|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

עולים בדרגה מכישלון אלי כישלון

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - שברה את תקרת הזכוכית, עוד תבוסה, ים צהוב, אסלרון, אבו-משהו, הקרחונים נקרעים ודבר עברית חג פסח שמח לכולנו, חג של תחילת חירותנו
09/04/2012  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
רקטה לעבר אילת. הוכחה לעליית מפלס הטרור [צילום: AP]

צל"שניקית וגנרלית

רב"ט - כעת צוערת - אנסטסיה בגדלוב צוינה לשבח על-ידי ראש להק כוח-אדם במפקדת חיל האוויר - מדווח עפר דרורי באתר הגבורה - על טיפול יצירתי ואמיץ בפצועים בפיגוע בכביש 12 בסתיו האחרון.

בגדלוב מצטרפת לשורה קצרה מאוד של נשים, שעוטרו בצבאנו - תשע בלבד - ושלוש מהן (מאיה קופשטיין הי"ד, ואורית טפט ובגדלוב ייבל"א) צוינו על הגשת עזרה ראשונה בפיגועים, שנקלעו אליהם.

לעומת זאת, בחיל האוויר האמריקני פרצה גנרל ג'אנט וולפנברגר את תקרת הזכוכית, ותהיה הגנרלית הראשונה בחיל, שתישא ארבע כוכבים. גנרל וולפנברגר, מהנדסת אווירונאוטיקה בהכשרתה, תפקד מחודש יוני על פיקוד החומרים (AFMC) של החיל - אחד התפקידים החשובים ביותר במערך הלוגיסטיקה של החיל.

ראוי לציין, כי כעשירית מקצונת חיל האוויר האמריקני הן נשים. משרתות בו כעת ארבע נשים בדרגת לוטננט-ג'נרל (שלושה כוכבים - מקבילה לרב-אלוף), תריסר נשים בדרגת מיג'ור-ג'נרל (שני כוכבים - מקבילה לאלוף), ואחת-עשרה נשים בדרגת בריגדיר-ג'נרל (כוכב אחד - מקבילה לתת-אלוף).

מנעול ובריח

כמו אחרי כל שחרור מאסיווי של מחבלים בעסקה מטומטמת לפדיון שבויים - מתגבר הטרור. לפי דוח השב"כ, עולה מפלס הטרור - גם בגבולות הקו הירוק - ומתעצם. ירי הקטיושות על אילת רק מדגיש זאת למי שלא שם לב.

כמו תמיד, אנחנו חכמים, ויודעים להבריח את דלתות האורווה, ולנעול אותן היטב - רק לאחר שכל הסוסים ברחו. וכבר נוכחנו חדשות לבקרים, כי חכמי חלם גאונים אל מול גיבורי הביטחון הישראלי בעיני עצמם, שהובסו כבר יותר מארבעה עשורים וחצי מול כל אויב (סליחה - פרט ליהודי קטיף, שבחרו לא להתנגד לפוגרום, שחוללו בהם הקלגסים בשחור בנחישות וברגישות).

האם המטנו על עצמנו עוד מהומות?!

ומי - חוץ מקרבנות הטרור - ישלם על טירוף המערכות?!

התשובות שמורות עמי, וכל מי שקוראים אותי (או את המציאות העגומה, שאליה מדרדרת אותנו מערכת ביטחוננו הכושלת) - יודעים היטב את התשובה: יהיה רע, לצערי, כי אין שום תמורה לאגרה הנוראה, שגובה מאתנו מערכת ביטחוננו. הברזלנים - אלופי בצלות, אלופי שום וגיבורי ילקוט הכזבים וסיפורי פוגי - ימשיכו להשתולל ולעלות בדרגה מכישלון אלי כישלון, ואנחנו נמשיך - כמו למינגים - במצעד האיוולת אחרי עִזות עיוורות.

חרציות, מלוא העין חרציות

כשעבדתי במנועי בית-שמש, היינו נוסעים באביב למשתלה הנטושה של הקרן הקיימת כדי לחזות בפריחת שדירת כליל החודש - אחד העצים הנפלאים, שמסמנים את בוא הפסח והאביב. מקווה, שהשדירה הנפלאה לא נפלה טרף לשיגעונות הרחבת כבישים (כמו הקזוארינות של כפר מל"ל, שעלה עליהן הכורת).

בשמורה הזעירה ליד ביתי כבר לא הסתיימה פריחת הצבעונים, ורק שום בר (הקרוי משום-מה, שום תל אביבי) ממשיך לפרוח בינות לשיטה ולעצי האקליפטוס. בשנים האחרונות נראה האביב כה צהוב עם פריחה עזה של חרציות בכל עבר. בסביבות ביתי בשרון צמחו חומות של חרציות, המלוות אותי בצאתי מהבית ועד כביש 4 הפקוק - צמחים גבוהים משתרגים וממלאים את העין בשמחה. כשהיינו ילדים, הינו שוזרים צמות של חרציות: לוקחים גבעול ארוך עם פרח גדול, ומנקים אותו מעליו; אחר כך היינו קוטמים הרבה פרחים, וחורצים את גבעוליהם בסמוך לקרקפתם,; משחילים את הפרחים הקטומים; וסוגרים בקשר לבל תתפרק הצמה.

אין גבול לתעלולי יחצנותו

על 48 דפי ירחון מועצתנו האזורית מופיעות כחמישים-מאה תמונות של ראש המועצה. מולו נראים קים איל סונג - הרודן השמנמן מפיונג-יאנג - או בנו, צנועים לחלוטין.

מה לא עושים כדי להפוך את השעמומון לעוד יותר מבחיל - על חשבון התקציב הציבורי.

הגיע הזמן, שמבקר המדינה יבחן את הסוגיה האם שימוש בתקציב הזה לשעמום הקהל אינו אלא תעמולת בחירות גרידא, וראש המועצה צריך לממנה מכיסו הפרטי.

נזכרתי בשעמומון האזורי כשקראתי באתר חורים ברשת על תעלולי רון חולדאי - ראש עיריית תל אביב - עוד אחד, שאין גבול לתעלולי יחצנותו.

(הערה קלה: כיוון שעבדתי כמה ימים ביחסי ציבור, וגם לימדתי את המקצוע - הרשו לי להציע לקומץ קוראיי, שמה שנעשה בשמו של אדם - הם מעשיו - גם אם נעשו בידי שלוחיו. כפי שאומר הפתגם הבדואי - כלבו של השיח' הוא השיח' עצמו).

וכך מספר גל מור, עורך האתר: "בדף הפייסבוק של חולדאי בנוסח הבא: 'נכון, אין רחוב על שמי, אבל יש אסלה על שמי. מאוד הטריד אותי שבגני הטרום-טרום חובה בעיר האסלות אינן תלויות על הקיר, ובכך נגרמות בעיות היגיינה - שכן קשה יותר לנקות את רצפת השירותים באופן יסודי. בכל הבדיקות שביצענו לא מצאנו אסלה נמוכה לתלייה על הקיר. פניתי לחברה שעוסקת בנושא וביקשתי לעצב מוצר שיתאים לגני טרום-טרום חובה. והנה היום התבשרתי שהחברה החליטה לייצר אסלה כזו, ואף לקרוא לה על שמי'.

"במונחים ששאולים מעולם הספורט, הפוסט על האסלה על שם רון חולדאי בדף הפייסבוק של ראש עיריית תל אביב היא הרמה להנחתה. כל תגובה עוקצנית מתבקשת מאליה ועל כן מפעיל הדף יכול היה לא לפרסם את הפוסט אילו ביקש להימנע מאי-הנעימות. תחת זאת, נמחקו תגובות ארסיות ופוגעות ומה שהתחיל כקוריוז או גימיק משעשע לטיפוח תדמיתו של חולדאי הפך לאסון מדיה מתגלגל בקטנה.

"יוזמה חיובית בעיקרה, אם כי נגועה בהרגל המגונה של ראשי ערים להטביע את שמם על כל מבנה או פרויקט. במקרה הזה, אסלה. טוב היה עושה חולדאי אילו דחה מכל וכל את קישורו לאביזר הגייני שנתפש אסוציאטיבית כמטונף. גם אם מדובר באסלה מצוחצחת במיוחד, הדבר הראשון שעולה לראש כאשר חושבים על אסלה אינו ניקיון. ההפך.

"אם כבר החליטו לקרוא לאסלה על שם רון חולדאי, הטעות הנוספת היא לפרסם זאת בפייסבוק. אז נכון, הומור עצמי זו סגולה מופלאה של אישי ציבור, אך כלל לא בטוח שזו הכוונה מאחורי הפרסום. מפרסם הפוסט לא התכוון להפוך את חולדאי למושא הבדיחה, אז זה מה שצפוי לקרות כאשר קוראים לאסלה על שם ראש עיר. הטעות השלישית, המכרעת, של מפעילי הדף הייתה למחוק תגובות פוגעות.

אז נכון, לא צריך לקבל בהכנעה השמצות פרועות, אך אם כבר הזמנתם את הבדיחות על חשבונכם, מוטב לכפוף את הראש ולקבל את הדין בהכנעה עד יעבור זעם. ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הוא לא טלית שכולה תכלת אך גם לא השטן שמציירים אותו מבקריו. במקרה של האסלרון, הוא סיפק למבקרים בדיחה טובה שתאפשר להם לקשר את שמו לצורך להוריד את המים בבחירות הבאות. פשוט טמטום. (תודה ליואב חיים על הטיפ)".

לפני שיהיה מאוחר מדי

בצלה של אורגיית יחסי הציבור של כיפת ברזל, נשכחו כמה עובדות. ראשית, זה מעט מדי ומאוחר מדי (כנראה, בגלל שהרקטות מכות בפריפריה, שרבי-השלטון לא חיו בה מעולם ...; ואל תזכירו לי את עמיר פרץ, שמביט בעולם במשקפת, שעיניותיה מכוסות). ולא די בכך, המערכת יקרה מאוד, ותביא את המדינה לפשיטת-רגל, אם תותקף במטחים גדולים. השוו את דברי מנהיגינו על הגנת הדרום לדברי יואב גלנט.

מעולם לא הייתי חסיד של כיפת ברזל, ולא הפכתי לכזה בעקבות היחצנות המוגברת של הפעלתה. לעומת זאת, ראיתי את העיכובים עד שמצאו פתרון (חלקי למדי) לאיום. והפתרון זמני (עוד מעט יהיו רקטות משופרות, וטווח האי-כיסוי של כיפת ברזל יגדל). בנוסף, אסטרטגית, מדינת ישראל החמיצה הזדמנות (כלומר, זמן) לפתח מערכת יירוט, המושתתות על לייזר - הפתרון הטכנולוגי לכל איום רקטי/טילי עתידי, גם אם כיום יש יותר בעיות מאשר פתרונות במיירט לייזר.

והסוגיה הקשה ביותר אינה קשורה כלל לטכנולוגיה: כיפת ברזל מאפשרת לבטלני הביטחון הישראלי להפקיר את ריבונות המדינה ואת הרתעתה, ולהרשות, שחלקים של המדינה יחיו תחת איום מתמיד, ויושבתו כל אימת שלאיזה אבו-משהו יתחשק לשחק באש.

כמה מידידיי חיים בחוטף-עזה סמוך לגבול עם רצועת עזה, שברוב טמטומם, מנהיגינו השוטים/שותים הפכוה לבסיס מוצק לטרור נגדנו. הם יודעים היטב, שכיפת ברזל אינה מגנה עליהם כשהם בשדות, או אפילו הולכים לבקר חברים, וכל זב וצרוע יכול לשים עליהם את כוונתו - כישלונו הנראה והגלוי לכ של הביטחון הישראלי.

ולמי שרוצים לקרוא עוד חומר למחשבה בסוגיה - הנה מאמרו של ד"ר עודד עמיחי, הקורא להצטרף לדרישה לבדיקה מקצועית ואובייקטיווית של סוגיית הגנת העורף לפני שיהיה מאוחר מדי.

הקרחונים נמסים באנטארקטיקה

הקרחונים הנייחים במדף הקרחי של ים אֶמוּנדסן במערב אנטארקטיקה נקרעים וניתקים מהסלעים, או מגושי הקרח הענקיים - קבעו חוקרים במכון לגיאופיסיקה (UTIG) באוניברסיטה של טקסס באוסטין לאחר בדיקה של צילומי לוויין, שנעשו בארבעים השנים האחרונות.

במאמר בעיתון המקצועי, Journal of Glaciology, דיווחו החוקרים מטקסס, כי בהשוואה של צילומים, שעשו לוויינים Landsat(שהחלו לטוס בשנת 1972), גילו כי אחיזת הקרחונים מתרופפת בנוסף להמסתם (כלומר, הם עבים פחות). קצב השינויים הללו מהיר במיוחד בעשור האחרון. את השינויים המדאיגים ביותר גילו המדענים בקרחון האי פיין (Pine) ובקרחון טוואיטס (Thwaites).

קריעת הקרחונים הקבועים תשלח לאוקיינוס קרחונים משייטים, שיכולים לסכן את התעבורה הימית.

לדבר עברית נכונה

נגן הטוּבּה זיכני, ממש לפני הסדר, ברגע של הנאה. הוא שלח כמה מלים לועזיות, השגורות בפינו, ולידן החלופה העברית, שהעניקה האקדמיה ללשון העברית.

אינקובטור (מכשיר שבו מניחים תינוקות ופגים להשגחה על גדילתם בתנאים מבוקרים) - חֲמָמִית.

אלרגיה (תגובה חיסונית לא צפויה ולא רצויה של הגוף, לחומרים שבדרך כלל אינם מעוררי מחלות) - רַגֶּשֶׁת.

קואליציה (ברית בין ישויות שונות, המשתפות פעולה לקידום עניין משותף. כמו למשל: קואליציה של מדינות) - יַחְדָּה.

קלסר (תיקייה בעלת קשתות מתכת נפתחות, המשמשת לשמירת דפים) - עוֹקְדָן.

קולולולו (קולות שמחה המושמעים בקרב בני עדות המזרח, בשמחות ובאירועים מיוחדים) - צַהֲלוּלִים.

צ'ט (שיחה בין כמה אנשים אנונימיים דרך רשת המחשבים באמצעות דפדפן האינטרנט) - שִׂיחוּחַ.

דיבּל (יתד קטנה שתוקעים בקיר כדי לקבוע בור) - מְיתַד.

שטיחון רגליים (שטיחון המוצב צמוד לדלת כניסה, בעזרתו האורח מנקה את נעליו בטרם כניסתו) - אַסְקֻפִּית.

אטצ'מנט (מסמך המצורף למסר אלקטרוני) - צְרוּפַה.

ג'ינגל (תשדיר פרסומת המלווה בזמר קצר) - זָמְרִיר.

קומפוסט (דשן אורגני עשיר שנוצר מחומר צמחי שהתפרק וניתן להחזירו לקרקע ולטייבה) - דְּשֹנֶת.

שייק (המלה המשמשת בצירופים: כמו למשל: שייק פירות או מילקשייק) - קְצִיף.

אנורקסיה (הפרעת אכילה מסוכנת) - צַיְמָנוּת.

אינטראקטיבי (דבר הפועל באופן הדדי) - הִדוּדִי.

תאריך:  09/04/2012   |   עודכן:  10/04/2012
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עולים בדרגה מכישלון אלי כישלון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו הכועס
9/04/12 12:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא מעט מתיימרים לדעת לחשוב, אך מי יודע לחשוב לבד?... במאמר זה ננסה להשיג שתי ציפורים במכה אחת: נתחיל ללמוד לחשוב לבד ואולי תוך כדי נגלה להפתעתנו תגלית היסטורית
09/04/2012  |  אהרון שחר  |   מאמרים
גופים הפועלים בעולם הפטנטים חשים חוסר וודאות לגבי היכולת שלהם להגן על הקניין הרוחני שיצרו. בעיקר אמורים הדברים בשלבים הראשוניים ביותר של הפיתוח, כאשר הרעיון העקרוני מתגבש אך לחברה עדיין לא ברור האם כדאי להשקיע משאבים בכיוון הטכנולוגי החדש, או במקרים אחרים, ליזם לא ברור אם כדאי להקים חברה שתתמקד באותו רעיון.
09/04/2012  |  עו"ד יוני ארז  |   מאמרים
לאחרונה התפרסם מדד האושר העולמי בו דורגנו במקום 14 אחרי מדינות האיחוד האירופי, בהחלט מכובד, אבל לפי התגובות של הקוראים נראה שזה לא מספיק, ומיד הגיעו הטרוניות והטענות הציניות.
08/04/2012  |  יואב לוי  |   מאמרים
הסופרים אייל מגד, אלון חילו ורונית מטלון מוסיפים שמן למדורה. לא די שהם ממשיכים לקלף בצל הם אף זורים חול לעיננו הדומעות. השימוש באוצר מילים המזכיר את אשר חשב עמלק הנאצי על ה"יודן": "בור, חשוך, גזען וראש אספסוף שואג" מכוונים לשר בממשלת ישראל, השר אלי ישי. וכפי שטען הסופר גינטר גראס כי התכוון בדבריו לממשלת נתניהו ולא לישראל בטוחני כי אף הם מכוונים לממשלת ישראל ולעומד בראשה. אפילו הבצל לא מטשטש הצהרות ברורות, מדוע לא טרחתם לברר מדוע גינטר כתב בשירו ישראל ולא ממשלת ישראל? ומדוע סופרים יקרים אינכם קוראים לילד בשמו, ממשלת ישראל. או כפי שהסופר כינה ממשלת נתניהו.
08/04/2012  |  אבנר אביב  |   מאמרים
דומה כי שמעון פרס ה"נשיא" חושב שאזרחי ישראל הם עדר של אזרחים מהונדסים ומטומטמים בעלי זיכרון קצר, וניתן לשקר להם במצח נחושה מול המצלמות והמיקרופונים פעם אחר פעם והם אמורים להאמין לשקריו.
08/04/2012  |  עמוס דאי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il