|
ישראל כ"ץ. מגלומן [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
דומה שענני האבק שמרים סביבו לאחרונה שר התחבורה, פעם בסוגיית השליטה במוסדות המפלגה, פעם בשאלת המלחמה בתאונות הדרכים ופעם בשאלת מיהו הג'באר התורן המקומי, כאשר הוא מאיים בוועדת חקירה/בדיקה לכשל הליכוד, ומבטיח לעובדי הנמלים וליו"ר ההסתדרות שעור לדוגמה "בהורדת ידיים". על כך ניתן לומר בנקל - "...נשיאים ורוח וגשם אין...". אפשר להתרשם בין היתר, ששר התחבורה לא היה שר בכיר בליכוד לפני הבחירות האחרונות, ובמהלכן והוא אינו נושא בשום אחריות לתוצאותיהן; אם כך הוא סבור, אזי הוא טועה.
השר שעדיין לא הוכיח יכולות מרשימות במשרדים מ"סדר שני", לא כיהן באף משרד בכיר באמת, עוסק כשצריך וכשלא צריך במאבק על ירושת ביבי, עוד בטרם נולדה הירושה. הכל נובע מאותו מקור: האיש כבר מזמן לא הסתכל היטב במראה...
שיטת העבודה של מגלומניה מצד אחד וחוסר, חוסר הישגים של ממש ואפס סובלנות לביקורת מצד שני, אינה מעידה על הבנת הציבור, שיפוט נכון ויכולת לנהל אסטרטגיה ארוכת-טווח להשגת מטרה, שהיא איך שלא נבחן אותה במציאות הישראלית, אתגרית מהמעלה העליונה.
עוד בטרם יבנה, הוא כבר עסוק בהריסה. עוד בטרם בדק עד כמה סגניתו הטריה מוכנה ויכולה לסייע לו במשרד התחבורה, הוא כבר רואה בה יריבה פוליטית מסוכנת ומי שיש ל"הקפיאו" ולנהוג בו זהירות- יתר, משל הוא הבעיה המרכזית כיום של שר התחבורה. כל התנהלותו אומרת אדנות במקום שרות לציבור, מגיע לי במקום הוכחתי יכולת, כולם קטנים על-ידי במקום בואו נשתף פעולה ונשרת את הציבור והמדינה - אגו-צנטרליזם מתקדם משולב בפולחן אישיות ובהפרד ומשול טיפוסי לפוליטיקאי מהמעלה השניה ומטה. ולמען מי שאינם "אידישיסטים" אומרת הכותרת מה שבעברית היינו מנסחים כהתנהלות של פיל בחנות חרסינה - מי שעשה הרבה רעש וצילצולים, הרבה נזק ומעט מאוד תועלת.
אם יש לשר התחבורה יומרות פוליטיות ולו רק מחצית ממה שהוא חוזר ומשדר לסביבתו הקרובה והרחוקה, כדאי בכל זאת שיציץ מפעם פעם במראה, או יעסיק יועץ תדמית רציני, מקצועי, ונאמן, ובראש וראשונה יפסיק לפחד מסגניתו...