בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
יצאנו משתי נקודות מוצא שונות. אתה יצאת מ"האמת העובדתית", ואני יצאתי מ"האמת המשפטית". על-פי כללי המשחק - "האמת המשפטית" יכולה להיות גם שקר. זה מקומם, אבל ככה זה...
|
קצב. אשם עד להודעה חדשה [צילום: AP]
|
|
|
|
נרי אבנרי, זה בשבילך
|
אהוד פרלסמן
|
אתה כותב לנו שאין לרחם על "אנסי קצב", וגם ש"המוסר מחייב הפצת עוינות כלפי אנסים שהורשעו באונס". אז על "הורשעו באונס" אי-אפשר לחלוק, אבל על "אנסים" אפשר גם אפשר. והרי ההוכחות לפניך
|
לרשימה המלאה
|
|
|
|
|
קראתי בעיון את רשימתך "נרי אבנרי, זה בשבילך" (News1, 13.12.11), שבה את מביע דעה מנוגדת לדעתי בפרשת אנסי קצב. "אני לא מרחם עליו", כתבתי והסברתי: "גם כשאני מצליח להתניע כמה שניות חמלה - הרהור קצר בקורבנות, והחמלה מתפוגגת". קראת וזינקת למקלדת. בשונה ממני, דעתך הפוכה. אתה מרחם עליו, בגין התחושה שבפרשה הזאת אין קורבנות (נשים), ואם יש - משה קצב הוא הקורבן. יצאנו משתי נקודות מוצא שונות. אני התייחסתי לקביעת בית המשפט, ואתה - כמי שהעמיק לחקור בפרשה - התייחסת למה שקרה לדעתך במציאות. ומה שקרה - כך אתה בטוח - לא היה אונס. ונניח שעל-פי "האמת העובדתית" לא היה אונס, בית המשפט קבע אחרת. אני התייחסתי ל"אמת המשפטית", שהיא הקובעת. אמת משפטית, יכולה להיות שקר עובדתי. ברגע שבית המשפט קבע שהשקר הוא אמת - כללי המשחק מחייבים קבלת הדין. אין בכלל הזה משום ביטול המציאות - הרשעת עמוס ברנס מוכיחה זאת - אלא הרכנת ראש מול הקביעה (המקוממת) של השופטים. בלי זה - אין משפט. ואת זה מבינים גם פרקליטיו היקרים של קצב. למרות המוניטין שלהם כפרקליטי צמרת - הם לא הצליחו לשכנע את (שישה) השופטים במה שאתה מנסה לשכנע אותי. יכול להיות שיום אחד יקרה משהו מפתיע שיהפוך את הכרעת הדין. עד אז, כל אחד רשאי להחזיק בדעתו...
|
תאריך:
|
15/12/2011
|
|
|
עודכן:
|
15/12/2011
|
|
נרי אבנרי
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אהוד פרלסמן
|
15/12/11 15:26
|
|
|
|
ראובן הדר
|
15/12/11 21:31
|
|
|
|
ע_הראל
|
15/12/11 22:06
|
|
2
|
|
עורך דין יואב ק.
|
15/12/11 16:36
|
|
3
|
|
אבי123
|
15/12/11 17:45
|
|
4
|
|
פועה
|
15/12/11 19:37
|
|
|
|
אריה מחשי
|
15/12/11 20:52
|
|
|
|
פועה
|
15/12/11 21:21
|
|
|
|
אריה מחשי
|
15/12/11 23:52
|
|
|
|
אהוד פרלסמן
|
16/12/11 00:30
|
|
|
|
פועה
|
16/12/11 09:18
|
|
|
|
אהוד פרלסמן
|
16/12/11 09:54
|
|
|
|
פועה
|
16/12/11 13:12
|
|
|
|
גורי גרוסמן
|
16/12/11 09:46
|
|
|
|
אהוד פרלסמן
|
16/12/11 11:10
|
|
|
|
ע_הראל
|
20/12/11 19:24
|
|
|
|
חיימקה שלי
|
23/12/11 07:52
|
|
|
|
ע_הראל
|
20/12/11 19:07
|
|
5
|
|
אהרון שחר
|
15/12/11 19:52
|
|
6
|
|
יהודה פ"ת
|
15/12/11 22:41
|
|
7
|
|
דולי כבשה מיוחמת
|
17/12/11 09:34
|
|
8
|
|
ש. גוטווין
|
18/12/11 05:33
|
|
9
|
|
גואל
|
18/12/11 13:08
|
|
10
|
|
נחום שחף
|
17/08/13 23:19
|
|
כדי להסיר ספק ואי הבנות אני מקדים ומצהיר כי אני מגנה בכל גינוי פגיעה בחיילי צה"ל ומפקדיו, ולא רק משום שהדבר גורם נזק בלתי הפיך למטרה שבשמה ולשמה היא כאילו נעשית - המאבק על ההתיישבות ביהודה ושומרון.
|
|
|
הליכוד עבר שינוי מהותי מאז שבנימין נתניהו נבחר להיות המנהיג של המפלגה, ואפשר לומר בפה מלא שכבר לא מדובר במפלגת מרכז אלא במפלגה לאומית קיצונית ומסוכנת. התקשורת והפרשנים הפוליטיים הזדעזעו כשפייגלין הצטרף לליכוד והתמודד על ההנהגה, אבל אף אחד לא שם לב שנתניהו הוא לא פחות קיצוני, והיום כראש ממשלה הוא מיישם הלכה למעשה את המדיניות הקיצונית של פייגלין.
|
|
|
שמאלנים, תרגיעו את עצמכם. למן בנימין בן-אליעזר שתהה, תבע, מדוע לא יורים, ולא ח"ו ברוצח ברגותי שידיו מגואלות ברצח עשרות יהודים ואותו ביקש פואד לשחרר "מתוך הנחה שיציאתו לחופשי תוביל לבחירתו לראש הרשות הפלשתינית ואולי... לשלום", כלומר חמישה מאסרי עולם בכלא זה בגדר המלצה זמנית בלבד. והנשיא שמעון פרס שקבע "כי זה אחד האירועים החמורים ביותר שידעה המדינה", לא הרציחות היומיומיות של יהודים שבאו בעקבות הסכם אוסלו שהוא היה המוציא והמביא שלו, לא הפריעו לו כל הבוגדים שבאו מקרב השמאל,הוא לא קץ בידידיו משכבר הימים מקרב האויב הערבי, הוא לא מוצא דופי במפגיני בילעין ונעלין הקבועים שפוגעים קשות בחיילי צה"ל (שני חיילים איבדו כל אחד עין מפגיעת אבן).
|
|
|
פרלמנט (נגזר מהמלה הצרפתית פַּארְלֶה, "לדבר"), ובישראל זוהי כנסת ישראל. זו בימת הדיבורים. ממשלה היא הגוף האחראי על ביצוע, ואתה, מר נתניהו, ראש הממשלה. אז כבוד ראש הממשלה, אל תנאם - תבצע ותימדד בציבור על מעשים ותוצאות, לא דיבורים.
|
|
|
לפני כחודשיים קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב תקדים כשקיבל את בקשתו של הסופר יורם קניוק להרשם במרשם האוכלוסין כ"חסר דת", למרות רישומו המקורי כיהודי. לדברי קניוק, במהלך זה הוא ביקש להזדהות עם נכדו, המופיע במרשם האוכלוסין כ"חסר דת" בגלל שנולד לאם לא-יהודיה, ולהביע את סלידתו מהממסד הרבני הדתי בישראל. פסיקת בית המשפט העלתה מחדש שאלות ישנות כגון האם היהדות היא דת או לאום, לצד שאלות חדשות יותר, כגון מה טיב היחסים בין מדינת ישראל לבין היהדות, מה מעמדו של הממסד הרבני בישראל ומה השפעתו על הגדרת הזהות היהודית. בעקבות הפרשה ביקשנו לשוחח עם שניים מאנשי המכון, רני יגר וד"ר נעמה אזולאי, העוסקים בשאלות של זהות יהודית והתחדשות יהודית; שוחחנו איתם על יהדות כלאום וכדת, על יחסי הדת והמדינה ועל מקומה של ההתחדשות היהודית בין כל אלו.
|
|
|
|