|   15:07:40
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

גלי שתנן

הקיץ כאן. ים, שמש ושש-בש. אני מרים לרגע את ראשי ממגרש השש-בש ורואה ילד קטן עומד ומחזיר את המים ששתה, בקשת, ישירות אל תוך הגלים, כמי שמבקש לומר לים הגדול: "גם אני יודע לעשות גלים וקצף". ברגע הזה נפל לי האסימון. כולנו רוצים לעשות גלים וקצף. אחד לוקח מים, מזקק אותם ומכין עבור האנושות משקה צונן ומרווה, ואחד אחר משתין במים. כל אחד על-פי יכולתו. סיכום שבועי של גלי שתנן
29/06/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
מוחים שוב, ובגדול [צילום: פלאש 90]

הקיץ כאן

כשהקיץ כאן, זה אומר: חברים בים, שמש, שש-בש, שמשייה קטנה, צידנית עם פירות ויין. אני מרים לרגע את ראשי ממגרש השש-בש ורואה ילד קטן עומד ומחזיר את המים ששתה, בקשת, ישירות אל תוך הגלים, כמי שמבקש להעביר מסר מילד קטן לים הגדול: "גם אני יודע לעשות קצף על הגלים". ברגע הזה נפל לי האסימון. אומנם לא חיפשתי את האסימון שנפל בחול, אבל הבנתי. מיני-הארה שאולי נבעה מן האגו-טריפ של הניצחון בשש-בש, ואולי משתיית אלכוהול בשמש, אבל ההארה בהקה כמו השמש שהייתה תלויה מולנו. כולם, כולנו בלי יוצא מן הכלל, רוצים לעשות גלים וקצף. אחד לוקח מים, מזקק אותם ומכין לאנושות יין, ואחר משתין במים. כל אחד על-פי יכולתו. הילד הזה הוא מודל ליופי הגלום בהתרסה של האדם הקטן והארעי על איתני הטבע הנצחיים. אז הנה, להלן, סיכום שבועי של גלי שתנן.

שלום גל, ולא להתראות
גל. לילה קפיטליסטי, לא כלכלי

שרון גל והתוכנית לילה כלכלי עברו השבוע ממודל של להשתין בבריכה, בשקט, בלי שאיש ישים לב, למודל של להשתין מהמקפצה, בריש גלי, בתוספת מופע אורקולי שנועד למשוך תשומת לב לאפקט ההחצנה של השתנן העיתונאי במים הציבוריים ועל ראשה של המחאה החברתית.

הכותרת הבטיחה גילויים מסעירים, "פרטים חדשים", ואפילו שורת מחץ על המסך: "דור חד"ש". לא דובים ולא חד"ש. מקסימום ברווז עיתונאי ב-D3 של כלום ושום דבר. עיקר התגלית: יש שמאלנים שמתנגדים לכיבוש בין אנשי המחאה. וואוו, גילוי מרעיש של חד-ממדיות. אם מי שמתנגד לכיבוש לא אמור להיות עסוק במחאה חברתית, אזי גם תומכי הכיבוש אינם אמורים לעסוק במחאה. משוואה כזו פוסלת את רוב הציבור מלעסוק במחאה. עולם ההיקש הלוגי פגום או שמא מרוב ספינים כבר אין moral spine?

זה לא לילה כלכלי, אלא לילה קפיטליסטי שאין בו שמץ של עיתונאות, אלא, ייצוג בריש גלי של אינטרסים כלכליים במסווה של עיתונות. בדומה לשיווק של עסקי חברים ושותפים עסקיים, שהפך בתוכנית הזו לפרסומת סמויה באופן הכי גלוי שיש, כך גם השיקוף של המחאה בנוסח ד"ר רגב, המומחית לתאי גזע, והקביעה המתבקשת, לכאורה, לפיה המחאה היא שמאל קיצוני ואנרכיסטי.

מילא עודף-כישרון בתקשורת וחוסר-הבנה בעיתונות. אבל כאשר לבלילה הקלוקלת הזו נוסף מחזה של אדם מבוגר, שבמקום להשתין בשקט במים העמוקים, הוא עומד להנאתו בבריכה של הקטנטנים ונעזר בנדב בורנשטיין לביצוע המטלה, זה כבר מעורר תהיות. שלום גל. שלום ולא להתראות.

גל שאול
מופז. חשוף [צילום: פלאש 90]

אוי שאול, שאול. מאחורי החצאית של ציפי עוד יכולת להסתיר את העובדה שהטיטול נודף כל הזמן, אבל עכשיו, כאשר ציפי בבית ואתה חשוף - זה מביך. אולי לא מביך אותך, אבל אותי זה מביך. ואני שואל את עצמי, האם יכול להיות שצבא ישראל היה מופקד פעם בידיים האלה, שהיום בקושי מצליחות לסמן למישהו שהגיע הזמן להחליף טיטול או מטפלת, אולי גננת? משהו חייב לקרות כדי שהמבוכה הזו תיפסק. עדיין לא מאוחר לקרוא לגננת הקודמת.

על שלושה דברים נכנסה קדימה לממשלה. גיוס חרדים, שינוי השיטה, תהליך השלום.

גיוס חרדים הוליד את ועדת "פלסטר". אתמול הייתה מסיבת הסיום שלה אחרי שליברמן משך באוזן לנציג שלו שם, והדתיים דרשו שאת הטיטולים שלך יזרקו לחצר של האוכלוסיה הערבית. על הגל הזה אתה כבר לא תרכב לשום מקום, אפשר להחזיר את הגלשן ולהזדכות על הטיטולים האמפיביים.

תהליך השלום מעולם לא היה במקום גרוע יותר, והתהליך היחיד שאתה יכול להניע הוא תהליך השלשום. שוב אותן טענות נגד הפלשתינים, שוב אותן המנטרות הישנות של הליכוד, ושוב רובי ריבלין מריח בחירות אז הוא טס לארה"ב ומעליל על אבו-מאזן במקום לשבת איתו. גם על הגל הזה אתה כבר לא תרכב לשום מקום. שאול, מפאת מעט הכבוד שאני רוחש לאדם שהקים את הגל שעליו אתה מנסה לרכוב עכשיו, רד משם, זה מבזה אדם קשיש וחולה שנרדם ועכשיו ברור למה הוא לא קם. רד מהגל הזה, זה גל שאול שאינו שלך.

גל רודף גל

קיץ 2012 - רסן עיתונאי
כשהעיתונאים נרתמו לדיווח חסר תקדים בשנה שעברה, זה היה כאשר אדוניהם, בעלי הבית, טייקונים בעצמם, עדיין לא קלטו את הפוטנציאל הנפיץ, ואז, דבר הוליד דבר. השנה העיתונאים כבר על הרסן של אדוניהם

מחאה של 2011, חוזרת עכשיו בגדול כמחאה של 2012. המקטרגים רואים עצים אבל לא רואים את היער. זה בסדר. לא מדובר בעיוורון צבעים אלא בכניעה לתת-כיסוי תקשורתי. כשהעיתונאים נרתמו לדיווח חסר תקדים בשנה שעברה, זה היה כאשר אדוניהם, בעלי הבית, טייקונים בעצמם, עדיין לא קלטו את הפוטנציאל הנפיץ, ואז, דבר הוליד דבר. השנה העיתונאים כבר על הרסן של אדוניהם.

אדוני התקשורת, בטיפשותם, השתיקו את הכלב העיתונאי. הכלב כבר לא נובח והשתרר שקט בשכונה. אבל השקט הזה רק הלחיץ את המשטרה וחשף את עצביה החשופים ממילא. גל האלימות המשטרתית הוא תולדה של גל השקט העיתונאי. כשהעיתונאים נמנעים מסיקור, הממשלה מייצרת גל תדמיתי המלבה את הרושם שמדובר בכמה פושטקים ברחוב.

כאן נכנסה לתמונה ד"ר רגב המומחית לאונקולוגיית עמים ומיעוטים, והכריזה על המנטרה של הממשלה: "שמאל קיצוני, אנרכיסטים". העיתונאים אינם אשמים בהפקרת המחאה החברתית, הם רק רוצים להגיע הביתה בשלום, עם תלוש שכר. אבל השקט הזה כורת את הענף שעליו יושבת העיתונות, והיא הופכת בכל יום לפחות רלוונטית.

ככל שתעננו, כן נרבה וכן נפרוץ. בלי תקשורת נאלצנו לפתח תקשורת משלנו, והיא הרבה יותר אמיתית, הרבה יותר משקפת, הרבה יותר אינטראקטיבית והרבה יותר מקרבת. אנחנו בפייסבוק, ושם מתנהלים ענייני המחאה החברתית. תעננו ונפרוץ עוד יותר. זו כבר לא מחאה חברתית אלא מהפכה. כלבי העיתונות נדמו והשיירה תעבור, ועוד איך.

גל יח"צ משטרתי
ליברמן וישי. רגליים לא-דמוקרטיות [פלאש 90]

מתיחות ונשיקות
כשנכנס המנהיג של ישראל ביתנו לחדר, הכפיפים אינם נוקשים במגפיים לאות "הקשב". אין צורך. המעמד מתוח וחזק מספיק. כשנכנס המנהיג של שס לחדר, כולם רצים לנשק את כנף הבגד, את השמלה המעוטרת בפרחי זהב. שם יש צורך

גנדי אמר: "קודם יתעלמו ממך, אחר-כך ילעגו לך, אחר-כך ילחמו בך, ואז תנצח".

משטרת ישראל נשלטת על-ידי ישראל ביתנו, אחת המפלגות הכי לא דמוקרטיות בישראל. ישראל ביתנו ושס הן שתי הרגליים הלא-דמוקרטיות שעליהן נשענה הממשלה הזו עד שהגיעה קדימה והציעה עסקה של גנבי-סוסים. כולנו ניחלץ מבחירות. קדימה הפכה עצמה שותפה לפשע וחיזקה את שתי הרגליים הלא-דמוקרטיות של נתניהו, עכשיו יש לו שלוש. תלת-אופן של ליצן.

כשנכנס המנהיג של ישראל ביתנו לחדר, הכפיפים אינם נוקשים במגפיים לאות "הקשב". אין צורך. המעמד מתוח וחזק מספיק. כשנכנס המנהיג של שס לחדר, כולם רצים לנשק את כנף הבגד, את השמלה המעוטרת בפרחי זהב. שם יש צורך.

בעוד שהרגל האנטי-דמוקרטית הדתית אחראית על ענייני הפנים וההגירה, אחותה לנשק, הרגל האנטי דמוקרטית הלאומנית אחראית על ענייני החוץ וגם על משטרת ישראל. כשפרצה המחאה, התפרצה גם המשטרה. צאר החוץ המשמש גם כצאר הצללים האחראי על שר המשטרה, לא מאמין בדמוקרטיה. כמו במפלגה, גם בחברה הישראלית וברחוב בכלל.

המשטרה הזמינה לחקירה מוקדמת עוד לפני פרוץ המחאה, על תקן של "הזמנה", כאילו היה מדובר בחברים מהיחידה בצבא שהחליטו להזמין לקפה קר ואבטיח את כל המחזור. המשטרה הכינה, תיעדה, צילמה, אספה חומר רקע. מישהו בישראל ביתנו אוהב להשוות את עצמו לווינסטון צ'ר'ציל, אבל מעתיק שיעורי בית דווקא מג'י. אדגר הובר, מייסד ה-FBI.

המכות והמעצרים אינם מקריים. יש יד מכוונת. אין זה מקרי שאין תמונות של מי ששברו את חלונות הראווה של מרכזי הגזל הבנקאיים. אסור לייחס למקרים הרבים של אלימות קצינים בכירים, חריגה מסמכות או טעות בשיקול דעת. לא מדובר במטומטמים. מדובר באנשים פיקחים ופיכחים, שיודעים היטב על איזה צד של הלחם מרוחה החמאה. כמו שאנשי משרד החוץ יישרו קו עם הצאר, כך גם קציני המשטרה.

ואז בא המסמך שהודלף. מי שחשב ששיטת "מסמך הרפז" נעצרה בצבא, התעורר היום בבוקר למציאות שבה מסמכי משטרה "מודלפים" בדרך מקרה, והם מתארים משטרה של מסיבות קצף וקבלות-פנים עם בלונים לאנשי המחאה החברתית. "יש למפות את מובילי המחאה בכל אירוע ואירוע ולנקוט בהם במלוא הרגישות המתחייבת". נו באמת?!?!

יובהר, שימו לב טוב, צאר החוץ ובן-טיפוחיו אדוני צר המשטרה. אני לא תומך באלימות, ואני מבקש להזכיר את דבריו של המנוח ג'ון פיצג'ראלד קנדי: "מי שמונע מהפכות שקטות, אחראי להיווצרותן של מהפכות אלימות".


לוקח גלשן וחוזר לגלי הים הטריים. הספיקו לי גלי שתנן ליום אחד.

תאריך:  29/06/2012   |   עודכן:  29/06/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גלי שתנן
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חגא
30/06/12 17:31
2
נועה ירון
2/07/12 23:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע שעבר דיברנו על קורח ועל קרחת, שכתוצאה מהמחלוקת שלו נוצרה פתאום קרחת בעם ישראל, כאשר קבוצה גדולה נבלעה פתאום באדמה ועקבותיה נעלמו. במקומה נותר חלל, מקום פנוי. מאז האירועים המתוארים בפרשת קרח ועד לפרשת השבוע שלנו, פרשת חֻקַּת, חלפו עשרות שנים וכעת נמצאים כבר בשנה הארבעים, השנה האחרונה במדבר, לקראת הכניסה לארץ המובטחת. למרות זאת התורה שמה את פרשת חֻקַּת בסמוך לפרשת קורח ובלי ספק יש בזה מסר עבורנו. מורנו הרב גינזבורג שליט"א מסביר כי התבוננות בשתי האותיות העיקריות של כל אחת מהמילים, מגלה כיצד הפרשה שלנו מציעה תיקון לחטאו של קרח; חק כתרופה ל-קח. קרח ביקש לקחת לעצמו מה שלא שייך לו ובכך יצר קרחה בעם ישראל; היצמדות לחק, ל-חֻקַּת הַתּוֹרָה, מונעת מראש סטיות כאלה וממילא שומרת על שלמות עם ישראל.
29/06/2012  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
המחאה החברתית לא מתה. היא חיה, נושמת ובועטת, אף שאיבדה את המומנטום שלה מהשנה החולפת. גם עתה נותרה התביעה לצדק חברתי תביעה מוסכמת ונחרצת, ושום כוח פוליטי לא יצליח לדכא אותה ולהעביר אותה מן העולם.
29/06/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
גירוש תושבי גבעת האולפנה מבתיהם לא מעניין את דפני ליף, ילדת השמנת מכפר שמריהו. טילים מתעופפים בדרום כנראה לא מעניינים את סתיו שפיר. אזעקות ותושבים מפוחדים - את מי זה מעניין? זה בדרום, אצל הפועלים השחורים, בני עדות המזרח.
28/06/2012  |  עמוס דאי  |   מאמרים
כאשר יורים עלינו, אין לנו ברירה אלא להתגונן ולהשיב מלחמה שערה. כשאויבינו מנכסים לעצמם גם את המיתוסים ואת הסמלים שלנו, אין לנו ברירה אלא לצאת לקרב להגנת התרבות שלנו שיצרה את המיתוסים והסמלים הללו, שנולדו על האדמה הזאת, עליה היום יושבת מדינת ישראל, שצריכה להוות בית לאומי לעם היהודי כולו. אותם המיתוסים והסמלים, אותה השפה והתרבות שלאורם שמרנו על קיומנו, על ייחודנו ונבדלותנו משאר העמים לאורך הדורות, והם אשר מעניקים לנו את זהותנו הקולקטיבית מעבר לשפות המדוברות בארצות מוצאנו בגלויות השונות; בזכות אותה התרבות לא נטמענו בין העמים האחרים.
28/06/2012  |  ברכה רוזנפלד  |   מאמרים
לפעמים צריך לדבר בצורה ישירה, בלי התחכמויות ובלי התפתלויות ובלי רצון למצוא חן. כך למשל בנוגע לסירובם של החרדים ושל הערבים להתגייס, כך בנוגע למה שמכונה "המחאה החברתית" וכך בנוגע לנשיא רוסיה שביקר אותנו השבוע, ויש עוד כמה כאלו
28/06/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il