|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
חופשה באירופה VS חופשה באסיה - מה עדיף יותר?
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך

מדינה בקבלנות

אנדרטאות גבוהות קומה צצות להן ברחבי הארץ ואיש אינו מנתץ אותן, את הסמלים האדירים של העיוות המוסרי הזה. אומנם זו ארץ שנחשבת לדמוקרטיה, אבל תכסיסיו של סטלין פורחים פה כאילו סיביר היא בעצם קטלוג של אגף הסברה במשרד שיכוננו
23/07/2013  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   תגובות
סביוני דניה על רכס הכרמל. חריגה של חמש קומות [צילום: סטריט ויוויו]

חשבו על זה שברחובות העיר, לנגד עיניכם, מתרחש מדי יום ובכל שעה משעותיו הדלילות פשע במלוא מובנה המילולי של המילה, ואנשים מתרגלים לחיות איתו מחדש בכל רגע נתון. מדובר באונס. נכון, לא אונס ממלכתי, נשיאותי, אבל משהו שבכל יום דוחפים לנו ואנחנו מקבלים ללא אנחה והנחה. מי בכלל שואל אותנו?

הפשע הזה יוצר לעצמו אנדרטאות גבוהות קומה ואיש אינו מנתץ אותן, את הסמלים האדירים של העיוות המוסרי הזה. אומנם זו ארץ שנחשבת לדמוקרטיה, אבל תכסיסיו של סטלין פורחים פה כאילו סיביר היא בעצם קטלוג של אגף הסברה במשרד שיכוננו ולא גולג בקצה הגאוגרפיה.

לפשע הזה יש גם אוהבים הנהנים לחזות בו כמו בפורנוגרפיה נוזלית תוססת, למרות המוצקות האילמת והשאננה שבו הוא עוטף אותנו. לפשע הזה יש יזמים עשירים ועורכי דין מהוקצעים ותרבותיים מעונבים בעניבות מפוספסות הממליצים לציבור השופטים לקבל את הדין והסייף, או להפך. בעיקר, לא לפספס. כי העולם הוא גשר צר והעיקר – העיקר – לא לפספס כלל. הפשע הזה מפציר בנו להיות בעצם נורמטיביים, הגיוניים, שקולים, משתקללים ומציאותיים. ממש כמו שסטלין ביקש – ממש התחנן – אל עמו לאהוב את אהבתו.

ברמת גן הוקם בית ליר ברחוב בן-גוריון. ארבע קומות חריגות נבנו ללא היתר בנייה. סתם ליריקה, ממש בא לירוק. הוי, טעות, סליחה. הגמדים המטומטמים שיש להם גם ראש קטן באו בלילה והמשיכו לאפות את הבית עם כמות שמרים בלתי נמדדת ולכן כל הפרויקט הזה טפח. הוי, ראש קטן יש להם – אבל כלי זין כנראה ענק כי הם השחילו עליו את כל העירייה ופקחיה... עכשיו שוקלת הוועדה המחוזית לאטום ארבע קומות עליונות (למה לא תחתונות, הרי אנחנו מתעסקים במה שיש שם בתחתונים?) והצימוק הכי-הכי עסיסי בשאור שבעיסה הזאת - אתם יודעים מה? לא תאמינו. לא, לא בן-גוריון, כי הוא עצם את עיניו מזמן ונאסף אל אבותיו. את המבנה המפואר והרנטבילי להחריד שוכרת המכללה למשפטים בחוזה לעשרים שנה. זה מה שנאמר בתורה, שימו עליכם משפטים והרבה שופטים כי אין מלים, אין מלים.

בחיפה החוצפה הרקיעה ונסקה לשחקים גבוהים יותר. השחיקה של הרשויות בפרויקט של דניה ספייס בשכונת סביוני כרמל של חברת נאות מזרחי על הכרמל גם היא הייתה חריגה. כי החריגה הינה של חמש קומות. אופסס. גם לפה באו הגמדים בלילה עם השמרים התוססים שלהם, כמה בקבוקים של כרמל מזרחי וקצת אבק של הוקוס-פוקוס - והרימו את הבניין בחמש קומות נורמטיביות אבל חריגות...אף אחד לא הרגיש שהאוויר בגבהים האלה נעשה לפתע דליל יותר. אף אחד לא עצר את המגדל הבבלי עד לרגע שבו נפלה לבנה אחת לרחוב כי השם בלל את לשון הקבלנים והם לא הבינו את לשון הפקחים שהם מצידם לא הבינו את לשון השופטים וכן הלאה, חד-גדיא. הזמן שלקח ללבנה להגיע למטה אל קרבם של האזרחים הקטנים, הקטנוניים והשפופים ואל בית המשפטפטן נמדד בשנים ארוכות למכביר. בשעה שהמאמר הזה נכתב בגוף שני (הראשון מתחבא מאימת ציבור הקבלנים) הלבנה עדין עושה דרכה למטה ועוד מעט תוטח בכביש. התינוק שישב בעגלה בעת שהוטחה הלבנה מעל הוא עתה סטודנט בטכניון והוא זה שימדוד את מהירותה.

מדינה בקבלנות, כבר אמרתי. עכשיו תגידו אתם.

חסן יוצא אלון

כותרת בעיתון - אלון חסן לא מבזבז זמן: פותח מסעדת בשרים
אז מה, כולם פה חכמים רק ואני אידיוט?

ראשית, כבר מזמן הייתי בטוח שנגמרו כל הבשרים בארץ. כלומר, לא אלה המיטגנים על שפודים. הכוונה לבשרים הגדולים והתאוותנים הנושאים ראש על כתפיהם ובתוכו פה טורף. אז מה חושב חסן, הם לא תמו?

ראיתי גם כותרת אחרת בעיתון המציינת כי התנועה בקניונים גוברת והולכת אבל המחזור לא זז. לתומי סברתי שאנשים קבלו את העצה שלי ועכשיו הם מגיעים אל מערכת המזגנים של הקניון עם ילדים ותרמוס משפחתי גדול של קפה חם ותה קר מעשה ומאפה בית. בקרוב הנהלת הקניון תכריח את המאבטחים לשלוף את הכריכים הכרוכים יחדיו עם התרמוסים ולהחרים אותם בכניסה. אין להאכיל את החיות, תהיה הסיסמה שלהם, גם לא בוטנים.

עכשיו חזרה אל חסן. מי מכם ילך למסעדה החדשה שלו וישים שם משכורת של שבוע על בשרים? מי מכם בכלל עוד הולך למסעדות לפני שהוא מאבד את ההכרה? למי יש תיאבון לזלול את המצב הכלכלי הזה? שבו בבית בערב והצטרפו אל האישה והילדים בהכנת ארוחת ערב משפחתית. לא פיצה מהחנות ולא בטיח. תשימו על השולחן גבינה, אבטיח, איזה שורש בריא או לחמנייה מכוסמת, ללא גלוטן, עם תפ"א אפוי (אם נותר לכם עדין חיבור לחשמל, רגע לפני שהגובים באים). בלי גזוז או מים ממותקים ומסוכרים – אתם מסוגלים. נכון, הקושי הגדול הוא להתבונן בעיני הילדים במקום בחזה השניצל של המלצרית וגם לענות לשאלות שלהם. זה יכריח אתכם לקרוא ספר או להיזכר בימים שגם אתם לקחתם ריטאלין בבית הספר. בקיצור, תפסיקו להכחיש – אתם מסוגלים להתנתק מכל הספחת ולחיות הרבה יותר קרוב לעצמכם. ואם לא – אז אני יוצא אידיוט וחסן יוצא אלון.

גילוי נאות: בהיסוס רב, אני מבקש להוסיף פה את ההתנצלות האישית שלי. גם לי יש נגיעה בדברים כי יש לי חלק כלשהו במדינה הזאת. אין בכוונתי להפגין שמחה לאיד כאשר העיתונים מפרסמים ידיעות שהמחזור בקניונים אינו תוסס כמו קוקה קולה. הכוונה שלי שונה בתכלית. אני יודע שמאבקם של העובדים במדינה הזאת לשיפור תנאי המשכורות שלהם אבוד מראש כאשר מבנגלה–דש מוסרים לנו כל חודש דש עם תלוש המשכורות של העבדים שם. יש תחרות גלובלית בעולם לכופף את גוו הכפוף של האדם באשר הוא אנוש ולא חיית מחמד (זה תהליך אבולוציוני הפוך שבו נלך לבסוף, כמו קופים, אל ארבע), ולכן, לדעתי, רק תהליך של הימנעות וחסכון בהוצאות ואנרגיה יוביל את המשק להורדה דרסטית של מחירים.

גם אם תאמרו לי שהמחירים במשק, בכל המגזרים, ירדו ב-50% אומר לכם שעדיחן יש לאן לרדת מבלי לגרום נזק לחברות הגדולות. כרגע זה נראה כאילו התאגידים בעולם עושים עוד מאמץ בלתי נלאה לסחוט את לימון ההמונים כדי להרים את תקרת הפעמון הסוככת על מנהליה ומומחיה. סליחה, אבל גם השיטה של סטלין הייתה אכזרית מאין כמותה.

"לכל המותגים יש אחריות להפוך את העולם למקום טוב יותר"
תאמינו או לא, הצהרה זו יצאה לחלל העולם מפיו של אחד הטורפים הגלובליים האדירים של המשק העולמי, מר ג'ונתן מיילדנהול, סגן נשיא אסטרטגיית פרסום עולמית בקוקה-קולה הנמצאת בראש שרשרת המזון הקניבלית. בואו נאמר שהאיש הזה וחברתו מוקיעים רק אותן חברות מותג הבונות את עסקיהן הצחורים על הטחורים של עבדים וילדים בבנגלה-דש ובשאר העולם המפגר. זה נראה מבטיח מאוד אם שוכחים לרגע שקוקה קולה היא מפיצה גלובלית ונורמטיבית של מחלות ושיניים נרקבות. לא אתפלא אם יתברר שהיא השקיעה את כל רווחיה בחברות המייצרות מברשות ומשחות שיניים צבעוניות ותוססות. בעצם האיש הזה לא אמר מלת שקר תוסס מימיו. כל כוונתו שהעולם כמקום טוב יותר לכל המותגים – זה צו השעה.
כן, אני כותב את הדברים האלה בעיקר אל אותו בחור הניצב בקרן רחוב ומצית לעצמו סיגריה. תביטו בו, עכשיו הוא מחייך אלי...

לונה-פארק בחופש הגדול

ליום הולדתה הבטחתי לנכדה שלי שאקח אותה ללונה-פארק. זה היה כמעט לפני שנה ונדרשתי במפגיע לקיים הבטחה. איך אתה רוצה שהילדה תגדל ותהיה פעילה חברתית, אפילו חברה בכנסת אם היא תלמד ממך? כך התריסה בתי. נו, גם היא עדין ילדה.

בדקתי בשוק כמה לונה-פארקים הכוללים גם חנייה במחיר של 60 שקלים בכניסה כדי לגבש עסקת חבילה. באחד השלבים הצעתי לנמען שהנכדה תיכנס ואני אתבונן בה מהצד עם משקפת ללא שימוש במתקנים. אשת יחסי הציבור הנמענת נמנעה בחיוך ואמרה, באים לפה מלא זוגות ומשאירים את הילדים שלהם קשורים במכונית לפני שהם נכנסים פנימה.

למה? אני שואל אותה בתום לב.
כי זה לונה-פארק חלומות לכל הילדים המגודלים והדבילים שהגיעו גם לגיל שישים. הילדים מהווים רק תירוץ נדוש ומטרד המונע שקט תעשייתי בעת ההתרחשות.
חבילה של לונה פארק זה הון תועפות כך חשבתי לעצמי מיואש כשנכנסתי לטחנת דלק לתדלק. לפתע אמר לי המתדלק, מגיע לך כרטיס חינם לשטיפת רכב.

מה עושים עם זה? שאלתי.

תסיע את המכונית לצריף בפינה ותיכנס פנימה, הוא צחק וטפח על המכונית כאילו היה עוד סוס צוהל באורווה שלו. תגידו, שטפתם פעם מכונית באוטומט הזה עם הסבון, הקצף והסחרור הפנימי של מכונית מוטחת אל עושר צינורות המים, שואבי האבק ומברשות הקסם? מקסים, מטריף, מלהיב והכול חינם בריבוע. איממממא של הלונה-פארקים!

דהרתי הביתה וצעקתי כבר במעלית, תלבישי את הנכדה, יש קרקס בעיר, הזדמנות חד-פעמית. הנכדה התלהבה מההתלהבות שלי. סבא, הלחיים שלך נעשו אדומות, היא צחקה. יצאנו מסוערים אל תחנת הדלק ואמרתי לה, רק תבטיחי לי שאת לא עוצמת את העיניים, ילדודה.

אבל אולי זה מפחיד, סבא?

שום דבר אסור לו להפחיד אותך כשאת עם סבא, צעקתי, ולא צריך לשלם בנפרד עבור חניייה...
המכונית שלנו נכנסה לתוך זרם המכוניות שבתור. שמתי לב שבמכונית לפנינו היו כמה ילדים משולהבים עם שקיות פלסטיק אדירות לאיסוף אשפה מלאות פופ-קורן מהביל. הוי, איזה פספוס שלי! כשנצא נלך מיד לזלול גלידה כי יהיה צורך בתוספת סוכר. המכונית החלה להזדעזע ונכנסה לזרם. שיטפון של מים הציף את החלונות והסבון החל לזרזף. המון שלג, צחקה הקטנה. הפעלתי את המזגן בשיא כדי ליצור רושם מוטעה של סיביר, אבל הרושם לא היה מוטעה. הרושם אף פעם לא מוטעה - אנחנו מוטעים ומטעים. סבא, צעקה הילדה, רק שלא נטבע פה!
אני מבטיח, אני מבטיח, אמרתי לה והיא חיבקה אותי בחום בתוך שפע הקור הנורא של זרמי המים המפחידים. החרדה שהתפתחה בנכדתי בעונג כה רב הייתה שווה את כל הכסף הדמיוני שהייתי אמור לשלם בעסקת חבילה כושלת. לא היה צורך בתשלום דמי חנייה גם כשפנינו לזלול גלידה צבעונית בבית. העיניים שלי עדין בורקות. גם בשבוע הבא נלך ללונה-פארק, אולי במעילי גשם ועל אופנוע מים שהחליד ומונח בגן.

תאריך:  23/07/2013   |   עודכן:  23/07/2013
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא משעמם בארצנו הקטנטונת. תמיד יש על מה לדבר, ואם באמת מגיע איזה אירוע משמעותי – מתחילה החגיגה. לכולם יש מה לומר, בדרך כלל ההתייחסות תלויה בהשקפת האדם או כלי התקשורת - הפעם כמעט כולם התאחדו במסקנה: יש בעיה! מה הבעיה? מוסדות האיחוד האירופי החליטו לתת לנו בעיטה, לא פלא – הם כבר עשו את זה לא פעם אחת וממשלתנו אף פעם לא הגיבה כמו שצריך - אז הם בטוחים שמותר להם.
23/07/2013  |  יעקב אסתרליס   |   מאמרים
התערבותו הבוטה והחצופה של היועץ המשפטי לממשלה בקשר עם מועמדות הרב שמואל אליהו למשרת הרב הראשי מהווה מנקודת ראותי הקש ששבר את גב הגמל. כזכור, הודיע לאחרונה עו"ד קמיניץ (בשם היועץ המשפטי) לרב אליהו שמועמדותו היא בלתי ראויה ומעוררת קשיים משפטיים. מעבר לדבר ההבל לפיו מועמדות הרב שמואל אליהו למשרה "איננה ראויה" , אמירה המעוררת שאט נפש וסלידה אצל כל יהודי אוהב ישראל, יש בקביעה הנ"ל על-ידי היועץ וינשטיין ו/או מי מטעמו כדי להמאיס את מוסד היועץ המשפטי לממשלה על כלל ישראל, להבאיש את ריחו ולחסל סופית את הלגיטימציה לקיום המוסד הזה במתכונתו דהיום.
23/07/2013  |  בעז שפירא  |   מאמרים
אחד ההיבטים העצובים של פסטיבל "השלום" - ששוב עלה לכותרות - הוא הפגיעה בשלטון החוק. במטרה לרצות את הפריץ מרמאללה כדי שהלז יואיל בטובו לבוא לשיחות על קבלת ארצנו מידינו, ועל-אף שהפריץ מן הבית הלבן סרב לתרום גם הוא מחווה מצידו - שחרור יונתן פולארד, שאיננו רוצח מתועב - ראש הממשלה התקפל והסכים לעשות מחווה מיותרת ולשחרר רוצחים שפוטים. זהו עוד פרי באושים של עסקת שליט המפוקפקת: האתנן לחמאס "מחייב" איזון בדמות אתנן דומה לאחיו התאום של החמאס, שרק בישראל ההזויה נחשב ל"מתון", בעוד שלמעשה הוא חלק בלתי נפרד מציר הרשע.
23/07/2013  |  רון בריימן  |   מאמרים
הטור הזה מוקדש לשני סופרים גדולים שהבינו את תמצית קיומנו: על מצבתו של הסופר הכרתני ניקוס קאזאנצאקיס נחרת המשפט הבא שכתב בחייו: "איני מצפה לדבר, איני ירא מדבר, אני חופשי". ברומן ההיסטורי של יוסף אריכא "סופר המלך", נכתב המשפט הבא המשקף את רוחו: "אל הסופר: אם למלכו בלבד - הריהו עבד. אם לעצמו מלך". ואני הדל - שכותב את שבלבו - בן-חורין כמותם
23/07/2013  |  עמוס אריכא  |   מאמרים
ראשית דבר: עקירת שלושה דורות של מתיישבים, אבות בנים ונכדים, שיצרו מסכת חיים אנושית, ערכית, חברתית וכלכלית מייחדת ומיוחדת, שהפכו ארץ צייה לגן פורח וזאת למרות המצב הביטחוני שגבה לא פעם דמים תרתי משמע.
23/07/2013  |  יוסי שחר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
אחוז הפגיעה באזרחים בזמן שצבא ארה"ב תקף את מוסול היה 6 אזרחים על כל לוחם    המספרים המעודכנים של האו"ם על המתים בעזה מלמדים שמדובר ביחס שלא היה כמותו בהיסטוריה הצבאית: כמעט שווה
יוסף אליעז
יוסף אליעז
נעזוב לרגע את אי-תפקוד המנהיגות האזרחית והצבאית כאחת בחוסר הכוננות המינימלית הנדרשת ומאי-תפקודן בזמן הטבח עצמו; חוסר המנהיגות וחוסר ההיגיון בתפקוד נמשך עד עצם היום הזה
איתמר לוין
איתמר לוין
קיים קשר ישיר בין הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט לבין "הרפורמה המשפטית"    כיצד נתניהו נותן לסינוואר את המטרה האסטרטגית לשמה יצא למלחמה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il