|   15:07:40
דלג
  צבי גיל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

המחאה החברתית הגיעה לבמה

עד כה המחאה החברתית לוותה בשוליה באומנים, שמתוך הזדהות או מתוך קידום הופיעו ברצון על הבימות ובכך משכו גם את תשומת לב התקשורת וגם נוכחות של מפגינים צעירים בתום התהלכות הסתבר שניתן גם לעשות ההיפך, ולהפוך מופע להתייחסות למחאה או ליתר דיוק לאותה "מהפכת התודעה" שלה היינו עדים דיוקן של אומנית-לוחמת חברתית
10/02/2012  |   צבי גיל   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
אלה דורון. להט אידיאי [צילום: זהר שטרית]

קיפול האוהל [צילום: מעיין פוגל]

עד כה המחאה החברתית שמצאה ביטוי בהפגנות, בישיבה באהלים, בעצרות ובמעמדים המוניים דומים, לוותה בשוליה באומנים, שמתוך הזדהות או מתוך קידום הופיעו ברצון על הבימות ובכך משכו גם את תשומת לב התקשורת וגם נוכחות של מפגינים צעירים בתום התהלכות. הסתבר שניתן גם לעשות זאת להפך, והוא להפוך מופע להתייחסות למחאה או ליתר דיוק לאותה "מהפכת תודעה" שלה היינו עדים בשנת 2011.

הזמרת הלוחמת החברתית היא אֵלה דורון. זאת הפעם השלישית שבאתי למופע שלה בתל אביב והפעם בלוויית ידידה מוסיקאית בצעירותה, שרציתי שתכיר את האישה הצעירה המיוחדת במינה ואת הזמרת היפה בדימוי החיצוני ובלהט האידיאי הפנימי. וזה מה שהיא כתבה לי במייל באותו ערב לאחר ההופעה: "היא כול כך מוכשרת, יש לה כריזמה בטונות ושילוב מנצח של שקט אלגנטי ותעצומות נפש סוערות. זאת נוסף ליופייה ולכישרון המוסיקלי שלה. אלוהים חנן אותה בגדול וזה באמת היה ערב ממגנט".

דומני שקופירייטר מעולה לא יכול היה לנסח זאת טוב יותר לקראת המופעים הבאים שלה. האמת היא שמאז שנזדמנתי לאוהל שלה בשדרות רוטשילד באותם ימים שבין קיץ לסתיו, רציתי לכתוב דיוקן על אישה צעירה זאת בעלת אנרגיה טבעית שיש בה כדי להאיר שכונה שלמה במטרופולין שבה היא גרה ובו היא מוצאת כול כך הרבה אופל. הצ'ופר בהופעה זאת היה כי הפעם נוסף על אי אלה שירי מחאה שלה, שקטעים מכמה מהם אביא להלן, אֵלה העלתה לבמה שניים מראשי תנועת המחאה.יגאל רמב"ם ואורלי בר-לב. הם הוסיפו, במילים- צרוף של פרוזה וליריקה לצד הליברטו של הזמרת.

המילים של אורלי הן עזות ביטוי ואני נותן כאן את הקטע המסיים כאשר באמצע השיר היא משלבת משפט באנגלית.

It's time for change
But it won't go away
If you look the other way

שתרגומו הוא:

הגיע זמן שינוי
אבל הוא לא יאבד
אם נתבונן בצד.

והקטע המסיים בעברית הוא זה:

זה תלוי רק בנו.
הנה, מתחילים אנו להדוף כבר עתה את האש
במו ידינו האדירות השלובות יחד.
יחד.
בזה כוחנו.
ואל מול היחד הזה הנחוש והעיקש -
לא תוותר כאן אף לא להבה אחת.
ואז...
מתוך האפר נקום
אולי קצת חבולים
אולי קצת מרוטים
אבל אנשים חדשים
מלאי חזון ועוצמה
עם גב זקוף, אור בעיניים, ולב גדול ופתוח...
אנשים חדשים שיוצרים עולם חדש...
נותר רק לקום ולעשות.
אנחנו האנשים להם חיכינו.

אם ניתן להגדיר ערב זה אפשר לומר כי אלה דורון הביאה את המחאה אל הבמה - נטו. ואם הפגנות המאחה היו הרעמים והברקים ,הגשם בוא יבוא, אולי תחילה בטיפות, אבל הוא יבוא.

למופע שלה היא קוראת Ella vs Mountain (אֵלה מול ההר). בעצם אלה נולדה על ההר, אומנם בירושלים אבל גדלה בישוב ששמו "הררית" .הררית הוא יישוב קהילתי, בגליל המערבי , הוא מעין אוכף שיושב בגובה 500 מטרים וממנו נשקף נוף מרהיב על בקעת בית נקופה ובקעת יבנאל מדרום ועל בקעת סכנין ממערב והכינרת ממזרח. היישוב נוסד ב-1980 במסגרת תוכנית המצפים בגליל. המתיישבים הראשונים היו כולם צמחונים וחלקם עסקו בין היתר במדיטציה טרנסצנדנטלית ורובם בעלי מקצועות חופשיים.

קהילה זאת והמשפחה של אֵלה הם שהנחילו בה את ערכי האדם משחר נעוריה.אימה היא ילידת אנגליה. אביה יליד הארץ טייס קרבי בעבר בחיל האוויר. אחד הדברים שזכורים לה היטב מתקופת ילדותה ונעוריה הוא שחרף העובדה שאימה באה מאנגליה ואביה יליד הארץ, השואה הייתה נושא מדובר בבית. אולי אוסיף במאמר מוסגר כלפי אביה הטייס. מזמן שמתי לב לתופעה כי מפקדים בכירים בצה"ל שמופקדים על חיי אדם הרי לאחר הפרישה, אם הם לא הולכים לקריירה פוליטית, הם נמנים עם שוחרי שלום "פיסניקים". זה אמור במידה רבה אצל טייסים שמטיסים מכונת הרג המונית. ולא בכדי אנו מכירים את "מכתב הטייסים" המפורסם.. מכאן שהדעת נותנת שטייס קרבי לאחר שהוא פשט את מדיו ועובר לחיים אזרחיים ובייחוד למקום כמו הררית, הוא איש בעל ערכים מיוחדים בכול הקשור לבני אדם.

"גדלתי באווירה של מערכת ערכים שבמרכזם ערך הבריאה. זה כלל לא רק אנשים אלא גם בעלי חיים אחרים. שמירה על חייהם ומניעת עינויים מבעלי חיים בסביבה היו חלק מן הקודקס שעליו גדלתי. בראש סולם העדיפות בהתייחסות החברתית היה המאבק בעוול חברתי, כלכלי ,לחלק גדול מן האוכלוסיה בארץ. לכן אפשר לומר שזה היה בסיס מצוין להשקפת עולם שבאה לי מאוחר יותר, בשלבים, ככול שהתבגרתי. זה התחיל בבית הספר שבו נתתי ביטוי לעקרונות שלי. עמדתי על דעתי ולא הייתי מוכנה להתפשר. במצב כזה של וויכוחים מתמידים ונוקבים בין תלמידה לבין המורים, חשתי מובסת. המקום היה צר עליי וקבלתי החלטה."

התנסות של יחיד

בגיל צעיר כשהיא בת ארבע עשרה וחצי וטרם סיימה את שכבת הביניים בבית הספר, היא הגיעה למסקנה כי האווירה בבית, החמה והמגוננת שונה מן המציאות כפי שהספיקה להכיר בחוץ. וכל שהיא רצתה זה לפרוץ והיא אכן עשתה זאת. היא עזבה את הבית( תוך הודעה מוקדמת להוריה) ואת בית הספר ועשתה למחייתה בבית ספר לרכיבה.אולי היה בבחירה הזאת משהו סמלי. לרכוב, לדהור למרחב. אבל את הביטוי ליציאה אל הקור היא נתנה בשיר שכתבה כאשר היא כבר מלחינה,וזמרת וכותבת את הטקסטים של שיריה. זה השיר על תל אביב. בשם city of sand - עיר החולות. הנה המקור ותרגום שלי לבית הראשון של השיר על עיר החולות.

Alone
In a secular city of sand
I find my self reaching an empty hand
For each his own is how it goes
And through the heat you feel it’s cold


לבד
בעיר חולית שכולה חולין
אני מוצאת עצמי לוחצת יד חפה
כול אחד לעצמו, כמו שאומרים
ודרך החום את חשה בקור.

זאת המציאות של ניכור שדווקא אליו נמשכה הנערה הצעירה כאתגר לעמוד מולה ולהתבונן בה במלוא כיעורה בגובה העיניים שלה, ואלי בדרך זאת לנסות ולשנות אותה, תהליך שהבשיל עם הזמן. אולם ברור היה לה שכדי שתוכל לא רק להתבונן במציאות אלא לעשות משהו לשינוייה, היא חייבת לחזור לדרך המלך של השכלה. והיא עשתה זאת בבחינות חיצוניות, תוך השתתפות בקורסים מסוימים באוניברסיטת בר-אילן. המוזיקה משכה אותה משחר נעוריה ובצד ההכנות לבגרות למדה בבית הספר למוזיקה "רימון" במחלקה הווקלית. מכיוון שהיא גם אזרחית בריטית נוסף על ישראלית, גדלה בבית שבו דיברו אנגלית. השפה והאווירה הם שגרמו לכך שהיא מוצאת את הביטוי הטוב ביותר באותה שפה. היא מודעת שהיא שרה לקהל מקומי, דובר עברית, ואפשר שגם לא מבין אנגלית, אבל זאת הדרך עד כה שבה היא מגישה הן את הטקס והן את הלחן, שניהם יצירות שלה. אשר לי, אני מעדיף מלל אנגלי שלתוכנו יש משמעות מאשר תכנים נבובים בעברית שמלווים מקצב ולא להפך. מלבד זאת השפה האנגלית היא השפה הבינלאומית כיום, גם בישראל. ובהקשר זה, הלהקה שתייצג את ישראל באירוויזיון היא להקת "איזבו" ששרה באנגלית - תעודת כבוד לרשות השידור שלא עמדה על כך שהשיר יהיה בעברית.

אשר לאלה, הדעות הסטריאוטיפיות שלנו מדביקות בדרך כלל לצעירה מרדנית כזאת תווית של "סרבנית", למשל המשתמטת מצה"ל, אבל אֵלה שרתה במודיעין בפיקוד צפון את מלוא תקופת השרות. היא ראתה את הגיוס כזכות וכחובה שבהן חייבים כול הצעירים בישראל. אלא שלאחר סיום השרות הזיקה שלה למוזיקה לא נחלשה, אבל הרצון להתנסות גם בדבר אחר, היה חזק. היא התקבלה למרכז הבינתחומי -הרצליה שם למדה בחוג לממשל, אסטרטגיה ודיפלומטיה וסיימה לא רק בתואר אלא באות הצטיינות. במהלך הלימודים השתתפה במשלחות לחו"ל לאמריקה ולאירופה במסגרות הסברתיות וכן במסגרת פרויקט אונסקו למען ים המלח. יחד עם זאת היא הופיעה עם התזמורת של המרכז כזמרת באירועים שונים.

אחרי המסגרת הצבאית הסגורה והמסגרת האקדמית, אלה שוב פורצת והפעם בין היתר לפורטוגל שם היא חייה עם בן זוג מברזיל קרוב לשנתיים, משם לארץ הולדתו, המדינה היחידה בעלם שדוברת פורטוגזית מלבד פורטוגל-ברזיל הצבעונית בכול מובן של המילה. ושוב זה חלק מן הפסיפס של אישה צעירה סקרנית שרוצה לממש פוטנציאל. אך לאחר התנסות הזוג נפרד ואלה חוזרת לארץ, חוזרת למוזיקה במולדת.

שילוב של יצירה ועבודה
אלה והלהקה [צילום: מעיין פוגל]

מלחינה וזמרת צעירה לא יכולה להתפרנס לא מזה ולא מזה ולמזלה היא נקלטה במסגרת חברה משפחתית בשם Helen doron educational group . זאת שיטה של לימוד שפה והתפתחות מוקדמת המבוססת על הדרך שבו לומד הילד את שפת אימו. זאת באמצעות המדיה, שילוב של טקסט, גרפיקה, ומשחק בצרוף קלטות אודיו - ויזואליות, ובשפות השונות. ללא ספק שמסגרת זאת אפשרה לה לא רק לפרנס את עצמה אלא הייתה מעין השלמה ליצירתיות שלה, ואֵלה היא ורסטילית מאוד. היא גם מפיקה, מביימת ויוצרת את התוכניות ומדי פעם בפעם מגיחה החוצה בכול הקושר בהפצה.

אך זאת כאמור, אינה ליבת הכמיהה שלה. זאת הייתה ונשארה מוזיקה. אבל יחד עם זאת לא זו בלבד שהיא לא זנחה את התחום החברתי, אלא העלתה אותו לדרגת עדיפות גבוהה בפעילות שלה.
אלה הגיעה למסקנה כי מן האידיאולוגיה של מייסדי המדינה נותרו פרורים ואלה היו מעופשים. והגיע הזמן להפסיק להיות בגן עדן של שוטים ולעשות משהו. ואז התחילו כמה הפגנות. פעם נגד קיפוח ילדי זרים, שנולדו כאן ואין להם מולדת אחרת. פעם נגד מעשים שיש בהם פגיעה בדמוקרטיה.ואז באה פניה בפייסבוק של דפני ליף ובה הזמנה לבוא ולהתארגן ולהקים מחנה אוהלים בשדרות רוטשילד המפוארות. המסר אלי היה מספר-600 צעירים אבל היה בו די כדי להתחיל להקים את המאהל בלב המטרופולין. ואכן ביום הקמת המאהל היו כבר אלפים שנרשמו.

זמן קצר לפני כן חיברה אלה והלחינה את השיר my country's burning "ארצי בוערת" ,אחד השירים הדומיננטיים בהופעה שלה .זה הבית הראשון בשיר ובתרגום חופשי שלי.

My country’s burning
Smoke is rising
You can see it rise from miles away
Driving by the flames I pray I pray
I pray for rain
I pray for sanctuary
I pray for rain
I pray for rain

מולדתי בוערת.
העשן מיתמר,
אפשר לראות את הבערה בקצה האופק
את לשונות האש המלחכות
אני מתפללת לגשם
אני מייחלת למקלט.
אני מתפללת לגשם.


בדף הקידום שלה באנגלית כתוב בין היתר:זה הפרדוקס היפה ביחס בין הצעירה לבין ההר, יחס שממנו מבעבעות מילים בעלות עוצמה ולחן ענוג.אל יוליך אתכם שולל הקול המתוק שלה, יש בו חריפות סרקסטית ושנינות בשולי הליריקה, וזאת ממוקמת ומשוחקת באופן אירוני ונוקב.

"אבל לכל דבר ושעתו, ברור היה שלא נוכל להמשיך ללא הרף גם בחיי המאהל וגם בהפגנות המוניות."- אומרת לי אלה בשיחה שהייתה לנו. "והיה זה סמלי שבאותו יום של 11 בספטמבר, אותו יום נורא, קיפלנו את האוהלים. אבל בשום אופן לא קיפלנו את המחאה.בשבילי זה היה סמלי בהופעה במועדון "אברקסט" להשקת הסיגל הראשון. וגם שם שרתי שירי מחאה..זאת לא דעכה ואנו נמשיך בה בדרכים אחרות . .ההפחדה לא תרתיע אותנו. וכן, המופע היה סוג של העברת המחאה ולו לאותו ערב,ובאולם היו הרבה צעירים שהשתתפו וימשיכו להשתתף בפעילות בדרכים שונות.אנו לא נלך לאחור"

שאלתי את אלה לגבי שיתוף הפעולה עם הדור הצעיר הערבי. על כך השיבה כי "היינו בקשר קצת עם מאהל יפו ועם מאהל חיפה. באוהל 48 שהיו לידנו היו ערבים ויהודים". בעצם אני חושב שהשאלה בנסיבות הקיימות, כמעט ולא הייתה רלוונטית. שכן לא ראינו שום מחאה של האוכלוסיה הערבית ובעיקר הדור הצעיר לנוכח טבח אחיהם בסוריה.הם היו צריכים לצאת בהפגנות ענק תחת הכותרת "אנו רוצים שהנשיא אסעד יישפט על פשעים נגד עמו". בעניין זה חבל לכלות מילים על חברי הכנסת הערביים אשר לא מייצגים את האינטרסים האמיתיים של ערביי ישראל ושתיקתם "כהודעה דמי". חבורה צבועה ולא ראויה לייצג את האוכלוסיה הערבית בארץ. אבל כאמור שאלתי את אלה והיא השיבה- לאקונית.

על חנוכת "הבימה" ומותו של פליט

באחרונה החליטה אלה לכתוב בלוג. הפוסט הראשון,שקטע ממנו הזכרתי במאמר "מדינה פרוצה" היא הקדישה להפגנה בעת הפתיחה החגיגית של תיאטרון הבימה. בבלוג הזה באה לידי ביטוי השקפת עולמה של אלה,בתהיות שבשאלות, והציניקנים יאמרו: איפה היא חייה הבחורה הזאת? וככה כתבה בין היתר:

"איכשהו בהליכה נינוחה עם החבר והכלבה ושוטר לא מרוכז, מצאנו עצמנו בתוך הרחבה פנים אל פנים עם מאות החוגגים ב"הבימה". מבעד לזכוכית הם שתו שמפניה, התבדחו והזיזו את הראש בקצב שלישיית הג'אז שניגנה שם. עמדתי שם קפואה מקור ותדהמה, איך הם עומדים שם, לוגמים שמפניה כשבחוץ המחאה בעיצומה, שוטרים, מפגינים, מגאפונים, מעצרים. האם הם ראו או בחרו לא להסתכל? האם אנחנו שקופים? האם הזכוכית חד-צדדית? האם האנשים האלו רואים אותנו בכלל?

בדיקה מהירה באתר הבימה מראה שיש עכשיו הצגה על היחס של החברה הישראלית לפליטים מאפריקה, "זהו אירוע תיאטרוני המכיל בתוכו את הפחדים, התקוות, הזיכרונות וההתמודדות האישית והציבורית שלנו עם הנושא" .אירוני משהו כשמסתכלים על הכסף שהושקע בהצגה, בבנין הבימה וכשליו, כששמיכה חמה הייתה מצילה חיי אדם. שוב אנחנו כחברה מביטים מבעד לזכוכית, איפה שבטוח, נקי וחם.

בעודי עומדת ובוהה בחגיגות ההזויות נעמד מול שוטר ודרש בתוקף שאתפנה משם. שאלתי אותו למה? אני בסך הכול עומדת שם ומסתכלת. הוא ענה שהאזור סגור. שאלתי שוב למה, וזכיתי לאיום עם דחיפה קלה ועמידה קרובה מדי לטעמי - אם לא אתפנה מיד זו תהיה הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ואיעצר. שאלתי שוב ברוב חוצפתי איך אני מפריעה לו לשוטר. בשלב הזה הוא קרא לשוטרים נוספים שהקיפו אותי ודרש תעודה מזהה, שני שוטרים צילמו אותי בוידיאו לזיהוי עתידי ואיים שאם לא אתן את הפרטים שלי הוא יעכב אותי לחקירה ויגררו אותי משם בכוח...

אז נתתי פרטים, בטח הכניסו אותי לאיזה מאגר, אם אני עוד לא שם אחרי קיץ ברוטשילד וחצי שנה של מחאה. מודה שהלב שלי דפק ובעודי מוסרת פרטים אישיים ניגש פקח של העירייה והחליט לתת לנו דוח... כן, 475 ש"ח זה הרבה כסף לקופת העירייה, עם הכסף הזה בונים בניינים ומפנים אנשים מהרחוב. בסופו של דבר יצאנו בלי קנס, עם דפיקות לב מואצות ותחושה כבדה מאוד. הצליחו להפחיד אותנו. הלכנו הביתה, פתחתי את המחשב וקראתי שפליט קפא למוות בגינת לווינסקי בלילה הקודם. היה נראה חם ונעים שם ב"הבימה" . השוטרים עמדו שם, במקום לסייר ולהגן על תושבי השכונות, הכסף הושקע בבנין ובקבלת פנים מפוארת, ואני עמדתי לי שם בצד השני של הזכוכית ושאלתי: איך הם לא מתביישים?

ובכן אֵלה, אני לא בטוח אם השוטרים מתביישים או לא. זאת המשימה שהוטלה עליהם. הם השליחים, יש מהם שליחים קנאים יותר בשליחות ויש מהם קנאים פחות. הם משרתים את השיטה, את הממסד שמנהל את השיטה. ועוד משהו אלה. הממסד עצמו לא פועל בחלל, הוא פועל בתמיכה אקטיבית או פסיבית של העם, והכתובת הוא העם. אליו צריך ללכת. לא מספיק לסחוב אותו בהתלהבות להפגנת המיליון. הוא בא. עכשיו אתם צריכים ללכת אליו. זאת מלאכה קשה, אבל אם תתמידו בה תוכלו. העזו.

Those who dare win - הנועזים מנצחים. אל תפחדו, כי הפחד הוא האויב הגדול ביותר. אני נותן בכם אמון. לאחר "הפגנת המיליון" ברכתי את דפני לב, נכדה לניצולי שואה על הנפת דגל ,"מהפכת התודעה".

בפוסט הקצר ביותר עד כה כתבתי אז: "עצרת המונים ראשונה מסוגה שזכורה לי הייתה בכיכר מוגרבי בתל אביב ביום ה- 29 בנובמבר 1947 כאשר עצרת האומות המאוחדות החליטה על הקמת מדינת ישראל. אלא שאז השמחה הייתה מהולה בחרדה גדולה מפני העלול לקרות. הפעם השמחה שלי הייתה מהולה בתקווה, בבשורה שעדיין יש לנו תקווה - הדור הצעיר.

אני לצערי מלבד השתתפות בכול ההפגנות שהיו, ושיחות באוהלי רוטשילד, יכול לעשות מעט במרום שנותיי, ומה שאני עושה בתחום הזה הוא כתיבת בלוג. הפעם הרחקתי קצת לכת. בספר הבא שלי במקבץ של סיפורים קצרים בשם "מן היד אל הפה והלאה מזה" שיראה אור בקרוב (הוצאת גוונים-טרקלין) כתוב בהקדשה: "לדור 'מהפכת התודעה' שהתעורר - ובתקווה שיפעל להגשמת החזון".

המאמר מופיע באתר המחבר "זרקור"
תאריך:  10/02/2012   |   עודכן:  10/02/2012
צבי גיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נשיאת בית המשפט העליון הפורשת, דורית ביניש, מתייחסת לאמון הציבור בבית המשפט וטוענת כי "אם נשפוט לפי מספר האנשים שפונים לביהמ"ש, אז זו לא ירידה באמון. בשעת צרה כולם באים לבית המשפט. גם כאלה שתוקפים אותו".
10/02/2012  |  יוסי דר  |   מאמרים
הסיפור כאן הוא "פשוט", לכאורה: צעיר מעכו נהג בכביש החוף במהירות מופרזת וחבריו החמודים תיעדו את ההשתוללות. הסרטון הועלה לרשת החברתית "פייסבוק" ושימש כ"ראיה" בבית המשפט. שני החברים הורשעו בשידול לביצוע עבירה.
10/02/2012  |  עו"ד פיני פישלר  |   מאמרים
  • רות איזיקוביץ, "תכלית ראויה" - הוצאת המחברת ( כריכה: אהרון שבו, הכנה לדפוס: יוסף דיין, צילומים: מירי צחי) - הוצאת המחברת, 221 עמ'.
10/02/2012  |  הלל ויס  |   מאמרים
שתי המעצמות הגרעיניות, רוסיה וסין, הטילו את כל כובד משקלן המשותף נגד ארצות הברית, לטובת הלקוחה הוותיקה סוריה. או יותר נכון, למען הלקוח העוד יותר ותיק של המפלגה קומוניסטית, משפחת אסד. הנימוק שנתן שר החוץ סרגיי לברוב, באמצעות הנציג הרוסי ויטלי צ'ורקין, במועצת הביטחון, להצדיק את הטלת הווטו של רוסיה היה כדלקמן: רוסיה שוללת את הניסיון להשתמש במועצת הביטחון ככלי להתערבות בענייניה הפנימיים של מדינה שבתוכה יש חילוקי דעות אלימים. זה הרי יגרום לתוהו ובוהו במערכת הבינלאומית. הצעת הליגה הערבית, בגיבוי של הגוש המערבי, אינה מאוזנת, אומרים הרוסים, ותפקידו של האו"ם אינו לבחור מי צודק ומי אינו צודק בעימותים פנימיים.
10/02/2012  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
פרופ' שלמה אהרונסון, הידוע בעולם בהתמחותו בסוגיית הגרעין במזה"ת, פרסם לא מכבר את ספרו "היטלר, בעלות הברית והיהודים", שאחד מפרקיו החשובים מוקדש לסוגייה של הפצצת תעשיית המוות באושוויץ.
10/02/2012  |  איציק סיבוש  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   המחאה החברתית  /  מי ומי  
המאהל בגן סאקר לא יפונה עד תחילת מרס  /  איתמר לוין
וורמברנד: הממשלה לא נתנה מענה למחאה  /  איתמר לוין
ynet היה חד-צדדי לטובת מחאת האוהלים  /  אורטל כהן, שרה צפורי, לאה וינברג
האמונה בשינוי  /  מיכל יעקובי
מחאות כפיים  /  יעל לברן
אפקט שליט על המחאה החברתית  /  דבורה לדרמן-דניאלי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il