|   15:07:40
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

כישוף

סיפור הפצצה האירנית הוא מלאכת מחשבת של רמייה, תוך שימוש בלוחמה פסיכולוגית ותעמולה מתוחכמת ביותר - מה שמכונה בלשון העתיקה כישוף. בכל פעם שהעולם תופס את אירן בשקר אחד, מתברר שהיא כבר התקדמה עשרים צעדים קדימה. אירן השיעית האיסלאמיסטית הינה השראה לפלשתינים ולחיזבאללה, בשימוש בשיטות אותן שכלל הרב מג חומייני: נהג הפרד ומשול בין אויביך
06/02/2012  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
חומייני עיצב את האיסלם השיעי בדמותו ובצלמו [צילום: AP]

מהפכת חומייני
חומייני עיצב את האיסלאם השיעי בדמותו ובצלמו, חולל בו מהפכה מן המסד עד הטפחות ולמעשה יצר איסלאם חדש ורצחני, ובכך הוא וממשיכיו ברשות הפלשתינית ובחמאס, בחיזבאללה ובאירן וגרורותיה, מוליכים שולל את האומה הערבית, את המוסלמים ואת העולם כולו.

מִירָאז' או מראה תעתועים הוא תופעה אופטית אטמוספרית שבה רואים בבואה אחת או יותר של עצם בנוסף לעצם עצמו. שמו הלועזי נגזר מהמילה הלטינית mirari שפירושה "להיות נדהם".

צורה מיוחדת של מיראז' קרויה: פאטה מורגנה. הביטוי "פאטה מורגנה" הוא תרגום לאיטלקית של שם הדמות האגדתית מורגן לה פיי, אחותו למחצה של המלך ארתור. הקשר לדמותה של מורגן נוצר לפני מאות שנים משום שלפי מספר מקורות התופעה נצפתה באופן תדיר במצר מסינה, סמוך להר אטנה, מקום משכנה של מורגן לה פיי לפי חלק מהאגדות‏‏. סיפורים עממיים מייחסים את התופעה לכשפיה של מורגן לה פיי.

כעת, הבה נראה כיצד המוסלמים בכלל והפלשתינים בכללם, מכשפים את העולם בכללו ואת ישראל בפרט, ככשפיה של מורגן לה פיי, ויוצרים "פאטה מורגנה": חזיון תעתועים קטלני של מסלול מדיני-דיפלומטי, המכונה "תהליך הידברות לשלום", שאינו קיים במציאות והינו בגדר אשליה שהיא מלכודת מוות. כל זאת, תוך האצת מסלול כוחני, שבאמצעותו נוצר מאזן אימה מול ישראל ומול המערב, לקראת מלחמת עולם שלישית.

על שלטון השאה הפרסי ועל צבאו, קרא האייתוללה חומייני תגר באומרו: "גייסותיו של השאה אינם אלא צללים, וצללים אינם יכולים להילחם". בכך חזר וייסד חומייני את מלחמת הצללים האיסלאמית, מלחמת הכישוף נגד אויביו באירן ובעולם כולו. בכך היווה השראה לאיסלאם הרדיקלי בעולם כולו, ולפלשתינים גם הם.

חומייני - מכשף מיומן ומסוכן

בניגוד לתדמית של האייתוללה חומייני - שכאילו החזיר עטרה ליושנה והטיף לחזור לאיסלאם הטהור - מתגלה בדיוק ההפך. חומייני עיצב את האיסלאם השיעי בדמותו ובצלמו, חולל בו מהפכה מן המסד עד הטפחות ולמעשה יצר איסלאם חדש ורצחני, ובכך הוא וממשיכיו ברשות הפלשתינית ובחמאס, בחיזבאללה ובאירן וגרורותיה, מוליכים שולל את האומה הערבית, את המוסלמים ואת העולם כולו.

חומייני אימץ במשך שנים רבות, כלפי חוץ, את התפיסות השמרניות של השיעה. אך למעשה, הוא יצר אוצר מילים חדש, המורכב מ-2000 מילים בקירוב, ומכוח החזרה המתמדת עליהן הן קיבלו משקל של נוסחאות קסם. בהמשך, הוא הציג בפני קהל שומעיו הפתאים והבורים, את העולם כזירת התנגשות בין טוב לרע. את הרע חייבים לבער ולהשמיד, והטובים חייבים לעשות זאת, והם השופטים והמוציאים להורג גם יחד. כך עובד מכשף מיומן ומסוכן ביותר.
הצעד הבא שנקט חומייני, הוא הפר את עיקרון היסוד בשיעה, לפיו חכמי הדת אינם שולטים בעצמם במדינה אלא רק מייעצים למלך כיצד לנהוג על-פי רוח האיסלאם. הוא קבע כי ההנהגה חייבת להיות בידי חכמי הדת בלבד.

חומייני חידש חידוש עצום נוסף: את המוות יש לקדש ומן החיים ראוי להסתייג. "עליכם להתפלל לאללה שיעניק לכם את הכבוד למות על קידוש שמו". הוא הטיף לקדושת המוות במקום קדושת החיים. הוא החדיר למוחות המכושפים שהוקסמו ממנו את הסיסמה: "אנא הרגו אותנו, שכן גם אנו עומדים להרוג אתכם". כהשלמה חידש את מושג חגיגות השמחה לציון מות הקדושים של השאהידים, במלחמת המצווה, הלא היא הג'יהאד.

חומייני ריסק את הכלל המסורתי החשוב ביותר באיסלאם השיעי. הוא הרשה למאמיניו ועודד אותם לכנותו אימאם. תואר האימאם היה שמור רק לעלי ולאחד עשר מנהיגי השיעה אחריו, עד האימאם הנעלם. חומייני קבע למעשה, כי הוא האימאם הנעלם שחזר בדמות המשיח.

מעתה והלאה, חומייני הטיף ובנה דורות של מאמינים מכושפים, שרואים ב"אלימות המהפכנית" אמצעי עיקרי לפתרון בעיות החברה האיסלאמית ולביעור "שורש הרע" - מעצמות העל המשחיתות את העולם.

בכוח כישופו, ייסד חומייני דת חדשה: איסלמיזם. על חורבותיו של האיסלאם השיעי המקורי ייסד חומייני את המשטר הדתי הראשון בעת המודרנית, ובכוח כישופו הכביר הכניע ללא קרב את מערכת הביטחון האירנית וירש את מצבור הנשק המודרני הגדול באסיה, במדינה ה-15 בגודלה בעולם.

את כל הכוח העצום שכלל נשק וממון ותעשיית נפט, צבר חומייני הודות לקמפיין תעמולה אפל של דמוניזציה ולוחמה פסיכולוגית. הקמפיין התעמולתי הזה, עשה שימוש מכסימלי באמצעי תקשורת מסורתיים, ובעיקר ברשת השמועות הארצית. התמכרות ההמון ללשון הרע ורכילות נוצלה על ידו עד תום. רשת הרכילות והוצאת שם רע של המסגד והבזאר נוצלה כדי להדביק לאויבי האיסלאמיזם כל פשע ועוון.

התעמולה נוטפת השנאה והדמוניזציה שוכללה לכלל אמנות כישוף אימתנית, באמצעות שליטה הולכת וגוברת על אמצעי התקשורת המודרניים - הרדיו, הטלוויזיה, הפצת קלטות ועיתונות, האינטרנט ורשתות חברתיות.

טכניקת "החודה" נגד האויב

עיקרון העל בלוחמה כנגד מתנגדי האיסלאמיזם השיעי, דומה לעורמה של נחש ארסי המסתתר בתוך הסביבה התמימה, וצבעי ההסוואה שלו מטעים את האויב. לפיכך, חידש האיסלאמיזם אמירה שיעית עתיקה באמרו: אם רצונך להכיש למוות אויב רב הכמות, אל תעשה זאת במכה אחת: הכש אותם אחד אחד. כך למשל, כל עוד ישראל ו/או אירופה ו/או ארצות הברית, הינן האויב המרכזי, יש ליצור מערך של בריתות והזדהויות עם כל הקבוצות היריבות להן, תוך הדגשת השנאה המשותפת, ועמעום ההבדלים בין הקבוצות ובין עצמן. זו טכניקה המכונה בשיעה "חודה", שפירושה להערים על האויב כך שישפוט את מצבו באופן בלתי מציאותי.

כך יצר חומייני את הנוסחה האולטימטיבית לכישוף גורמי האופוזיציה הליברליים והשמאלניים הרדיקליים. הלוחם האיסלאמיסטי נעשה לעיניהם ללוחם נגד הדיקטטורה ולמען הבחירה של העם. הוא הפך לתובע הצדק והשוויון והלוחם להפסקת הניצול. לאמנות הכישוף שלו הוסיף חומייני שני מושגים נוספים - "תנפיה", שפירושה נטילת עוקצו של היריב; ו"תקיה", שפירושה הטעיית הבריות ביחס לדעותיך האמיתיות.

נגיף הכישוף השיעי האיסלאמיסטי עובר הלאה

דרך המכשף חומייני ואמנות הכישוף אותה שכלל עד לכלל רב מג שחור במגיה שחורה, משפיעה עד היום על התנהלות השלטון באירן, גם אחרי מותו, ועל התנהלותם של שיעים ברחבי העולם, בעיקר של ארגון חיזבאללה וארגוני הטרור הפלשתינים החמאס והפת"ח, והתנועה האיסלאמית בישראל.

עשרות חוברות וספרים מופצות על-ידי ארגון החיזבאללה, ונושאות עימן את נגיף הכישוף השיעי האיסלאמיסטי. החוברות והספרים מעלים על נס את השנאה לישראל ולארצות הברית, את ערכי הג'יהאד (מלחמת הקודש) וה"שאהדה" (מות הקדושים) ומטפחים פולחן אישיות סביב אייתוללה חומייני ועלי חאמנאי. פוסטרים שלהם מעטרים את חדריהם של לוחמי האיסלאמיזם ומפקדותיהם. רבים מחזיקים את הספרון "קאא'די" (המנהיג שלי), ובו מוצג חאמנאי כדמות מופת לבני נוער.

ספר פופולרי נוסף הינו "אל-ג'יהאד", המנתח את משמעותו של הג'יהאד, כמלחמת קודש נגד "חמדנות האימפריאליסטים" מישראל וארצות הברית והמערב כולו. ספרון ושמו "ארצות הברית היא מקור הטרור", מראה בעמוד השער שלו דגלי ארצות הברית וישראל עולים באש ומתחת להם פלשתינים בוכים על-רקע מסגד כיפת הסלע בירושלים.

סיפור הפצצה האירנית הוא מלאכת מחשבת של רמייה, תוך שימוש בלוחמה פסיכולוגית ותעמולה מתוחכמת ביותר - מה שמכונה בלשון העתיקה כישוף. בכל פעם שהעולם תופס את אירן בשקר אחד, מתברר שהיא כבר התקדמה עשרים צעדים קדימה. אירן השיעית האיסלאמיסטית הינה השראה לפלשתינים ולחיזבאללה, בשימוש בשיטות אותן שכלל הרב מג חומייני: נהג הפרד ומשול בין אויביך. כך עושה אירן בכדי לשבור את הקואליציה הבינלאומית שנגדה, ובהצלחה גדולה.

כך עושה החיזבאללה וכך עושים הארגונים הפלשתינים והתנועה האיסלאמית בישראל: נוהגים הפרד ומשול בישראלים בכדי לשבור את הקואליציה הלאומית שנגדם, ובהצלחה גדולה. התקשורת הישראלית פותתה על ידם ומשמשת להם אמצעי כישוף ראשי.

התרופה לכישוף האיסלאמיסטי האירני והפלשתיני: אחיזה איתנה באמת הצרופה: תורת ישראל והאמונה באלוהי ישראל, ולכידות לאומית (ובינלאומית תומכת ישראל) מקיר לקיר: זהו קיר הברזל.

תאריך:  06/02/2012   |   עודכן:  06/02/2012
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כישוף
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
6/02/12 14:40
2
אהרון שחר
7/02/12 09:51
3
מאיר ש.
9/02/12 20:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבעיה הקשה ביותר של יאיר לפיד בימים אלה היא שאין לו (ולנו) מושג מתי תתקיימנה הבחירות. ברור מאליו שלפיד היה מאד רוצה שהבחירות יוקדמו ככל שרק ניתן - כדי שיוכל לנצל באופן מירבי את הפופולריות שצבר עם השנים כאיש טלוויזיה ולתרגם את הפופולריות הזו למנדטים.
06/02/2012  |  יוסי דר  |   מאמרים
בירושלים, ורק בה, מתרחשת התופעה הפתולוגית הקרויה "סינדרום ירושלים", הגורמת לאובדן חוש המציאות ושיווי המשקל הנפשי. האומנם לקו בתסמונת גם ראשי ממשלות, שרים וראשי עיר בירושלים?
06/02/2012  |  אלכס טנצר  |   מאמרים
המסרים המלחמתיים של חברי ממשלה כנגד אירן פוגעים קשה בכוח ההרתעה של ישראל, בתדמית של ישראל כמדינה שוחרת שלום, ועלולים אף לדרדר אותנו גם למלחמה שבה אף אחד לא באמת חפץ. המנהיגים שלנו נגררים לפופוליזם תקשורתי, ובמקום לשמור על גורם ההפתעה שסייע לנו במלחמות קודמות הם משחררים אמירות מאיימות נגד אירן, שעלולות לגרר אותנו למלחמה וגם לפגוע ביתרון ההפתעה בעימות.
06/02/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
ההגדרה של המילה 'ראואננט' היא: אדם שחוזר לביתו, או ארצו לאחר היעדרות ארוכה, או מי שקם לתחיה מן המתים. מקור המילה 'ראואננט' הוא מהמילה הצרפתית ראואנייר שמובנו לחזור-לשוב.
06/02/2012  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
חנה? התבלבלת? - להלן מאמר התגובה:
06/02/2012  |  סתיו אדם  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
סקירה: "צה"ל גורם לפירוד משפחות"  /  עידן יוסף
מזכ"ל האו"ם: עלינו לחבק את "האביב הערבי"  /  עופר וולפסון
מכון אימפקט ס.א. וממצאי מעקב חדשים ברש"פ  /  יצחק רביחיא
שנה חלפה - העולם התהפך  /  יורם דורי
מקום תחת הים  /  ד"ר רון בריימן
"שנאה שחורה"  /  מנשה שאול
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il