לא לפני זמן רב היינו עדים לשביתת רופאים, שנמשכה מספר חודשים. אין ספק שסבל רב נגרם לציבור הנזקק לרופאים. אומנם היה ראש ממשלה שהציע להביא רופאים מהודו, אך לא הגיעו במהלך המשבר הממושך בין השובתים ובין ממשלת ישראל להחלטה בדבר סגירת מערכת הבריאות. לא עלה הרעיון הגאוני בדבר הקמת משהו חדש, בלי "אימת" ציבור רופאים שובת, בלי "אימת" ועד המייצג את השובתים.
כלפי הרופאים לא עמדה על הפרק נחישות דורסנית ובוטה של ממשלה כדוגמת הנחישות הנוכחית של שר התחבורה, ישראל כץ, שהחליט על סגירת הבסטה מתוך כוונה להגיד לציבור העובדים ולוועד - אנחנו לא מכירים בכם, אנחנו מתחילים להקים משהו חדש.
במשך החודשים הארוכים של שביתת הרופאים לא נעשה ניסיון ליצור דמוניזציה של הוועד מצד הממשלה. לא נעשה ניסיון של פסילה גורפת של יושב-ראש הוועד, כמי שמבקש להחזיק את השאלטר של בתי החולים במדינת ישראל.
הפרקליטים שבתו שביתה ממושכת שפגעה במערכת המשפט. המורים שבתו בעבר שביתות ממושכות. באלו הימים שובתים אלפי מרצים בכל האוניברסיטאות בישראל, שביתה המשבשת למעשה את כל מערך הלימודים הסדיר בכל האוניברסיטאות. על הפרק לא עמדה נחישות של ממשלה לסגור את הבסטה ולהתחיל הכל מחדש על-ידי הבאת מורים, פרקליטים או סגל מרצים חדש מהגורן או מהיקב, מחו"ל או מהמאדים. לא נעשה ניסיון להעביר למעסיק חיצוני שיביא עובדים ויפעיל את השירות מחדש.
רק מכונת עבודה
בשביתת הרופאים הממושכת לא העזה ממשלת ישראל לפנות לרופאים ולוועד המייצג בתוכחה זועמת, שדעתם על הרפואה אינה נחשבת. הם רק מכונת עבודה ואין להם זכות להתערב איך ייראה ניהול המערך של בתי החולים בהם הם עובדים. שום גורם ממשלתי לא דרש את ראשו של יושב-ראש ועד הרופאים כמי שסוגר שאלטר ושיש להדיחו. במשך חודשים ארוכים נוהל איתו משא-ומתן.
בשביתת אלפי המרצים באוניברסיטאות שום גורם בממשלת ישראל אינו מעז לפנות בזלזול מופגן למרצים ולוועד בדברי תוכחה זועמת, שדעתם על דפוסי העסקה אינה נחשבת. הם רק מכונת העבודה ואין להם זכות להתערב איך ייראה ניהול המערך של האוניברסיטאות, בהן הם עובדים.
גם בימי הכאוס המוחלט בבתי החולים לא יצרו דמוניזציה של יושב-ראש וועד הרופאים כמו שעושה היום ישראל כץ בכוחנות דורסנית ל
גילה אדרעי, נציגה נבחרת של פועלי הרכבת.
אני מקווה, שעדיין זה לא מאוחר. שר התחבורה, ישראל כ"ץ חייב להתעשת ולהבין שהעובדים זה ההון האנושי היקר ביותר שיש לעובדי הרכבת.
אני פונה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ שיתייחס לציבור עובדי הרכבת כאל ההון האנושי היקר ביותר שיש ל
רכבת ישראל, ושלא יתייחס לציבור זה ולהנהגתו הנבחרת כאל גונבי שאלטר. ציבור העובדים זה ההון אנושי היקר ביותר שחייב לעמוד בסדר קדימות ראשוני וחובה לשתפו בתהליך קבלת ההחלטות.
לציבור עובדי הרכבת חשוב ניהול תקין ויעיל של רכבת ישראל לרווחת הנוסעים. אך גם חשוב לו, שלא יהיו 600 עובדים הזקוקים להשלמת הכנסה, חשוב לו שמקום עבודתם לא יהיה מעוז העסקה של עובדי קבלן.