|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

גניבת דעת

הדיבורים סביב ריצה אפשרית של אהוד אולמרט לראשות הממשלה נועדו בין היתר להרתיע את הפרקליטות מלערער על זיכויו, ואולי גם להשפיע על הדיון במשפט הולילנד התייצבותו של אולמרט בראש מפלגה כלשהי תחייב את בג"ץ לקבוע האם לאפשר לו התמודדות כזו
10/10/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
אולמרט. לא יכול להיות אפילו סגן שר [צילום: פלאש 90]

אהוד על מוזס
איתמר לוין
קבוצת נוני מוזס מריצה את אהוד אולמרט לראשות הממשלה, תוך התעלמות מוחלטת לא רק מכל היגיינה ציבורית מינימלית, אלא גם תוך התעלמות מוחלטת מכך שמבחינה משפטית - אולמרט אינו יכול להיות אפילו סגן שר, כל עוד משפט הולילנד נמשך ופסק הדין בפרשות טלנסקי וראשונטורס אינו חלוט
לרשימה המלאה

ארבעה תנאים
בתוך שבועיים צפוי אהוד אולמרט למסור לאן פניו
בגלי צה"ל צוטטו מקורביו של ראש הממשלה לשעבר, שמנו ארבעה תנאים, שאם יתקיימו כולם בעת ובעונה אחת - רק אז יוכל אולמרט לשוב ולהתמודד על תפקיד ראש הממשלה:

  • חוות דעת חוקתית והיכולת להתמנות כשר וכראש-ממשלה למרות עברו המשפטי;
  • בדיקה שמשפט הולילנד לא מעלה כל סיכוי או סיכון להרשעה;
  • אם יוודע על-פי סקרים שייערכו בהמשך שהוא זה שיכול להוות אלטרנטיבה לנתניהו, אחרים, כמו יאיר לפיד ושאול מופז, יפנו את מקומם;
  • כל עוד לא תהיה פלטפורמה רצינית המורכבת ממפלגות מרכז רבות, הוא לא ישקול חזרה, וכל הסיפור הזה דורש עבודת מטה.

ההכרעה הסופית אמורה להתפרסם בתוך שבועיים.
▪ עידן יוסף

"מה דעתך?", שאל אותי אחד המעורבים במשפט הולילנד. "אם אהוד אולמרט ייבחר לראש ממשלה ויגיע למשפט - יוציאו את כולנו מהאולם? האם המאבטחים יתנו לשופט להישאר?". בדיחה לגמרי לא רעה, בהתחשב במסע להרצתו של אולמרט למשרה הפוליטית הבכירה ביותר בישראל - כאילו לא הורשע רק לפני שלושה חודשים בהפרת אמונים, כאילו זיכויו מעבירות נוספות עדיין אינו סופי, כאילו תיק השחיתות החמור ביותר בתולדות המדינה אינו תלוי ועומד נגדו.

כבר עמדנו כאן על המכשול המשפטי שבפני אולמרט, בדמות בג"ץ פנחסי. שם קבעו חמישה שופטים של בית המשפט העליון, כי מי שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות שיש עימן קלון - אינו יכול לכהן כסגן שר. והקל-וחומר מתבקש: ודאי שאין הוא יכול לכהן כשר, ועל אחת כמה וכמה שאינו יכול לכהן כראש ממשלה.

אז מדוע מפמפמים לנו כבר יומיים שאו-טו-טו אולמרט יחליט האם להתמודד? ומדוע מספרים לנו שבמערכת הפוליטית יש הרועדים מפחד מפני אפשרות כזו? ומדוע טוענים באוזנינו שיש לאולמרט חוות דעת משפטית המכשירה את התמודדותו?

מתחילים להאמין בבלוף

התשובה הראשונה לשאלה זו היא, שיש כאן ניסיון מכוון להוליך שולל את הציבור, שאינו בקיא בדקויות החוק והפסיקה. כלל ידוע בתעמולה הוא, שאם חוזרים על שקר מספיק פעמים - יימצאו לא מעט אנשים שיאמינו בו; ואם חוזרים עליו עוד יותר פעמים - אפילו מי שמספר אותו מתחיל להאמין בו. דומה שלפחות חלק מהדוברים בנושא ריצתו של אולמרט כבר קרובים לשלב השני.

התשובה השנייה היא, שזהו חלק מקמפיין מתוזמר ומתוכנן, שהיעד שלו איננו הכנסת אלא משרד המשפטים. שם צריכים להכריע בתוך חודש האם לערער על זיכויו של אולמרט בפרשות טלנסקי וראשונטורס, ואם אולמרט נראה כמי שחוזר למרכז הזירה הפוליטית - ההכרעה קשה עוד יותר. כבר אפשר לשמוע את דובריו של אולמרט אומרים: "אחרי שהפרקליטות הדיחה ראש ממשלה מכהן על סמך עדויות הזויות, היא ממשיכה לרדוף אותו ומונעת מהציבור את הזכות לבחור בו".

התשובה השלישית, הקשורה לתשובה השנייה, מכוונת את הדיבורים הללו לעברו של השופט דוד רוזן, הדן בתיק הולילנד. נכון שאולמרט כלל אינו נוכח באולם, אך כולם יודעים היטב שהוא הנאשם המרכזי. דבר אחד הוא לעסוק בראש ממשלה לשעבר, ודבר אחר לגמרי הוא לחרוץ את דינו של ראש ממשלה בפוטנציה.

טענה להטעיית הציבור

חשוב לומר, כי נכון לעכשיו - אין כל מניעה שאולמרט יתמודד לכנסת. חוק יסוד הכנסת קובע, שרק מי שנדון לפחות לשלושה חודשי מאסר בפועל וטרם חלפו שבע שנים מיום סיום ריצוי עונשו, אינו יכול להתמודד - אלא אם כן יקבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית שבמעשיו לא היה קלון. כלומר: שאלת הקלון נכנסת לתמונה רק אם יש מאסר בפועל (כולל עבודות שירות) של למעלה משלושה חודשים ותקופת הצינון טרם עברה. מאחר שאולמרט נדון רק למאסר על תנאי, אין לו בעיה להתמודד (כל עוד אין הכרעה בערעור, אם יוגש כזה, וזו כמובן לא תהיה לפני הבחירות).

התמונה תהיה שונה אם מפלגה כלשהי תציג את אולמרט כמועמדה לראשות הממשלה, ולזה הרי מכוונים המקורבים למיניהם. כאן תיכנס לתמונה ועדת הבחירות המרכזית, אשר תתבקש לפסול מועמדות זו בנימוק של הטעיית הציבור. ועדות הבחירות דנו בעבר, כדבר שבשגרה, בטענות להטעיות בקמפיינים - וכגוף פוליטי ודאי יימצא בה מישהו (דוגמת ציפי חוטובלי שכבר דרשה לדון בנושא אולמרט) שיעלה לדיון גם את הטענה הזאת: הרי לפי בג"ץ פנחסי אולמרט לא יכול להיות אפילו סגן שר, וכיצד זה אומרים לציבור שהוא יכול להיות ראש ממשלה?

אם אכן כך יהיה, בכלל לא משנה מה תחליט הוועדה - הכדור יגיע מיד למגרשו של בג"ץ. בין אם ההחלטה תהיה שמדובר בהטעיה, בין אם ההחלטה תהיה שאין זו הטעיה, ובין אם ההחלטה תהיה שהעניין מסור לציבור - בג"ץ יתבקש לפסול אותה. כאן למעשה יצטרכו השופטים להכריע, האם הם משנים את הלכת פנחסי או מותירים אותה על-כנה. האם אותה הלכה חלה רק על מי שכבר נבחר בלא שהציבור ידע על מעלליו, ויש לאפשר לציבור לבחור גם מי שמיוחסת לו קופת שרצים; או שיש למנוע מראש מצב בו אדם כזה יתמנה לתפקיד ברשות המבצעת.

יציג את עצמו כקורבן

קרוב לוודאי שבג"ץ לא יכשיר מצב שכזה, ודאי לנוכח העבירות בהן מואשם אולמרט בפרשת הולילנד - קבלת שוחד של קרוב ל-2.5 מיליון שקל. שלא לדבר על מצב בו גם יוגש ערעור על זיכויו מפרשת טלנסקי ו/או מפרשת ראשונטורס ו/או על קולת עונשו. מצב בו אדם המואשם בעבירות שחיתות מן החמורות ביותר שבספר החוקים יכול להתמודד לראשות הממשלה - אינו סביר בעליל וחותר תחת יסודות אמון הציבור במערכת השלטון. ספק רב אם אולמרט ירצה לספוג מכה בדמות פסיקה כזו של בג"ץ.

לכן, מבחינה מעשית, נראה שבפני אולמרט עומדות שתי אפשרות. האחת: להתייצב במקום השני ברשימה כלשהי, ולהכריז מראש שאינו מועמד לתפקיד ממשלתי כלשהו כל עוד אין לו זיכוי מוחלט בכל התיקים נגדו. לא בטוח שבשביל זה הוא יחזור לפוליטיקה. השנייה: לעשות הרבה רעש וצלצולים, ליצור הרבה מהומה, ולבסוף לוותר על כל העסק - אולי תוך שהוא שוב מציג את עצמו כקורבן לרדיפת הפרקליטות. איכשהו נדמה, שהאפשרות השנייה היא הסבירה יותר.
פס"ד: בג"ץ 4267/93, אמיתי נ' ראש הממשלה ואח' + תיקים נוספים
בג"ץ פנחסי: פסילתו של רפאל פנחסי מכהונת סגן שר בשל הגשת כתב אישום נגדו

תאריך:  10/10/2012   |   עודכן:  11/10/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman   אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אברהם פיינר / Avraham Fainer   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אורן אדרת / Oren Aderet   אורנה אנג'ל / Orna Angel   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילן סובל / Ilan Sobal   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלימלך קורצווייל   אמנון יצחק   אמנון יצחקניא   אמנון ספרן   אשר גרוניס / Asher Grunis   אתי בן-דור   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גיל פרידמן   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   דניאלה יקירה   הדס ליס / Hadas Lis   הלל צ'רני   הלל צ'רני   זהבה גלאון   טל שפירא   טליה דאר   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהושע פולק   יובל גבעון   יוני תדמור / Yonni Tadmor   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב אפרתי   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ירון גולומב   ירון ליפשס   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר רבין   מוסיה ארד   מיקי לוי / Mickey  Levy   מני מזוז / Meni Mazuz   מקסים אוקנין   משה טלנסקי   משה  ישראל   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה צרפתי   משה שמיר   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נעמי גרנות   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עודד  גזית / Oded gazit   עודד  קם   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמוס ון-אמדן   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"   קרן קורן-בנדלק   ראובן אגסי   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רוני בלקין   רועי בלכר   רותי  ליטבק   שאול מופז   שולה זקן / Shula Zaken   שי פינס /  Shai Pines"   שלומית הראל-שוורץ   שלמה בן-עמרה   שמואל קליין   שמואל דכנר   שמעון גלאון   שמעון קליין 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גניבת דעת
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מחיר הדמוקרטיה
11/10/12 09:28
 
גצל
11/10/12 12:09
2
אהוד פרלסמן
11/10/12 09:29
 
בני בנקר
11/10/12 13:13
 
אהוד פרלסמן
11/10/12 23:12
 
ע_הראל
18/10/12 15:12
 
ע_הראל
18/10/12 14:46
3
מלש
11/10/12 09:52
4
בבון זה קוף
11/10/12 10:05
5
סיישל
11/10/12 10:06
6
מאיצת חלקיקים
11/10/12 10:24
7
דן שרון
11/10/12 11:04
8
ללוין
11/10/12 11:21
9
טיזיו
11/10/12 11:37
10
רחובות
11/10/12 11:45
11
ארגון איל מפיוזו
11/10/12 12:02
12
תושב חלם
11/10/12 12:22
13
יוסי מ
11/10/12 13:51
14
יוד60
11/10/12 14:06
15
א.ל. רמת-גן
11/10/12 14:10
16
מושי שחם אשר אכל
11/10/12 15:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הבחירות פירושן הוצאות לא קטנות ומהסיעות החרדיות נדרשת אחריות, כי הכסף אינו צומח על העצים [ובעיקר לא כעת], והוצאות מיותרות הן קיצוץ עתידי.
10/10/2012  |  עמוס שנער  |   מאמרים
מצבה העגום של התקשורת וחולשתם של העיתונאים שוב הוצגה אמש במלוא מערומיה. היה זה ב"מסיבת העיתונאים" שזימן ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשעה שמונה בערב, בשידור היישר אל תוך מהדורת החדשות, ישירות אל תוך הסלון וחדרי השינה של המוני בית ישראל.
10/10/2012  |  יהודה קונפורטס  |   מאמרים
מתמודדים חדשים ובלתי מוכרים עדיין לרשימות המפלגות, יעשו מאמץ עליון להגיע אף הם פעם או פעמיים לאולפן ושם לעשות את המירב על-מנת להציג את עמדותיהם, להגביר את הניראות ולהיצרב בתודעת המצביעים.
10/10/2012  |  אופיר שפיגל  |   מאמרים
יום חמישי שעבר, בעיצומו של חוה"מ סוכות, היה חגיגי במיוחד. הציבור הרחב, שאינו נמנה עם קומץ האומללים קוראי הארץ, לא חש משהו שונה. אבל מי שנגזר עליו לקרוא את הארץ הבחין בעליל בחגיגיותו של היום. באותו יום נדיר, נעשה חלל האוויר כאן בארץ (לא בעיתון הארץ), טהור יותר, צלול יותר. לראשונה מזה שנים שהשופר הפוסט ציוני והפרו פלשתיני לא הופיע, מחמת שביתת העובדים, והוכיח שהעולם ממשיך להתקיים גם בלי האג'נדה המעוותת והמעובדת שמפיץ הארץ.
10/10/2012  |  מנחם רהט  |   מאמרים
הזיכרון הציבורי של מלחמת יום הכיפורים זוכה להתאוורר מדי שנה, לקראת יום כיפור. ערב יום כיפור, יוצאים לאור ספרים העוסקים ב"מחדל", ומגיעים לידיעתו של הציבור באמצעות התקשורת. האם יש בכוחם לעצב מחדש את האופן שבו הציבור "זוכר" את המלחמה? האם יש בכוחם לקבוע כיצד זכר המלחמה ולקחיה ישמשו כפרספקטיבה לבחינת אירועים קריטיים במישור הסכסוך הישראלי-ערבי? או לעצב עמדות של חוגים בציבור הישראלי בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-ערבי? מחקר מתמשך שאני עורכת על הזיכרון הציבורי של מלחמת יום הכיפורים מלמד כי מזה עשור ויותר, מלבד ה"מהומה התקשורתית" המתקיימת מידי שנה ערב יום כיפור סביב המלחמה וספרות חדשה אודותיה, ה"מהומה" נמוגה כלא הייתה וזכר המלחמה ולקחיה גווע.
10/10/2012  |  תרצה הכטר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד  /  מי ומי  
פרס: מקווה למערכת בחירות ללא השמצות  /  איציק וולף
חלק נכבד מהשיח על נתניהו ברשתות החברתיות - שלילי  /  מיה אפשטיין
אבי שמחון התפטר מתפקידו כיועץ לשר האוצר  /  עופר וולפסון
עלבון לאינטליגנציה  /  מרק בריל
מי שבוחר ליכוד/נתניהו - אידיוט  /  נסים גבאי
תזכרו את זה כשתלכו לקלפי  /  שולמית קיסרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il