כלכלה המקפחת את זכותם הבסיסית של בני אדם לחיות בכבוד ושוללת מהם את התנאים, הכלים והאפשרויות לחיים מכובדים היא כלכלה בלתי אנושית. לטווח קצר כלכלה כזאת שגויה והרסנית. לטווח ארוך היא גם לא כלכלית.
שום כלכלה אינה נכונה אם וכאשר היא פוגעת בבני אדם, יהיה מספרם אשר יהיה. כלכלה שמקפחת חירות בסיסית וזכויות יסודיות אינה כלכלה נכונה משום בחינה שהיא.
כלכלה שמותירה, מופקרים לגורלם המר, המון אדם ללא אפשרות לחיות בכבוד, קל וחומר - לשרוד, לא זה בלבד שהיא אינה כלכלה נכונה, האי כלכלה הרסנית ומסוכנת.
כלכלה שאינה מוסרית אינה כלכלה נכונה. כלכלת שוק, אשר מטבעה היא קשה ואכזרית, אף שכלכלנים לא מעטים דוגלים בה ומטיפים לה, היא, אולי, כלכלה אפשרית ( וגם בה מוטל לאחרונה ספק גדול ורב) אבל היא אינה כלכלה נכונה. היא כלכלה שגויה והרסנית.
כלכלה נכונה היא זו המאפשרת לבני אדם, לרבות למעוטי היכולת, לא להיקלע למצבים נואשים, אובדניים. כלכלה נכונה היא זו המאפשרת לאדם לא להיזרק לרחוב ולהיות בו מרמס וטרף לרומסים ולטורפים.
כלכלה נכונה אינה בהכרח כלכלה שוויונית - תמימים היינו וגם התפכחנו - אבל היא בוודאי לא כלכלה שמותירה את המשוועים לצדק ( שאמור להגן עליהם מפני קיפוח זכויות או אף גזילתן) מושלכים, נטושים ובלי כוחות, מרוששים וחסרי כל, בצדי דרך החיים.
כלכלת הפערים התהומיים ככלכלתה הקלוקלת של ישראל (אשר שמעון פרס הגדיר אותה כ"קאפיטליזם חזירי") היא כלכלה לא נכונה. בשורה התחתונה היא גם כלכלה לא כלכלית. היא אינה משתלמת. היא אינה מועילה. היא רעה ומזיקה.
כלכלה נכונה שקיומם של בני אדם אינו מובטח במסגרתה היא כלכלה רעה, בלתי מוסרית, בלתי אנושית. סופה שהיא תקום גם על המובהקים שבמגיניה, מן הסתם עשירים, ותמיט את אסונה גם עליהם.