|
פגשתי יעילות וסבר פנים מאיר [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
בשבועות האחרונים התלוויתי לשכן, שפנה למשרדי הביטוח הלאומי. רעייתו של השכן במפתיע מצאה עצמה מרותקת למיטה. התנידותה מתאפשרת רק באמצעות כיסא גלגלים בתמיכת בני המשפחה.
התבקשתי על-ידי השכן להתלוות אליו, כי השפה העברית אינה שגורה בפיו. היו לו חששות שלא יתאפשר לו להסביר את עצמו. במיוחד היה לו חשש מהמפגש עם הצורך למלא שאלונים בשפה, שאינה שגורה בפיו.
אני מוצא לנכון לציין, שפגשתי משרד של ביטוח לאומי מאיר פנים, ענייני ויעיל. מייד הופנינו לפקידה הדוברת את שפתו של השכן. הפקידה מילאה את כל השאלונים הנדרשים.
המשרד עצמו יזם למחרת שיחת טלפון עם השכן. ביוזמת המשרד, הצביעו על מספר פתרונות עד דיון בוועדה הרפואית. כל התהליך נמשך כחודש ימים.
אני מוצא לנכון לציין, שפגשתי יעילות וסבר פנים מאיר לאדם במצוקה, הבא לבקש סעד. גם סעיף אחד בו לא מולאה בקשתו של שכני, מצאה חן בעיני הגישה החיובית והכנה, המסבירה ומנמקת מדוע המשרד אינו יכול להיענות לבקשה מסויימת, כאשר הוא נענה לשלל בקשות אחרות.
אני חש חובה להעלות על הכתב מפגש חיובי עם משרד, שקיימת סביבו אווירה ציבורית עויינת. משרד המוצג בשיח הציבורי כמשרד לא יעיל ואטום לרחשי הציבור. אני חש חובה להעלות על הכתב את תודתי כאזרח, שתוך פרק זמן קצר פתר את רוב בעיותיו הכאובות של שכני, שמכה קשה נחתה עליו במפתיע.
מצער, שעל גבם של אזרחים, המבקשים את סעדם בביטוח הלאומי, קמים כפטריות אחר הגשם משרדים פרטיים רבים המבקשים להפיק רווחים כספיים.
הניסיון החד-פעמי, שהיה לי עם משרדי הביטוח הלאומי, מוכיח, כי קיימת אפשרות למצות את מלוא הזכויות, ללא תיווך של מכונות כסף על חשבון המצוקה.