|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
הר הבית. הממשלה הופכת אותו לנקי מיהודים [צילום: פלאש 90]

בין 'נחם' לנחמו

משטרת ישראל מנעה בתואנות שווא עליית יהודים להר הבית בתשעה באב, ולעגה להכרזה ההיסטורית: "הר הבית בידינו" איך ואיפה התפלל הרב שלמה גורן בתשעה באב?
01/08/2012  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
   איציק וולף
הר הבית נסגר לכניסת יהודים

גם השנה מיחזרה הממשלה את אגדת הר הבית
ירון זכאי
ביום צום תשעה באב שמעתי בחדשות הבוקר ש"המשטרה תתיר עליית עשרות אלפי יהודים להר הבית". לרגע היה נדמה לי שהגיע המשיח. מאוחר יותר, כצפוי, דווח כי המשטרה מנעה עליית יהודים להר הבית בשל מידע מודיעיני, לפיו הם היו עשויים לעורר מהומות * אגדה ממוחזרת
לרשימה המלאה

הימים שבין נחם לנחמו, בין תפילת "נחם ה' אלוקינו את אבלי ציון ואת אבלי ירושלים" שנאמרה בתשעה באב, לבין נבואת "נחמו נחמו עמי" שנקרא בבתי הכנסת השבת, ראויים מכל שאר ימות השנה לחשבון נפש לאומי. בדיוק כשם שימי התשובה שבין כסה לעשור מסוגלים לחשבון נפש אישי. אלא שבניגוד לחשבון נפש אישי, המסור בלעדית לאדם ולמצפונו, אמור להיעשות חשבון הנפש הלאומי רק על-ידי האומה כולה, או נציגיה: ראשיה, שריה ושוטריה, והם מנעו ברוב איוולת גם בתשעה באב השנה עליית יהודים להר הבית, אך בה בעת התירו, כמובן, כניסת מתפללים מוסלמים.

ושוב הוכח, כי מה שברור למיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, שאמר השבוע בביקור בירושלים, כי "ירושלים היא בירת ישראל" (הייתה זו הפעם הראשונה שמועמד לנשיאות משמיע דברים כה נחרצים) – אינו מובן מאליו ל'ראשיה, שריה ושוטריה'. הם טרם שמעו שאפילו הבג"ץ, מגינם האולטימטיבי של הפלשתינים, פסק ש"לכל יהודי הזכות לעלות להר-הבית, להתפלל עליו, ולהתייחד עם בוראו. זהו חלק מחופש הפולחן הדתי; זהו חלק מחופש הביטוי" (בג"ץ 2725/93) וחזר ופסק כי "אין ליתן לקהל עויין זכות וטו על הפעלת זכויות יסוד חוקתיות (בג"ץ 3641/03); והם לא הפנימו את דברי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ביולי השנה: "הר הבית הוא חלק משטחה של ישראל ולכן חל עליו הדין הישראלי".

תפילה נרגשת של הרב גורן
שלמה גורן, הרב הראשי לצה"ל [צילום: פריץ כהן/לע"מ]

הצרת צעדים
ממשלות ישראל לדורותיהן והמשטרה לדורותיה עושות כל מאמץ כדי לרדוף, להפלות, להתנכל, להשפיל ולהצר צעדי יהודים, עד כדי איסור מוחלט אפילו להתנדנד או למלמל פרקי תפילה בהר, שנועד להיות "בית תפילה לכל העמים", גם ליהודים. כל איוולת אפשרית ננקטת כדי לעכב, להשפיל, להתיש ולייאש את היהודי הפשוט ולנתקו מהר הבית

תזכורת: עד 2003 נאסרה כניסת יהודים להר הבית. באוגוסט אותה שנה הורה השר לביטחון פנים דאז צחי הנגבי, לפתוח את ההר לביקורי ישראלים, במשך שעות בודדות ביום; והשמיים, בניגוד לכל התחזיות, לא נפלו. מאז עושות ממשלות ישראל לדורותיהן והמשטרה לדורותיה, כל מאמץ כדי לרדוף, להפלות, להתנכל, להשפיל ולהצר צעדי יהודים, עד כדי איסור מוחלט אפילו להתנדנד או למלמל פרקי תפילה בהר, שנועד להיות "בית תפילה לכל העמים", גם ליהודים. כל איוולת אפשרית ננקטת כדי לעכב, להשפיל, להתיש ולייאש את היהודי הפשוט ולנתקו מהר הבית. שיגיד תודה שנותנים לו תחליף, הכותל המערבי.

זיכרון אישי: עוד בימים שקדמו לפתיחת ההר, נהג הרב שלמה גורן זצ"ל, להגיע בתשעה באב אחר-הצהריים, לתפילת מנחה באולם ה'מחכמה' – מבנה בחומה המערבית של הר הבית, ששימש אז את כוחות הביטחון. הייתה לי הזכות להצטרף אליו, עם עוד כמה עשרות יהודים שהשמועה על תפילתו ב'מחכמה' גונבה לאזניהם. התפעמנו כולנו מן התפילה המיוחדת שהתנהלה בניצוחו. הוא פסק, למשל, שיש לומר קינות בהר הבית גם בתפילת מנחה. אחת מהן, 'בצאתי מירושלים', נאמרה מפיו בקול נכאים, בנעימת תוגה מרטיטה ומרגשת, אוזן לא שמעה (שמשתמרת עד היום בתשעה באב, בבית הכנסת יבנה ברעננה).

הרב גורן ציווה לנהוג בתפילה באופן שנהגו בבית המקדש: בעוד שבחזרת שליח הציבור נהוג שהציבור עונה כל אימת שמוזכר שם ה' ב"ברוך הוא וברוך שמו", התבקש הציבור לענות כפי שנהגו בבית המקדש: "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד". ובסיומה של כל ברכה, במקום 'אמן', ענה הציבור בהנחיית הרב גורן: "ברוך ה' א-לוהי ישראל מן העולם ועד העולם".

אבל מאז זרמו מים רבים. רשמית נפתח אומנם ההר לכניסת יהודים, אך בפועל מערימים קשיים על גבי קשיים על דורשי ציון והר בית ה'. בדרך כלל מתירה המשטרה כניסת יהודים להר על בסיס מגבלות דרקוניות גזעניות, שמפלות לרעה רק כלפי יהודים, ולעיתים מתקבלת בקלות דעת פושעת החלטה נמהרת לסגירת ההר בפני יהודים. ואל תאשימו בכך את החשוד הסדרתי ניסו שחם, המפקד המודח של מחוז ירושלים. גם קודמיו הפעילו את מדיניות 'יודן-ריין' בהר הבית, וגם אחרי סילוקו נמשכה השבוע המדיניות המרושעת, בהנחיית יורשו ניצב מני יצחקי. מדובר בתפישה מערכתית זדונית, מוכוונת מלמעלה, שמתבטאת ברדיפה, בהתנכלות, בהשפלה ובהצרת צעדים, באמצעות איש הוואקף הנצמד אישית לעולי הרגל, כדי למנוע חלילה אמירת תפילה יהודית כלשהי על ההר.

שלא תהיה טעות: המדיניות הגזענית הזו, האנטי-יהודית בעליל, אינה עבודה של מרצ או בל"ד. הפגיעה בחופש הפולחן של היהודי, רק מפני שהוא יהודי, שואבת כוחה מן המשרד לביטחון פנים, שבראשו עומד שר מטעם מפלגת הכזב, הלאומית לכאורה, ישראל ביתנו. בניגוד לשמה היא דואגת להזכיר לנו שאנו כאן כבמלונת אורחים, מול 'זכויותיהם' הבלתי מעורערות של הפלשתינים, שמבחינת המשטרה הם הריבון 'האמיתי' בהר המוריה.

הרמב"ם התפלל שם
הרמב"ם. התפלל בהר הבית [בי"ח רמב"ם]

ושמא משתיתה הממשלה (שלשווא מתפארת בעולם, שבישראל הדמוקרטית שורר חופש פולחן לכל), את התנהלותה הנפסדת, על התחושה, שממילא הרבנים אינם מתירים לציבור לעלות להר?

אז זהו, שלא בדיוק: גדולי הדורות כמו הרמב"ם, ויש אומרים גם הרמב"ן והרידב"ז, עלו להר בית ה' והתפללו בו, וגם בימינו, מול רבנים חשובים האוסרים עליה מחמת איסור כרת, סבורים רבנים חשובים, ובהם הרב דב ליאור, שיש לעלות להר, בטהרה ובגבולות המותר כמובן. היו שפסקו להתיר משום "עת לעשות לה'", לבל תתקבע בעלות איסלאמיסטית בלעדית במקום מקדשנו; וכן משום "לא תחונם" ומשום מצוות כיבוש הארץ.

השבוע, בבוקר צום תשעה באב, התפתינו להאמין שבוטלו הגזירות המשטרתיות על עליית יהודים להר הבית. מהדורת חדשות הבוקר הראשונות, בשעה 06:02, דיווחה כי "המשטרה תתיר עליית עשרות אלפי יהודים להר הבית". עשרות אלפים? להר הבית? ימי המשיח? היִינו כחולמים.

הדיווח הטכני הזה הרטיט נפשותיהם של יהודים. כמעט כמו דיווחו היבש משהו של מוטה גור ב-1967: "הר הבית בידינו". אפילו יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות, התפעמו מן הבשורה. כך דיווח הבלוגר ירון זכאי (באתר זה, News1), על התרגשותו לשמע הידיעה: "לרגע היה נדמה שהגיע המשיח. צבטתי עצמי כדי לוודא שאכן אני ער ושומע את הידיעה".

כדורגל בהר המור

בוזזים, חופרים ומשמידים
בעוד שיהודים נחשבים עבריינים-בפוטנציה בעלותם למקום בית-מקדשם, רשאים הפולשים הערבים לעשות בשטח כבתוך שלהם: ביזה והשמדת ממצאים ארכיאולוגיים נדירים מימי בית ראשון, חפירות פראיות ובנייה לא חוקית בעליל, ובאחרונה גם הצבת פיגומים על אבן השתייה ממש, 'סלע קיומנו'

כמה מאות יהודים הגיעו בתשעה באב בבוקר להר הבית, והשוטרים נערכו לאפשר כניסתם. אך לפתע הגיעה הוראה ממפקד המחוז בפועל מני יצחקי, למנוע כניסת יהודים, מחשש לפרובוקציות. זו, מסתבר, המציאות המרה בהר הבית: די שכמה פרחחים איסלאמיסטים ישמיעו איומים, ומשטרת ישראל הגדולה נתקפת פיק ברכיים בפניהם. לתפוס את המסיתים הללו בצווארון ולהשליך אותם בבוז מהר הבית – זה כלל לא עלה על דעת המשטרה. מוטב להרחיק מהתפילה יהודים חפים מפשע, קרבנות שווא של איומי סרק, מאשר לטפל בפושעים האמיתיים.

זהו ההדר הז'בוטינסקאי שנחשף לעיני זכאי כשהגיע בשעה 08:30 לכניסה לרחבת הכותל: "מכלאה משטרתית זמנית, שבתוכה כלואים מאחורי גדרות זמניות כמה עשרות יהודים בעלי חזות דתית, ולצידם שוטרים חמושים באלות... הסתבר כי הממשלה מתנהגת עימם כמו ממשלת המנדט הבריטי, ופוחדת מנוכחותם ברחבת הכותל... 'היהודים' ישבו בשקט מאחורי הגדרות וסירבו לספק פרובוקציה לקוזאקים השחורים של המשטרה".

"אחר-כך דווח בחדשות", מספר זכאי, "כי המשטרה מנעה עליית יהודים להר הבית בגלל מידע מודיעיני, שלפיו הם היו עשויים לעורר מהומות. אני התרשמתי שהמידע המודיעיני כולו דמיוני... לא ראיתי שם אף אדם שעשוי לעורר מהומות אם יעלה אל הר הבית". והוא מסכם בביקורת נוקבת כנגד "הפחד של הממשלה והמשטרה שלה, מקומץ יהודים שמבקשים לקבל את זכותם לעלות להר, שכל ערבי מעל גיל 50 רשאי לעלות אליו, אחרי שפע של פרעות ושחיטות שעשו הערבים עקב הסתות שם".

הממשלה והמשטרה פשוט מצפצפות על עקרונות החוק והצדק, והופכות למרבה האבסורד את הר הבית למקום יחיד עלי אדמות (חוץ מסעודיה ה'נאורה') שהוא 'יודן-ריין', נקי מיהודים. לא מעניינת אותן העובדה שמדובר באפליה גזעית ממש, כמעט נאצית, כנגד יהודים. מדובר בשרירות לב שלטונית וניצול כוח השלטון לרעה ללא סיבה סבירה, נגד יהודים בלבד, דווקא באתר היהודי החשוב ביותר בעולם.

אך בעוד שיהודים נחשבים עבריינים-בפוטנציה בעלותם למקום בית-מקדשם, רשאים הפולשים הערבים לעשות בשטח כבתוך שלהם: ביזה והשמדת ממצאים ארכיאולוגיים נדירים מימי בית ראשון, חפירות פראיות ובנייה לא חוקית בעליל, ובאחרונה גם הצבת פיגומים על אבן השתייה ממש, 'סלע קיומנו'. ובנוסף לכל החרפה המאורגנת הזו, גם ביזוי מכוון של ההר: הפניית אחוריהם אל מקום המקדש בעת תפילתם לכיוון מכה, וכשאינם בתפילה הם הופכים את השטח לאתר פיקניקים למשפחות מוסלמיות, ולמגרש משחקים ענק לילדי מזרח ירושלים, כולל משחקי כדורגל. שום דת המכבדת את עצמה לא הייתה מתירה לנהל משחקי נערים צעקניים במקומות שהם באמת מקודשים לה. ראיתם פעם נערים משחקים כדורגל צעקני בוותיקן (להבדיל)? במסגדי האיסלאם? במקדשים ההודיים?

אבל זה מה שקורה בחצרות בית ה', ולבנו נצבט מכלימה.

הר הבית – באמת בידינו???

תאריך:  01/08/2012   |   עודכן:  01/08/2012
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בין 'נחם' לנחמו
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איריס כהן
2/08/12 11:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאחר קריעת הספר הנוצרי אינני חושד עוד בח"כ בן ארי כ"צבוע" ביחס לשנאתו לערבים ולאיסלאם, מול יחס מועדף לנוצרים הלבנים ואף האנטישמים שבהם - כפי שאני מאשים את חבריו של בן ארי בימין, עם או בלי הכיפות. אבל - לצערי הרב, יש בבן ארי תופעה פוליטית קשה יותר ומסוכנת יותר - טירוף מערכות שכלי ואמוציונאלי, שעלול, חס ושלום, להביא לכך שממעשיו של הלה ישפך הדם היהודי כמים בחו"ל בעיקר, אך גם בארץ.
01/08/2012  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
חלק מוועדי הבתים בישראל "עובדים בשחור", והדבר לא רק שאינו חוקי אלא שלא כדאי בסופו של דבר, ויוצר סכסוכים וחשדנות בין דיירים לוועדי בתים, בין השאר על-רקע אי-הצגת קבלות מסודרות. דברים אלה אומר בשיחה איתי עורך הדין סמי ישראל, יועץ משפטי באגודה לתרבות הדיור.
01/08/2012  |  אלי אלון  |   מאמרים
קוראים לי יוליה, אני עובדת קבלן בניקיון במשרדו של הטייקון פילנתרופ והיה לי הלילה סיוט נוראי ומתוק כאחד. אני סובלת מפגם גנטי, אני ישרה כמו סרגל ובגלל זה עליתי ארצה כי לא יכולתי לסבול את השחיתות ברוסיה.
01/08/2012  |  יעקב קורי  |   מאמרים
ראש הממשלה ושר האוצר מתגאים בימים האחרונים שהם פועלים באחריות, אבל בפועל הם פועלים בחוסר אחריות כשהם פוגעים שוב במעמד הביניים ובמעוטי-היכולת. הגזירות החדשות שהביאו נתניהו ושטייניץ לאישור הממשלה הן גזירות קשות שבעיקר פוגעות בחלשים, ושוב אינם מטילים שום אחריות על בעלי ההון שהולכים ומתעשרים.
31/07/2012  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
בשולי הכותרות: מיסוי הבירה - שתי ציפורים במכה אחת פרס ישראל לגרעינים התורניים מדוע בתי הקפה פתוחים בתשעה באב? הכיס המסתובב של נתניהו וגם האימא של החיילים ז"ל תנו לחיים לחיות בגירסת גפן והראש הכחול של שימי תבורי על כל אלה ברשימה שלפניכם
31/07/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  /  מי ומי  
ט"ו באב ביקב דלתון עם יין הקינוח אנה  /  דורית שמואלי
ערב ט"ו באב - כשיאיר פגש את רוני  /  ענבר קוונשטוק
ט"ו באב במלון ענבל  /  אריאל איתן
את מה שמקולקל - מתקנים!  /  ד"ר סוזי קגן
משנאה לאהבה  /  הרב רפי פוירשטיין
מי צריך את ט' באב  /  אליקים העצני
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il