הפוך לדף הבית
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
מאמרים
ראשי  /   אינטרנט/מחשבים  טכנולוגיה  פרסום/שיווק 
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
"זהו האפר של בני"
17/08/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
בשבילם אלוויס לא מת
17/08/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
למה בכלל להתנדב לקרבי
17/08/2017   |   מרק בריל
 
 
 
אוספים פרסים
17/08/2017   |   יפעת גדות
 
 
 
ככה ייעשה לכינוס אשר המולך חפץ ביקרו
17/08/2017   |   רון בריימן
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
כך שינה האינטרנט את עולם השיווק והפרסום
[צילום: AP]

   רשימות קודמות
  כוחה המהדהד של העדות
  פרדוקס בסיס הארגון
  כבלי השמירה של הדמוקרטיה
  מחדל התחבורה - אלגוריה למצב החברה הישראלית
  זו אותה המחאה בדיוק

הרשת מטשטשת את הגבולות בין שיווק ובין פרסום, ואף משנה אותם לכדי קליקים בודדים או דווקא קליקים רבים ומשתנים, לעיתים כאשר השיווק והפרסום באים זה על חשבון זה

▪  ▪  ▪
שניים-שלושה קליקים, זה, לעיתים, כל התהליך השיווקי-פרסומי שגולש-צרכן-לקוח נדרש לעשות בשביל לרכוש מוצר, שירות או אירוע. בא, רואה, קונה. לעיתים רבות, זהו תהליך מהיר יותר מזה שהכרנו עד כה. מן הצד השני, התהליך הזה לעיתים הוא דווקא מורכב, גמיש ומגוון יותר, אך בבסיסו מדובר בתהליך שבו חלק ניכר מהפוקוס עובר לגולש ופעמים רבות מנהל השיווק נאלץ לתפקד כמנהל פרסום ומנהל הפרסום נדרש לתפקד כמנהל שיווק, בעיקר בגלל מרחק הקליקים המשתנה שמפריד בין הגולש לבין המוצר, השירות או האירוע שהוא רוכש.

לעיתים מדובר בתהליך של חיפוש, גלישה מעמיקה, בדיקת מחירים והשוואה בין מוצרים, קריאת תוכן רב, התייעצות עם חברים וכדומה. שני התהליכים, הן המהיר והן הארוך, המתרחשים ברשת, מייצרים מציאות שיווקית-פרסומית חדשה, מאתגרת ומעניינת. למעשה, הם מאלצים את שני העולמות להידחס האחד לתוך השני.

הרשת מטשטשת את הגבולות בין שיווק ובין פרסום, ואף משנה אותם לכדי קליקים בודדים או דווקא קליקים רבים ומשתנים, לעיתים כאשר השיווק והפרסום באים זה על חשבון זה. בעוד שיווק מתמקד בתהליך המכירה, הפרסום ממוקד בתהליך העברת המסר, אך כאשר הקליקים הם שם המשחק עמוד פרסומי יכול להיות שיווקי יותר ('השאירו פרטים כאן') מהעמוד השיווקי באתר. שני התהליכים מתמזגים זה לזה והופכים, מצד אחד, מצומצמים וממוקדים יותר ('לרכישה היכנסו עכשיו'), יש שיאמרו בנאליים ומשעממים פעמים רבות, ומאידך-גיסא מייצרים הזדמנויות ואתגרים ששני העולמות הללו, הן השיווק והן הפרסום, לא נדרשו להתמודד איתם, עד כה.

לתוך התמהיל הזה נכנסים גם עולמות שעד כה נחשבו פריפריאליים לשיווק ופרסום, כמו יחסי ציבור, עיתונות ועיצוב מוצר למשל, אך השטחת התהליכים השיווקיים והפרסומיים ו'דחיסתם' לכדי תהליך אחד, נתנו אותותיהם גם בתחומים אלו.

מדי פעם אני שומע קולגות שמגדירים את האינטרנט כ'זירה נוספת' לשיווק ופרסום, אך כאשר אני תוהה במה בדיוק הם עוסקים, בפועל, ביום-יום, התשובות שלהם הן הדוגמה הטובה ביותר לכך שתחומים שבעבר היו נפרדים כל כך, הפכו קרובים ומשיקים, כאשר במקרים רבים הדבק ביניהם היא האינטרנט. אם בעבר הלא רחוק כל כך מנהלי שיווק התמקדו בקידום מבצעי מכירה ושיווק לקהלי יעד מובחנים, כאשר לצידם מנהלי הפרסום בחנו את האסתטיקה של מודעות הפרסום, המדיה הרלוונטית לפרסום ותקציב הפרסום, הרי שהיום, כאשר מערכות הפרסום המקוון מאפשרות לשלב, באופן מובנה, הן בתהליך הפרסום עצמו והן בתהליך המכירה או ה'מטרה' פילוחי קהל יעד ומבצעי מכירה בזמן אמת, הרי שמנהל השיווק עשוי להפוך באחת למנהל פרסום.

כאשר הצפה של מודעה מסוימת, פרסום של סטטוס /פוסט פרסומי, או שינוי טקסטואלי (למשל על מבצע מיידי) משנים את מחזור המכירות בזמן אמת, תהליכים שפעם נחשבו שמורים לעולם הפרסום, הרי שהיום מנהל שיווק שמעוניין לייצר תהליכי מכירה ממוקדים ומדויקים יותר נדרש לכל הפחות להכיר אותם ולהשתמש בהם.

מן העבר השני, כאשר הדרישה מאנשי הפרסום לייצר 'מכירה' – השינוי כאן ברור – הפרסום והשיווק מותכים האחד לשני ונדרשים לתת תשובות ותוצאות שפעם היו נפרדות האחת מהשנייה. יתרה מכך, וכאן אני עלול לעורר את זעמם של אנשי הפרסום, כאשר מודעות הפרסום הן כמעט גנריות ודורשות שינויי טקסט מינימליים, כאשר זירת הפרסום והשיווק המשמעותית היא מנוע החיפוש והרעיון השיווקי הוא לנתב את הגולש ליעד השיווקי באמצעות מונחים שהוא, הגולש, מחפש, הרי שהשינוי כאן הוא ברור. פילוח קהל היעד, קליעת התוכן/המוצר לטעמו של הגולש-צרכן, כתיבת המודעה וכדומה הופכים את התהליך לקצר יותר אך כזה שדורש משני הצדדים, הן הפרסום והן השיווק, לצאת מאזור הנוחות שלהם.

לדעתי, בשנים האחרונות נוצר כאן מעין ייצור כלאיים שמשלב באופן מובנה בין פרסום ובין שיווק, תרצו תקראו לו 'פירווק', 'שירסום', Adverketing, Marketising או בכל שם אחר, אבל כאשר השניים שלובים האחד בשני, עד חוסר יכולת אמיתית/מהותית להבחין ביניהם, הרי שאנחנו נדרשים להגדיר אותם מחדש, לעדכן אותם ולהתאים אותם לזמננו.


הכותב הוא מומחה בתחום הטכנולוגיה והאינטרנט. מייסד שותף בסללום מדיה גרופ.
תאריך:  18/08/2013   |   עודכן:  18/08/2013
סיני גז

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן


פורומים News1
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כך שינה האינטרנט את עולם השיווק והפרסום
הודעות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  תפוס כינוי יחודי      לכל ההודעות         כתוב הודעה 

תגובות בפייסבוק

ברחבי הרשת

רשימות קודמות
גם פה ג'ורה, גם בוגד שהפנה את עורפו למי שהכניס אותו לפוליטיקה, גם שקרן שהתכחש והתנער מחתימת ידו. היועץ המשפטי לשעבר (פחחח) - רוני בר-און. התפקיד ששרון הועיד לו תאם את אופיו: "אמסטף"! וכדרכם של כלבי "אמסטף", גם בר-און ידע ללקק לאדונו ולנשוך יריבים. טוב עשתה הפוליטיקה שהפליצה אותו החוצה.
18/08/2013  |  נרי אבנרי  |  מאמרים
האמת היא שרציתי לבחור בכותרת הרבה יותר מרשימה ומסקרנת: קטלקסיה. זו מילה שטבע פרידריך האייק כדי לתאר סדר ספונטני משגשג הנוצר על-ידי חילופים והתמחות. את התופעה של צמיחה מתמשכת של קטלקסיה בעולמנו, מתאר ומוכיח עתידן, שכתב ספר חובה בכל בית בישראל ובעולם כולו: שמו כשם הכותרת שבחרתי למאמרי. ממנו למדתי להגדיר במדויק את מה שמדינת היהודים מחוללת: קטלקסיה.
18/08/2013  |  משה חסדאי  |  מאמרים
ככל שנוקף הזמן, קשה שלא להשתחרר מהמחשבה המטרידה, שאמנם יש ממשלה שמושלת, אבל אין כל כיוון מוגדר לדרכה.
18/08/2013  |  מרק בריל  |  מאמרים
העדות בישראל הן עובדה מוגמרת. יש כורדים, תימנים, פולנים יקים, רוסים ועוד ועוד. מרבית העדות רוצות לשמר את יחודיהן באשר יש בזה גם מורשת, אולם לעתים לא רחוקות גם אספקטים כלכליים כאלה או אחרים.
18/08/2013  |  שמעון זיו  |  מאמרים
מי שמכיר אותי אישית יודע שאינני נחשב "גזען", בעיקר לא נגד ערביי ישראל. עוד בבית ספר כדורי היו תלמידים ערבים איתנו באותה פנימייה ולמדנו שם להעריך אותם והיחסים איתם היו מצוינים ונמשכו כך לאורך עשרות שנים. כיום דעתי השתנתה וזאת לא כנגד ערבי זה או אחר, אלא כלפי כל הבעיה של מרבית ערביי ישראל, שיותר משהם רואים עצמם אזרחים נאמנים למדינת ישראל, הנאמנות שלהם נדדה זה מכבר לעבר הפלשתינים והאיסלאם הקיצוני.
18/08/2013  |  יהודה דרורי  |  מאמרים



בלוגרים נוספים ברשת 
Starbucks & Artificial Intelligence
18/08/2017  |  01:29  |  זהר אוריין
הכנה לכיתה א'
17/08/2017  |  23:13  |  גוני ושרי לוין
טרור בברצלונה
17/08/2017  |  22:36  |  מישל קישקה

יצחק דנון
יהודה קונפורטס
מירב ארד
פורומים
אינטרנט/מחשבים
טכנולוגיה
פרסום/שיווק
כתבות מקודמות
AIG
טיפים חשובים לפני שרוכשים דירה
אור לוין
איך נבחר דונלד טראמפ?
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
בי פטנט פתרונות מיוחדים
קלאב הוטל
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |  חדשות |  סדרות |  ספורט