|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

ריסט עולמי - קומוניזמני

סקירה כלכלית כללית של בעיות האנושות במישור החברתי ופתרונן תקציר: האנושות שודדת את עצמה לדעת הפתרון: איפוס הכלכלה והמשך כרגיל, כמעט
17/06/2013  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   תגובות
צריך לאפס את המשאבים [צילום: פלאש 90]

שם חיבה: שוק חופשי

תקציר הפרקים הקודמים: בארץ הקודש בלבד אני מעריך את השחיתות במובן הרחב בסדר גודל של כחצי טריליון שקלים בשנה (פירוט ניתן למצוא כאן). במיליארדים: 200 הון שחור, 100 לבן, 100 אפור, 100 עושק, 100 יוקר מחיה.

נתעכב קלות על "ההון הלבן" - הטבות המס. כידוע, בעלי ההון שודדים מאיתנו כ-200 מיליארד שקלים בשנה הון שחור. חבריהם האימפוטנטים - אנשי השלטון, מגלים הצלחה מסחררת בכשלונם למנוע זאת. זה לא מספיק ולכן בנוסף הם מתירים להם לשדוד מאיתנו עוד 100 מיליארד שקלים בשנה, הפעם באופן צח, זך, גלוי וחוקי להפליא. 200 שודדים בסתר, 100 מכניסים לכיס בכיף ללא צורך להסתיר.

קוראים לזה "הטבות מס" או "רווחים כלואים", לא קוראים לזה "פרוטקשן" או "דמי חסות". אך בפועל אפשר לדמיין זאת כך: ארבעה גברתנים לבושים בחליפות שחורות, מתקרבים לביבי, שניים מהם מחבקים אותו משני צדדיו, האחרים מלפניו ומאחוריו, ושואלים אותו ברגישות ונחישות: מה נשמע אחי? רוצה שנשמור עליך? רוצה צמיחה? רוצה שלא תהיה אבטלה המונית? רוצה שנניע את המשק?

אין שום בעיה. 100 מיליארד בשנה והכל יהיה בסדר. שם החיבה המקובל לפשע הכלכלי המאורגן החמור בעולם: "שוק חפשי".

ההון הלבן

אין לביבי שום דבר טוב יותר לעשות ב-100 מיליארד שקלים בשנה, אלא לחלקם כשי צנוע לחבריו. 44 איש נשרפו, לביבי לא היה מיליארד אחד לכבאות. שניים נוספים שרפו את עצמם לדעת, בהחלט מצער, אולם אין ברירה, המצב קשה, העניים חייבים להצטמצם. עוד מעט אלפי טילים יפלו פה כמו פופקורן, מקצצים בתקציץ הביטחון.

מה פירוש הטבות מס בגובה 100 מיליארד שקלים בשנה ניתן להבין בעזרת התיאור הציורי הבא: נגיד בנק ישראל מגיע בבוקר לעוד יום עבודה מפרך, אליו מצטרף נציג הענייים, למשל אם חד הורית הומלסית, ממתינים בהתרגשות. לפתע עוצרים בחריקת בלמים 10 משורייני ברינקס מתוכם יוצא נציג המעסיקים.

לוחצים ידיים, מעניקים תעודות הוקרה ומביעים בהתרגשות את הערכת המדינה לכך שהוא וחבריו מואילים בטובם לעשוק את עניי עירנו ולהרוויח הון תועפות, במקום להרים רגליים ולפרוש כנפיים כמו עופר, לברוח למקלטי מס ו/או לעשוק את אומללי העולם השלישי.

מאחר שלמדינה אין מילים להביע את התפעלותה, היא מעניקה שי צנוע: אלף מזוודות ג'יימס בונד ובכל אחת מהן, הס פן תעיר, מיליון שקלים בשטרות מסומנים. מעמיסים 100 מזוודות בכל משוריין, מרעיפים מילות פרידה ונוסעים עם סירנות כשהמשטרה מלווה את השודדים כדי שאף אחד לא יפריע להם.

כמובן שזה לא מספיק, אז למחרת בבוקר שוב הכל חוזר על עצמו מחדש. אומנם 265 ימים בשנה נחים, אבל במשך 100 ימים, כל יום 1,000 מזוודות של מיליון שי צנוע מהמדינה לעשירים. סך-הכל 100 מיליארד.

איי המטמון

בעולם המספרים גדולים קצת יותר: 32 טריליון מחביאים עשירי העולם באיים המשמשים כמקלטי מס, וזה רק מה שהם מסתירים (מזל שלא מתחת לבלטות).

1.4 קוואדריליון הם מגלגלים בשוק הנגזרים, ועוד לא בדקנו כמה שווה ההון הגלוי שברשותם בבנקים, בבורסה, ברכוש, בעסקים וכדומה.

מגרעות הגירעון

חצי עולם ורעייתו בגירעון. מדינות באירופה קורסות כי הן בגירעון של כמה עשרות מיליארדי דולרים. ארה"ב בחוב של טריליונים. למי חייבים את כל הכסף הזה?

אולי לבנקים. הם כנראה לא מרוויחים מספיק. האנושות יצרה מנגנון כלכלי כדי שהיא תתקיים, למשל בנקים, ופתאום אנחנו מתעוררים יום בהיר אחד ומגלים שהמנגנון קם על יוצרו, הוא מנשנש אותנו לתיאבון, בולע אותנו כמו בסרט אימה, וכולנו משועבדים לו.

כך משעבדים עצמם הישראלים בחובות לבנקים

קישורים חביבים נוספים הצגתי כבר כאן

אך מה שאולי הכי מרתק: "הכסף שמניע היום את העולם לא קיים באמת, הוא פרי של לולאות אינסופיות של חוב, שנוצר במחשבי הבנקים המסחריים, ומנותב להזין ולשתק אלמנטים בכלכלה". חיים על כסף מדומה, חובות העולם המערבי.

הבנו? אנחנו חיים בכלכלת ישראבלוף, אפילו לכלכלנים אט אט (לאט מדי) מתחיל ליפול האסימון. בקיצור, גבירותי ורבותי, אנושות נכבדה, איבדנו את השליטה על הכסף, הכלכלה התקלקלה. אין צדק חברתי, אין צדק כלכלי, אין משק, אין שליטה, יש ג'ונגל של חזירי טרף. בשעה שמדינות העולם קורסות בזו אחר זו, העשירים משתוללים עם קוואדריליונים כאילו הם חיים בפלאנטה אחרת.

הקפיטליזם במתכונתו הנוכחי נכשל! קפיש? הסוסים ברחו מהאורווה, קטר הקפיטליזם התלהב יותר מדי מעצמו וברח מהתחנה. השאיר את הרכבת מאחור וכך נשארנו עם חזירים רודפי בצע המשפריצים כסף מכל החורים ואנושות בתהליך קריסה. דה יורה קוראים לזה: קפיטליזם, דה פקקטו זה: שודדיזם!

אז מה עושים?

ממשיכים לקוות, למחות, לבכות, ליילל ולהמתין לרגע בו הכל יתפוצץ, העניים יתפרצו וכמו במהפכה הצרפתית, יתחילו לערוף את ראשי העשירים? זו אפשרות אחת, אבל לי יש הצעה אחרת: מה שקיים קיים, וזה לא מעט. האנושות כבר הגיעה ללא מעט הישגים, גם כלכליים.

האם צריך לזרוק הכל לפח ולהתחיל מתקופת האבן? מה פתאום. סך-הכל צריך לאפס את המשאבים, לאתחל את הכלכלה מחדש לבסיס נקי עם כל המנגנונים האדירים שכבר קיימים, ואז להמשיך כמעט כרגיל כאילו כלום לא קרה (מין שטיפת רעלים שכזו).

ביום אחד מאפסים את משאבי האנושות. כל מדינה תלאים את כל החברות הגדולות ותחלט את כספי עשיריה. איך? הדפסת כסף חדש וחלוקתו לאנשים על-פי מצב חשבון הבנק שלהם עד מיליון שקלים. למחרת חוזרים לקפיטליזם שגרתי ממש כרגיל. חוץ מהעשירים איש לא יחוש בשום שינוי!

הבעלים לשעבר של חברות שהולאמו, יורשו לשמש בתפקיד מנכ"ל-על בחברות שלהם לשעבר. לא תותר שום שביתה בתקופת המעבר, בכיר / עשיר שלא יעבוד במיטבו ישלל ממנו גם המיליון שקיבל. אנשים יצברו שוב ממון והקפיטליזם יחזור למתכונת שגרתית. הרבה יותר מהר מכפי שנדמה.

הקפיטליזם החדש יהיה במתכונת מעט שונה:

  • הבורסה תבוטל, אין בה שום תועלת, לא עושים כסף מכסף, הפרזיטים ילכו לעבוד;

  • הבנקים יולאמו ויהפכו למלכ"רים, בנקים צריכים להיות החמצן של הכלכלה, לא החנקן;

  • מס הכנסה יהיה פרוגרסיבי מאוד, כלומר מעל תקרה מסויימת, למשל 60 אלף ברוטו המס יהיה 99%, כך שכל השתוללויות השכר יושלכו לפח האשפה של ההיסטוריה.

לצאת מהקופסא

בסך-הכל קומוניזם חד-יומי וחד-פעמי ומייד חזרה לקפיטליזם שגרתי. אני יודע שכולכם בפאניקה מהמושג, אבל לחשוב עדיין לא עולה הרבה כסף וגם לא כואב כל-כך.

הודעה משמחת: אפשר לצאת מהמקלטים, המלחמה הקרה הסתיימה, לא יהיה תור ללחם, אין שום קשר לקומוניזם הישן והרע. תירגעו, הפסיקו לפחד מהפחד, הוציאו את הראש מהקופסא, זה לא כל-כך מפחיד. בל נשכח: אנחנו בני-אדם, לא עדר של אווזים לפיטום הבולעים בהתלהבות כל הפרשה שהאליטות בטובן מעניקות לנו.

סוף מעשה בהבנה תחילה. לפני שאצים רצים לפתור את בעיות האנושות, הייתי ממליץ להבין את שורש הבעיה. אני הבנתי: האליטות! הדבר האחרון שיש למשרתי הציבור בראש זה לשרת אותנו. יש להם דברים קצת יותר בוערים על סדר היום, למשל: לשדוד אותנו.

באיזו זכות?

שוחחתי עם אדם חכם והוא הגיב בזעם: האם היית רוצה שפתאום עשרות אנשים יתנחלו בביתך ויפתחו את המקרר והארנק? ובכן, אצלי אין בעיה, פשוט אשכור דירה אחרת.

אבל ברצינות, שאל שאלה טובה, מגיע לו תשובה מצויינת: נהפוך הוא! כבר היום (לא בדמיון) בעלי ההון מכניסים את ידם השמנה לתוך הכיסים שלי, לתוך הנשמה שלי, לתוך המדינה שלי ושואבים את החיים שלי. מעסיקים אותי בתנאי עושק, מעבידים אותי בתנאי עבדות, לא נותנים לי לא זמן לחיות, לא כסף לחיות, שודדים אותי בכל דרך אפשרית בחסות חבריהם בשלטון.

בוודאי שלא הייתי רוצה שזה יקרה, אבל פתאום אני מגלה שאני כבר מזמן חי בתוך עולם כזה. נכון, זה חוקי (לפעמים), אבל מי שמשתמש בחוק (ובכלים נוספים כמו דמוקרטיה וכלכלה) כדי לבצע פשעים כלכליים נגד האנושות, לא יוכל להתלות בחוק כתירוץ לפשעיו.

יתירה מכך, חוק זה לא קיר, אפשר לשנותו. אין שום מניעה, לא חוקית לא דמוקרטית ולא אחרת, שיום בהיר אחד יופיע מנהיג כריזמטי, יציג מצע כדוגמת מה שמוצג כאן, ילהיב את ההמונים ויקבל את ברכת העם בצורה הדמוקרטית ביותר. מישהו יוכל לפצות פה? לצייץ? אולי בטוויטר.

העשירים הם משרתים

הידעתם שבעלי ההון הם משרתי ציבור, לא פחות מכל אליטה אחרת? שכחו לספר לכם. יש קפיטליזם רק בגלל שהעם רוצה בכך! בפתק אחד העם רשאי לרצות אחרת. אם מישהו עשיר, זה רק בגלל שהציבור חושב שזה כדאי לכלל. כשהקפיטליזם קורס הציבור רשאי ואף עלול לשנות את דעתו.

כסף הוא המצאה של בני-אדם, זכותם של בני-האדם ליעל את המצאתם. אף אחד לא נולד עם כפית זהב בפה וגם לא לוקח עמו את הונו לעולמו. הפרעונים ניסו והיחידים שנהנו מכך הם שודדי הקברים. ככל שהעשירים ייצרו יותר עניים כך גדל הסיכוי שהעניים ישתמשו בדמוקרטיה כדי לקחת את כספם חזרה.

יש בעולם המון ברוני סמים, סוחרי נשק עלובים, עריצים אכזריים, שייח'ים סעודים, שחיתות, ג'ובים, חגיגות שכר, העלמות מס וכדומה. בין לילה כל הסחי האנושי הופכים לבני תמותה. גם אלו שהרוויחו את הונם כהלכה לא עשו זאת בהתנדבות, הם תרמו לאנושות וקיבלו לא מעט בתמורה. הם ימשיכו במשרתם ויצברו הון מחדש. מה הפאניקה? שום אסון לא יקרה להם. בכל מקרה האנושות אינה חייבת להם מאום, שנאמר: המדינה נתנה, המדינה לקחה, יהי שם הטייקון מקופח.

המדינה קיימת למען העם! אם היא התבלבלה, הגולם קם על יוצרו והיא פועלת הפוך - למען משרתיה, משרתי הציבור - האליטות, במקום למען הציבור, אין הצדקה גדולה מזו להפוך חזרה את כיוונה לכיוון הנכון. אל תתנו לכלכלה לשתק אתכם (תרתי משמע: לא את המשק ולא את המחשבה). הקפיטליזם איננו אל שצריך להשתחוות ולהשתעבד אליו, זהו בסך-הכל כלי שעלינו לעשות בו שימוש מיטבי.

קפיטליזם גירסת הביתא

אתם מתבוננים על המציאות הכלכלית מפרספקטיבה היסטרית, אך הרשו לי להציע להתבונן מפרספקטיבה היסטורית. סך-הכל האנושות חוותה כמה עשורים ארוכים של קפיטליזם לצורך התנסות.

ניסינו, נהננו, למדנו, הבנו את החסרונות, הסקנו מסקנות, הפקנו לקחים, כעת מאפסים ומתחילים מחדש. זה הכל, מה קרה? איפה כתוב שגם בעוד אלף שנה חייבים להמשיך עם הגיבנת של כל חוליי הכלכלה?

לא מציאותי? לטוס למאדים זה מציאותי ולעשות הפוגת קומוניזם קצרצרה זה בדיוני? מתי דיברתם על זה לאחרונה? טרם העליתם על הדעת. אז הינה, שימו את הנושא על סדר היום, דסקסו אותו ואז נהיה קצת יותר חכמים. אני יודע שנורא דחוף לכם לטחון עוד קצת מים, אבל פעם ב-200-100 שנה מותר לעצור לרגע לצורך חשבון נפש תקופתי. בהצלחה.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד
תאריך:  17/06/2013   |   עודכן:  17/06/2013
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ריסט עולמי - קומוניזמני
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נצר יואב
17/06/13 13:14
 
אהרון שחר
18/06/13 19:44
2
יריב דה בוטון
18/06/13 15:59
 
אהרון שחר
18/06/13 19:33
3
יולו
18/06/13 21:40
 
אהרון שחר
19/06/13 09:28
 
זקן
19/06/13 15:53
 
אהרון שחר
19/06/13 21:46
4
א.מ.רול
19/06/13 02:45
 
אהרון שחר
19/06/13 09:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברות וחברים, תשׂומת לב בבקשה
17/06/2013  |  הרצל ובלפור חקק  |   מאמרים
מעריציו הרבים של הרב עובדיה יוסף נוהגים להכתיר לו את הכתר של "פוסק הדור", אך למרבה הצער נראה כי בערוב ימיו שכח הרב את אחד מכללי היסוד החשובים והעקרוניים ביותר במשפט העברי והוא: האיסור החמור להלבין פניו של אדם. עד כדי כך החמירו חכמי התורה לדורותיהם בעניין זה עד שאמרו: "המלבין פני חברו אין לו חלק לעולם הבא".
17/06/2013  |  עמי דור-און  |   מאמרים
עם שיחרור והחזרת אדמותיה לבעליה בשנת 1967 מהפכה ישראל למדינה מבולבלת. היא קנתה את כל השקרים ועירפול ההיסטוריה היהודית ולמי יש בעלות על הקרקע מנהר הירדן עד לים התיכון.
17/06/2013  |  נורית גרינגר  |   מאמרים
במיטב המסורת העיתונאית בת זמננו, התגייסה גם הגב' דניאלה לונדון-דקל לייצר לנו ולפרסם עוד כתבה על האנשים, יותר נכון - הנשים, "הנושכות בכלבים".
17/06/2013  |  גד גזית  |   מאמרים
מעשה שהיה כך היה:
17/06/2013  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il