|   15:07:40
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

בלי חסד לחסידי המדינה ה"פלשתינית"

דווקא גבולותיהם המדיניים של היהודים והכורדים - שני העמים היחידים במזה"ת היושבים בגבולות דמוגרפיים-גיאוגרפיים ברורים - אינם זוכים להכרה על הדוגלים בפתרונות של המאה ה-19 באירופה לבעיות הג'יהאד השבטי של המאה ה-21 במזה"ת
10/08/2012  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
[צילום: AP]

יש דבר שעליו יש הסכמה כמעט מקיר לקיר - מוושינגטון ועד ירושלים, מברלין ועד לונדון, ייתכן כי אף בסיאול ובטוקיו: על נשיא סוריה בשאר אסד לעזוב. הוא איבד את הלגיטימיות למשול כיוון שהוא טובח בעם הסורי. כך אמר מזכ"ל האו"ם לשעבר קופי ענאן, ואף איים באימת בית הדין לפשעים נגד האנושות.

יש דבר שעליו יש הסכמה רחבה מקיר לקיר - מוושינגטון ועד ירושלים, מברלין ועד לונדון, וייתכן כי אף ברומא וטוקיו: טוב שהעם הלובי ניצל מידי רב-הטבחים מועמר קדאפי. עכשיו, לאחר שנרצח, תבוא הישועה לעם הלובי, ולכל המדינות שעושות עסקים עם לוב המשוחררת.

יש דבר שעליו יש הסכמה מוחלטת מקיר לקיר - מוושינגטון ועד ירושלים, ממוסקבה עד בייג'ין, מהודו ועד כוש - שראוי כי העם הפלשתיני יזכה במדינה. אם רק יוושע העם הפלשתיני מיד הנוגש ויממש את זכותו הלגיטימי למדינה, מיד יפרוש הקדוש-ברוך-הוא טלית של שלום על ירושלים הפלשתינית, ועל כל העולם כולו תרד השלווה של ימות המשיח.

אמיתות אלו ניתנות לשחזור מדויק גם בירדן ובמצרים, בעירק, באירן, בתימן, בערב הסעודית, בבחריין וגם בפקיסטן. אם רק ישוחרר העם הפלשתיני/בחרייני/עירקי/תימני/סעודי/אירני/סורי/מצרי/ טורקי לבנוני/פקיסטני מכבלי הרודנות (שמאחוריה ניצבים ללא ספק ארצות-הברית והציונות העולמית), יישמע משק כנפיה של יונת השלום מקצה העולם ועד קצהו בשל השקט המבורך שישתרר על פני ממלכת האיסלאם.

אליה וקוץ בה: מתברר שפני הדברים אינם כאלה. שחרור העם הסורי אינו מביא רגיעה בערים שבהם שולטים המורדים אלא להפך, האלימות עלתה לגבהים שלא שוערו. בעירק ששוחררה מן הרודן טוהרו אזורים שלמים מן המיעוטים - נוצרים, דרוזים שיעים, עלאווים. כשהוחל בה שלטון העם העירקי, הגיע מפלס פעולות הטרור לשיאים חדשים, מאות נהרגו ואלפים נפצעו תוך שבוע. במצרים חלה עלייה חדה באלימות הנקוטה נגד המיעוט הקופטי - גירוש, שריפת כנסיות, וקריאה להחיל את מס הגולגולת (הג'יזיה) על הקופטים. על המלחמות הפנימיות בעם הלבנוני אין מה להוסיף. גם העם התימני מפולג לדרום וצפון מזרח ומערב, מאות נהרגים בפיגועים לכאן ולכאן. במזרח ערב הסעודית מלחמה מתמדת בשיעים, ובבחריין העם הבחרייני בוחר לבעוט במיעוט הסוני. בלוב הכרת הטובה של העם הלובי למשחררם הבריטי כה גדולה עד כי חוללו בתי העלמין של הצבא הבריטי מימי שחרור לוב מיד הכובש הגרמני. קרוב אלינו העם הפלשתיני ששוחרר מן השליטה הישראלית בעזה נאלץ להסביר את האלימות השוררת בו - נגד נשים, נוצרים, וכן בקבוצות החמושות בינן לבין עצמן - בכיבוש הישראלי שהסתיים לפני 7 שנים. מה לעזאזל קורה כאן?

מדוע הכל פועל הפוך? מדוע קופי ענאן אינו מבין דבר וחצי דבר בעולם שאותו היה אמור להכיר מתוקף תפקידו?

כאשר ניסוי אינו מספק את התוצאה הצפויה על-פי התיאוריה, יש לבדוק שתי אפשרויות. האחת, שהתיאוריה אינה נכונה, והשנייה, שמרכיבי הניסוי אינם נכונים. במקרה זה הנתון היסודי הקרוי עם, people, הוא השגוי. אין עם סורי ומעולם לא היה. בסוריה ישנם מאז ומעולם שבטים שונים, דתות ואמונות שונות, עלאווים, דרוזים, נוצרים, שיעים, סונים וכמובן כורדים. האומה הסורית שנוצרה בעקבות המנדט הצרפתי לא הייתה ולא נבראה, ולעולם לא תהיה. זהו המצב גם בעירק, שהיא שרטוט גיאוגרפי שבו מצויים שבטים וקבוצות אתניות שאין ביניהן שום אחווה - אשורים, נסטורים, שיעים, כורדים סונים - שגם הם מחולקים לשבטים. יש לעומת זאת היסטוריה של שנאה הדדית, שאין לה קשר לגבולות המנדטוריים שהתווה הקולוניאל הבריטי, שנאה המתפרצת כל אימת שהשלטון הכפוי מתרופף.

על ה"עם" הפלשתיני שהומצא לצורך המלחמה ביהודים אין להכביר מילים, כי הוא בדיוק כמו ה"עם" הירדני - אוסף של שבטים שהמשותף להם הוא בעיקר השנאה האנטישמית ליהודים. ה"עם" האירני גם הוא אוסף של כ-80 קבוצות אתניות שונות זו מזו - הפרסים, הזורואסטרים האזרים והכורדים ועוד ועוד - המדברים בעשרות שפות שונות ומאמינים בדתות שונות. כולם מוחזקים ביחד, באלימות, תחת הח'ליפות השיעית הזקוקה לנשק גרעיני לא רק נגד היהודים והמדינות השכנות, אלא כלפי פנים נגד השבטים הסוררים. אפילו מצרים שבה יש שלטון יציב והומוגני יחסית, אינה בטוחה בלאומיותה עד כדי כך שתוכל להניח לקופטים לחיות ללא התעללות קריסטופובית. המושג "עם" או "לאום" בגבולות שהיתוו המעצמות בסוף מלחמת העולם השנ ייה כהכנה לעולם מודרני, אינו רלוונטי. מדובר בעשרות עממים וקבוצות אתניות כמתואר בספר הספרים, שכל אחד מהם פלש לשטח וגרש או השמיד את אלה שהיו בו לפניו, או מצפה להזדמנות לעשות זאת.



דוח אדמונד לוי צודק

בכל המזרח התיכון כולו יש עם אחד שעונה למושג עם או לאום, בעל תרבות, שפה ודת מוגדרים, שהוא ריבון בגבולות הגיאוגרפיים והמדיניים שבו הוא יושב - עם ישראל. את העובדה הזו אפשר לאשש גם על-פי רמת האלימות הבינעדתית המצוייה בישראל. העדה הרוסית אינה טובחת בעדה האתיופית, העדה החרדית אינה רוצחת עדה חילונית, או להפך, וכל גילוי אלימות שיש בו שמץ של עדתיות זוכה לגינויים מקיר לקיר. הגורם המאחד חזק לאין שיעור מן הגורמים המפרידים, ולכן מרבית האלימות הקיימת היא אקראית-הורמונלית, או קשורה לפשע, שגם הוא אינו עדתי. שיעור אלימות גבוה מצוי דווקא במיעוט המוסלמי, העוטה איצטלה "פלשתינית". למרות האמור לעיל, דווקא עם ישראל הוא זה שנדרש לוותר על גבולותיו המדיניים הגיאוגרפיים ולמסור את לב ארצו לשבטים המתגדרים בזהות "פלשתינית" שהמציאו יש מאין. היכן ההיגיון המנחה את המוסדות הבינלאומיים? האם נסתתם אי-שם בשנת 1922 עת היה ווינסטון צ'רצי'יל שר המושבות? אבל הרי מעולם לא מצאנו היגיון בכל האמור בעם ישראל, חוץ מהבלחות קצרות מועד.

יש עוד עם גדול המצוי במרחב, שמשום מה, למרות שהוא יושב בגבולות גיאוגרפים-דמוגרפים ברורים, שגבולותיו המדיניים אינם זוכים להכרה: העם הכורדי. יש לו שפה משלו, דתו המוסלמית לא תורגמה לאנטישמיות, ורובו המכריע יושב בשטח מוגדר הקרוי כורדיסטן. אלא שהשטח מחולק שרירותית, נגד רצון תושביו, בין ארבע מדינות שאינן מדינות לאום - סוריה, עירק, טורקיה ואירן. דווקא לעם הזה - היחיד מבין המוסלמים שקיימת בו הלימה בין שטח דמוגרפיה ולאום - אין מדינה. מוושינגטון ועד ירושלים, ממוסקבה ועד טוקיו אין איש מוחה על כך שארבע מדינות מוסלמיות שאינן עמים מחלקות ביניהן בכוח את אדמתו של עם אחד.

על-פי הסדר העולמי הקיים, יש מדינות שבהן שוררת אלימות נוראה, מלחמת אזרחים ומסעות רצח המוני הן "עמים" בעלי זכויות לאומיות ולעומתן עמים החיים על אדמתם מתוך הרמוניה פנימית משוללים זכויות לאום. שמישהו יסביר את ההיגיון או הצדק המגולמים בעובדות אלו.

דוח אדמונד לוי אודות מעמדם החוקי של שטחי ישראל שהיו תחת כיבוש ירדני עד 1967 הפך שנוי במחלוקת. המחלוקת אינה אודות מעמדו החוקי של השטח: הוא אינו שטח כבוש כיוון שבין 1949-67 לא היה בו ריבון חוקי אלא כיבוש בלתי חוקי, ולכן כיום, 43 שנה לאחר השחרור, הוא חלק מן הריבונות הישראלית שירשה ישירות את המנדט הבריטי. בזאת מודים גם מתנגדיו החריפים של הדוח. החולקים מצביעים על כך שהדוח מתעלם לכאורה מקיומו של ה"עם הפלשתיני" בשטח זה, ואינו מתייחס לשאלה, מה ייעשה ב"עם" הזה, אם תוציא מדינת ישראל את השטח מחזקתו של צה"ל ותשיב אותו לחיקה החוקי. אין מנוס מחלוקת הארץ לשני עמים, הישראלי והפלשתיני, אומרים בני הפלוגתא של דוח לוי, שכן רק מדינת לאום לעם הפלשתיני יכולה להביא שלום. אלא שכל הטיעון הזה נופל על פניו כאשר מובהר כי המושג "עם פלשתיני" זהה ל"עם סורי", ל"עם תימני", ל"עם ירדני" או ל"עם לבנוני". הוא נופל על פניו עוד יותר, כאשר בני הפלוגתא מתעלמים מבני ה"עם הפלשתיני" שהם תושבי מדינת ישראל, שאין להם שום כוונה להתאזרח במדינה הפלשתינית התיאורטית. יתר על כן, אין ספק שמדינה של "עם פלשתיני" תהיה כמו כל המדינות המלאכותיות האחרות במרחב, ותידרדר חיש מהר לאלימות שבטית נוראה נגד שכנותיה ובתוך עצמה ונגד שכנותיה. דוח אדמונד לוי מתעלם מן ה"עם הפלשתיני" כיוון שאין עם כזה, מעולם לא היה ולעולם לא יהיה, אלא אם ישראל תקים אותו בעצמה על עצמה.

במציאות, כל המדינות סביב מדינת ישראל עוברות עתה פירוק לגורמיה השבטיים, אתניים, דתיים ועדתיים, שמעולם לא היו חלק ממדינה כלשהי. הם היו לכל היותר דוכסי מלחמה, War-lords, שסמכותם מוגבלת ליכולתם לדכא באלימות שבטים אחרים, עד למהפך האלים הבא. החדשות הטובות הן, שהתפרקות המדינות לגורמים מחלישה אותם מכדי היות איום קיומי על מדינת היהודים. החדשות הרעות הן שכל המרחב הופך לחמאסטן אחת גדולה שאיתה אין משא-ומתן מדיני, אלא רק התכתשות חצר-אחורית בין "חומת-מגן" ו"עופרת-יצוקה". זוהי מציאות קשה, והיא במיוחד קשה על חסידי המדינה ה"פלשתינית", המוצאים עצמם דוגלים בפתרונות של המאה ה-19 באירופה לבעיות הג'יהאד השבטי של המאה ה-21 במזרח התיכון.

תאריך:  10/08/2012   |   עודכן:  11/08/2012
יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלי חסד לחסידי המדינה ה"פלשתינית"
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
11/08/12 14:46
2
תודה ליובל
11/08/12 18:23
 
בן ציון ישראלי
11/08/12 22:08
3
דני פ"ת
11/08/12 19:45
4
מאמר מעולה
11/08/12 21:55
5
מחפשים צדק?!
11/08/12 22:46
 
בלי קשר לצדק
12/08/12 00:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בזכות היושב במרומים, המודיעין, השב"כ וצה"ל, הצליחה ישראל ביום ראשון ה-5.8.12 לסכל פיגוע המוני, כאשר פגעה והשמידה חוליית מחבלים שחדרה מסיני דרך מעבר כרם-שלום בנגמ"ש של צבא מצרים, שאמור היה להביא את הטרוריסטים לתוך יישוב ישראלי ולזרוע בו מוות והרס בל יתוארו. בדרכם הרגו המחבלים 18 אנשי ביטחון מצריים שאיישו את המעבר. כל הפרשנויות מאז האירוע מדברות על סיני כעל אזור ללא דין וללא דיין, שבו הבדווים עושים ככל העולה על רוחם, והוא משמש לג'יהאדיסטים מקלט ובסיס לפעילות טרור ולטרוריסטים של עזה כר לפעילות מכל הבא ליד. הרבה דובר גם על כוונת המחבלים לתקוע טריז בין מצרים וישראל שתטיל על שכנתה את האחריות לַפּיגוע היות שזה יצא משטחה הריבוני. ואם גם ייהרגו כמה חיילים מצריים, אין בכך שום רע בעיני הג'יהאדיסטים, שהרי חיילים אלה משתפים פעולה עם שלטון כופר שאינו קובע את השריעה האיסלאמית כחוק המדינה.
10/08/2012  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
לימור לבנת מרגישה ודאי כלביאה שטרפה חמק ממנה. אחרי שהתגלגלה לידיה הזדמנות של פעם בארבע שנים לברך את הספורטאים הזוכים במדליות, ובקול נרגש עד דמעות להלל את מסירותם ומאמציהם ולהודות להם על הכבוד שהביאו לעמם ולמדינתם, העזו הספורטאים העלובים האלה לקלקל לה את ההצגה. מן השמיים נלחמו בשרת הספורט ולא שלחו ללי קורזיץ את הרוח שהייתה משיטה אותה אל המדליה, ואת השרה אל אולפני הטלוויזיה.
10/08/2012  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בשבוע שעבר מייקל פלפס עשה היסטוריה אולימפית כאשר זכה במדליה מספר 19 שלו והפך לספורטאי האולימפי המעוטר ביותר בכל הזמנים. לאחר מכן הוא שבר את השיא של עצמו שלוש פעמים נוספות, והגדיל את השיא הקודם שקבעה המתעמלת לאריסה לטינינה משנת 1964 מ-18 ל-22 מדליות אולימפיות בסך-הכל. 18 מתוכן הן מדליות זהב. קשה לדמיין מצב שבו, בתקופת חיינו, נהיה עדים לספורטאי נוסף שמצליח להגיע להישגים כאלו. אבל למקרה שנותרנו עם תחושה של עוד: למחרת, יוסיין בולט ניצח (שוב) במירוץ 100 מטר ושבר את השיא האולימפי.
10/08/2012  |   דנה שוופי  |   מאמרים
מסלול הסיאוב של הליכוד, מסלול ההונאה של ברק ומסלול אימונים סודי בהרי ירושלים
10/08/2012  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים

10/08/2012  |  אברהם הללי   |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
צומצמו בחצי ההוצאות שהוטלו על פלשתיניות  /  איתמר לוין
נתפסו שני מעורבים בלינץ' ברמאללה  /  עופר וולפסון
מחבלים במשוריינים ניסו לפרוץ הגבול  /  עידן יוסף
מחכים לגדר  /  צור ארליך
אבות בזבל  /  אבינדב ויתקון
מתי נלמד משהו מההיסטוריה ומטעויות העבר  /  מנוחה דהן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il