|   15:07:40
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מי שלא מבין דרך הראש מבין דרך הרגליים

הסרת המעטפת הלאומנית מהחרדים - שמנהיגיהם מאיימים כנגד תקציבי ההתנחלויות, לא נעשתה משום שהחרדים הציונים חזרו הביתה באמת, להשקפות של מונקש, בריסק, סאטמר, אלא משום שעידן ה"מלחמה היא חיינו אבל לא בשבילנו" פשוט נגמר. בצבא הציוני למדתי את המשפט המסכם את האירועים האחרונים שבהם שס ו"יהדות התורה" הפכו ל"יונות צחורות":"מה שלא נכנס דרך הראש , נכנס דרך הרגלים"
07/03/2013  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
אריה דרעי, אלי ישי. הגיע הזמן שיצעקו מהאופוזיציה [צילום: פלאש 90]

הרבה שנים הזהרתי בתוך היהדות החרדית כי אם הציבור החרדי, מנהיגיו, לבלריו ורבניו (המשתרכים אחרי הרחוב...) לא ישנו את ההשקפה הלאומנית שבה דבקו ויחזרו להשקפת האבות נגד ההתגרות בנוכרים, הרי שיבוא יום והם יאלצו לעשות זאת דרך כורח המציאות המרה: הגיוס לצבא. רק כך יבינו אותם אוכלי הצו'לנט וזוללי הקיגל כי ארון הקודש איננו נמצא עם הציונים בשדה הקרב בלבנון או בעזה. אבל כדי להבין זאת צריך להיות בשדה הקרב עצמו ואת זאת רוב רובם של החרדים לא עשו. והנה - הפלא ופלא, רק צווי הגיוס הגיעו לתיבות הדואר של זלמן, נחמן וגמליאל ולפתע פתאום החלו להתנגן "זמירות חדשות" ואנטי לאומניות. ואולי רק בשביל זה צריך להודות ללאומן בנט שמה שעולל הוא לעצמו בזעקות השבר "שיויון בנטל" הוא הסרת העטיפה הלאומנית מהחרדים הציונים, ואולי גם סיום הברית שלהם עם ה"סרוגים" של בנט עצמו.

אבל הסרת המעטפת הלאומנית מהחרדים - שמנהיגיהם מאיימים כנגד תקציבי ההתנחלויות, לא נעשתה משום שהחרדים הציונים חזרו הביתה באמת, להשקפות של מונקש, בריסק, סאטמר, אל גדולי הליטאים והחסידים הקדמונים אלא משום שעידן ה"מלחמה היא חיינו אבל לא בשבילנו" פשוט נגמר. בקיצור, בצבא הציוני למדתי את המשפט המסכם את האירועים האחרונים שבהם ש"ס ו"יהדות התורה" הפכו ל"יונות צחורות": "מה שלא נכנס דרך הראש, נכנס דרך הרגלים". ועוד לפני שהרגלים העדינות דרכו בראש הנקרה או במחסום ארז כבר הגיע פיק הברכיים שאילץ את פרוש, ישי וגפני להודיע על מלחמה בהתנחלויות ובמוצריהן. לשינוי הזה אני בז.

אני בזתי ל"רדיקאליות" הזו - של החרדים הציונים, כפי שבזתי בשנות ה-90 ל"אנטי ציונות" של קבוצות גדולות בתוך המתנחלים שממשלת השמאל רצתה לפנותם. אני זוכר את הימים הללו שבהם ראיינתי את תושבי עופרה והישוב היהודי בחברון והללו "הודו" כי ההשקפה החרדית האמיתית צדקה ואסור לבטוח בציונים. אבל גם לאחר ששמעתי את היללות הללו חזרתי לחברי החרדים וטענתי כי אין אמת ב"אנטי ציונות" החדשה הזו משום שהיא באה ממעמקי הלאומנות האמיתית, ואנטי ציונות ולאומנות הם תרתי דסתרי.

ואמנם עברו ימים וחלפו השנים והמתנחלים חזרו לסורם ולרגע לא כיוונו למה שכיוונו אבות האנטי ציונות החרדית - לעבוד את ה' בלי להתגרות בנוכרים ובלי לסמוך על ישועת הצבא הציוני. כל החיבור ה"ציוני" של ה"סרוגים" לחבריהם החילוניים הינו על בסיס ריצוי עמדותיהם של ה"סרוגים" על-ידי החילוניים בכל תנאי ואם לאוו יבוא "גט הכריתות". עבור ה"מזרחי" הציונות איננה ציונות כשהיא איננה לאומנית אבל זה ההיפך מהאנטי ציונות שחינכונו אבותינו - לברוח מהלאומנות כמאש ולכן כל טיפת ציונות פירושה לאומנות. אי לכך דעתי הייתה אז שאין להאמין ואין להתחבר או לרחם על המייללים הללו, בעלי ה"כיפות הסרוגות" , ויש לתת לציונים לעשות להם כרצונם עד שיתפכחו באמת מהחלום הציוני-לאומני.

וכאז כן עתה. כצביעות ה"כיפות הסרוגות דאז לגבי הציונות כך שווה צביעותם של הח"כים פרוש, גפני וישי - בהתנהגותם החדשה ללאומנות מחד-גיסא ולהשקפה התורתית מאידך-גיסא. התנהגותם של פרוש, ישי וגפני חושפת את מערומיהם ההשקפתיים שלהם וכך הם נותרים בלא כלום, מבחינה השקפתית.

לחרדים הציונים אין השקפה

כל הזמן קירקרו גפני, אייכלר , פרוש וישי על אהבתם ל"ארץ ישראל" ללא קשר ל"מזרחי" הציוני- דתי. כנופיית החרדים הציונים ניסו גם לילל כי הם אפילו רדיקליים יותר מהמתנחלים עצמם אבל כלקחו להם את הקופה והציגו להם את מדי הזית כתנאי להמשך השליטה בקופה הם חשפו כי "אהבתם" ל"אידיאליים של ארץ ישראל" תלויה בהחלט בדבר. זו התנהגות שמתאימה ל"דבר אחר". מנגד - כמו המתנחלים של שנות ה-90, הרי שהחרדים הציונים אינם מודים כי טעו בעזבם השקפת אבות וכי כל הכיבוש הציוני הוא טעות וכי ההתנחלויות הן מלכודת דמים, אלא ששהם מתנהגים כמו הילד הקטן שגנבו את הקלמר ותו' לא. מסתבר שלחרדים הציונים אין השקפה אלא השקפתם היא הקופה והרצון להמשך הלאומנות במחיר דמם של אחרים. אוי לרבנים העומדים מאחורי "דעת תורה" כזו שאיננה אלא חוסר דעת .

בימים האחרונים הגדיל מר גפני לאיים כי יפתח את פיהו ויגלה מה שהולך בהזרמת הכספים למתנחלים. נכון שחשוב לשמוע ממקור כל כך מוסמך - כי"ור וועדת הכספים, את האמת אבל את הגפני הזה, חסר החוכמה הייתי שואל עוד כמה שאלות בדרך למבקר המדינה. מר גפני, אם באמת המצב הוא כל כך חמור והזרמת הכספים למתנחלים כרוכה בכאלה שערוריות, אזי, מדוע אתה כיו"ר וועדת הכספים חיפית על כך כל השנים? ואם הסיבה ששתקת , כמי שמפתח הברז הכספי בידו, רק משום "שמור לי ואשמור לך" אז צריך פשוט להדיח אותך ושכמותך מכל תפקיד ציבורי , ובמיוחד כשאתה לא בוש להסתיר זאת מהציבור הרחב.

רואים את הכסאות מתרחקים

אבל ישנה עוד סיבה לזעם של העסקנים - ובמיוחד הח"כים החרדים, נגד המצב החדש. עניין הגיוס הוא פחות "עקרוני" עבור הפוליטרוקים הללו. הח"כים החרדים פשוט מתחילים לראות יותר ויותר את כיסאותיהם מתרחקים. הללו יודעים כי ללא "עשייה" הם עלולים להיות מוחלפים לאחר קדנציית האופוזיציה. הח"כים הללו התרגלו כח"כים, כשרים וכסגני שרים לחיות טוב לא רק ממנעמי השלטון אלא מהיותם רודים בציבור החרדי דרך משרותיהם הממלכתיות. בדרך הזו הם היו מנציחים את עצמם מקדנציה לקדנציה דרך פיטום עוזריהם ו"חייליהם" ב"טובות הנאה" שלא אפרטם כאן. בלי השלטון הזה - ללא מצרים על אומללים בציבור החרדי, הם עוד עלולים לחזור הביתה ולא בשלום.

לפני מספר שנים - כשח"כ לשעבר שמואל הלפרט היה בכהונתו הפרלאמנטרית, סיפר לי אדמו"ר ממרכז הארץ כי אותו שמלק'ה היה הצינור לכספי המוסדות של אותו אדמו"ר במסגרת אגו"י. פעם אחת נודע לשמלק'ה הזה שהאדמו"ר עומד לקבל סכום כספי שלא דרכו אלא דרך ח"כ אחר שלא היה חרדי, מיד הרים השמלק'ה הזה טלפון לאדמו"ר והזהירו שאם יקח את הכסף הרי שממנו הוא לא יראה יותר אגורה. מתוך פחד ובלית ברירה ויתר האדמו"ר על ה"הכנסה הנוספת".

הסיפורים על דרעי בימיו הגדולים ועל חלוקת הספים שלו לרבנים ידועה וחבל שאחזור כאן עלייה. מאיר פרוש למשל, עומד להגיש בג"ץ נגד החרדים שאושרו בחריש וכל זאת למה? משום שהוא ושאר העמותות שהיו קשורות אליו נפסלו משום שלא פעלו כחוק ולכן פרוש איננו חפץ שחרדים ישיגו דיור מוזל בדרך שאיננה עוברת דרך מאיר פרוש ולוויניו. בעיר באר שבע - כשיעקב טרנר נבחר לראשות העיר , הציע האחרון שתסתיים עונת ה"שתדלנות" והכספים יועברו ישירות למוסדות החרדים אך אז דווקא אותם "שתדלנים"" טירפדו זאת כי בשיטתו של טרנר לא היה עוד מקום ל"שתדלנים הללו ול"פירות" שקצרו על גב החינוך החרדי. הרשימה היא גדולה ומלאה אבל דווקא מהסיבות הללו - ובעיקר משום דעת גדולי ישראל מהדורות הקודמים, הגיע הזמן ששס ו"יהדות התורה" יצעקו מהאופוזיציה.

תאריך:  07/03/2013   |   עודכן:  07/03/2013
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מי שלא מבין דרך הראש מבין דרך הרגליים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צא ולמד
7/03/13 17:07
2
אלישמע
10/03/13 11:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נראה שמעולם לא הייתה שמחה גדולה כל כך בעולמו של הסיטרא אחרא. יהודים יוצאים איש נגד רעהו, משמיצים ומאיימים לכלות חלקים בסיסיים מיסודות העם, והוא - הסיטרא אחרא – צוחק.
07/03/2013  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
באמצע שנות השבעים זכתה הפועל באר שבע פעמיים ברציפות באליפות הליגה הלאומית בכדורגל (אז לא הייתה ליגת על). את באר שבע אימן אז אמציה לבקוביץ, שהחליף את אלי פוקס האגדי. פוקס, זוכרים המבוגרים שבינינו, בנה בהפועל באר שבע קבוצה לתפארת שהייתה מושתת בעיקר על נוער מקומי. את העונה הוא סיים אז במקום החמישי המכובד. וכך קרה אפוא, שמחליפו זכה לקבל קבוצה לתפארת המורכבת אך ורק משחקני בית, בעיקר נוער, למעט השוער - רוני מוסקוביץ. אותה קבוצה אף הביאה לעיר את הכבוד הגדול ביותר שידעה אי-פעם בתחום הספורט: שתי אליפויות רצופות בשנים 74-75 ו-75-76.
07/03/2013  |  עמוס שריג  |   מאמרים
על העור הצח והחלק של הדמוקרטיה שלנו צמחה ספחת של תרבות השקר, שבגללה הבוחר מצביע לדבר אחד ומקבל את היפוכו. בחר בנתניהו כראש "המחנה הלאומי" וקיבל את ברק עוין ההתנחלויות, הצביע ביבי וקיבל ציפי. קולו הוצא ממנו במרמה ובטענת שווא, שאם היה מדובר בכסף הייתה זו עבירה פלילית. היש בוחר ליכוד אחד, שהעלה בדמיונו כי בפתק "מח"ל" שלו הוא שם פוליטיקאית שדעותיה שמאלה מ'מרצ' בראש השיחות עם הפלשתינים? ובוחריה של לבני, שקיבלו ברצינות את הוקעת נתניהו על ידה כאסון למדינה, האם לא הרגישו מרומים בראותם אותה נכנסת ראשונה אל מתחת לחופה הקואליציונית של אותו אדם 'פסול'?
07/03/2013  |  אליקים העצני  |   מאמרים
ב-6 בנובמבר 1990 הגיעו 47 נשים סעודיות לאחד הכבישים במרכז ריאד, בירת סעודיה, ובאופן הפגנתי הורו לנהגי המכוניות בהן נסעו, גברים כמובן, כמקובל בסעודיה, לצאת מכלי הרכב. מנקודה זו החלו הנשים לנהוג למשך זמן קצר, תוך שהן מתריסות בפני שלטונות המדינה על העובדה שבמדינה זו נשים אינן רשאיות לנהוג, על אחת כמה וכמה לא לבדן. "מרד נהיגה" זה הוביל לתגובה קשה מצד השלטון הסעודי. הנשים ה"סוררות" פוטרו מעבודותיהן, דרכוניהן, כמו גם דרכוני בעליהן, הוחרמו למשך שנתיים, תוך שהן זוכות להשפלה פומבית מצד המטועון, שוטרי משטרת המוסר הסעודית, אשר פרסמו את רשימת הנשים, אחת לאחת, בעיתונות הסעודית, תחת הכותרת: "להלן שמות הפרוצות המבקשות לקדם מגמות של שחיתות עלי ארץ".
07/03/2013  |  אסף רגב  |   מאמרים
בימים אלה מתפרסם בעיתונות סיפור על שופט שנחשד באלימות כלפי ילדיו אך למרות חומרת החשדות לא בוצעה חקירה ולא ננקטו הליכים פליליים. בתגובה יצאה מלשכת היועץ המשפטי לממשלה הצהרה מיתממת על כך שבמדינת ישראל קיים שוויון בפני החוק, איש איננו חסין בפני חקירה פלילית והעמדה לדין, וכי הרף הראייתי הנדרש לנקיטת הליכים פליליים זהה לכלל האזרחים.
07/03/2013  |  אהוד נוה  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
ישראל נמנעת מהכרה ברצח העם הארמני, למרות ששליש מבני הארמנים נרצחו    האירוע האסוני שפקד את העם הארמני במלחמת העולם הראשונה לא יוזכר בנוכחות נציג רשמי של ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il