|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

הצדק עם השופטת אבניאלי

כן, היא שופטת, וכן, אולי מבחינת החוק היבש אין לה "זכות עמידה" בפני הוועדה לתכנון ובנייה אבל האם דיני התכנון והבנייה המצרים את זכות העמידה של שכנים, מוצדקים? רעש הוא טרור, כתבה תשיעית בסדרה
23/10/2012  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   תגובות
מתחת לחלון חדר העבודה צומחת לה מסיבת בריכה נחמדת [צילום אילוסטרציה: ישראל דואני]

איתמר לוין
הפרקליטות התנגדה לעתירת השופטת - וגם תמכה בה

אין אכיפת מטרדי-רעש? לתבוע את המשטרה
ענבל בר-און
אזרח שלו הסובל ממטרדי רעש בשעות הערב המוקדמות מתקשר למשטרה, רק כדי לשמוע את המנטרה כי "מותר עד 23:00 בלילה" * האמנם? - לא! * רעש בלתי סביר אסור בכל שעת היממה * המשטרה זורה חול בעיני הציבור ומפקירה אותו לגחמות של בריוני הרעש
לרשימה המלאה

בימים אלו ממש מתפרסמת פה, באתר News1, ביקורת על השופטת דפנה אבניאלי (מנקודת מבטה של פרקליטות המדינה), אשר מעזה, ברוב פרימדוניותה, לדרוש, בלא מעמד כלל, מוועדת התכנון והבנייה, ליתן לה מעמד בהחלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לאשר/לא לאשר את הבריכה הפרטית שבונים השכנים. כאן המקום לציין כי כתבתו של איתמר לוין, שסקרה את הפרשה, ביטאה את הצד השני לסכסוך, המותח ביקורת על פרקליטות המדינה, כאילו "ברוב חוצפתה", "הוד רוממותה" השופטת, מבקשת זכות עמידה שאינה זכאית לה, בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

בואו נתחיל מן העובדות הפשוטות. בריכה מייצרת מטרד רעש איום ונורא. מספיק שתפתחו את ה-MTV ותבחינו כי מרבית הקליפים, בעיקר של ה-hip-hop, נסובים על מסיבת בריכה, שבה יש הרבה chicks עם ביקיניס', וגברים היפ-הופיים חטובים, שחורים וחלקים להפליא שצולים בשר על האש, וכולם מזמרים לצלילי ההיפ-הופ. בישראל הפרובינציאלית, כולם רוצים להידמות למציאות המדומה שבתוך שירי ההיפ-הופ. חתיכים, חתיכות, היפ-הופ ומסיבת בריכה. היות שאנו חיים בלבנט התיכון, והיות שזה עניין של כמה שניות עד שתיפול עלינו איזו פצצת אטום (והמנהיגות שלנו מציירת קשקושים בטוש ולא עושה דבר) - אנו רוצים לדמיין שאנחנו "באמריקה" ולבנות בריכה בחצר ולהזמין את כל הצ'כונה אליה, ולדמיין שאנו במסיבת היפ-הופ ב-L.A עם כל הסלבריטאים (כלומר כל החברים שלנו ומי שלא חבר שלנו אבל צריך לדעת ש-לנו, כן, לנו, יש בריכה בחצר) - ולא, לא יפלו פה טילים של אירן היישר למים העמוקים בחלק העמוק של הבריכה שלנו, תוך שהם משפריצים מים לכל עבר. לא יפלו פה טילים. אנחנו באמריקה ואפילו השלדון אדלסון שלנו תורם לבחירות שם. מה, לא?

לא, אנחנו לא באמריקה. אבל אם יש לנו תרבות שופוני, במסגרתה ערסים נוסעים ברחבי השכונה ומפוצצים בדרך את האוזניים לכולם, כדי שכ-ו-ל-ם ישמעו את הדיסק שהם שמו במכונית באותו רגע, ואם יש לנו וילה עם בריכה וכל הצ'כונה תבוא לרקוד במסיבת ההיפ-הופ בבריכה שלנו, אנו חשים כמו באמריקה. לא אטום ולא חיזבאללה ולא נעליים. אמריקה. דגלוני ארצות-הברית קטנים, מסיבות בריכה ומעצמה חזקה.

נניח לרגע בצד את העובדה שיש "הבדל" "קט" בין ישראלים לבין אמריקנים, כאילו, ישראלים הם "קצת" יותר קולניים. כשהם פוצחים בשיחה, ועוד במסיבת בריכה שם כולם רוצים להרשים את כולם, הם צועקים, כי כ-ו-ל-ם חייבים לשמוע. ישראלים הם לא פראיירים. אם השכנה שלהם שהיא במקרה שופטת שמכריעה בדיני נפשות מבקשת קצת שקט ("אפשר בבקשה קצת שקט, אני צריכה להכריע במעצרו של פלוני אלמוני וקצת קשה לי עם הרעש הזה", או "אפשר קצת שקט? אני צריכה לקבוע אם פלוני הוא אבי הילדה אם לאו, מדובר בדיני נפשות, בבקשה תתחשבו"), הישראלי "לא פראייר". זו "זכותו" להרעיש "עד 23:00 בלילה". מבלי להתייחס לרום מעמדה של השופטת אבניאלי, בהיותה שופטת, ולמעשה, אפילו איני מכירה אותה ולא נתקלתי עד כה בשום החלטה שיפוטית שלה, אני פשוט יכולה להבין לליבה, כאדם. כן, נזכור כי שופטים הם בני-אדם.

"שקט", מכריעים בדיני נפשות!

שקט מתחייב
בכל הכבוד, לשופטים מגיע שקט. בעצם, לכולנו מגיע שקט. אבל השקט מגיע בעיקר למי שטיב עבודתם מחייב עבודה הדורשת ריכוז מאומץ מן הבית. בייחוד אם טיב הריכוז של מי שעבודתו דורשת ריכוז מאומץ בעבודה מן הבית ישפיע על השאלה אם נשב בקלבוש או לא. או אם אנו חייבים כסף לפלוני-אלמוני, או הוא חייב לנו

השופטת אבניאלי עובדת במקום עבודה שדורש שיקול דעת ואחריות על חיי אחרים. למקום העבודה הזה קוראים בית המשפט. על-פי שיקול-דעתה יישק דבר. אני יכולה להניח בסבירות גבוהה, שאחרי שמסתיים יום העבודה בבית המשפט, לערך בשעות הצהריים, השופטת אבניאלי, ככל שופט בישראל, נוסעת הביתה עם קלסרים, ועוד קלסרים ועוד קלסרים, ומתחברת מביתה אל מערכת המשפט. אני מניחה שטרם היא עוצמת את עיניה, היא שוקלת בראשה את העדים שבאו לפניה, ומתהפכת לא אחת בשינה טרם היא מכריעה כך או אחרת, בין אם בדיני נפשות ובין אם בדיני ממונות. בקיצור, היא זקוקה לשקט שלה, אתם יודעים. היא בכל זאת מכריעה מי מאיתנו יישלח לקלבוש ומי ישב בבית. מי ישלם למי. מי אבא של מי. ולא, אני לא מתייחסת לשופטת אבניאלי קונקרטית, אין לי מושג מה הם תחומי שיפוטה. שופטים, ככלל, מכריעים בשאלות של אבהות, אשמה פלילית, כן אנס, לא אנס, כן רצח, לא רצח.

אני חושבת שבכל הכבוד, לשופטים מגיע שקט. בעצם, לכולנו מגיע שקט. אבל השקט מגיע בעיקר למי שטיב עבודתם מחייב עבודה הדורשת ריכוז מאומץ מן הבית. בייחוד אם טיב הריכוז של מי שעבודתו דורשת ריכוז מאומץ בעבודה מן הבית ישפיע על השאלה אם נשב בקלבוש או לא. או אם אנו חייבים כסף לפלוני-אלמוני, או הוא חייב לנו.

לא הייתי רוצה לשבת יום אחד בקלבוש משום ששופטת המעצרים שדנה בענייני לא יכלה לנסח החלטה, בגלל שבדיוק השכנים שלה עשו את מסיבת הבריכה העשירית שלהם השבוע. בקיצור, אני חושבת שבלי קשר לזכות העמידה בפני ועדת התכנון והבנייה, הדרישה של השופטת אבניאלי לקבל מעמד בדיון ולהשמיע את טענותיה, היא צודקת.

לא משום שהיא שופטת. עצם היותה שופטת מהווה הטריגר שמעלה את הנושא לדיון, בבחינת "תראו את הפרימדונה, מה היא חושבת לעצמה, שהיא מורמת מעם ויכולה להשתין מן המקפצה על בריכת השכנים". לא, לא משום שהיא שופטת היא זכאית למעמד בדיון. משום שהיא אדם. משום שיש לה אוזניים. ומשום שהאוזן היא איבר רגיש השולח אותות עצביים למוח. ומשום שבהיותנו בני אדם, כשאנו מוצפים ביותר מדי רעש, אנו מאבדים את שיקול דעתנו, או את השלווה שלנו.

אני יודעת בדיוק על מה השופטת אבניאלי חושבת כשהיא מבקשת למנוע את בניית הבריכה מתחת לאפה. איני שופטת, ומקווה שלא להיות לעולם (זה נראה לי נוראי לעסוק בתיקים שבית המשפט קובע שתעסקי בהם ולא לבחור את התיקים שאת עוסקת בהם). אך אני עוסקת במקצוע חופשי, וחלק ניכר מעבודתי מתבצע מהבית. ואין דרך טובה יותר מלמרוט את עצביך בפינצטה, מאשר לטמטם לך את האוזן בקולות צורמים של ישראלים שמתנהגים כמו באמריקה כי הם במסיבת בריכה, ומחצינים בצורה וולגרית את התנהגותם כדי שכולם ידעו שהם במסיבת בריכה, בדיוק כשאתה עוסק בדיני נפשות, ומנסה לנסח את השאלות הרות-הגורל בחייו של אדם אחר שהפקיד בידך את גורלו, בשפה משפטית.

ובדיוק אז אתה שומע את האימא של יוסל'ה צורחת שלא יקפוץ ראש למים הרדודים (כל משפטן יודע למה, כתבו על זה בהלכת ועקנין), ואת רוחל'ה שצורחת ליענקל'ה שיהפוך את השישליקים על האש – ושאר צרחות מהסוג הזה.

הזכות של אבניאלי נובעת מדיני הנזיקין, בין היתר

לא מכשיר את השרץ
גם אם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מאשרת את הקמת המטרד במקרקעין - גם אם זה כשר מבחינה תכנונית, זה יכול להיות פסול מבחינה נזיקית. כלומר, גם אם ועדת התכנון והבנייה, על-פי חוק, אישרה לך לעשות שינוי מבני בקרקע שלך, שיש בו ליצור מטרד לזולת, עצם העובדה שקיבלת חותמת כשרות מן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אינה מכשירה את השרץ של פגיעה באיכות חיי השכן

הזכאות של אבניאלי לזכות עמידה אינה נובעת מהיותה שופטת. היותה שופטת רלוונטית במובן זה שכל אדם חב חובת זהירות לשכנו. אם אתה, כבעל מקרקעין, מייצר מטרד בשטחך, והמטרד עלול לפגוע בשכן שלך, עליך לצפות את סוג הנזק שייגרם לשכן שלך, בנסיבות גולגלתו הדקה של השכן.

לא מזמן הייתי מעורבת בתיק שבו שכן חסר-רחמים הקים גן ילדים מתחת לאפו של איש קשיש, חולה סרטן ונוטה למות. זה עניין לרשומה נפרדת, אך הוא בהחלט דחף את הקשיש לקצה, ואותו קשיש מפרפר כיום בין חיים למוות, מורדם ומונשם בבית החולים תל השומר (ועל כך אספר בפרוטרוט באחת הרשומות הבאות).

גם אם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מאשרת את הקמת המטרד במקרקעין (יהא זה גן ילדים או בריכת שחייה שזה גן ילדים לישראלים מבוגרים שאוהבים לצעוק) - גם אם זה כשר מבחינה תכנונית, זה יכול להיות פסול מבחינה נזיקית. כלומר, גם אם ועדת התכנון והבנייה, על-פי חוק, אישרה לך לעשות שינוי מבני בקרקע שלך, שיש בו ליצור מטרד לזולת, עצם העובדה שקיבלת חותמת כשרות מן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אינה מכשירה את השרץ של פגיעה באיכות חיי השכן.

מכוח סעיפים 14 ו-17 לחוק המקרקעין, ומכוח סעיפים 44-42 לפקודת הנזיקין, שכן העלול לגרום לשכנו נזק, ויודע זאת, צריך לפצות את השכן הניזק בגין הנזק שנגרם לו, כתוצאה מן השימוש במקרקעין, גם אם הדבר "חוקי" באופן "רשמי". לא כל מה שכשר אינו מסריח, ויש ושינוי במקרקעין שלך הוא "חוקי" מבחינת דיני התכנון והבנייה, אך מזיק לשכן, ועל כן בלתי חוקי, מבחינת הדין האזרחי, דיני הנזיקין, וסעיפים 14 ו-17 בחוק המקרקעין. במקרה של אבניאלי, מדובר בשכנה, שמה לעשות, היא גם שופטת. וזה אומר שהעבודה שלה דורשת ריכוז מירבי, שחס וחלילה לא תשלח חפים מפשע לכלא. וזה אומר שכאדם פרטי, שמה לעשות, יש לו גם כובע ציבורי ורשמי, היא זכאית שלא יעשו לה מסיבות בריכה כל שני וחמישי מתחת לאף.

תפישה מחשבתית מוטעית של דיני התכנון והבנייה

העניין האמיתי פה אינו דפנה אבניאלי, השופטת רמת-המעלה שחושבת שאם היא תביע עמדה בפני הוועדה לתכנון ובנייה בעניין שכביכול "אין לה מעמד בו", הוועדה תיסוג מפני "הוד מעלתה". לא בזאת העניין. העניין הוא שחוקי התכנון והבנייה מעוותים, במובן זה שאינם נותנים משקל מספיק לעמדת מי שעלולים להיפגע, והכל מפני שהתפישה של דיני התכנון והבנייה, בנוגע לפוטנציאל של שכנים להיפגע ממטרדי רעש, היא תפישה "נייטרלית" שמזכירה את התפישה הסופר-ליברלית מן המאה ה-19 בדבר יחסים בתוך המשפחה – ואשר במסגרתה המשפט נמנע מלהגן על נשים מוכות כי "לכל משפוחה יש את האוטונומיה שלה".

זו המסגרת המחשבתית הליברלית שמנחה את החקיקה בדבר מטרדי רעש. רשויות האכיפה, הרגולציה והפיקוח ממעטות להתערב, החל בנוסח החקיקה וכלה בדרך האכיפה: המחשבה שאם הווילה של פלונית (שהיא במקרה שופטת) אינה חלק מ"בית משותף" עם הווילה של אלמוני, ועל כן, אין לה, כביכול, זכות עמידה בפני הוועדה לתכנון ובנייה, היא מחשבת "לז'ה פ'ר", היינו - מחשבת שוק חופשי. לפי המחשבה הזו, הכל רשאים לעשות ככל שיחפץ ליבם, וההתערבות והרגולציה של הרשויות מתמקדות בעניינים פורמליים וטכניים, אך לא "מתערבות" ביחסים בין אדם לחברו, כמו עצם העובדה שהבריכה שיקימו השכנים של אבניאלי תמרר את חייה, ותגרום לה, עקב שיבוש הדעת שנגרם ממטרדי רעש, לשלוח המון חפים מפשע לכלא, או לעשות טעויות שיפוטיות הרות-גורל.

קיצור תולדות הלז'ה פ'ר

אי-ההתערבות ביחסים בין אדם לחברו, בשם ה"אוטונומיה" וה"ליברליזם" איפשרה אונס והכאת נשים כל המאה ה-19, ועד לאמצע המאה ה-20. החוק לא התערב "בתוך המשפחה" ואיפשר לבעל להכות ולאנוס את אשתו "חופשי". החוק, במסגרת דוקטרינת הלז'ה פ'ר (שוק חופשי/יד נעלמה) איפשר למעביד לנהל את עסקו ככל העולה על רוחו, גם אם ילדים יחפים ונשים שחוקות עבדו בסדנאות יזע במשך 18 שעות ביממה, תוך שהם סובלים מתת-תזונה. הרעיון שבמסגרת דיני התכנון והבנייה, לשכנה בווילה הסמוכה אין מעמד בשאלה כה הרת-גורל על חייה, קרי - האם תצמח בריכה קולנית ורעשנית מתחת לאפה, אם לאו, הוא פרי הבאושים של הלז'ה פ'ר - השוק החופשי אשר במסגרתו איש הישר בעיניו יעשה (כולל להשתין בקשת על זולתו) מבלי שהשלטון יתערב, אלא במקרים דווקניים המוגדרים בחוק, ולא מעבר. לפי תפישת השוק החופשי הזו, לשכנה של בעלי וילה שרוצים לבנות בה בריכה, אין שום מעמד. שום מעמד, גם אם היא שופטת וזקוקה לשקט שלה.

דפנה אבניאלי יכלה באותה מידה להיות חולת-לב המחלימה מניתוח לב פתוח. גם אז, לעניות דעתי, הייתה לה זכות עמידה (על-פי הדין הרצוי לשיטתי) אל מול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. באותה מידה יכלה דפנה אבניאלי להיות אם לילדה אוטיסטית, וכידוע, ילדים אוטיסטים סובלים מרגישות יתר לרעש. גם אז עצם הסטטוס הזה היה מקנה לה זכות עמידה. דפנה אבניאלי הייתה באותה מידה יכולה להיות עובדת חברת שמירה בקניונים, שעובדת בלילה וצריכה לישון במהלך שעות היום, וגם אז, לשיטת הדין הרצוי כפי שהנני רואה אותו, הייתה צריכה להיות לה זכות עמידה בנוגע לבריכה שמקימים שכניה. במילים אחרות, לאדם ששכנו מקים בריכה בחצר צריכה להיות זכות עמידה בפני ועדת התכנון והבנייה, כי מכוח תפישת עולם של "אדם לאדם - אדם" (ולא זאב מרעיש), הדין הרצוי צריך להגביר את הפיקוח, כי תפישת האוטונומיה האישית בגרוש, פסה מן העולם, ככל שמדובר בכלכלת שוק חופשי או באוטונומיה "פנים-משפחתית" (להפוך את אשתך לשפחת המין שלך).

דוקטורינת הלז'ה פ'ר שהנחתה בעבר את דיני המשפחה ואת שוק העבודה וכיום יש לנו כבר בית דין לעבודה ובית דין למשפחה, מתוך הבנה כי לא מדובר במתקשרים שווי-ערך (במשפחה ובמקום העבודה) – צריכה להינטש גם כאשר מדובר בכל החקיקה הנוגעת למטרדי רעש והסדרתם, ובראש ובראשונה דיני התכנון והבנייה. לא ייתכן כי מחד-גיסא, סעיפים 17-14 לחוק המקרקעין אוסרים על שימוש במקרקעין שיש בו כדי לגרום מטרד לאחר, וכי סעיפים 44-42 לפקודת הנזיקין קובעים דברים דומים, אך בבוא הוועדה לתכנון ובנייה להכריע בדבר בניית וילה בחצר, היא לא נוטלת זאת בחשבון ולא מאפשרת מעמד של ממש למי שאמור להינזק. שיטת ה"התערבות המינימלית" לא תצלח כאשר מכוח המשפט הנזיקי, מי שבונה בריכה תחת אפו של השכן ומרעיש באוזנו, חב כלפיו חובת זהירות נזיקית.

לא עצם זכות העמידה שרכשה לעצמה השופטת אבניאלי, מכוח מעמדה אולי כשופטת, בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, היא זו שצריכה להטריד, אלא היעדר זכות העמידה של שכנים שאינם שכנים מאותו בניין, אלא רק שכנים מבתים סמוכים, הוא זה שצריך להטריד, שכן זהו ביטוי לתפישת עולם מעוותת, שצריכה לחלוף מן העולם, המגולמת בדיני התכנון והבנייה. לכל שכן, גם זה הגר כבית אחד מבית השכן שמבקש לשנות את המבנה וגם לזה שגר חמישה בתים משם, אמורה להיות זכות עמידה בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, משום שהוא עלול להיות קורבן למטרדי הרעש שייווצרו בהכרח מן השינוי המבני. לא עמידתה של אבניאלי בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מקוממת, חרף היעדר זכות עמידה שכזו. אלא היעדרה של זכות עמידה מלכתחילה לשכנים מבתים סמוכים – הוא זה שמקומם, ואם ה"תעוזה" של אבניאלי להיכנס ל"מסיבה" לא לה, פתחה את השאלה לדיון ציבורי, אז טוב שכך.

תאריך:  23/10/2012   |   עודכן:  24/10/2012
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצדק עם השופטת אבניאלי
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משפטן אזרחי
24/10/12 15:23
2
נפתלי גור אריה 1
29/10/12 09:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אתה ואני לא יכולים להרשות לעצמנו ללכת לבית משפט כי אין לנו מזוודות כסף ואפילו לא מעטפות יש לנו משכנתה ואולקוס, ואנחנו חיים על משכורת חודשית שלא תמיד מגיעה כל חודש זו גם הסיבה שרבים מאיתנו לא מצליחים להתגרש כשאין לנו כסף לפרנס את המשפחה
23/10/2012  |  אורי שרגיל  |   מאמרים
אינטרסים פוליטיים של ח"כים? עיין ערך חז"ל רצח על-רקע רומנטי? אין חיה כזאת עיתונות זה עסק כלכלי המתחזים - קַן הקוקייה כבר כאן ולקינוח התפוח הקטן ותנאֵי העבדוּת
23/10/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
היה מלבב בקיץ 2011. המוני צעירים יצאו אל הרחובות כדי למחות על התעמרות הממשלה באזרחיה. היו שם כל הצבעים, ערב רב של אנשים שאינם מסוגלים לגמור את החודש אף על-פי שהם עובדים. העול כבד מנשוא. הייתה תחושה שהנה דור חדש קם לנו, דור שאינו מוכן להשלים יותר עם שקרים, עם אי-צדק חלוקתי, עם בזבוז משווע של משאבים. היו גם תמימים שסברו שניתן לשבור את הממשלה, להכניע אותה ולמנוע את הגזירות האיומות. הם טעמו את טעמו המר של הכישלון.
23/10/2012  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
ניסיון החיים, תקופת הצינון הממושכת מהפוליטיקה, ייצוג עדות המזרח, ההערכה אליו, קולו הנעים ויכולת התבטאותו, ניסיונו המדיני ומסר האפשרות להתעלות מבור תחתית לפסגה עושים את שלהם וכמובן, גם הנוסטלגיה
23/10/2012  |  עמוס שנער  |   מאמרים
זהו הסקטור המועדף ביותר במדינה, אין לו אח ורע, לא ברשות השופטת ולא ברשות המבצעת, אולם פיזור הכנסת לשלושה חודשים הוא שערורייה בפני עצמה. לנו הבוחרים מעניקים יום שבתון לצורך הבחירות וגם זה לא ברור מראש.
23/10/2012  |  שמעון זיו  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il