|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תגובת הקורבנות אחרי הבחירות בליכוד

23/11/2004  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות

תוצאות הבחירות במרכז הליכוד הן הזדמנות טובה לבחון, האם המטה של גוש קטיף ומועצת יש"ע הולכים בדרך הנכונה, כלומר - האם באמת "האהבה תנצח". התמודדו כאן שלושה אנשי עקרונות וכבוד שייצגו ביושר ובנאמנות את האידיאלים של תנועתם מול פוליטיקאים 'כדאיניקים' שיום אחד דעתם כך, ולמחרת הם מצביעים אחרת, אין יושרה (אינטגריטי), אין בושה, רק האינטרס האישי הגס, יחי הכסא ולעזאזל כל היתר.

מונחת לפני מודעה של מועצת יש"ע פלוס ועד יישובי קטיף בזו הלשון: "עיר אהלים מול הכנסת. נקרא לחברי הכנסת: אל תתנו יד לגירוש יהודים מארצם, אל תפגעו בביטחון המדינה, אל תקרעו את העם".

ומה יעשו שם ב"עיר האהלים"? פעילות הסברה סביב קריית הממשלה ומינהלת הגירוש, ובשעות הערב מעבר מבית לבית להסברה ותליית שלטי מרפסות. ובסוף: "עצרת המונים מול הכנסת".

נא ענו לי על השאלה הזאת, יהודים טובים: 3,000 חברי מרכז הליכוד הצביעו כפי שהצביעו מפני שהיתה חסרה להם הסברה? הם אינם מכירים את מצע הליכוד? שרון לא ביזה איקס פעמים את החלטותיהם? והאם לא היתה בליבם אהבה לשר ולסגן שר שוויתרו על משרותיהם והלכו למדבר הפוליטי, אך ורק מתוך מניעים טהורים ואצילים? אם כן, למה הם העדיפו את חסרי החוליות וחסרי העקרונות, את אומרי ההן לדיקטטור הכוחני? התשובה היא, שכנראה בעולם, ובמיוחד בעולם הפוליטי, שולטים כוחות אחרים, שדרכי המאבק שמימסד המתנחלים בחר בהם, אינם עובדים עליהם.

נוכח זאת, וככתוב בפסקי אבות "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש", קמו בציבור יוזמות ספונטניות, ההולכות בדרך אחרת.

הרב מנחם פליקס, מאלון מורה עומד בראש יוזמה האומרת: "עצומת האבות והאמהות": בנינו לא יעקרו! אנו הורים לבנים המשרתים בכוחות הביטחון, חינכנו את בנינו לערך השירות בצבא, להתנדבות ולתרומה לעם ולארץ, מכוח החינוך הזה, התנדבו בנינו למלא משימות קשות תובעניות ומסוכנות;

בנינו התגייסו כדי להגן על מולדתם ולא כדי לסייע בהריסת חבל ארץ ומסירתו לידי אויב. בנינו התגייסו כדי לשמור על המדינה וחיי תושביה ולא כדי להחריב יישובים ולהגלות את יושביהם. בנינו התגייסו כדי ללחום באויב ולא כדי לתת לו מתנת חינם.

משוכנעים אנו, שאם חלילה תינתן להם פקודה ליטול חלק במעשה העקירה, ידעו הבנים להעדיף את הערכים עליהם חונכו, על-פני מילוי עיוור של פקודה בלתי יהודית ובלתי מוסרית כזו".

הרב פליקס וחבריו מחתימים הורים על גילוי הדעת הזה. נועם לבנת, אף הוא מאילון מורה, מנהל מיבצע החתמה על "הצהרת חיילי המילואים", שבה נאמר כדלהלן: "אנו הח"מ הננו אזרחים יהודיים במדינת ישראל המשרתים כחיילי מילואים בצה"ל, את שירותנו הצבאי אנו ממלאים בגאווה, מתוך ההכרה בחובתנו ובזכותנו להיות שותפים בהגנה על עם ישראל בארצו ובמלחמה באויב.

"אנו מזדהים עם דברי הרבנים ואישי הציבור הרואים ב"תוכנית ההינתקות" והפינויים, ההחרבה והגירוש, אסון לאומי ואיסור הלכתי שאסור להשתתף בו, ומצהירים בזאת כי לא ניתן את ידנו לביצוע התוכנית".

לפי האמור באינטרנט כבר חתמו על העצומה - אלפים.

ולאחרונה שלח הדר. דוד מטר, יו"ר וועדה רפואית בלשכת הגיוס במילואים, מכתב אל ראש אכ"א, האלוף אליעזר שטרן, ובו כתב: "כידוע לך, הכינוי הינתקות הוא 'מכבסת מילים' לגירוש בכוח של כשמונת אלפי יהודים מבתיהם וממפעל חייהם בחבל עזה וצפון השומרון, ועקירה והריסה של עשרות ישובים פורחים, עד בית הכנסת והקבר האחרון בהם.

ראש הממשלה הטיל על צה"ל את האחריות הכוללת לביצוע התוכנית, גם אם הגירוש בשטח אמור להתבצע על-ידי כוחות מג"ב ומשטרה. בעיתונות מדווחים על הכנות רציניות בצבא לקראת ביצוע, כולל תכנון, מודיעין, אימונים של יחידות צבא ב'התנחלות דמה', בניית מחנות מעצר לגברים ונשים שיעזו להתנגד, עם נכונות מוצהרת להשתמש בכל האמצעים כדי לדכא את התנגדות התושבים היהודים לגירוש ועקירה.

פירוש הדבר הוא שהצבא קיבל פקודה להכריז מלחמה על קבוצה של אזרחים תמימים ונאמנים, להגדיר אותם כיעד וכאויב, ולפלוש לתוך בתיהם בכוח, כדי לגרש אנשים נשים וטף. מדובר בלחימה לכל דבר עם אלימות מתוכננת מצד כוחות הביטחון נגד אזרחים יהודים, שיגלוש מהר מאד לאסונות נוסח אלטלנה. אני אפילו לא מדבר על האבידות הכבדות בתוכנו מאש ערבית תוך כדי, ובמיוחד אחרי, ביצוע התוכנית.

פקודה מטורפת זו היא בלתי חוקית בעליל ואסור לכל חייל, יהודי או לא יהודי, למלא אחריה. צבא הגנה לישראל נועד להגן על עם ישראל וארץ ישראל, וללחום באויב הערבי - ולא באחים יהודים.

כאדם דתי ושומר מצוות, אני רואה בכל פקודה הסותרת את מצוות יישוב ארץ ישראל כשווה בחומרתה לפקודה המנסה לכפות חילול שבת או אכילת חזיר".

"אינני מסוגל מבחינה נפשית וערכית, לשרת כחייל בצבא עויין, שהכריז מלחמה עלי, על משפחתי, על חברי, ועל חלק גדול מאד של העם. וזאת גם אם יעבירו אלף חוקי "הינתקות", בתמיכת 120 חברי כנסת, באישור משאל עם, ובאישור בג"ץ, האו"ם, ומחלקת המדינה של ארצות הברית. לפיכך אני מחזיר בזה את פנקס המילואים. אני מוכן כמובן לשאת בתוצאות במעשה זה - כולל העמדה לדין".

המכתב הזה משך מאות תגובות באינטרנט - בערוץ 7 וב-y-net שבו מטבע הדברים רוב התגובות היו שליליות. והיפוכו בערוץ 7. תגובות כאלה אינן משאל עם, אדם אחד יכול לשלוח כמה וכמה תגובות, מחנה מסויים יכול לארגן משלוח המוני של תגובות, ובכל זאת הפתיע אותי המספר הרב, יחסית, של תגובות חיוביות ב-y-net.

כשירות לציבור אתן פה כמה מהן:

יהודה מיו"ש כותב: "צודק. בתור איש מלואים 12 שנה הגיע הזמן לעשות מעשה. לא ייתכן, שאשרת בפלוגת סיור 24 ימים בשנה ואותו הצבא יחשוב על איך מגרשים אותי מביתי. במילואים הבאים אני בע"ה אהיה בבית - כיוון שחוקי התורה קודמים לחוקי האדם".

אהוד מר"ג כותב: "יישר כוח. לעולם לא הייתי מסכים לפנות בצורה ברוטלית כזאת, לא יהודים ולא ערבים. מזעזע ומחליא לקרוא שמכינים מחנות מעצר לאלפי (!!!) מתנגדי ההינתקות. עצוב לראות את הדליגטימציה חסרת האנושיות שעוברים מתיישבי יש"ע"...

תגובה אחרת: "אתה ענק. כל מילה נכונה. ולא אומר את זאת איש ימין מובהק. נמאס לנו ליהרג ולתת, ליהרג ולתת, והשאלה למי, והאם יש לנו זכות כלל לוותר על אדמה שהיא כלל לא שלנו והשקינו אותה בדם..."

"אשרינו שלנו רופאים כאלה. אני מסכים עם כל מילה. אני חילוני מובהק ולא ימני קיצוני, כועס ומתפלא כיצד ממשלה יכולה להוציא חוק לגירוש יהודים. צבא - מטרתו מלחמה באויבים ואסור השימוש בחיילים למלחמה באזרחיה. הוצאת היהודים מגוש קטיף היא גירוש, גירוש, גירוש. יש לעצור ההוראה בכל דרך אפשרית. מדובר כאן על החיים. היה עולה על הדעת שנגרש ערבים מבתיהם? הממשלה וראשיה השתגעו, הסתנוורו ולקו בקהות חושים ואובדן כל רגש יהודי ומוסרי. כל הכבוד לד"ר מטר. הלוואי וירבו כמותו בישראל, בטרם תצא החרב מעל לראשי המתיישבים בגוש קטיף".

אחר כותב: "אולי אם יהיו 20,000 כמוהו, נשנה את ההחלטה הבוגדנית לגרש יהודים. מאז תקופת טיטוס לא גירשו יהודים מא"י עד שהגיע טיטוס החדש".

תגובה אחרת:

"אנו הצעירים שמשרתים ביחידות עלית של העם ונתנו את הנשמה למען יחידות אלו ומדינה אהובה זו, נגורש בבושת פנים מבתינו, ועוד יתייחסו אלינו כאל ציבור וולגרי, אלים, חסר רסן שממשלות ישראל עודדו אות לגור שם? פתאום מפעל חיים אינו קיים עוד? לא ניתן יד. ד"ר מטר צודק".

ועוד: "כל הכבוד, הנה אדם שמוכן לשלם מחיר על דעותיו. Bravo. כן ירבו".

מישהו אחר: "זאת אחריות ציבורית. פעולה כזו מבורכת והלוואי והיה לכולנו האומץ והכוח לעשות כמותו. כולם פסימיים. לא עושים כלום, יושבים בבית ומקטרים על הממשלה. היכן הימין שהיה בעבר? מטר אינו איש פוליטי. לבן האדם הזה יש אחריות ציבורית, מתוך אהבת העם ודאגה לו, ויש ללמוד ממנו".

גם זאת: "סוף סוף שומעים אנשים נורמלים. כל מילה בול. אם היו עוד אנשים כמוהו, המדינה האומללה הזאת היתה נראית הרבה יותר טוב".

מישהו אחר כותב: "פקודה בלתי חוקית בעליל היא פקודה שברור כי אין לעשותה מבחינה מוסרית. אני משרת שנים רבות. גם אני וגם חברי שמחים לשרת את העם ואולם לא נקיים אף פקודה שמשמעותה עקירת אנשים חפים מפשע מבתיהם, יהודים וערבים כאחד. אנא אחי אל תרעו! כי בנפשכם הוא".

ירון מחיפה: "הוא לא הראשון. אני פשוט בחרתי לא לעשות מזה עניין. אבל אני לא אשרת בצבא שקרא לי להגן על המולדת והיום קורא לי לפנות אותה".

וגם זה: "כל הכבוד. החלק העיקרי בעם, הנושא בנטל הביטחון, הוא הציבור הדתי לאומי. 60% מהצוערים בבה"ד 1, 40% מהקצינים בדרגי הבינים, 40% ממשרתי המילואים. אחוזים גדולים מחלקנו בצבור. הגיע הזמן שנאמר לשרון: אם אתה רוצה להינתק מאיתנו, קח בחשבון שגם אנחנו מתנתקים ממך".

הלאה: "מז"ט. לא רק זוננשיין וחבורת "אומץ לסרב". לא רק שמאלנים יכולים להעדיף את מצפונם על פקודות הצבא. לא רק מר ספקטור וחבורת הטייסים ה"אנושיים". סוף סוף מישהו שהיהודים ולא הפלשתינים חשובים בעיניו. חזק ואמץ, מר מטר".

עוד מכתב:

"המום. לאן הגענו? שרון, אתה מטורף בכל קנה מידה. מי אתה חושב שאתה? דיקטטור בעל שגעון גדלות אחוז טרוף. אתה מנסה ללחום נגד אנשים שכל חטאם היה שנשמעו לממשלות ישראל והלכו לגור בשממה, הפריחו אותה, בנו ויישבו אותה. והיום אתה מחליט לגרש אותם כמו שמטאטאים אשפה, וכל זה כדי לרצות את בוש ולהיזכר בהיסטוריה כמי שעשה "שלום". לא יעזור לך".

ועוד מכתב אחד, מרבים: "סנונית ראשונה? אני מוריד את הכובע בהצדעה בפניך על היוזמה, על ההחלטה ועל המעשה. זה זמן רב שאני מצפה לראות, מי מהקצינים הבכירים בצה"ל יוותר על מישרתו, משכורתו ועתידו הצבאי, יקום ויתפטר מתוך אידיאולוגיה שנובעת מהמצב ולא ייגרר כעדר לסיטואציה שנכפית עליו. רק כשאשמע על קצינים בדרגות בכירות שעושים מעשה כזה (התפטרות מתפקידם) אדע לענות לעצמי תשובה שמעסיקה אותי מאז ימי התיכון: איך בגרמניה/אירופה הסכימו החיילים לבצע משימות נבזיות מבלי לערער על כך, בשביל משכורת, לחץ חברתי, קריירה? מה היה שם, מה יש לנו היום, שאף אחד בכל הצבא לא קם ועוזב. מה זה אומר, שכולם מסכימים גם עם עצם הפינוי/גירוש וגם עם דרך קבלת ההחלטה?"

דוד מחיפה: "אם יהיה גירוש, אני וכ-10 מחברי נפרוש מהמילואים. כל הכבוד. גם אני אנהג כמוך. כולם להחזיר את פנקס המלואים, ומיד".

קצר המצע, ועל כן אביא מתוך התגובות לערוץ 7 רק קומץ:

מרדכי צבי: "יישר כח - וזו רק ההתחלה... נצטרף אליך ברבבותינו".

מזדהה - מרכז הארץ: "כל הכבוד. כך צריך שיעשו עוד הרבה אבל דווקא בעלי תפקידים פיקודיים כדי שראש הממשלה ידע שאין לו חיילים למלחמה המיותרת הזו!"

אליעזר- אילון מורה: "יישר כוח! כחייל מתנדב למילואים, אם וכאשר אצטרך לשרת את התוכנית המטורפת, אפילו בעקיפין, אנהג בע"ה כמוך".

חננאל - ירושלים: ""ותן טל ומטר לברכה" - דוד מטר. חבל שהגענו למצב בלתי יאומן בהנהגת ממשלה לאומית. כך שתגובה לעת הזאת יתכן ותגרום למתנתקים לזעזוע כלשהו ואולי לחזור בהם. עצם המעשה כהוראת שעה ראוי לשבח כמעשה למופת. הלוואי וישמש דוגמא לרבים נוספים".

אבשלום חרזי - רמת גן: "גם אני חושב להחזיר את תעודת המילואים שלי. אני אמנם ג'ובניק ועוד רק סיימתי את ההסדר שלי... אבל יש צד מאוד רציני לכוון של להחזיר פנים אחורה, להבהיר למדינה את רצינות העניין ודרך אגב אני מודע לכך שאשפט על זה ואני מוכן לשאת בתוצאות. טוב שכך למען ארצנו ותורתנו".

אלי - באר שבע: "ממנו יראו וכן יעשו. יישר כח על המסירות נפש וקידוש ה'".

מנחם ברוד - כפר חב"ד: "צעירי אגודת חב"ד תומכים בך. כדובר צעירי אגודת חב'ד הנני לברכך בברכת יישר כח על האומץ והתושיה שגילית. בהנהגה זו פתחת צינור חדש של התנגדות לגזירה השפלה של גירוש יהודים מבתיהם. לך בכוחך זה והושעת את ישראל. בברכה מנחם ברוד".

תמיר - תל אביב: "אני רוצה להצטרף למחאה של דוד מטר. אני לא מבין איך נותנים לצה"ל להשחית את עצמו במאבקים הללו ולהפוך לקלגסים!!"

מעודד: "הייתי מצפה מאלוף אליעזר שטרן, שכאדם ערכי יתפטר גם הוא. בכל אופן, את הגירוש מוטל עלינו האזרחים, למנוע".

ענבל: "סוף סוף מישהו שמוכן לעמוד מול כולם ולהכריז שלא יסכים לשרת בצבא הנותן כאלה פקודות. אנחנו נורא חמודים עם: "יש לנו אהבה והיא תנצח" וזה נורא נכון. קשה לנו להיות בוטים ולא נחמדים. אבל אין מה לעשות. זו מלחמה על הבית ובתור שכך, עלינו להלחם במלוא העוצמה והאפשרויות שבידינו. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

שוקי: "כבר הודעתי במילואים שלא אבוא להיות אפילו במעגל הכי חיצוני".

מרדכי צבי: "יישר כח - וזו רק ההתחלה. נצטרף אליך ברבבותינו".

כמה מילות סיכום: לשם מה נשלחים אנשים להתדפק על מליון דלתות? הלא משאל עם לא יהיה. לתלות שלטים מן המרפסות? בזאת תיעצר המגיפה?

הרב פלקיס, נועם לבנת והדר. מטר מראים את הדרך. האדם אומר: אינני יכול, מצפונית, להשתתף במעשה זוועה כזה. ויש לרשום מתנדבים להגיע למקום, בעשרות אלפים, כדי לחסום את מכונת הגירוש, ולעשות עכשיו את כל ההכנות האדירות שמיבצע כזה דורש, כדי שלא לאחר את המועד.

את האנשים אין זמן לחפש. הם נמצאים בתוך המאגר שלנו, ה-100,000-200,000 שהיו בשרשרת האנושית. אותם לא צריך ללמד מ-א', לא צריך לשכנע, אותם צריך - פשוט - להפעיל.

והמטרה פשוטה: לשדר לאמריקנים, המושכים בחוטים של שרון וממשלת הבובות שלו, שאכן הם רוצים להיכנע לתכתיב שלכם, אבל הם אינם יכולים. אם אתם, והאיחוד האירופי, רוצים לגרש יהודים בארץ ישראל - תשלחו חיילים שלכם. צבא יהודי לא יעשה את המלאכה המלוכלכת הזאת בשבילכם!

תאריך:  23/11/2004   |   עודכן:  23/11/2004
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה מזרחי הולך הביתה וכל בר-דעת במדינה הזו צריך להיות מרוצה מכך. נכון זה קרה מאוחר מדי, נכון היה צריך גם להעמידו לדין פלילי, או לפחות לדין משמעתי, אולם במדינה שבה שותפתו של מזרחי למעשיו הפליליים מקודמת למשרת שופטת עליונה, נראה כי הדחת מזרחי הייתה הדבר הטוב ביותר לו יכלו לצפות חסידי שלטון החוק.
23/11/2004  |  מיכאל דבורין  |   מאמרים
באופן סמלי, מותו המוחי של ערפאת חל ביום השנה הלועזי למותו של יצחק רבין, שותפו למלכודת הפתאים שטמן ערפאת לישראלים: שלום של אמיצים. הסמליות שבתאריך המשותף מחדדת את ההשוואה המתבקשת בין אופי המנהיגות של היהודים ושל אויביהם, השרויים במאבק קיומי על אותה כברת ארץ במשך למעלה מ-100 שנים, ולא רק מאז "הכיבוש" של 1967. גם תיפקודו של אריאל שרון, שעבר מהפך כביר, ראוי לבחינה. הוא נבחר אמנם ברוב עצום בזכות עברו הביטחוני, אבל הפך את עורו, וכיום אין הוא מתפקד ומדבר כאריק שהיכרנו ושנבחר, אלא כפרס ב'.
23/11/2004  |  רון בריימן  |   מאמרים
בסקירה לאחור מתגלה בפועלו של שרון מול הפלשתינים - שיטה. ארבע פעמים, בארבעה מהלכים נועזים, הוא הציל אותם מעצמם, ארבע פעמים ירד הקרון הפלשתיני ממסילתו, וכל פעם העמידו שרון מחדש על הפסים.
22/11/2004  |  אליקים העצני   |   מאמרים
התיאורים השופכים את האור הבהיר ביותר על דמותו של ערפאת נמצאים בספרו של יון פצ'אפה שהיה ראש הביון הרומני בימי צ'אוצ'סקו וערק ב-1978 למערב. ערפאת ניהל יחסי שיתוף פעולה הדוקים עם צ'אוצ'סקו ובפניו לא היו לו סודות.
22/11/2004  |  בעז העצני  |   מאמרים
לכאורה ישראל מדינה דמוקרטית. החולקים על כך אינם זוכים להתייחסות רצינית. הרי אחת לכמה שנים כולנו משלשלים פתק לתיבה, המפלגות השונות מתקוטטות ביניהן על קולותינו, הנבחרים נכנסים לתפקידם, המפסידים מפנים את מקומם. כיצד זה אפשר לטעון שישראל אינה דמוקרטיה. בכל זאת, תחושה קשה של טוטליטריזם במסווה דמוקרטי, מלווה ציבור רחב מאוד.
21/11/2004  |  משה פייגלין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il