בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לשווא יצא הקצף על השופט העליון הערבי סלים ג'ובראן. שמו הרי הולך לפניו כאזרח נאמן למדינתו, המייצג אותה בכבוד הראוי. אחרי ככלות הכל, "התקווה" איננה המנונו הלאומי, מילותיה אינן משקפות את שורשיו וגם אינן אמורות כלל לדבר אל ליבו ● פרק בהלכות מדינה נאורה
|
השופט ג'ובראן. נאמנותו מוחלטת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
על-אף היותו ערבי, הוכיח השופט העליון, סלים ג'ובראן, את נאמנותו המוחלטת למדינת ישראל. בשבתו על כס המשפט הוא נשבע לה אמונים, וגם ללא שירת "התקווה" הוא מייצג אותה כראוי. בקצף עליו יש, לכן, מידה רבה של קטנוניות וצרות-עין, אם לא בורות של ממש. אחרי ככלות הכל, "התקווה" היא המנונו הלאומי של העם היהודי, ושלו בלבד. מטבע הדברים אין לשופט העליון, סלים ג'ובראן, כל חלק בו. הדעת נותנת שמילותיו לא רק שאינן משקפות את שורשיו - הן גם אינן אמורות לדבר כלל אל ליבו. שלא בטובתו נקלע, אפוא, השופט ג'ובראן למהומה רבה על לא מאומה וה"עליהום" המביש עליו צריך היה להימנע ממנו. הסיטואציה המביכה הזו הזכירה לי פרשה מימי עלומי כתלמיד-תיכון בפנימייה היהודית-ציונית לשעבר, "וויטינהגם קולג'", בברייטון שבאנגליה. מדי בוקר נהגו להשמיע בה, מלבד תפילת ה"שחרית" הדתית, גם את ההמנון האנגלי, בצידה של "התקווה" שלנו. בדרך זו נשמר הכבוד הראוי הן למסורת היהודית והן לזו האנגלית. אנחנו והם על-אף היותו ממוקם בטריטוריה אנגלית, "וויטינגהם קולג'" היה מוסד חינוכי ציוני לכל דבר, שהטיף לעלייה ולהתיישבות בארץ. האווירה הישראלית הדומיננטית שבין כתליו לא הפריעה לאנגלים לטפח אותו ולנהוג בו בכפפות של משי. ההוקרה, מסתבר, הייתה הדדית. לשמע מילות ההמנון האנגלי הזדקפנו אנחנו, תלמידי הפנימייה, לעמידה דוממת, נוסח השופט סלים ג'ובראן, תוך שנמנענו מלשיר את מילותיו. בכך הסתכם הכבוד הפאסיבי שלנו להמנון האנגלי. אותם דברים היו אמורים גם באולמות התיאטרון והקולנוע באנגליה של אותם הימים. בסופו של יום נהגו להשמיע בהם את ההמנון הלאומי הבריטי, כשאנחנו, הישראלים, ניצבנו דוממים בלבד לשמעו. כל זה גם הזכיר לי סיטואציה דומה, בעת תפילה בבית-כנסת. חזקה על נוצרי המזדמן אליה שלא יימנע מלחבוש במהלכה את כובעו, מבלי שימלמל את מילותיה; ממש כשם שיהודי שנכנס למיסה כנסייתית - ימהר להסיר אותו מראשו. באותה מידה נהגנו גם אנחנו בפסח של השנה החולפת. היה זה כשאירחנו לליל הסדר אורחים נוצריים נכבדים, כשכל עת קריאת ההגדה הם ישבו חבושים בכיפה על ראשם. אותו הנוהג, בהבדל של אלף אלפי הבדלות, מתקיים גם בעת עריכת לוויה, לא עלינו. בעוד שאנחנו, כיהודים, משתתפים בה בכיסוי ראש - מסירים בפנינו הנוצרים את הכובע. ודי לחכימא ברמיזא.
|
תאריך:
|
02/03/2012
|
|
|
עודכן:
|
02/03/2012
|
|
ראובן לייב
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מורד ביוסוף
|
2/03/12 18:46
|
|
2
|
|
יוסי מרעננה
|
3/03/12 06:13
|
|
3
|
|
קורןנאוה טבריה
|
3/03/12 07:26
|
|
4
|
|
יטנפו את ההימנון
|
3/03/12 10:49
|
|
5
|
|
בלתי רצוי
|
3/03/12 10:50
|
|
פורום: פרישת ביניש
|
כתוב הודעה
|
|
מזה חודשיים ימים אני מתאפק. עברו כבר למעלה מ-60 יום מאז נחתה על מסכינו תוכנית הריאליטי הפופולרית - "האח הגדול". כבשלוש העונות הקודמות, גם הפעם הודיעה לי אשתי כי אם לא נזמין מיידית את ערוץ 20 המאפשר לצפות בתוכנית 24 שעות ביממה, לא נדע מה קורה, לא יהיו לנו נושאים לשיחה עם חברים ובתוך ימים ספורים נישאר ללא חברים, בודדים ועצובים.
|
|
|
פרשת השבוע היא תְּצַוֶּה [שמות כ"ז]: [כ] וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית-לַמָּאוֹר: לְהַעֲלֹת נֵר, תָּמִיד. הפנייה וְאַתָּה היא אל משה רבינו כמובן, הוא אמור לצוות את בני ישראל על מה שנאמר בהמשך. את הפרשה הזאת קוראים השבת בספר תורה לפי סדר הפרשיות לשבתות השנה. אלא שבשבת זו, מוציאים ספר תורה נוסף ובו קוראים פרשה קצרה, פרשת זָכוֹר, שלושה פסוקים בסך-הכל [דברים כ"ה]: [יז] זָכוֹר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם. [יח] אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ, וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל-הַנֶּחֱשָׁלִים אַחֲרֶיךָ-וְאַתָּה, עָיֵף וְיָגֵעַ; וְלֹא יָרֵא, אֱלֹקִים. [יט] וְהָיָה בְּהָנִיחַ ה' אֱלֹקֶיךָ לְךָ מִכָּל-אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב, בָּאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ-תִּמְחֶה אֶת-זֵכֶר עֲמָלֵק, מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם; לֹא, תִּשְׁכָּח. לכל הדעות, קריאת הפרשייה הזאת היא חובה מן התורה ולכן גם הנשים באות לבית הכנסת לשמוע אותה.
|
|
|
אין לזה חשיבות אם אנחנו בלעדי או ביחד עם הגדולה במעצמות העולם - ניקח את המושכות לידיים ונעשה מעשה. כך או כך, תגובת האירנים תתלקח למלחמת עולם, כשתתקוף את כל מפיקות הנפט ובנות-בריתה של ארה”ב באירופה ובמזרח התיכון. שנאתם למערב, בו נכללת כמובן-ישראל, היא כה ענקית וחסרת גבולות היגיון או התחשבות בנתונים, שברור שזו תהיה התוצאה הנגררת מהפעולה.
|
|
|
מְקוֹמְךָ אַל תַּנַח שֵׁב לְךָ בֵּין הַשְּׁפָלִים
|
|
|
עצם קיומו של בית משפט עליון לצדק הוא צורך חיוני בעולמנו, ואנו חייבים להיזהר שלא להרוס אותו. עריצות שלטון עלולה להיות גורם מכריע ונורא בעיצוב פני החברה. התורה עצמה לימדה על כך באומרה בפרשת המלך "לבלתי רום לבבו מאחיו", לאמור: לשלטון אורבת הסכנה הנוראה של שימוש בכוחו וביכולת השחיתות שלו כדי לנצל את מי שאינו מקורב לו, וכדי לפגוע בזכויות האדם. התורה ממשיכה ואומרת "ולבלתי סור מן המצווה ימין ושמאל", לאמור: לשלטון אורבת גם סכנה אחרת, והיא הסכנה של סטייה ממהותו העיקרית, והוא מימוש חזונה של המדינה וייעודה.
|
|
|
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
|
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
|
|
|
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
|
|
|
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
|
|
|
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|