|   15:07:40
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

איש השק(ר)ל

את ישראל אייכלר - ה"מסביר החרדי" על כידוני התקשורת והממסד החילוני - לא מעניינת ההשקפה הטהורה. השיטה שלו היא "ללכת עם החזק". בשנות ה-90 דרך כוכבם של אנשי השמאל - בתקשורת ובפוליטיקה יחד, אייכלר ניווט את החסידות שלו לכיוון הזה בדיוק. שם היו התקציבים, שם היה תיק הדתות. אך משנות האלפיים כיסו ענני הימין את המדינה ואייכלר "שבר" ימינה כי שם היה הכוח החדש-ישן
12/06/2012  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
ישראל אייכלר. מחליף דעות כמו גרביים [צילום: פלאש 90]

ירידתו של "חוק ההסדרה" מפרק אינה טובה רק לרגיעה פוליטית ומניעת גזל לאומני אלא גם למניעת גזל ותוהו ובוהו בכלל. אם חוק זה היה עובר היינו צופים כיצד שוב ושוב משתלטים בעלי זרוע על אדמות לא להם ואח"כ בונים ובונים ולבסוף נותנים איזה "עצם" כפיצוי לנגזל. הסיפור היה מתחיל בשטחים הכבושים , ממשיך נגד ערביי ישראל אבל לא היה נעצר שם אלא הרשויות היו גוזלות אדמות פרטיות, הקיבוצים היו מחדשים ימיהם כקדם ולבסוף דור המבול הזה היה עובר מכל דאלים גבר אל חצר החלש וכו'.

זהו דבר המלמד אותנו כמה דעתם של הח"כים - אלה שהצביעו בעד החוק ואלה שברחו כנמושות, חלושה וקצרת ראייה לטווח ארוך. העין של הללו איננה ממלכתית של "סוף מעשה במחשבה תחילה" אלא עין לאומנית של "אכול ושתו כי מחר תיבול".

אבל מה שמיקד את זוית הראייה שלי לא היו דווקא אלה שברחו לשירותים או נזכרו שהם רעבים. גם קוצר הראייה הפוליטי של מצביע ה"בעד" הלאומנים לא הפתיעה אותי. אפילו אלה - כמו איווט ליברמן, שכרעו לפני ה"בעל" נתניהו, לא היכו אותי בתדהמה. ה"משחק" של כולם היה צפוי וידוע ובעיקרון גם הדעות האמיתיות של כל אותם סוגי מצביעים , במליאה או בשירותים, היו ידועות לכולנו. אבל היה שם אחד שמזמן כבר סימנתי אותו כ"שניצל" פוליטי המתהפך על-פי רצון האיש שמורח לו את הפרוסה.

מחליף דעות כמו גרביים

את ח"כ ישראל אייכלר אני מכיר כשני עשורים. האיש הזה הספיק להחליף דעות כמו שמחליפים גרביים אך הריח הרע של הפוליטיקה שלו נשאר. בשנות ה- 90 כעורך ה"מחנה החרדי" של חסידות "בלזא" הוא הרים את הדגל האנטי הלאומני, ובמיוחד בימים שלפני בחירות 1996 , כאשר הרחוב החרדי האשכנזי נע ימינה. אפילו בחסידות שלו מתחו עליו ביקורת כי "שבר" יותר מדי שמאלה. באותם ימים הצהיר האדמו"ר מ"בלזא" כי יש לפנות את חברון וראה במתנחלים "קוץ ממאיר".

אייכלר נתן לדברים ביטוי חזק במאמרי המערכת שלו ("בשער המחנה"). כאשר בנימין נתניהו הופיע בבית האדמו"ר מ"בלזא" סנט בהאחרון בנתניהו במשפט "הלנצח תאכל חרב"? נתניהו לא הבין את המשפט ואז האדמו"ר נתן לו "פירוש רש"י". אך לאייכלר זה לא הספיק - הוא "שבר" עוד יותר לצד הרדיקלי שאפילו מר"צ (שהייתה אז בקואליציה) לא הצליחה לחקותו.

כאשר החלו פגועי ההתאבדות בי"ם - לאחר רצח רבין, אייכלר יצא בכותרת "להידבר עם החמאס". היו אלה הימים שלאחר ש"יהדות התורה" פנתה ימינה - לליכוד, בעירית י"ם, ואייכלר יצא (לאחר הבחירות המוניציפאליות ב-1993) במאמר חריף נגד אלה שהלכו עם אולמרט (אז "ימין קיצוני"...). אייכלר הזהיר שיבואו ימים והיחצ"נים יקבעו את דבר הרבנים ומאחוריהם יעמדו הפרסומאים החילוניים. לדעתי הימים האלה כבר הגיעו מזמן וישראל אייכלר ואחיו יעקב משתלבים בהם יפה מאוד. היו אלה הימים שחב"ד הרעישה עולמות עבור "ביבי טוב ליהודים" ואילו אייכלר הדביק את "בלזא" למפלגת העבודה מול שאר החרדים שפנו לימין.

אייכלר חזר - שבוע אחר שבוע במשך ארבע שנים, על מאמרי האזהרה בשער, שאל להם לחרדים "להתגרות באומות העולם", אייכלר הזהיר שמעללי החרדים בימין יביאו לגיוסם ואייכלר דיבר על הבנה עם הערבים ונגד המתנחלים הלאומנים שדרכם ה"מיזרחיסטית" היא המשך ללאומנות במקום תורה והשקפה טהורה. באותם ימים היה ר' אברהם בריסק מ"בלזא" חבר קבוע בפורומים של מפלגת העבודה וחבר דירקטוריון אצל שרי העבודה ובראשם בנימין בן-אליעזר (שר השיכון דאז), ה"מחנה החרדי" היה העיתון החרדי היחיד שלא תקף את שמעון שטרית כשר הדתות ואילו אפרים סנה תלה בחסידות "בלזא" תקוות אלקטורליות - חרדיות למען שמעון פרס נגד כוחו העולה של נתניהו. אילן שחר - בעיתון הארץ, קרא לחסידות הזו ה"חב"דניקים" של פרס ואיתן הבר נתן רק לנציגיהם גישה לטקסי יצחק רבין המנוח ולא לשאר החרדים.

היו אלה ימים שאייכלר הזהיר מפני השתלבות חרדים במשטרה ובשירותי הביטחון , וע"י כך איבוד לדעת של ה"צלם החרדי" (אבל היום הוא זה שמניע את ה"בלזאים" להתגייס למשטרה ולהזמין מרצים לישיבות החסידות בנושא השב"כ וה"מוסד"...).

אייכלר שובר ימינה

והנה - מאז שנת 1999 הכיוון משתנה ואינו נעצר בימין המתון או היכן ששאר החרדים חונים. אייכלר "שובר" ימינה ומאגף גם את "ישראל ביתינו"! הוא שכח שבגלל הלאומנות עלולים לגייס את החרדים. הוא שכח שצריך לפנות את חברון - להפך, לא מכבר הוא קפץ בראש להציע עזרה ל"נוער הגבעות" שגם ה"איחוד הלאומי" בורח מהם כמאש. ועכשיו הוא לפתע הצביע יחידי - מבין ח"כי "יהדות התורה" , למען "חוק ההסדרה" שהרב שטיינמן קרא לו "גזל נוכרים" וח"כי "דגל התורה" הצביעו נגדו לא משום שנתניהו ביקשם אלא משום שכך הורה רבם על-פי ה"שולחן ערוך" ומגיע להם "ישר כוח" על שהצילו את דמות היהדות והתורה בעיני אומות העולם והאומה הערבית.

ומה היה נימוק ה"זיג זג" של אייכלר, בנו של איש לח"י לשעבר שלא הגיע מ"בלזא" המעטירה אלא מפליטי השבבניקים של י"ם של שנות ה-40? אייכלר טען הפעם - ב"חוק ההסדרה", כי הוא מצביע בעדו "משום שהוא משרת בני תורה". מי שמכיר את דעת אדמו"רי "בלזא" אינו יכול שלא להתגלגל מצחוק על הנימוק הזה. ומי שמכיר את דעת גדולי "בלזא" גם יודע שאייכלר לא טיפש ולא שכחן. והנה המתנחלים שהיה צריך לפנותם - על-פי מודל אייכלר שנות ה-90, הפכו ל"בני תורה" בתחילת העשור השני של שנות האלפיים! אלה שתמול שלשום הואשמו על ידו כ"מכניסי רוח לאומנית במקום תורה" הפכו לאובייקט אימוץ רוח זו על ידו והוא עצמו קורא לרוח הנלוזה הזו "רוח התורה"! .

אפשר לטעון שגם ש"ס עשתה מהפך דומה אך שם התחלפו רבנים ובמיוחד המנהיג. מאריה דרעי המתון והמפוקח עברו בש"ס לשיטת אלי ישי הסהרורי והמתלהם. בש"ס גם הרחוב משפיע. אבל ב"בלזא" הכל נותר כשהיה - אותו ישראל אייכלר בראש חוצות. אין שם שינוי פרסונאלי- לא בין העסקנים ולא בין הרבנים , ובודאי שלא בראש הפוליטי של החסידות. שם הציבור ממושמע לראשים ואינו רועש כבש"ס. אז מה - לכל הרוחות, גרם למהפך הזה, של ישראל אייכלר - שרק הסופר משה שמיר עשה כמותו, לאחר מלחמת 1967?

אייכלר בוחר בשיטת ללכת עם החזק

את ישראל אייכלר - ה"מסביר החרדי" על כידוני התקשורת והממסד החילוני, לא מעניינת ההשקפה הטהורה. הוא בז לאלה שיש להם קו ושיטה. השיטה שלו היא "ללכת עם החזק". בשנות ה-90 דרך כוכבם של אנשי השמאל - בתקשורת ובפוליטיקה יחד, אייכלר ניווט את החסידות שלו לכיוון הזה בדיוק. שם היו התקציבים, שם היה תיק הדתות, שם היה תיק השיכון ושם לא הייתה "יהדות התורה". אך משנות האלפיים כיסו ענני הימין את המדינה ואייכלר "שבר" ימינה כי שם היה הכוח החדש-ישן, שם היו משרדי האוצר והשיכון ולהיות עם השמאל זה היה כמו להיות "סוס פוליטי מת".

וחוץ מזה יש עוד שתי סיבות למהפך: 1) השותפות של מחלקת הכשרות של "בלזא" עם "מהדרין תנובה" של הרב המתנחל , זאב ויטמן (במקום "רבנות ת"א) מצליחה יפה מסחרית. 2) כמו מאיר פורוש גם ישראל אייכלר פוחד מהיום שבו "יהדות התורה" לא תשריין לו מקום ואז הוא ופורוש יוכלו לנהל מגע ל"רשימה משותפת" עם הסהרוריים שבימין הלאומני - אלה שגם "האיחוד הלאומי" מעדיף לא להכירם. חבל רק שתעלולי האופורטוניזם והקונפורמיזם של ישראל אייכלר סוחפים חסידות טובה וישרה כ"בלזא" ומביאים ללעג ולחילו ה'.

לישראל אייכלר יש אולי רק תאום פוליטי אחד - בצד החילוני של המתרס. שמו של הלה הוא ימיני בן דרור ממעריב...

תאריך:  12/06/2012   |   עודכן:  13/06/2012
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איש השק(ר)ל
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בוגד ומשמיצן
12/06/12 21:34
2
קורןנאוה טבריה
13/06/12 06:24
3
אבי כהן
13/06/12 08:29
4
מאיר דב
13/06/12 11:42
 
אליהו קאופמן
13/06/12 16:50
 
אליהו קאופמן
14/06/12 10:28
 
אליהו קאופמן
13/06/12 16:56
5
ירחיק עדותו
15/06/12 17:25
 
אליהו קאופמן
17/06/12 02:22
 
אליהו קאופמן
17/06/12 23:34
 
אליהו קאופמן
17/06/12 23:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"האדם הוא כמעט תמיד רשע כפי שצרכיו דורשים שיהיה", כך כתב ליאופרדי.
12/06/2012  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
בהמשך למבזקנו מיום 14 בפברואר 2012 בעניין הדיווח המקוון למע"מ לשנת 2012, שם עדכנו, בין היתר, על ההקלה שנקבעה לעוסקים שבחרו להגיש דוח מקוון למע"מ במקום הדוח התקופתי לשנת 2012, לפיה עוסקים כאמור יהיו רשאים להגיש את הדוח ולשלם את המס בגינו עד ה-22 לחודש העוקב.
אני מלא קנאה בדורות שקדמו לנו. מקנא על שהייתה להם הנהגה, אשר הציבה אתגרים לאומיים שנפרטו לאתגרים אישיים. הנה, אחיי - כך נולד האתגר של דורנו, והוא קשה מאתגרי הראשונים: היות שהנהגת המדינה לא משכילה להניח בפנינו משימות, אין לנו אלא להציב לעצמנו מטרות, ולחתור להגשמתן על-ידי עשייה ולא מחאה
12/06/2012  |  אדם דובז'ינסקי  |   מאמרים
האם יהיה זה היועץ המשפטי לממשלה אשר ירכז את החקירה בפרשת אשכנזי-הרפז? ודאי שלא, כי הרי הוא כבר קבע עמדה נחרצת שאין מה לחקור. האם יהיה זה מפכ"ל המשטרה אשר ירכז את החקירה? ודאי שלא, כי הרי גם הוא קבע כבר שאין מה לחקור. ואולי אולי ניצב סגלוביץ' הוא החסיד האחרון, אך אוי וי, שוד ושבר, גם הוא קבע שאין מה לחקור. אז אולי מח"ש? אבל גם היא כפופה למערכת. אולי השב"כ? כבר הייתה לנו חקירה אחת מתוקשרת של השב"כ ועדיף שימשיך לטפל באויבים שמעבר לגבול מאשר בדרעק שבפנים.
11/06/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
לפני שבועיים התבקשתי להשתתף ביום עיון למלחמת שלום הגליל (המתוכנן ליום 11.6.12), בפני פורום הפיקוד הבכיר של צה"ל-בהצגת כשלי מערכות הפיקוד והשליטה, לרבות הסבר להימנעות משמירת רציפות הלחימה.
11/06/2012  |  אמציה חן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
יריב גוטמן
יריב גוטמן
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il