|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

מחנך להרע

הצביעות השמאלנית חוגגת: אדם ורטה המסית והמדיח נגד צה"ל והמדינה נהנה מהגנת השמאל, בשם חופש הביטוי, שנשלל בידי השמאל ממורה אחר שלא הסית ולא הדיח לכלום
29/01/2014  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
"צה"ל צבא לא מוסרי" [צילום: פלאש 90]

בואו נצייר לעצמנו תסריט אימים שכזה: מורה בבית ספר כלשהו בארץ, מצדיק במהלך שיעור באזרחות את פעילי 'תג מחיר', קורא לתלמידיו לפגוע בערבים בחסות סיסמת 'מוות לערבים', וגם מעודד תלמידים לחמוק מגיוס לצה"ל, שהפך לדבריו ל'צבא הגנה לפלשתין'; המדינה, כך על-פי אותו מורה דמיוני, מתעלמת מחובתה להגן על המדינה ומעסיקה את צה"ל בגירוש יהודים, החרבת בתיהם ועקירת כרמיהם וזיתיהם לטובת האינטרסים הפלשתינים.

לא צריך הרבה דמיון כדי לנחש, איזו סערה הייתה מתחוללת בארץ. ובצדק. צונאמי של ממש. השמאל כולו, על קרבו ועל כרעיו, לא רק הקיצוני, אלא גם ישראלים נורמטיביים, אוהבי המדינה וערכיה, ובהם מצביעי העבודה ויש עתיד, והתנועה וקדימה, היו דורשים לפטר מיד את המורה המסית שמטמיע בתלמידיו דעות שמזוהות, לכאורה, עם השוליים הכי ימניים. אסור שיישאר רגע אחד נוסף במערכת, יזדעקו כולם, לבל ישפיע על תלמידיו להצטרף לפורעי תג מחיר, ולחמוק מגיוס ל'צבא הגנה לפלשתין'.

והתקשורת, כדרכה, תסיט הצידה את כל הסוגיות המדיניות והכלכליות והחברתיות, כדי לשפד את 'הטירוף החינוכי'. השדרים ידרשו במפגיע לאסור עליו מגע עם תלמידים, יתבעו נמרצות להעמידו לדין על ההסתה ועל הפיגוע בדמוקרטיה.

החגיגה התקשורתית לא תפסח כמובן על תופסי הטרמפים למיניהם. בוז'י הרצוג המתחסד וזהבה גלאון המצקצקת ידברו על הפירות הבאושים של 'אקיבוש', ופואד העילג יזכיר לנו בפעם המי יודע כמה, שהוא כשר ביטחון לשעבר יודע על מה הוא מדבר. עמיר פרץ, המרואיין האולטימטיבי להטפת מוסר לימין, ידרוש לחזור מיד ל'תאליך אשלום', ופרופ' זאב שטרנהל יטען, כפי שכבר טען בעבר, כי "אי-אפשר לעצור את הפשיזם בנימוקים רציונאליים. את זה עוצרים רק בכוח, עם נכונות להסתכן במלחמת אזרחים. בשעת הצורך נצטרך להתמודד בכוח עם המתנחלים בעפרה או באלון מורה", ולא תנוח דעתו עד שימליץ שוב לעלות על עפרה בטנקים.

והמועמד הנצחי והמתוסכל לפרס נובל, עמוס עוז, היה מן הסתם חוזר ואומר כי המתנחלים הם "כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים". ומאיר שלו היה טוען שחסר לצה"ל רק כלי נשק אחד – "התותח הקדוש" (שהטביע את אלטלנה). ראש השב"כ לשעבר עמי איילון יאמר שוב ש"בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת", ואלוף (בדימוס) שלמה גזית יחזור על התזה הגזענית, ש"הכיפות הסרוגות הן כמו צלב הקרס על שרוול החיילים הנאציים", וגם ישוב ויטען ש"ישראל נדרשת להתמודד עם שני איומי טרור - איום הטרור הפלשתיני ואיום הטרור היהודי. מבין השניים, הטרור היהודי מסוכן לאין ערוך".

ובכירי האקדמיה ושלום עכשיו ימליצו לפרק מיד את ההתנחלויות, שמתוכן יצא המורה פורע החוק, הטרוריסט האנטי-דמוקרטי, שחינך לשנאת ערבים ולתג מחיר.

חופש הביטוי והשיסוי

גיוס עיתונאי
עיתוני השמאל הבוגדני, הארץ וידיעות, שמתחרים ביניהם מי יכפיש יותר את המדינה וצבאה, התגייסו למענו בשם חופש השיסוי. הארץ מחה בשני מאמרי מערכת כבדי-סבר, וידיעות מרח את סיפורו בשער הקונטרס הפוליטי שלו

אבל, אפשר להירגע. קבלו ביטול. השבח לאל, לא זה מה שבאמת קרה. מה שקרה הוא בדיוק ההפך: מורה בבית הספר אורט בטבעון, אדם ורטה שמו, מטיף בכיתתו לשנאת מדינת ישראל ולחורבנה. הוא טען באזניהם, על-פי עדותה האמיצה של התלמידה ספיר סבח בת ה-17, שישראל "אינה המדינה שלנו" ושהיהודים "פלשו למדינה של הערבים, וכל הפרופסורים יגידו את זה בפירוש", ושצה"ל הוא הצבא הכי לא מוסרי בעולם, ולכן, גבירותי ורבותי, "ויוה פלשתין".

אבל הפעם, השמאל התייצב לצידו של ורטה. הפעם אין כאן שום טירוף חינוכי. אמור לי מה אתה חושב ואומר לך אם אלחם על חופש הביטוי והשיסוי שלך, או שמא אדאג לסתימת פיות. כך הפך מורה אנונימי שמחנך בישראל לבוגדנות בנוסח 'תחי מדינת פלשתין' ולשנאת צה"ל, לגיבור תרבות חדש. עיתוני השמאל הבוגדני, הארץ וידיעות, שמתחרים ביניהם מי יכפיש יותר את המדינה וצבאה, התגייסו למענו בשם חופש השיסוי. הארץ מחה בשני מאמרי מערכת כבדי-סבר, וידיעות מרח את סיפורו בשער הקונטרס הפוליטי שלו.

בהשראתם יצאו במוצאי השבת האחרונה כמה מאות להפגין למענו. ככלות הכל, הרי מדובר בפטריוט אמיתי – של הפלשתינים, כמובן. וגם גרפיקאי מטורף מן השמאל ההזוי שבקצה הסקאלה התגייס ועיצב לכבוד ורטה כרזה אנטישמית נבזית, בה נראה יוזף גבלס שר התעמולה הנאצי, עם הכתובת: "אסור לבקר את הצבא ואסור להשוות". זאת על משקל תפיסת עולמו של מנכ"ל אורט צבי פלג, שאמר כי מי שטוען שצה"ל אינו מוסרי לא יְלַמֵד באורט, ועל הדרך גם לעקוץ באמצעות הכרזה המשוקצת את היוזמה להוצאת המונח 'נאצי' אל מחוץ לשיח הציבורי ולחוק. איזו הברקה.

והזבל הזה עבר בשקט, כי הוא בא מן השמאל. רק נזכור כיצד הגיב השמאל לכרזת תועבה אחרת, שהפיץ סוכן השב"כ אבישי רביב, כביכול בשם הימין, בה מוצג רבין לבוש מדים נאציים. עד היום הזה נחשבת הכרזה הבזויה ההיא, כשיא המהלכים שהובילו להתרת דמו של רבין.

לשמאל מותר הכל
המורה ישראל שירן. ביהמ"ש צידד בו [צילום: פלאש 90]

היגיון עקום
לפני ימים אחדים נקראה יולי תמיר לראיון בגל"ץ, ובתשובה לשאלה מה בעצם ההבדל בין ורטה, מכפיש צה"ל וחובב המדינה הפלשתינית, שזוֹכה להגנתה, לבין שירן שהתבטא נגד האין-מורשת של רבין, השיבה: "ההבדל הוא הגבול הדק שבין ביקורת להסתה"

אבל למה להתפלא? הרי לשמאל מותר הכל. וזה לא חרוז. זו המציאות. השמאל מוכן להילחם עד טיפת דמו האחרונה לטובת חופש הביטוי, בתנאי שיהיו אלה הדעות של השמאל.

אותו שמאל לוחמני, השתתק לחלוטין ואף עודד בנובמבר שנת 2000, פיטוריו של מורה אחר, ישראל שירן, שכל חטאו היה בכך, שבמכתב שכתב (נגדו לא הגישו תלמידים תלונה כלשהי), טען כנגד הנחיית משרד החינוך להקנות לתלמידים את מורשת רבין וטען שאין דבר כזה, ועם זאת גינה והוקיע את רצח רבין. שרת הקליטה דאז, פרופ' יולי תמיר, שהגיעה לממשלה משורות 'שלום עכשיו', ציטטה מהמכתב אי-אלו שורות, התעלמה מהוקעת הרצח, ודרשה את ראשו של שירן. הוא פוטר אך בסופו של דבר התייצב בית המשפט לצידו, והטיל על המערכת לפצותו ברבבות שקלים על נזקיו ועוגמת הנפש שנגרמו לו.

אבל גם החלטת בית המשפט שצידדה בשירן לא הפריעה לשמאל לחזור ולתבוע פיטורי אנשי חינוך, רק בשל דעותיהם הפרטיות. שרת החינוך (מאז 2006), הדיחה את המפמ"רית לאזרחות אסתי ברנד, רק בשל היותה מתנחלת רחמנא לצלן – והתקשורת הפוסט-ציונית שתקה. ד"ר גבי אביטל, ששימש מדען ראשי של משרד החינוך, פוטר לאחר דרישת הארץ להדיחו "בשל דעותיו", ושוב השמאל שתק. דרישה דומה העלה מו"ל הארץ עמוס שוקן במאמר מערכת שכתב ובו דרישה לפיטוריה מאוניברסיטת תל אביב של המשפטנית אל"ם (מיל') פנינה ברוך-שרביט, לשעבר ראש המחלקה הבינלאומי בפרקליטות הצבאית, בשל "ההכשר שנתנה, כראש דבל"א, להריגת מאות אזרחים פלשתינים, רבים מהם ילדים, נשים וקשישים, בשבועות ספורים של מלחמה". צביעות במֵרעה.

השמאל תמיד בעד השמעת כל דעה, בתנאי שהיא זהה לדעתו. אחרת, אין לה זכות קיום.

בתוך כך התברר שפרשת שירן לא לימדה דבר את השמאל. לפני ימים אחדים נקראה יולי תמיר לראיון בגל"ץ, ובתשובה לשאלה מה בעצם ההבדל בין ורטה, מכפיש צה"ל וחובב המדינה הפלשתינית, שזוֹכה להגנתה, לבין שירן שהתבטא נגד האין-מורשת של רבין, השיבה: "ההבדל הוא הגבול הדק שבין ביקורת להסתה".

הבנתם את זה? על-פי ההיגיון העקום של תמיר בפרט והשמאל בכלל, שירן הסית; ורטה רק מתח ביקורת.

סליחה, ורטה רק מתח ביקורת? לא הסית? מה אמור להבין תלמיד השומע מפי מורהו כי צה"ל הוא הצבא הכי לא מוסרי בעולם? – שאסור להתגייס לצבא הרֶשע, צה"ל. ומה יבין תלמיד שמורהו מטיף לו שישראל פלשה ל'מדינתם של הפלשתינים' (לפחות בתור מורה היה עליו להכיר את העובדות)? – שצריך להתגייס לחמאס כדי לשחרר את "המדינה הפלשתינית הגזולה" ממלתעות הישראלים. הסתה פאר-אקסלנס.

אבל לוורטה מותר. הוא מהשמאל. והשמאל כידוע מוכן לשכב על הגדר לטובת כל מורה שישמיע את דעתו בפני תלמידיו – בתנאי שהדעה הזו תשקף את עמדות האוון של השמאל.

תאריך:  29/01/2014   |   עודכן:  29/01/2014
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחנך להרע
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
החוק בגרונם
29/01/14 16:11
2
אורי פ
29/01/14 16:14
3
הפסד הליכוד
29/01/14 18:29
4
צנחן
30/01/14 07:10
5
פלא יועץ
30/01/14 09:15
6
שמואל ליפמן
30/01/14 12:47
7
איריס כהן
31/01/14 11:28
 
שולם הכהן
31/01/14 18:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ביוני 2004 נזקק אריאל שרון לרוב בממשלה שיאשר את תוכנית ההינתקות. ביום שישי, 48 שעות לפני הישיבה הגורלית, הוא פיטר את השרים אביגדור ליברמן ובני אלון, אנשי האיחוד הלאומי, שעמדו להצביע נגד התוכנית.
29/01/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
גם אם נצא מתוך הנחה שההצעה של נתניהו נועדה לשמש כספין, ולהכניס את אבו-מאזן למלכודת - עדיין אינני מבין את ראש-ממשלתי.
29/01/2014  |  מרק בריל  |   מכתבים/הערות
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע כי יטיל וטו על כל הצעה של הקונגרס להטיל עיצומים חדשים על אירן. "אם הקונגרס ישלח לי עכשיו הצעה חדשה לסנקציות שיאיימו לשבש את השיחות האלה [של המעצמות עם אירן, א.ו.] - אני אטיל וטו", אמר (יום ג', 28.1.14) בנאום "מצב האומה" השנתי שנשא בקונגרס.
29/01/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
ישראל תתמוך בהסדר אירני, רק בהסדר שיתמוך בפירוק מוחלט של תשתיות הגרעין להשגת גרעין צבאי. כך אמר (יום ג', 28.01.14) ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכינוס הבינלאומי של המכון למחקרי ביטחון לאומי, ציין נתניהו שלושה אתגרים העומדים בפני מדינת ישראל: אירן, התהליך המדיני עם הפלשתינים והכלכלה הגלובלית.
28/01/2014  |  אריאל י' לוין  |   חדשות
שוב חבירה של תושבים ממזרח ירושלים לארגון טרור. הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי והמשטרה עצרו בשבועות האחרונים 16 פעילי חמאס שהקימו תשתית משמעותית של ארגון הטרור. מקצת העצורים הם בכירי מפקדה אזורית, אשר הכווינה ומימנה את פעילות הארגון בשכונות העיר ובהר-הבית, ופעלה לחיזוק אחיזתו של חמאס בקרב ערביי ירושלים, תוך ביצוען של עבירות ביטחון.
28/01/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il