|   15:07:40
דלג
  עמנואל נבון  
פובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

העולם על-פי תומס, גדעון, יוסי ועמירה

בתקופת שלטונה של האימפריה העותומנית במזרח התיכון - מ-1516 עד 1918 - לא הייתה "פלשתין", אלא היו "סנג'קים", כלומר מחוזות מנהליים: סנג'ק עכו, סנג'ק שכם וסנג'ק ירושלים הערבים שחיו באותם סנג'קים השתייכו לשבטים שונים שהיה ביניהם מעט מאוד משותף
25/12/2011  |   עמנואל נבון   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
המצאה [צילום: פלאש 90]

פרידמן לא תבע שום עלבון כשפרסם שלמה זנד את ספרו "מתי ואיך הומצא העם היהודי". הטענה שהעם הפלשתיני הומצא היא אפוא שפלה, ובעיני הילרי קלינטון "בלתי מועילה", ואילו אותה טענה על היהודים היא צעד של אומץ אקדמי.

בטורו "ניוט, מיט, ביבי וולדימיר" (ניו-יורק טיימס 13.12.11), קובע תומס פרידמן שתי קביעות. האחת, כי ידידים לכאורה של ישראל, כמו ניוט גינגריץ' ומיט רומני, עוורים לעובדה שישראל שוקעת אל מחשכי ימי הביניים, בשל הצעדים המדיניים חסרי האחריות של בנימין נתניהו ושל אביגדור ליברמן. קביעתו השנייה היא, כי מבקרים כמו תומס פרידמן וגדעון לוי מתוייגים שלא בצדק כ"אנטי-ישראלים", בעוד האמת היא שהם למעשה היחידים היום המנסים להציל את ישראל מעצמה, מתוך ראיית הנולד ואהבת אמת שהם רוחשים לה. כותרת המאמר טומנת בחובה מסר סמוי: ציר הרשע של העולם מורכב משני המועמדים המובילים של המפלגה הרפובליקנית של ארה"ב, מראש ממשלת ישראל ומהנשיא-במינוי-לכל-חייו של רוסיה.

מה שהדליק את פרידמן לכתוב את מאמרו, הוא טענתו של גינגריץ' כי הפלשתינים הם עם ש"המציאו אותו". פרידמן מכנה את הטענה "שפל חדש". אם כן, אמירת האמת לשיטתו של פרידמן היא "שפל", בעוד שמבחינתה של הילרי קלינטון היא פשוט "אינה מועילה". מה בדיוק אמר גינגריץ'? שמעולם לא הייתה מדינה ריבונית בשם "פלשתין", ושהערבים שהתגוררו בחלקה הדרום מערבי של האימפריה העותומנית, היו ידועים כערבים ולא כ"פלשתינים". עם שתי עובדות אלה לא ניתן להתווכח. ולשאלה האם הפלשתינים "הומצאו", התשובה היא: כן.

בתקופת שלטונה של האימפריה העותומנית במזרח התיכון - מ-1516 עד 1918 - לא הייתה "פלשתין", אלא היו "סנג'קים", כלומר מחוזות מנהליים: סנג'ק עכו, סנג'ק שכם וסנג'ק ירושלים. הערבים שחיו באותם סנג'קים השתייכו לשבטים שונים שהיה ביניהם מעט מאוד משותף. לא הייתה תרבות "פלשתינית", לא שפה, דת או זהות לאומית שהפרידה אותם מן האומה הערבית הגדולה.

השם "פלשתינה" הופיע במאה ה-20, כשהבריטים ביססו את שלטונם על הריסותיה של האימפריה העותומנית (הבריטים החיו את המילה הלטינית "פלשתינה" שטבעו הרומאים, על-מנת להחליף את השם "יהודה" בשם שהזכיר את הפלישתים - אויביהם ההיסטוריים של היהודים). כל עם שהתגורר בשטח המנדט הבריטי נקרא "פלשתינים", כולל היהודים. ה"ג'רוזלם פוסט" נקרא אז "פלשתין פוסט", ורק אחרי שנוסדה מדינת ישראל, התזמורת הפילהרמונית הפלשתינית הפכה לתזמורת הפילהרמונית.

"'פלשתינה' היא מושג שהמציאו הציונים"
הוועדה המיוחדת של האו"ם לענייני ארץ ישראל (UNSCOP) כתבה בדוח שלה מספטמבר 1947 כי לאומיות פלשתינית היא תופעה חדשה
▪ ▪ ▪

בפברואר 1919 התכנס הקונגרס הראשון של האיגודים המוסלמים-נוצרים לדון בעתיד השטח שהיה קודם לכן תחת שלטונה של האימפריה העותומנית. הקונגרס הכריז: "אנו רואים בפלשתינה חלק מסוריה הערבית, היות שמעולם לא הייתה חלק נפרד ממנה". מנהיג ערבי בשם עאוני ביי עבדול האדי העיד ב-1937 בפני ועדת פיל הבריטית: "אין מדינה כזאת בשם 'פלשתינה'. 'פלשתינה' היא מושג שהמציאו הציונים. אין פלשתינה בתנ"ך. ארצנו הייתה מאות שנים חלק מסוריה. 'פלשתינה' זרה לנו. הציונים הם אלה שהמציאו אותה". המלומד הערבי המכובד פיליפ היטי העיד ב-1946 בפני הוועדה האנגלו-אמריקנית, כי מעולם לא היה בהיסטוריה דבר כזה כמו "פלשתינה".

הוועדה המיוחדת של האו"ם לענייני ארץ ישראל (UNSCOP) כתבה בדוח שלה מספטמבר 1947 כי לאומיות פלשתינית היא תופעה חדשה. למעשה, הוועדה המליצה על חלוקת שטחי המנדט הבריטי למדינה יהודית ולמדינה ערבית (לא למדינה "פלשתינית"). מי שהיה אז דובר אש"ף, אחמד שוקיירי, אמר למועצת הביטחון של האו"ם ב-1956 כי פלשתין אינה אלא דרום סוריה. ראש מחלקת מבצעים צבאיים של אש"ף, זוהייר מוחסיין, הכריז ב-31.3.1977: "אין הבדלים בין ירדנים, פלשתינים, סורים ולבנונים. אנו כולם חלק מאותה אומה. זה רק מטעמים פוליטיים שאנו מקפידים לציין את זהותנו הפלשתינית...כן, קיומה של זהות פלשתינית נפרדת משרתת מטרות טקטיות בלבד. הקמתה של מדינה פלשתינית היא כלי חדש במאבק המתמשך נגד ישראל".

פלשתיניזם הוא תגובה לציונות. לולא הייתה התנועה הציונית, איש לא היה שומע על עם פלשתיני. כך לדוגמה, ב-1925 נכח הנציב הבריטי העליון החדש לארץ ישראל, סיר הרברט פלומר, בתחרות ספורט שבסיומה נוגנו הן ההמנון הבריטי והן "התקווה". הנציגים הערביים מחו בפני פלומר על נגינת ההמנון הלאומי היהודי. היות שפלומר תמך בשמירה קפדנית על הסטטוס קוו שבין יהודים ובין ערבים, הוא התנצל על כך שהפר את כללי הנימוס, והבטיח כי בפעם הבאה ינוגן גם ההמנון הערבי. בשלב זה, נאלצו המנהיגים הערבים להודות כי אין להם "המנון ערבי פלשתיני". "אם כך, כדאי שתתחילו לחבר אותו", אמר להם פלומר.

אם כן, גינגריץ' צודק. העובדה שאמירת האמת על המזרח התיכון נחשבת מעשה שלא ייעשה של "הבערת השטח", מעידה על יעילותו של הטרור האינטלקטואלי. אך היא גם מראה של"שומרי האמת המזרח תיכונית" (כמו תומס פרידמן, גדעון לוי, יוסי ביילין ועמירה הס) יש מוסר כפול.

פרידמן לא תבע שום עלבון כששלמה זנד פרסם את ספרו "מתי ואיך הומצא העם היהודי" (וגם הילרי קלינטון לא אמרה שזה "לא מועיל" לטעון שהעם היהודי הומצא). הטענה שהעם הפלשתיני הומצא היא אפוא "שפלה", ו"בלתי מועילה", ואילו אותה טענה על העם היהודי היא צעד של אומץ אקדמי.

פרידמן כתב כי מחיאות הכפיים הסוערות שבהן כיבד הקונגרס האמריקני את נתניהו במאי 2011 "נקנו ושולמו על-ידי הלובי הישראלי" (האשמה שעליה סטיב רוטמן, נציג ניו-ג'רסי בבית הנבחרים, דרש התנצלות). מדוע אם כן פרידמן לא כתב כי החרם שעלול לקדם את פניו של נתניהו באוניברסיטת ויסקונסין נקנה על-ידי הלובי הסעודי? מדוע ההיגיון הזה ישים רק כשהפעולה היא למען ישראל? אם אכן הלובי היהודי הוא כה חזק וכה עשיר, כיצד זה שעדיין לא רכש את תמיכת הקמפוסים של האוניברסיטאות באמריקה? כמו ג'ון וולט וג'ון מירשיימר, פרידמן אינו מסוגל לחשוב על סיבה אחרת לנקיטת עמדה פרו-ישראלית של הקונגרס האמריקני מאשר "כסף יהודי". אבל כמותם, הוא לא יעז לומר כי לשיח הפרו-ערבי בקמפוסים האמריקניים יש קשר כלשהו למיליוני הדולרים שתורמים הסעודים. רק לכסף יהודי יש הכוח לעוות את הראש האמריקני.

ולבסוף, תיאורו של פרידמן את ההידרדרות לכאורה של ישראל לפשיזם מעיד על צביעות או בורות או על שניהם. במאמרו, פרידמן מצטט רק את הקרן החדשה לישראל, את הארץ ואת ה"פייננשל טיימס" כמקורות המידע שלו. עם מקורות רבגוניים כאלה, פרידמן ודאי יודע מה נעשה בישראל: גדעון לוי מצטט את תומס פרידמן, ותומס פרידמן מצטט את גדעון לוי - מעגל קסמים של היגיון מעגלי.

פרידמן מצטט את ה"פייננשל טיימס" כדי לתת אמינות לטענותיו, אלא שהמאמר של הטיימס זרוע אי-דיוקים והאשמות משמיצות. כך, למרות מה שנטען בו, אין בישראל חוק המתיר לישובים יהודיים למנוע ממשפחות ערביות להתגורר בהם. "חוק החרם" אינו מטיל עונשים על ישראלים המעודדים חרם על מוצרים מיהודה ושומרון. החוק מאפשר לקורבנות חרם כזה לתבוע פיצויים על נזקים כלכליים שגורם להם צעד כזה. לחוק זה גם אין קשר להתנחלויות: כך למשל, קצב המוכר בשר לא כשר בתל אביב רשאי על-פי חוק זה לתבוע רב הקורא להחרים את חנותו. ואילו מטרתן של הצעות החוק שהוגשו לאחרונה לעריכת רפורמה בשיטת המינויים של שופטים, נועדו לשים קץ לשיטת "חבר מביא חבר" במינוי שופטים לבית המשפט העליון, הגורמת לאחידות אידיאולוגית של חבריו וחוסמת את מינויים של שופטים שמרניים. בישראל כיום שופטי בית המשפט העליון ממונים על-ידי ועדה ומאושרים על-ידי בית המשפט, ואילו על-פי אחת ההצעות, הכנסת תאשר את מינויים של השופטים. ("פיקוח פוליטי!", מזדעק פרידמן). בארה"ב, הנשיא הוא הממנה את שופטי בית המשפט העליון והקונגרס מאשר את המינוי, אבל זה כמובן אינו "פיקוח פוליטי".

פרידמן חותם את מאמרו בטענה שלא מעט ישראלים שואלים את עצמם "מי אנחנו?" (והוא יודע מי אנחנו, כי גדעון, יוסי ועמירה אמרו לו). אני תוהה אם אי-פעם שאל פרידמן את עצמו מי הוא. כי לי דווקא יש תשובה בשבילו: צבוע מתחסד.




לאתר מגזין מראה
הכותב הוא מרצה באוניברסיטה ומועמד על משבצת העולים ברשימת הליכוד לכנסת ה-19.
תאריך:  25/12/2011   |   עודכן:  25/12/2011
עמנואל נבון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
העולם על-פי תומס, גדעון, יוסי ועמירה
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
alice
25/12/11 19:12
2
סתם ישראלי
25/12/11 20:40
3
באום
25/12/11 20:57
4
להפיץ בעולם
25/12/11 21:44
5
מתנגד לששינסקי
25/12/11 21:53
6
קצת מתחסד בעצמו
25/12/11 22:09
7
leonr
25/12/11 22:52
8
ייי
25/12/11 23:17
 
ד.מוקרט
26/12/11 09:35
9
אריה פרלמן
25/12/11 23:19
10
דויד1
25/12/11 23:23
11
אהרן מיטל
25/12/11 23:52
12
סערון
26/12/11 00:14
 
בוריסבב
26/12/11 11:52
13
תמר1111
26/12/11 00:40
14
שמיל ברגר
26/12/11 02:28
15
או מיתמם ?
26/12/11 03:52
16
רייש לקיש
26/12/11 04:06
17
קורןנאוה טבריה
26/12/11 05:23
18
אחדות העם
26/12/11 12:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רג'פ טאיפ ארדואן צבר הישגים במרוצת שתי הקדנציות של שלטונו. הוא שם קץ למעורבות הצבא בפוליטיקה, שנמשכה כשמונה עשורים מאז היווסדה של טורקיה החדשה של אתאטורק, ובעידנו השתפר מצבה הכלכלי של טורקיה במידה ניכרת, וצמיחתה הכלכלית הגיעה ל-6 אחוזים בשנה.
25/12/2011  |  מנשה שאול  |   מאמרים
חזר או נוסע. ח"כ. למה הניחו לקיצור הזה להשתרש? כמו חצץ נגרס: ח"כ. ודאי זה עתה חזר מחו"ל. שוב. הפגרה חלפה כהרף עין. מה, כבר יושבים? מי חשבת. הכנסת זה ככה. אל תשאל. אין מתי לנשום. המ. בנשיאות. ראשות הסיעה מוכרחים וועדת השירותים הציבוריים גם כן. וחוץ וביטחון וכל השאר. ואלה, רק לבקר יודעים. כל פושק שפתיים היום הוא. כפוי טובה לנבחריו העם הזה. תשתה משהו? לשאת אומה שלמה על הכתפיים. כל כך הרבה שנים ללא לאות. לאות.
25/12/2011  |  אלישע פורת  |   מאמרים
ניוט גינגריץ' טען כי העם הפלשתיני הוא עם מומצא וא.ב. יהושע ("יש עם פלשתיני", ידיעות אחרונות 21.12.11) מאשים אותו ב"בורות היסטורית ושטחיות פוליטית". הוא אינו טורח לסתור את הבורות לגופה, אלא מדגים כיצד נוסדו מדינות כתוצאה מהתפוררותן של אימפריות, וטוען עוד ש"גם כאשר צ'כוסלובקיה מתפצלת לצ'כיה ולסלובקיה, זכותם של התושבים לעשות זאת", ועוד: "גם ארה"ב לא הייתה מדינה לפני 1779. האם משתמע מכך שלא הייתה לתושבי צפון אמריקה זכות להקים לעצמם מדינה משלהם?", וגם "הרי ב-1947 הצביע נציג ארה"ב... על חלוקתה של "פלשתינה" לשתי מדינות - יהודית וערבית".
25/12/2011  |  ספי סגל  |   מאמרים
ניתן להגדיר את יחסי אירופה לישראל כאנטישמיות רכה המתובלת ברגשי אשם על חלקם של האירופים בתמיכה פעילה בייזום שואת העם היהודי. למצער, מרביתן המכרעת של מדינות אירופה שיתפו פעולה עם הנאצים בהסגרת יהודים לטבח, אם במעשה ואם במחדל. היוצאים מהכלל, כ-דנים לדוגמה, אך מלמדים על הכלל. אירופה אומנם מנסה להתנער מהווית ותיוג בוגדניותה האנטישמית הרצחנית שדבקה בה ובדין, אך זאת מעל פני השטח. יחלפו עוד מאות שנים, אם וכאשר, עדי תתפוגג שנאת היהודים, האנטישמיות הקשה האירופית כלפי יהודים וקרוב לוודאי כי יום זה לא יגיע כלל.
25/12/2011  |  אהרון רול  |   מאמרים
הרוב המוחלט של הנוסעים החילונים בתחבורה הציבורית לא דרך, אף לא פעם אחת, על המדרגות המובילות לאוטובוס בו מונהגת הפרדה. מדובר בקווים המשרתים בעיקר את הציבור החרדי ושהוקמו למענם חישבו שוב האם באמת קיימת הדרה כלשהי
25/12/2011  |  עמוס שנער  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
פרוקצ'יה: יש לי ערכים משותפים עם עדאלה  /  איתמר לוין
ניתוח פעולות צה"ל - בהתאמה לתנאי השטח  /  איתמר לוין
פיצוי סמלי לעמותת אלעד על לשון הרע  /  איתמר לוין
גשר המוגרבים כמשל  /  שאול רוזנפלד
"השלום הקרוב" ורומקובסקי  /   עליס בליטנטל
פרקליטם של הפלשתינים  /  גורי גרוסמן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il