|   15:07:40
  דרור כהן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתחברים לצד האומנותי: מסלולי לימוד יצירתיים שמשלבים בין אמנות וטכנולוגיה
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?

מחיר עם סיומת 99 - מייצג <br>אופנה חדשה או שיטת שיווק?

בשנים האחרונות אנו מוצאים על המדפים ובחלונות הראווה מחירים עם סיומת 99 אגורות/שקלים חדשים. מנהלי שיווק ומנהלי חנויות רבים טוענים שסיומת שכזו יוצרת ללקוח את תחושת "המחיר הזול". האומנם?
05/10/2001  |   דרור כהן   |   מאמרים   |   תגובות

האם סיומת 99 במחיר מגדילה את פוטנציאל המכירות? שאלה הנשאלת שוב ושוב בקרב לקוחותיי המעוניינים לתמחר את מוצריהם שיווקית.

באוניברסיטאות מלמדים, כי בתמהיל השיווק ישנם ארבעה מרכיבים חשובים: תמהיל המוצר, תמהיל ההפצה, תמהיל התקשורת השיווקית ותמהיל המחרה.

אסטרטגיית המחיר כמרכיב חשוב בתמהיל השיווק אינה רק עניינו של החשב או מנהל הכספים, אלא חלק מתפקידו של כל מנהל שיווק. שכן להחלטות בתחום זה יש השלכות מרחיקות לכת על כמות המכירות, הרווחיות ומיצוב תדמית המוצר.

טעות נפוצה של המחרה ניתן למצוא בקרב מקבלי ההחלטות, כאשר המחיר שנקבע עונה לשאלה "מהו המחיר למכירת המוצר?". אמנם, בקביעת מחיר המוצר יש לתת חשיבות לרווחיות, להישרדות בשוק ולמחירי המתחרים אך בראש ובראשונה יש לתמחר את המוצר בהתאם לשאלה: מהו המחיר שיסכימו הקונים לשלם עבור המוצר? - תוך מיצוב ובידול מהמוצרים המתחרים.

בשנים האחרונות אנו מוצאים על המדפים ובחלונות הראווה מחירים עם סיומת 99 אגורות/שקלים חדשים. מנהלי שיווק ומנהלי חנויות רבים טוענים שסיומת שכזו יוצרת ללקוח את תחושת "המחיר הזול". האומנם? נעליים במחיר 299 ש"ח ימכרו מהר יותר מאשר אותם הנעליים במחיר 300 ש"ח?

צוות מחקר של חברת השיווק סלסקו יצא לשטח על-מנת לבחון את שאלת הכותרת, ולהפתעתנו הלא כל כך רבה מצאנו שלושה מאפיינים עיקריים לצרכן הישראלי:

1) הצרכן הישראלי מומחה בלעגל מחירים;
2) מלאכת עיגול המחירים יוצרת תחושה לא נעימה;
3) המחרה עם סיומת 99 פוגעת במיצוב יוקרתי.

מקבלי ההחלטות שנדבקו "בתופעת העדר" מתמחרים את מוצריהם ללא מחקר מקדים ופוגעים בשוגג הן ברווחיות והן בשמו הטוב של המוצר.

כדי להמחיש את תוצאות המחקר אציין דוגמא: לפני כשנה, חבר קרוב החליט לרכוש רכב אמריקני שבעבר נחשב לרכב יוקרתי, ובאותה העת נמכר במחיר 99,900 ש"ח. בכל פעם שנשאל החבר למחיר קניית הרכב היתה תשובתו: 100,000 ש"ח.

לאור סיפור זה נשאלות כמה שאלות שאמורות להטריד מקבלי החלטות:

1) במידה ומחיר הרכב היה 101,000 ש"ח האם גם אז תשובתו של החבר לשאלת עלות הרכב הינה 100,000 ש"ח?;

2) במידה ומחיר הרכב היה 101,000 ש"ח, מיצובו נחשב יוקרתי יותר מאשר במחיר 99,900 ש"ח?;

3) האם סוכנות הרכבים מעוניינת לקבל על הרכב 100,000 ש"ח, אך לדעתה אין הלקוח ישלם סכום שכזה או לחילופין בשל אופנת המחרה החדשה ירד המחיר ל 99,900 ש"ח?.

כמקבל החלטות וכיועץ שיווקי, המלצתי לתמחר כל מוצר ב-1 ש"ח/אלפי ש"ח יותר מהמחיר המעוגל של אותו מוצר. לדוגמתנו, רכב במחיר 101,000 ש"ח יגדיל את ההכנסה מהמכירות בכ-%1, ימצב את המוצר כיוקרתי יותר, יהפוך את מלאכת עיגול המחיר כלפי מטה - אלמנט שיוצר שכנוע עצמי של הלקוחות לרכישת המוצר, יאפשר לסוכני המכירות מרווח מחירים להענקת הטבה או תוספת לרכב, ייצור בידול במחיר המוצר (שונה מהמחרה של חברות מתחרות) ויעניק ללקוח חווית קניה טובה יותר. המלצה זו יכולה להיות ישימה בכל המוצרים בהתאמה.

__________________

  • הכותב, דרור כהן, מנכ"ל חברת Salesco - שירותי שיווק, פרסום ומכירות.

תאריך:  05/10/2001   |   עודכן:  20/10/2001
דרור כהן*
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התוכנית העסקית נועדה לסייע למקבלי ההחלטות לקבל תמונה מהימנה יותר ומלאה יותר באשר למיזם, לאבחן את הפוטנציאל העסקי הטמון במימושו מחד וברמת הסיכון מאידך. התוכנית העסקית הינה התמונה העסקית המורכבת כפזל ממקטעים שונים. תפקיד המתכנן העסקי הינו לבנות את התמונה העסקית ממקטעים שונים, לעבד במשולב עובדות והנחות, לנתח מציאות עכשווית ולאבחן מגמות.
05/10/2001  |  דוד סלומון  |   מאמרים
ד"ר בריימן קורא לאריאל שרון לסלק את הצ'מברלין שלו ממשלתו; ומזהיר מפני פגישות נוספות עם ערפאת
05/10/2001  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
שרון לא יועמד לדין בגלל התרומות האסורות, במיוחד כיוון שלא ביצע עבירה פלילית, וגם בזכות זאת שהודיע על החזרת התרומות. שרון נקט בצעד נכון, אותו נמנעו לעשות אהוד ברק (בפרשת העמותות), ועדנה ארבל - שעד עכשיו לא החזירה לקופת המדינה כספים/פיצויים שנטלה שלא כדין
05/10/2001  |  יואב יצחק  |   מאמרים
אורי מילשטיין מציע למתנחלים לא לסמוך על צה"ל שיגן עליהם. צה"ל, הוא קובע, מתפקד באופן לקוי העולה בחיי אדם. לכן, הוא מציע לראשי יש"ע: לקחת על עצמם את האתגר להגן על תושבי ההתנחלויות, שאם לא כן - "אל יבואו בטענות על מחדלים צבאיים באלי סיני ובישובים נוספים בעתיד"
05/10/2001  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   מאמרים
העיתונאית חני לוז - על תרבות הצביעות, ועל השבת שעושה לעצמו משה נגבי: שמרשה לעצמו לבצע עבירות על חוקים מסויימים (סוביודיצה, כמשל) בו בזמן שהוא מפרשן ודורש לדקדק עם אחרים
01/10/2001  |  חני לוז  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
הפארסה בביה"ד בהאג חשפה אותנו לשאלה שנמנענו ממנה עד כה: מה אחריות בית המשפט למחדל ה-7 באוקטובר וכיצד עזר לבנות את הקונספציה שהתנפצה
דן מרגלית
דן מרגלית
גרוע מיאיר - אביו    חלפו שעות ארוכות עד שלשכתו פרסמה מין הודעה צמחונית-חלבית, שהיא כלום בריבוע ואינה מזכירה לגנאי אפילו את הבן יאיר
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רעיון המדינה הפלשתינית משמעו אחד: הפיכת הגדה המערבית לעזה שנייה, תחת שלטון חמאס, ולניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את ישראל המצומקת, לבתר ולהשמיד אותה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ההשתוקקות להשתטח על ציונו של הצדיק, הכמיהה לשאת תפילה בציונו של הצדיק, הערגה לקרבת הצדיק, אין מי שיוכל להבינה כמו המחוברים לקדושה, המאמינים בחיבור עם נשמת הקודש
אהבה חדשה [צילום: משה שי/פלאש 90]
שי גולדשטיין
אבל הזמן הזה בעבודה עם בעלי החיים היה זמן של התגבשות מחדש שלי, התגבשות מחדש של הדעות הפוליטיות שלי, של הבנתי את הסיטואציה הפוליטית חברתית בישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il