|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

הממשלה מבוהלת והעת להתאושש

ממשלת ישראל שהיא מבוהלת ואובדת עשתונות שאינה רואה שמדינתנו חזקה ובעלת ידידים בעולם הרואים בה משענת
29/01/2014  |   אברהם שלום   |   מאמרים   |   תגובות
מדינה בעלת ידידים בעולם [צילום: לאורנט אגלי]

הידיעות בימים האחרונים מעידות על ממשלת ישראל שהיא מבוהלת ואובדת עשתונות. על חברי הכנסת הלאומיים ליזום שידוד מערכות וחלופי אישים.

ראש הממשלה הודיע כי קיבל את הרעיון של הקמת מדינה שלישית בארץ ישראל, המדינה הערבית השנייה שמבקשים לקרוא לה מדינה פלשתינית, כי הוא מבקש רוב יהודי במדינת ישראל. והנה אנו מגלים, כי ראש הממשלה דן במסירת בקעת הירדן, שהיא חלק ריק כמעט מערבים. אחר זאת אנו למדים מראיון עם סוכנות ידיעות צרפתית כי ראש הממשלה מציע להקטין את מספר היהודים במדינה ולהעביר יהודים לשלטון מוסלמי. ראש הממשלה שכח כי מחצית אזרחי המדינה ברחו לארץ ישראל משלטון ערבי ומוסלמי והוא רוצה למסר אותם לשלטון ערבי גרוע ומסוכן בהרבה מן השלטון שעזבו מאחוריהם, שלטון הרוצחים של אש"ף.

יום אחר הראיון בא מר נתניהו ונוזף בשר נפתלי בנט וטוען כי רק ביקש להעמיד במבחן את מנהיגי אש"ף ולהציג לעולם כי לא יסכימו שיישארו יהודים תחת שלטונם. אין צורך במבחן הזה, ראשי אש"ף הכריזו בעבר כי יתנגדו לנוכחות יהודים בשטח שיימסר להם. יתרה מזאת, ולולא נעלם הדבר מידיעתו, יכול מר נתניהו להזכיר לעולם כי ממאות אלפי בני קהילות ישראל העתיקות בארצות ערב נותרו אך מתי מספר, אחרי שיסדו צרפת ובריטניה מדינות ערביות בשטחי האימפריה העות'מנית והעניקו להן עצמאות.

דומה כי מקורם של מחצית אזרחי המדינה נשמט מזיכרונם של שרי הממשלה, אחרת ודאי היו יודעים מה להשיב לערבים בכל פעם שהם מבקשים זכות שיבה לערביי ארץ ישראל אחרי שנכשלו בניסיונם להשליך את היהודים לים. בינתיים נרשם כמובן אצל מנהיגי העולם כי כל ישוב ישראלי הוא זמני, כי ישראל עצמה מוכנה לוותר עליו.
רשימת הצעדים התמוהים של צוות המו"מ בראשות ציפי לבני נמשכת. בזמן שאובמה מזרז פינוי חיילים אמריקנים מאפגניסטן בא ג'ון קרי ומציע לשלח חיילים אמריקנים לשמור על בקעת הירדן ודורש שישראל תפנה את חיילי צה"ל משם. ממשלת ישראל אינה מפיצה באמריקה את התוכנית הזאת של שר החוץ האמריקני, לעורר את דעת הקהל האמריקנית נגדו ולהפחית את כוחו ללחוץ עלינו.

אם מודאג ג'ון קרי מגורל תושבי עזה, מדוע אין ראש הממשלה מזכיר כי לישראל שקלטה את המגורשים מארצות הערב ולהם חלק וזכויות בעירק ובסוריה ובמצרים, הזכות לדרוש שהמדינות הללו יקלטו את הערבים המצטופפים ברצועת עזה בעוני, בבתים בנויים אבל הנקראים עדין 'מחנות פליטים'.

מלבד הלחצים של ממשל ארה"ב נתון מר נתניהו ללחצים של מפלגת יש עתיד ושל מנהיגה יאיר לפיד. שר האוצר כה נבהל מדברי שר הביטחון על ההתנהגות הכפייתית של ג'ון קרי, עד שהזדרז להודיע עד כמה הוא אסיר תודה לשר החוץ האמריקני על מאמציו לתווך בינינו ובין הטרוריסטים הערבים, ובדברי החנופה שלו דומה שהשתטח מלוא קומתו ארצה מול ג'ון קרי ומצחו הגיע לקרקע שהאמריקני דורך עליה. יאיר לפיד השר בממשלת ישראל נוהג כאלו היה עדין בגלות מזרח אירופה, שם היו נתוני בני עמנו לרדיפות ולפוגרומים והרכינו ראש מול הפריץ בכל מקום. ובאותו הזמן אין מר נתניהו מקשיב לדעות הלאומיות של ציפי חוטבלי ודני דנון ומירי רגב בני קהילות בעלות היסטוריה שונה ומשוחררים מאותם תסביכים גלותיים.

ראש הממשלה וחלק משריה שבו זה עתה מן הוועידה הכלכלית העולמית בעיר דאבוס בשוויץ. האם לא שמעו את ראש ממשלת יפן מבקש להצטדק בפני המשתתפים על ביקורו בבית קברות ומקום זיכרון לחיילים יפנים שנפלו במלחמות? סין ודרום קוראה ואמריקה כעסו על הביקור במקום שהוא גם לזכר יפנים שהורשעו בפשעי מלחמה וביניהם ראש ממשלת יפן במלחמת העולם השנייה. סין הודיעה כי לא תקיים משא-ומתן עם יפן עד שתקבל התנצלות על הביקור.

ראש ממשלת דרום קוראה אמר כי יש ניגוד גמור בין דיונים על ידידות עם יפן ובין אותו ביקור המזכיר את העבר הצבאי התוקפני של יפן. פקידים במשרד החוץ האמריקני הודיעו כי יבקשו מראש ממשלת יפן הבטחה כי לא יבקר שוב באתר. לעמת זאת, לא דרשה ממשלת ארצות הברית מראש אש"ף מחמוד עבאס להפסיק להקים, לא רק לבקר, אתרים לזכר פושעי מלחמה הרוגים בפצצות התאבדות, ויחדל לקרוא על שמם רחובות וככרות ולחנך ילדים תחת שלטונו ללכת בעקבות הרוצחים. להפך, ארצות הברית דרשה מישראל לקבל את התנאים של מחמוד עבאס למען יסכים להיפגש עם ציפי לבני.

ומה היה התנאי שבקש ג'ון קרי, זה אשר ראש המפלגה יש עתיד נרגש להודות לו? התנאי היה לשחרר פושעי מלחמה לאחר שהורשעו בבית משפט, ולמסור אותם לידי מחמוד עבאס אשר יעשיר אותם מכספי הסיוע האמריקני ומכספי 'ההחזר' הישראלי. ממשלת ישראל שקיבלה את הדרישה הזאת והוציאה לחופשי גל אחר גל של רוצחים, החזירה אותנו לימים שרצח יהודים בגלות היה יעסוק משתלם, והרוצח היה מתעשר בביזה שהיה שודד בלא עונש. ממשלת ישראל לא הפיצה בהודעות ובפרסומים עבור האמריקנים החרדים ממעשי הטרור ומאל-קאעידה, מי הם אותם רוצחים אשר שר החוץ שלהם לוחץ לשחררם. מר נתניהו וגב' לבני ומר לפיד חששו מה יאמר הציבור הישראלי, ולא הפיצו בעולם מה עשו אותם גיבורים של אש"ף, איך שחטו ילדים ונשים, איך שרפו אנשים חיים, איך התעללו בגופות קרבנותיהם.

על הממשלה לעלות על דרך חדשה, לא להיכנע לתומכי אוסלו ולחוגים האחוזים תזזית להסיג אותנו משטחי ארץ ישראל. כיום נתון המשא-ומתן המדיני של הממשלה בידי ציפי לבני המפוחדת מחרם אירופי, ובידי חברי הקבינט מסיעתו של שר האוצר. על ראש הממשלה לקדם את סגני השרים בעלי ההכרה הלאומית הברורה, ציפי חוטבלי ודני דנון ומירי רגב, אשר לא ינהגו באותה הכנעה שראינו במשאים ומתנים קודמים, ולא יקבלו דרישות המעידות על הגישה הנושנה כי ליהודים פחות זכויות להגן על חייהם ממה שיש לעמים אחרים.

כדי לעמוד מול לחצי אמריקה, על הנהגת הליכוד ביתנו להקשיב לקולם של ממשיכי דרכו של ז'בוטינסקי, השרים ד"ר עוזי לנדאו ויאיר שמיר וסגן השר יריב לוין, אשר הוכיחו את חכמתם בהכרעות בעבר. ז'בוטינסקי לימד כי אין להסתפק בשיחות בחדרים סגורים עם מנהיגי מעצמות, כדרך השתדלנים בגולה, אלא ליצור דעת קהל אוהדת.

אין לממשלה להיבהל מדברי אותם חוגים האחוזים תזזית למסור חלקים מארץ ישראל לערבים, ומגזימים בתיאור הלחצים שעלינו לעמוד בהם וממעיטים בסכנות שהם מבקשים להטיל עלינו כמו שעשו לפני החרבת גוש קטיף כאשר הבטיחו רק שלום וביטחון. אין הם מבינים כי ג'ון קרי נתון ללעג ולקלס בתקשורת האמריקנית, עקב מדיניות החוץ אשר החלישה את ידידי ארה"ב וחיזקה את אויביה בזירה העולמית ובארצות ערב.

בזמן שסוריה ועירק מתמוטטות במלחמה בין קבוצות שבטיות, עקב סכסוך ששורשיו מלפני 1400 שנה ואין אחדות של עם עירקי או סורי, מבקש קרי לייסד מדינה חדשה, מדינה עבור עם מלאכותי. הוא מבקש לקדש את הגבולות של השטח שכבשו הערבים ב-1948 ושלטו בו במשך 19 שנים, ולמחוק את הגבול שנוצר במלחמת המגן שלנו במלחמת ששת הימים והוא נתון בידינו זה ארבעים וחמש שנים. שטח ארץ אבות שלא כבשנו משום מדינה והיה חלק מן המנדט ( =נאמנות, שליחות) בריטי מחבר הלאומים להקים שם בית לאומי יהודי. אובמה נחלש מול הקונגרס עקב כישלון הביטוח הרפואי שהבטיח לבוחרים, ובאותו הזמן נאבק מול הקונגרס המבקש להטיל סנקציות על אירן. אסור לנו להעניק לגון קרי מראית עין של הישג, או הסכם כפי שאומרת גב' לבני, כי כבר אינה מדברת על שלום.

אנו זקוקים לממשלה לא מבוהלת אשר תכיר ביכולת העם הישראלי ובכוחו. מדינתנו היא מדינה חזקה ולה ידידים בעולם הרואים בה משענת שאפשר לסמוך עליה במאבק מול על כחות הטרור המאיימים על מדינות אירופה ואמריקה.

תאריך:  29/01/2014   |   עודכן:  30/01/2014
אברהם שלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הממשלה מבוהלת והעת להתאושש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בימים אלה כל מורה או מורה לשעבר (כותב שורות אלה נמנה עם האחרונים) מייסר את עצמו בשאלה: מה הוא היה עושה לו היה נתקל במצב בו הוא מוצא את עצמו כמורה המפורסם כיום, אדם ורטה, מבית הספר היסודי בקריית טבעון.
29/01/2014  |  יורי מור  |   מאמרים
אמרו לי אתם אם אתם מצליחים לשמור על שפיות נוכח הקורות אותנו היהודים כאן בארץ הקודש. קחו למשל קטע סוריאליסטי כמעט בו נראה אחמד טיבי מהלל השהידים ויועצו של ערפאת יימח שמו וזכרו, מסלק ממליאת הכנסת את משה פייגלין. בעוד שאין כל מקום להשוואה בין פייגלין שהוא אוהב לבין אחמד שהוא אויב נזכיר ששניהם נושאים בתואר "סגן יושב-ראש הכנסת". מה ערך יש לתואר זה אם מתקיימת המציאות דלעיל?
29/01/2014  |  בעז שפירא  |   מאמרים
סוד גלוי הוא, כי זה תקופת זמן של כשנתיים ימים לערך - אם לא יותר מכך - אין לשכת עורכי הדין מתפקדת כלל וכלל. כל אחד ממחוזות הלשכה עושה שבת לעצמו והגוף המרכזי והאחראי על תפקוד הלשכה, מכוח חוק לשכת עורכי הדין - הלא הוא הוועד המרכזי - משותק. אם מישהו יצליח להצביע על קיום ישיבה עניינית ומשמעותית של הוועד המרכזי של הלשכה, במחצית השנה האחרונה, אם לא מעבר לכך, הרי נבהיר לו שהוא טועה - וטעות מהותית. ולהזכירכם - מכוח הוראות חוק הלשכה, יושב-ראש הוועד המרכזי הוא ראש לשכת עורכי הדין. ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, איפה הוא, בכלל? מתי ישב הוא ראש בישיבת הוועד המרכזי?
28/01/2014  |  עו"ד חיים שטנגר  |   מאמרים
אלברט איינשטיין הגדיר: "אי-שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות". עשרים שנה אחרי השיגעון הראשוני חשוב לומר זאת לאוסלואידים המקוריים ולמי שהולכים בדרכם, הממשיכים להטיח ראש בקיר ולצפות לתוצאות שונות מאלה החמורות שהיו מנת חלקנו מאז.
28/01/2014  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
סיפורי התנ"ך וביטויי השירה שבו, בעיקר שיר השירים, מהווים מקור השראה לאמנים רבים מאז ומתמיד. לכן, לא ייפלא כי אגודת המאיירים בישראל המציגה בגלריה של יד לבנים ברעננה התמקדה הפעם בנושא זה. העילה המוצהרת כאן היא "איור לשירים ישראלים המבוססים על התנ"ך". קצת מיותר, כי בסוף הרי מגיעים למקור עצמו, לתנ"ך. אם התערוכה הייתה מלווה בערוץ שמע (אודיו)- לצד אותם השירים המאוירים, ניחא. אולי בהמשך יבינו שאפשר ורצוי לפנות ולגרות כמה חושים בתערוכות אמנות, כדי להעביר את המסר (לאו-דווקא בווידאו)...
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il