורסם דוח העוני. אחד מארבע מאזרחי ארצנו הוא עני ואחד מתוך כל 3 ילדים - עני. אלא מה, יש ירידה בשיעור העוני - ירידה של 0.7%. מיד עלו מנהיגנו לכותרות התקשורת וסיפרו כמה טוב מצבנו שיש ירידה בעוני.
18/11/2011  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
עניינים קטנים של סינון ומיון שופטים. על מרחק של שיירה ועל המהדורה האחרונה של התנ"ך
18/11/2011  |  אברהם פריד  |   מאמרים
האדם שיזם והאדם שאישר את עריכת הראיון הטלפוני עם העבריין המורשע משה קצב, ברשת ב', עשה זאת מאחד השיקולים הבאים: מציצנות, דחף בלתי נשלט להיות ראש כנופייה, חוסר כוח עמידה מול לחצים מלמעלה, רצון לקבל טובות הנאה, להעריץ אישיות מפורסמת ולא חשוב מה גרם להיותו כזה.
18/11/2011  |  חנניה ואגו  |   מאמרים
ניוט גינגריץ' מוביל על פני המועמדים האחרים במירוץ לקבלת המינוי כמועמד של המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארה"ב. לפי הסקרים של Public Policy Polling, הוא עקף את הרמן קיין ואת מיט רומני, אחרי ששאר מועמדי המפלגה למעשה כבר נשרו. נראה כי מצביעים רפובליקניים במדינת אייווה, שבה על גינגריץ' לנצח כדי להישאר במירוץ, מקשיבים לו בעניין.
18/11/2011  |  מלני פיליפס  |   מאמרים
כן - ישראל מדינת הלאום של העם היהודי  /  אברהם דיסקין
חלם אקספרס  /  עמוס גורן
מדבר המוות  /  מרדכי קידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il