|
כרטיס מתנה של אייס. הביקוש רק גובר
|
|
|
|
|
אנו חיים בעידן הדיגיטלי, אנחנו רוצים לקבל הכל כאן ועכשיו על גבי מסך הסמארט-פון שלנו עם מינימום מאמץ ותכנון. בעידן שבו הכל נגיש ונמצא במרחק לחיצת כפתור, אורח החיים שלנו עבר שינוי מהותי, וכל מה שלא מתאים את עצמו למציאות המשתנה - חדל עד מהרה מלהתקיים. החזקים ביותר הם אלו ששורדים. הדבר בא לידי ביטוי גם בכל הנוגע לעולם הפנאי, והיום ניתן לרכוש מגוון הטבות ואטרקציות ברכישה מקוונת, מבלי לקום מהכורסא הביתית ולממש את ההטבה בבית העסק המעניק את ההטבה.
מועדוני הצרכנות ותוכניות הנאמנות כבר השכילו להבין מגמה זו, וכיום עושים יותר ויותר שימוש ברשת, לשמירה על קשר שוטף עם הצרכן ולעידוד רכישות דרך המועדונים, כמו גם הנפקת כרטיסי מועדון מגנטיים שניתן בקלות להכניס לארנק. כמו-כן, חלקם מאפשרים מימוש ההטבות המוצעות דרך הסמארט פון והטאבלט, ובכך מייתרים את המאמץ הכרוך בהדפסת השובר או הגעה למכונות כרטוס.
שוק שוברי המתנה מגלגל 140 מלש"ח
אך שם לא עוצרת המגמה - ולראשונה גם שוברי המתנה מנייר עוברים מהפך. כך, חברת נופשונית השכילה להבין את רצונם של חברות וארגונים בהתייעלות בכל הנוגע לשוברי המתנה לעובדים, ויזמה לראשונה את כרטיס ההטבות המגנטי, המחליף את השוברים המודפסים. הכלי העיקרי והנפוץ ביותר בקרב ארגונים ומעסיקים כיום הם שוברי מתנה. שוק שוברי המתנה קיים מזה למעלה מ-25 שנה, כאשר לא מעט חברות מתחרות זו בזו על לבם של חברות וארגוני עובדים.
ההערכה היא כי שוק השוברים מגלגל כיום כ-140 מיליון שקלים בשנה. זאת ועוד, כיום יותר מ-70% מהחברות והארגונים הגדולים במשק עושים שימוש קבוע בשוברי מתנה ככלי לתגמול העובדים והלקוחות. מדובר בצ'ופר זמין הפשוט למימוש עבור העובד, ומהווה גם 'השקעה' משתלמת גם עבור הארגון - אחוז המימושים של השוברים גבוה מאוד, בייחוד כאשר ניתן להתאים את ההטבה לרצונות והעדפות העובד. עם זאת, למרות התחרות הרבה בתחום, רוב שוברי המתנה המוצעים דומים זה לזה ומציעים הטבות בתחומי הבילוי והפנאי, ביניהן כרטיסים לקולנוע, אירוח בצימר וספא, ארוחות בוקר וכו'.
הכרטיס המגנטי - עולם של נוחות וזמינות
עד כה, שוברי ההטבה הקיימים ניתנו כשוברים מנייר, כאשר בשנים האחרונות השינוי המשמעותי היחיד בתחום עליו ניתן להצביע היה החלטתם של ארגונים להעזר בשוברי המתנה גם כמתנות יום הולדת לעובדים. מאחורי שינוי זה עמדה ההבנה כי מדובר בכלי לגיטימי ואף בעל ערך נתפס רב עבור העובד, וכך שוברי המתנה החליפו את הנוהג במתן מוצרים ספציפיים כמתנות יום הולדת לעובדים. הדבר הביא לעלייה גדולה בביקוש לשוברי המתנה בקרב חברות וארגונים רבים, ומאז השוק לא חווה שינויים משמעותיים. כעת, עם המעבר לשוברי הטבה בכרטיסים מגנטיים, הצפי הוא כי הביקוש לשוברים אלו יגבר אף יותר, זאת משום שהדבר טומן בחובו יתרונות ברורים. מעבר לנוחות שבמעבר לכרטיסים המגנטיים עבור המשתמשים, בין אם מדובר בעובדים או בצרכנים, מדובר בכלי זמין כיוון שניתן לשאת אותו איתנו בארנק בכל עת.
זאת ועוד, המעבר לכרטיסים מגנטיים אוצר בתוכו שימוש בטכנולוגיה ירוקה ושומרת על הסביבה כיוון שאין בה בזבוז של נייר. לבסוף, מאפשרים הכרטיסים המגנטיים חסכון כלכלי עבור הארגון, בית העסק או הרשת הקמעונאית המציעה אותם, ואף מדובר בכלי המקל על אותם גופים כיוון שאינו מצריך התעסקות עם ניירת, ומאפשר ניטור אחר מימוש הכרטיס, ודרך כך הבנה טובה יותר של רצונות והעדפות העובד או הצרכן.
המעבר לטכנולוגיה פשוטה, נוחה ויעילה יותר נובע מביקוש תמידי הקיים בשטח. כך, סביר כי בעתיד הלא רחוק שוברי הנייר המודפסים ייעלמו לחלוטין, וכולנו נעבור לשימוש בכרטיסים מגנטיים כפי שעושים כבר כיום מועדוני הצרכנות השונים, וחברות האשראי. השלב הבא יהיה התאמה אישית של ההטבות בכרטיסים המגנטיים להעדפותיו של אדם, שייעשה באמצעות ניטור אחר מימוש ההטבות, כפי שמנטרות כיום רשתות השיווק את רכישות הצרכנים ומתאימות להם באופן אישי הטבות רלוונטיות במיוחד עבורם.
העולם נע בקצב מסחרר, ובו אנו מנסים להספיק כמה שיותר, בכמה שפחות מאמץ, ולייעל ככל הניתן את שגרת חיינו לנוכח העומס התמידי בו אנו חיים. אנו הולכים לקראת עידן חדש, בו אחד השיקולים המשמעותיים ביותר עבורנו הוא שיקול הנוחות והזמינות - זה השיקול שצריך לעמוד לנגד עינינו גם כאשר אנו מציעים הטבות לצרכנים, ולא פחות - כאשר אנו רוצים להעניק הטבה לעובדים.