|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

"האדום האדום הזה" של משה סיני

במשך חודשים ארוכים נשמעים בראש העין קולות נפץ ברמת דציבלים המסוכנת לבריאות העירייה אינה טורחת לגלות לתושבים את מקור הרעש כמתחייב מן החוק היום נודע לי במקרה רעש הוא טרור כתבה שמינית בסדרה
17/10/2012  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: פלאש 90] מלב הארץ לעור התוף. והעיריה שותקת ונותנת לתושבים לסבול

הגזענות של משה סיני
ענבל בר-און
ראש עיריית ראש העין, משה סיני, עומד על הרגליים האחוריות במאבקו ברעשים הבוקעים מן המואזין בכפר קאסם * זה מטרד הרעש שמטריד את ראש עיריית ראש העין? רעש הוא טרור * כתבה שישית בסדרה
לרשימה המלאה

עגל הזהב של משה סיני
ענבל בר-און
בראש העין יש המון מטרדי רעש. אבל קיצצו ברכבי הסיור העירוני, וכעת יש רק רכב אחד. יש המון כסף לדברים אחרים * רעש הוא טרור * כתבה שביעית בסדרה
לרשימה המלאה

רעש כסוג של הטרדה מאיימת
ענבל בר-און
הטרדה מאיימת היא הידבקות בכוח לחיי הזולת שאינו מעוניין בכך * מי שמרעיד שכונה שלמה בדציבלים מחוררי עור תוף - מטריד את תושביה * רעש הוא טרור, כתבה חמישית בסדרה
לרשימה המלאה

במשך חודשים ארוכים נשמעים מידי לילה קולות פיצוץ עזים ומחרידים בראש העין. כאזרחית וכתושבת, אין לי שום דרך או אפשרות להתחקות אחר מקור קולות הנפץ. בשביל זה יש עירייה. העירייה אפילו מעמידה לרשות התושבים מוקד הקרוי 106.

היות שאני יודעת שאני לא חיה תחת רשות מוניציפלית מתוקנת, אך אין לי ברירה אלא להשלות את עצמי שאני כן חיה תחת רשות מוניציפלית מתוקנת, פניתי מספר רב של פעמים למוקד 106, להתלונן על קולות הנפץ והירי. ביקשתי ממוקד הסיור 106, שיעשה פעולה בכדי להתחקות אחר מקור קולות הנפץ והירי, כי לא ניתן בכלל לתקוף מטרד רעש מבלי לדעת מהיכן הוא מגיע.

לאזרח הבודד אין כל אפשרות לדעת מאין מגיעים קולות הנפץ והירי. הדבר דורש סיור בכל השטחים הפתוחים מסביב לראש העין, ובראש העין עצמה. הסיכוי של האזרח הפשוט לאתר את מקור קולות הירי אפסי. בשביל זה יש עירייה. לעירייה יש את הכלים לכך. לא רק שיש לעירייה את הכלים לכך, החוק מחייב אותה לכך.

חוק למניעת מפגעים מחייב את העירייה לטפל במפגעים סביבתיים שמחוץ לשטחה, כל עוד המפגעים משליכים על שטחה. שהרי מטבעם של מפגעים סביבתיים, הם מקרינים על הסביבה, ולא מתכנסים בתחומם, ובעיקר הדבר יפה למטרדי רעש, ריח וזיהום אוויר שמטבעם להתפשט.

במילים אחרות, גם אם קולות הירי והנפץ באים מאזור שמחוץ לראש העין, עדיין, הרשות המקומית אחראית כלפי התושבים למיגור מטרדי רעש אלו.

לא זו אף זו, מכוח חוק חופש המידע חייבת הרשות המקומית ליידע את תושביה באשר למקור מטרדי הרעש. במשך מספר חודשים ביקשתי לדעת את מקור מטרדי הרעש, שכן החוק מאפשר לי דרכים מספור לפעול כנגד מטרדי הרעש אך כל עוד איני יודעת את מקור מטרדי הרעש, אין לי אפשרות לפעול כנגד גורם לא ידוע. לפיצוצי הירי שבראש העין יכולים להיות מספר הסברים אפשריים (ראש העיין קרובה למטווח צה"לי, נעשות באזור עבודות תשתית רבות הכרוחות בפיצוץ סלעים, וכו). אילו רק ידעתי מה מקור פיצוצי הירי, הייתי יכולה לפעול משפטית כנגדם. למעשה, בחודשים האחרונים הייתי אנוסה לסבול את פיצוצי הירי, שגרמו לאוזני לבעור ממש, ולא יכולתי לעשות עם זה כלום, חוץ מלפאר את משה סיני בטור זה, כי לא היה לי מושג מה מקורם. עד ש....

כך מכרה עיריית ראש העין את תושביה בנזיד עדשים

היום באופן מקרי נודע לי מהיכן נשמעים קולות נפץ וירי זה מספר חודשים. מסתבר שהקולות מגיעים מאזור התעשיה לב הארץ. שלשום הגעתי לאזור התעשיה לקניות, רק בכדי לשמוע את קולות הנפץ והירי מקרוב מאד, והבנתי שמדובר בזיקוקים. היום נסעתי לשם שוב, לצורך קניות ב"יד יצחק" (מרכז קניות הסמוך ל"לב הארץ") רק בכדי לראות במו עיני את הזיקוקים, והבנתי - הזיקוקים מגיעים מאזור התעשיה לב הארץ.

בעוד שבכל הפעמים הקודמות בהם סבלתי ממטרדי הרעש, לא ידעתי את מקורם, ועל כן לא ידעתי למי להפנות את התלונה, הפעם הייתה לי לפחות כתובת - אזור התעשיה לב הארץ. טלפנתי למוקד, בכדי לספר להם (את אשר הם ידעו), כי "מאזור התעשיה לב הארץ יש זיקוקים".

המוקדן השיב לי בזלזול כי אזור התעשיה לב הארץ אינו כפוף לעירית ראש העין וכי הוא שייך לכפר קאסם. לאחר שהבעתי תדהמה הוא אמר לי "תפני אליהם". זהו אותו מוקד שבמשך חודשים הכחיש את קיומם של קולות הירי והנפץ, וטען שאינו יודע מהיכן הם. רק כאשר טלפנתי לעיריית ראש העין, כאילו הייתי חוקר משטרה שמציג לחשוד את הממצאים, שקולות הירי והנפץ מגיעים מאזור התעשיה "לב הארץ", אישרו לי מוקדני 106 כי אכן זהו מקור הרעש. בכל הפעמים האחרות כאשר שאלתי שאלה פתוחה "מהיכן מגיע הרעש", הכחישו שהוא קיים ("אני בכלל לא שומע"), אמרו שהם לא יודעים ("לא יודעים"), נשבעו בהן צדקם שהם לא שמעו ("אפילו אמא שלי לא שמעה"), וכלל לא טרחו לעשות את מה שרשות מוניציפלית סבירה, הגונה ומיומנת הייתה יכולה לעשות בנסיבות.

מה היה על עיריית ראש העין לעשות על-פי החוק?

עיריית ראש העין רמסה את החוק ברגל גסה. במשך חודשים רבים היא לא טרחה לספר לתושבים את מקור הרעש, והותירה לנו, התושבים, אפשרות רק לנחש את מקורו.

גם אם מקור הרעש מגיע משטח הכפוף לעיריית כפר קאסם, עדיין, מתפקידו של ראש העיר, משה סיני, לפנות לראש עיריית כפר קאסם, ולהתריע בו על מטרדי הרעש המגיעים משטח עירו. להזכיר, כשמדובר במואזין, מצווה דתית, שמטרד הרעש שהוא מייצר הוא מינורי, לעומת חשיבותו הדתית הרבה לתושביה המוסלמים של מדינת ישראל, קם מושה סיני על רגליו האחוריות, ולמעשה, מקים קול צעקה גדולה כנגד המואזין, כפי שסיפרתי בכתבה קודמת. הסברתי שמטרד הרעש הנובע מקריאות המואזין הוא מינורי, שכן הוא מגיע מכפר קאסם המרוחקת קמעה, עוצמות הקול אינן גבוהות, ומדובר בקריאה הנמשכת 3 דקות, כ 5 פעמים ביום בזמנים קצובים, באופן שאין בו לפגוע בשגרת החיים. המואזין הוא סמל ומצווה דתית חשובה למוסלמים ומהווה נדברך עיקרי בחייהם, ודווקא אליו בחר משה סיני להיטפל, ממניעים לא כשרים לחלוטין.

לעומת זאת, כשמכפר קאסם מגיעים קולות נפץ של זיקוקים, דבר לא נעשה, למה? כי כאן מדובר ב'סתם' בילוי ולא במצווה דתית? כי משה סיני נחוש כל כך לחרב מצווה דתית מוסלמית - קריאת המואזין למאמניו להגיע לתפילה, אך כשמדובר בדרך בילוי שמפריעה לתושבים (זיקוקים וקולות נפץ) ואשר אינה כרוכה במצווה דתית, פתאום משה סיני שותק?

משה סיני פנה אינספור פעמים לראש עיריית כפר קאסם ולכל גורם אפשרי בכנסת וברשויות, בכדי להשתיק את המואזין, כאשר מידת הרעש שמייצר המואזין מינורית, וכאשר מדובר במצווה דתית חשובה, שהרי אנו חייבם מדינה ש 20% מתושביה ערבים, וגם להם צריך להיות ביטוי במרחב הציבורי, והמואזין זו התזכורת שאין פה רק יהודים.

לעומת זאת, כשמדובר בקולות הנפץ והירי האם משה סיני טורח לפנות בכתב לראש עיריית כפר קאסם בכדי שישליט סדר? האם הוא טורח לפנות בכתב לבעלי הנכסים באזור התעשיה "לב הארץ"? סמכות רשות מקומית למגר מטרדי רעש שבאים ממקום אחר כל עוד הם מפריעים בשטחה.

האם משה סיני עשה דבר או חצי דבר כנגד מטרדי הרעש שמגיעים מאזור התעשיה לב הארץ? אם עשה משהו, יתכבד ויוכיח. פניותי הרבות לברר את מקור הרעש נענו בהתעלמות, וכל עוד לא ידעתי את מקור הרעש, לא הייתה לי כל דרך לפעול משפטית. היום במקרה נודע לי מקור הרעש. לו משה סיני היה פועל למיגור מטרדי הרעש אזור התעשיה "לב הארץ" המצוי בשליטת הרשות המקומית כפר קאסם, ודאי שהיה מציג לתושבים משהו, תכתובת, משהו. כלום. למה? כאן ניתן רק לשער השערות, בדבר האינטרס של משה סיני לא לפעול כנגד מטרד הרעש שהמגיע מכפר קאסם.

לסיכום נקודה זו חשוב לציין כי תשובתו המזלזלת של המוקדן "אז תפני לעיריית כפר קאסם" היא שגויה. ראש עיר אמור לפנות בשם תושבי עירו לגורמים המסבים מטרדי ראש מחוץ לשטח המוניציפלי כל עוד השטח המוניציפלי שבשליטתו מופרע מכך. כך לדוגמה ראש עיריית נהריה השתתף בעתירה, בשם התושבים, הנוגעת למטרד האסבסט (ושוב נשמעים פיצוצי ירי עזים, בעודי כותבת שורות אלו). כך לדוגמה ראש עיריית חולון הגיש בשם התושבים הליך משפטי נגד רשות שדות התעופה.

אם משה סיני היה רוצה, הוא היה יכול לפנות בשם התושבים לבעלי המקרקעין באזור התעשיה "לב הארץ", או לראש עיריית כפר קאסם, ולדרוש לטפל במטרד הרעש. לדרוש מהתושב הבודד שאין לו כלים לכך כגון יעוץ משפטי שוטף, או כלי אכיפה, זו התעמרות בתושב.

התושב, אני לדוגמא, מנהל חיים נורמטיבים. הוא עובד בשעות היום, ובכלל, חי את החיים שלו. לתושב אין זמן להתעסק עם גורמים שונים ולהתחנן בפניהם שיעשו קצת שקט. זהו תפקידה של העירייה, לפנות לגורמים המתאימים במכתבי התראה, להטיל קנסות, לפתוח בהליכים מכוח חוק לטיפול במטרדי רעש.

לאדם הפשוט - בעיקר אם יש לו חיים, והוא עובד בשעות הבוקר (אז ניתן לפנות לכל המשרדים הממשלתיים/עירוניים/גורמים למיניהם) - אין שום דרך לטפל בכך, אלא אם כן הוא מתפטר מעבודתו, ומחליט לבלות את הבקרים בטלפונים למשרד לאיכות הסביבה ולגורמים ממשלתיים ועירוניים. לא תודה, משה סיני, יש לי חיים ואין לי כוונה ליצור קשר עם עיריית כפר קאסם. רשות מקומית מיומנת וסבירה, כמו זו שהנכם אמורים להיות, אמורה לרכז את פניות התושבים ולפנות לגורמים המקימים מטרדי רעש כגון קבלני עבודות עפר, רשויות מקומיות סמוכות (כפר קאסם לדוגמא), או גורמים ממשלתיים כגון המשרד לאיכות הסביבה, משרד הפנים, או כל גורם שהוא.

לשלוח את התושב להתעמת עם גורמים שונים - כגון קבלני עבודות עפר (על מטרדי הרעש עקב עבודות הבניה אספר בהזדמנות), בעלי אולמות אירועים, זה למעשה לשלוח את האזרח למלחמת שוורים, ולאלץ אותו למעשה לנהל מאבק שרק גופים עתירי כוח, ידע ומשאבים כגון רשות מוניציפלית, יכולים. כאשר משה סיני מתרשל בטיפול במטרד הרעש של פיצוצי הירי המטרידים כל לילה את שלוות התושבים, הוא לא יכול להסתתר מאחורי התירוץ כי הפיצוצים המצוי באזור הנתון לשליטת עיריית כפר קאסם, לא רק משום שביכולתו ומחובתו לפנות לעיריית כפר קאסם למיגור המטרד, אלא בעיקר משום שמשה סיני מכר חלק משטחי ראש העין לכפר קאסם, ולמעשה, ממניעים השמורים עימו, בחר למסור אזור הנתון לשליטת עיריית ראש העין לכפר קאסם. כלומר, משה סיני אחראי בעקיפין למטרדי הרעש המגיעים מאזור "לב הארץ" הממוקם פיזית בראש העין אך שייך, מוניציפלית, לכפר קאסם.

נזיד העדשים של משה סיני

מבחינה גיאוגרפית, אזור "לב הארץ" ממוקם בראש העין, קרי, מהצד הדרומי של כביש 5 (כפר קאסם ממוקמת מצפון לכביש 5). השיוך של אזור התעשיה "לב הארץ" לכפר קאסם אינו טבעי אלא מלאכותי, אינו מסמן רצף גיאוגרפי, אלא מסמן קומבינה מוניציפלית. משה סיני נתן לכפר קאסם את אזור התעשיה "לב הארץ". מה הוא קיבל בתמורה?

אני חייבת לאמר שזה דורש תחקיר מעמיק, וקצת קשה לי לנהל אותו כעת, תחת מטרדי הרעש הבלתי פוסקים. חיפוש קצר בגוגל מעלה כי נעשו חילופי שטחים בין עיריית ראש העין לבין עיריית כפר קאסם. ראש עיריית ראש העין, משה סיני, אוהב מאד ארנונה, כמו שילדים אוהבים ממתקים, וכמו ששיכורים אוהבים וודקה, וכמו שגברים אוהבים אתרי פורנו. ארנונה זה נעים, ארנונה זה טעים.

בכדי לקבל עוד ארנונה הוא בונה המון יחידות דיור (עם כל הרעש הכרוך בעבודות הבניה), ובכדי לבנות עוד יחידות דיור הוא עשה קומבינות חילופי שטחים עם כפר קאסם. עולות פה מספר שאלות שאנסה לאתר להן מענה ברשומות הבאות:

א. האם תושבי ראש העין ידעו מבעוד מועד על הסכם חילופי השטחים?

ב. האם ניתנה לתושבי ראש העין הזדמנות להביע התנגדות לכך?

ג. האם ראש עירית ראש העין נטל בחשבון את האפשרות שחילופי שטחים אלו יובילו למטרד רעש של זיקוקים וקולות נפץ וירי כל לילה?

ד. האם הוא מודע לכך היום? ואם כן האם הוא עושה משהו? (סביר להניח שלא).

ה. האם פרטי הסכם חילופי השטחים גלוי לציבור הרחב באופן הנגיש לאדם מן הישוב ולא רק לאנשי מקצוע כגון משפטנים, עורכי דין או מתכנני ערים והנדסאים?

ו. האם טרם הסכם חילופי השטחים היה משה סיני יכול לדעת שתוצאה של חילופי שטחים אלו יכולה להיות מטרדי רעש של קולות נפץ וירי מידי ערב?

ז. האם משה סיני פנה לבעלי אולמות השמחות באזור התעשיה לב הארץ ודרש את הפסקת מטרדי הרעש ופיצוצי הירי?

ח. האם משה סיני נותן הנחיות מנהליות ומוניציפליות למוקדני המוד העירוני ולשוטרי הסיור העירוני ביחס למטרד רעש זה? האם הוא נוקט מדיניות של גילוי נאות כלפי התושבים?

ט. האם משה סיני יצא נשכר במישרין או בעקיפין מהסכם חילופי השטחים, לדוגמה - יותר יחידות דיור, יותר ארנונה, יותר משכורות וכיבודים לחברי מועצת העירייה?

י. האם משה סיני שקל את כל השיקולים טרם הסכים להסכם חילופי השטחים הזה? האם ניתן להשיב את הגלגל לאחור ולבטל את ההסכם כאשר תוצאתו היא מטרד רעש בלתי פוסק לתושבים?

אלו הן שאלות שאנסה להשיב עליהן בפעמים הבאות. ההבנה כי פיצוצי הירי מגיעים מאזור התעשיה "לב הארץ מאפשרים גם נקיטת צעדים משפטיים, ועל ההיבט המשפטי עוד אדבר בטור זה, בכתבות הבאות.

בכל מקרה, את נקיטת ההליך המשפטי נגד עיריית ראש העין שמפגינה זלזול בוטה בתושביה, אני שוקלת זה זמן רב, אולם עד כה לא היה לי אפילו לא קצה של חוט (כי העירייה מפזרת מסך עשן ולא מגלה גילוי נאות לתושבים את מקור מטרד הרעש). עכשיו, כשנודע לי מקור הרעש, וכשיש לי קצה של חוט, יש לי אפשרות לנקוט בהליכים משפטיים. זה בערך מה שהעירייה ראויה לו לאור הזלזול המתמשך בתושבים, שהרי רק מקריות גרמה לי להבין את מקור פיצוצי הירי, שהרי עברתי במקום במקרה וראיתי את הזיקוקים במו עיני. אם לא הייתי עוברת שם במקרה לעשות קניה קטנה, יכולתי להמשיך לסבול את מטרדי פיצוצי הירי, תוך שהיעירה הייתה ממשיכה למרוח אותי, ותושבים אחרים, בסיפורי סבתא ("לא ידענו"/"לא שמענו"). כעת, כשיש מידע על מקור פיצוצי הירי, יש גם כתובת, וניתן להפשיל שרוולים, לפתוח את המחשב, ולהתחיל "לתקתק" הליך משפטי.

הליך משפטי זו דרך מנומסת לפנות למי שמפנה לך עורף ומתעלם מבקשות מנומסות שלך, להתחשב בו. זו אחת הדרכים היעילות ביותר למגר מטרדי רעש כי רק מי שמקבל זימון לדיון משפטי מתחיל להבין שמטרדי הרעש הוא מייצר הפריעו "קצת" לזולת.

קצת על מה שניתן לעשות משפטית נגד מטרדי רעש, אסביר בטורים הבאים.


אפילוג: כיצד הבלוג הזה יכול לסייע למאבק במטרדי הרעש, ולמה בחרתי דווקא בראש העין כדוגמא?

ישנן דרכים משפטיות רבות למגר מטרדי רעש, ואצטרך להקדיש כתבה נפרדת לכל סעיף משפטי או חיקוק משפטי, המתייחס להיבט אחר של מטרדי רעש.

ביני לביני הצטברו אצלי אי אלו סיפורים של תושבים, בין בראש העין ובין בערים אחרות, שסובלים ממטרדי רעש, כולל איש מבוגר החולה בסרטן, שמפרפר בין חיים למוות בגלל שכן שהפך את חייו לגיהנום. הסיפורים המצטברים אצלי רבים, קצת קשה לכתוב אותם תחת מטרדי הרעש המקומיים של ראש העין, אבל הם יסופרו. חשוב לי להראות כי מטרד הרעש הוא תופעה שניתנת למיגור. שיש כלים משפטיים להלחם בה. כי הנושא מטריד ובוער בקרב התושבים, וכי חייהם של אנשים רבים מספור הופכים לגיהנום עקב מטרדים אלו. חשוב לי להראות את ההפקרות ואת אוזלת היד של הרשויות. נדרשים טורים רבים מספור בכדי להמשיך ולעסוק בנושא, וכל שאני יכולה להבטיח הוא, ש"המשך בפרקים הבאים".

הגיעו אלי תלונות של אנשים ממספר מקומות בארץ. ובכל זאת, באופן לא מתוכנן, הכתבות האחרונות התמקדו כמעט באופן בלעדי בעיריית ראש העין. אני חושבת שאין כאן כוונה ליצור טור מקומי, אלא יש כאן כוונה ליטול את ראש העין כמקרה בוחן, ולבחון כיצד לחץ ציבורי/עיתונאי ואולי גם משפטי, יכול למגר את מטרדי הרעש. מודל של מאבק תושבים ברשות המקומית שיצליח בעיר אחת, יכול להיות מיושם בערים אחרות. אפשר להסתכל על ראש העין כמקרה בוחן, למגר את מטרדי הרעש בתוכה, וליישם את המודל של מאבק אזרחי, אם יצלח, גם במקומות אחרים.מה שחשוב לי לציין הוא שאני מנסה להפוך טור זה לטור אקטיביסטי, קרי לקדם דרכו רפורמות של שקט עירוני ואיכות סביבה אקוסטית, ולמעשה, לנהל את המאבק מעל דפי העיתון, שכן על האזרח הבודד איש לא שם פס. למעשה, בכוונתי לארגן תושבים דרך מדור זה, לנהל מאבק, לדווח על תוצאותיו מעל דפי בלוג זה, לרבות כאשר מדובר במאבקים משפטיים ואז אצרף את כתבי הטענות שהוגשו לבית המשפט, כאשר המטרה היא לעורר את האנשים שם למעלה, שבדרך כלל לא משתינים לכיוון של האזרח הקטן, להתעורר ולעשות משהו, ולו לצורך הדימוי הציבורי שלהם שהם כה חפצים ביקרו.

מסתבר שעקב סדרת כתבות זו עיריית ראש העין שיגרה הודעה לאתר חדשות מחלקה ראשונה. הודעה חלבית, בבחינת "מעט מידי ומאוחר מידי", אבל ההודעה שעיריית ראש העין שגרה לאתר "חדשות מחלקה ראשונה" ממחישה שצריך לעושת המון רעש (לכתוב מספר כתבות עיתונות) בשביל מעט שקט (בכדי שהעירייה תצהיר שבכוונתה לעשות משהו, אבל בואו נבדוק את המעשים ולא את הדיבורים).

תאריך:  17/10/2012   |   עודכן:  17/10/2012
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"האדום האדום הזה" של משה סיני
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"עשרת הדיברות" של מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מבדלות אותו מהנשיא אובמה.
17/10/2012  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
מדי מספר ימים אנחנו מגלים בתקשורת הכתובה או האלקטרונית על קורותיו של הסלב-בעל-כורחו גלעד שליט. ועכשיו התחילו הפרומואים להקרנת הראיון איתו בערוץ 10 ואי-אפשר לברוח מזה ואי-אפשר שלא לשמוע את זה שוב ושוב.
17/10/2012  |  יוסי צור  |   מאמרים
מנקודת מבט שמאלנית - אלי ישי מעצבן.
17/10/2012  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בימים האחרונים אנו עדים לסערה סביב יזהר אשדות. הסערה התחילה כאשר היוצר הוציא את שירו החדש "להרוג זה עניין של הרגל", שיר אשר יוצא כנגד חיילי צה"ל וטוען כי לחיילינו הקרביים קל ללחוץ על ההדק וכי הם רואים את הצד השני כ"כלים ריקים" –כחפצים, לא אנשים.
17/10/2012  |  ליאור רזניק  |   מאמרים
בשולי הכותרות: מר חשוון - זה לא אדון, זאת טיפה איפה הקמפיין נגד ההתאבדות? לאן נעלם הפיקוח על עמותות הצדקה? עכשיו זה רשמי : הימין כבר כאן, והוא חזק ולקינוח - המתערטלות - היכן ארגוני הנשים?
17/10/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il