|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

הנער, איש נצרת

יש למצוא גשרים לעוד ועוד מבני דורו של מוחמד מנצרת. אולי מדור צעיר זה תצא בשורה מהדהדת מבירת הגליל. מוחמד זועבי הנער הוא איש אמיץ החושב לעצמו וכנראה גם מאמין שאיננו יחיד הנוקט עמדה כה-ברורה ותורמת
17/06/2014  |   עמוס אריכא   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מוחמד זועבי. מגנה את הטרור הפלשתיני

היכן התמיכה?
כשנשמע קולו המפתיע, כמעט לא יאמן, קול צעיר ורענן של ישראלי צעיר שהוא ערבי בן נצרת, שיצא באמירה ברורה ומגנה את חטיפת שלושת הנערים ואת הטרור הפלשתיני, לא נמצאו קולות תומכים לחזקו. על פנייתו הברורה לראש הממשלה להימנע מניהול משא-ומתן עם הטרוריסטים, תוך שהנער מדגיש את היותו ישראלי, בן לעם ערבי החי במדינה דמוקרטית, זכה בגינויים, בגידופים, כאילו ראוי להוקיעו.

לעתים נוחתים עלי ימים שאני מוצא עצמי תוהה על התנהלותם של הערבים החיים אתנו ובתוכנו מאז המאה התשע-עשרה, באשר לעצם יכולת הסתגלותנו לחיים משותפים ושווים בארץ האבות. לרוב אלה מחשבות מטרידות, עוקצניות כסרפד חורש בבשר החי, לגבי השנים הבאות. התהייה אם תימצא דרך להעמיק אחוות שותפות בין כולנו כמפתחים ארץ שיכולה להיות דגם של חברת מופת, אינה מרפה.

בארץ מתחוללת מהומת-נפשות בימים אלה. חטיפת הנערים היא אירוע קשה, תזכורת מרה למתרחש. ראש הממשלה אינו נוסך ביטחון, גרוע מזה, הוא חוזר לשמש בתפקידו בכל דרמה מזדמנת, כגיבור תיאטרון טראגי, איש חלול, המפקד העליון. הוא אינו מחמיץ רגע להוכיח כי הוא פוזייר מלידה, כפי שנהגנו לכנות לפני דורות אחד מסוגו, עושה רוח המייצר פוזות מגוחכות בהליכותיו.

רבות נכתב על האירוע. רבים הצטופפו כבעלי עניין ואמירה מקורית לקשקשנים בתוכניות הטלוויזיה התפלות, עד שהמציאות הדואבת לגורל שלושה נערים החטופים הפכה למעין תוכנית "האחים הקטנים" המתחרה ומאפילה לרגע על תוכנית האשפתות הטלוויזיונית, "האח הגדול". את מי לא שזפה העין בין נדחקי התהילה-לרגע? איש מהם לא יכול היה להוסיף משיחת גוון משכיל על דברי הקריינים המקצועיים. אז מה הם עשו שם על המסך, לבד מהמולה רעשנית על גבול קינטור הטעם הראוי?

בתוך המהומה הזאת נשמעים צלילים שונים, אך נעדר קולם של אזרחי ישראל הערביים, למעלה ממיליון איש. בעולם מתחולל גיהנום של טבח נורא בו מוסלמים רוצחים מוסלמים, בהמונים, במאות אלפים, ולא זכור לי אישיות ערבית בעלת שאר-רוח בארץ הזאת שתקום לזעוק כנגד הזוועה הזאת. גרוע מזה, כשנשמע קולו המפתיע, כמעט לא יאמן, קול צעיר ורענן של ישראלי צעיר שהוא ערבי בן נצרת, שיצא באמירה ברורה ומגנה את חטיפת שלושת הנערים ואת הטרור הפלשתיני, לא נמצאו קולות תומכים לחזקו. על פנייתו הברורה לראש הממשלה להימנע מניהול משא-ומתן עם הטרוריסטים, תוך שהנער מדגיש את היותו ישראלי, בן לעם ערבי החי במדינה דמוקרטית, זכה בגינויים, בגידופים, כאילו ראוי להוקיעו.

אלפים מאזרח ישראל הערביים תקפו אותו בחריפות מפחידה, בגינויו כעומד אל הקיר והם סוקלים אותו בחרפות לשון רעילה, מגנים אותו בכל דרך. ממבין אלה עלול לצאת גם מרצח אלים לשלוח יד בנער הנדיר הזה.

שמו של הנער מוחמד והוא בן 17, בן גילם של הנערים החטופים. הוא העלה ברשת סרטון בו אינו מהסס לבטא את עמדתו הברורה בערבית, בעברית ובאנגלית. לנער יוצא הדופן הזה ברורה האמת המזעזעת על מה שקורה בין ערביי העולם הטובחים איש באחיו, בלי מעצורים, מתוך תאוות הרג ורצח שאין מלים לתארם; כמו אין ולא היה מוסר שבלעדיו אין חברה אנושית מתקיימת.

הוא שומע כנראה את הזעקות העולות מאפריקה, מסודן וממקומות אחרים בהם בגלל הבדלי פולחן אמוני נרצחים מאות אלפים מוסלמים. הוא שמע וראה את התמונות המעזעות מסוריה, בה נטבחו על-ידי בשאר אסד קרוב למאתיים אלף מבני עמו. הוא מפנה קצת מבטו לעירק ורואה את הזוועות המתחללות שם בין סונים לשיעים, וזעקתו של הנער הנועז הזה באה לביטוי כה-צלול ומעורר אמון כשהוא אומר, "אני ישראלי, החי במדינת ישראל הדמוקרטית."

אני מטה אפרכסת מכווננת לקליטת צלילים דקים נוספים שיתמכו בו במדבר הזה שהוא משוטט בו כטובע בחולות לוהטים, כאילו לא נבנתה כאן ארץ יפהפייה. כי הרי אליבא דאותם אינטלקטואלים ערביים שצריכים היו להסתמר בקומה זקופה בתמיכה גלויה בו, הם שותקים כסלע ערום. עדיין איני קולט צלילים מעודדים המתאחדים לנעימה כובשת שאולי מהנער הזה מנצרת ודומיו תצמח בארץ חברה איכותית מרתקת.

לא מכבר כאשר פלוני העלה רעיון של חילופי שטחים בין ישראל למדינה הפלשתינית, קמה זעקה בקרב ערבים ישראלים שעומדים לגרום להם עוול שאין להשלים אתו, למרות שאיש מהם לא היה נעקר מביתו (!). האמת הפשוטה היא שאיש מהם איננו רוצה להיות אזרח המדינה הפלשתינית. אבל רבים מהם אוחזים בשני צדי המאכלת. הם אינם רוצים גם בהמשך התקיימותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום העברי. קשה להימלט מהמחשבה שהם מסוכסכים בדעתם ובעצם אינם יודעים מה ברצונם.

אני שואל עצמי להיכן נעלמו כל אותם ארגונים חברתיים ומחפשי צדק כמו "עדאלה", מול נהרות הדם הרותח באזורנו, מתפרץ מלועיהם של הרי געש שבקרבם רותחת לבת שנאה משמידה; מהם פורצים אשדות זרמים של דם שאי-אפשר יהיה למחות אותם כלא היו. ערוציהם של אלה לא יתייבשו כל עוד ערביי ישראל שותקים כנגד מצג האימה המסחררת הזאת. כל עוד לא מתקיימות בארץ עצרות של מחאה נוקבת עד שמי-אל, מקרב ערביי ישראל; כל עוד לא יצא מצעד אחד מכפר אחד לעיירה, לנצרת, במחאה על טבח האחים, כי אז אין צדק בעולמם של אלה והם ממשיכים לקיים מחזה תעתועים מצמרר בו מונצחים זיוף ועיוות בלתי-נתפס של מציאות הזויה. ולא רק צדק נמלט מעיני רבים מול ההשלמה הבזויה של ערביי ישראל עם הטירוף הרצחני, אלא גם מעט מאותה גאווה של הנער מנצרת על היותו אזרח הארץ, מדינת ישראל.

כל רחש קל ביחסים יהודים-ערבים, מדומיין או שקיים, גורר אחריו אין סוף מחאות של נציגי הציבור הערבי כאילו כל הטבחים המזעזעים האלה, מתקיימים כאן, במדינת ישראל. משל אין פושעים גדולים מהישראלים המבצעים ג'נוסייד שיטתי בעם הפלשתיני. אין אפילו טעם להעמיד מצב שקרי זה מול מסכת השיגעון הגדול באזורנו. כל משגה של נער-חייל, הופך בפיו מנהיגים ערביים בישראל כחאנין זועבי, למעשה רצח-עם מכוון. הישראלית הזאת המגדירה עצמה כפלשתינית, היא בת משפחתו של אותו נער מנצרת, מוחמד זועבי.

צריך לקרוא כיצד חברת הכנסת שונאת-ישראל זו מנגחת את בן משפחתה הצעיר על האמירה הברורה שלו בעד ישראליותו: "טיפש ומסכן", כך, כינתה אותו שלוחת-לשון זו. איזה מרחק נפשי עצום קיים בין הנער מנצרת לבין קרובתו זו שמעיה מתהפכים בבואה לשמוע מלת-חסד הנאמרת על ישראל במובהק. אילו הייתי יודע על מישהו מנציגי ערביי ישראל שיתבטא כך בגלוי כמו מוחמד, כי אז הייתי מתברך כי אולי יום יבוא ונלמד לחיות ביחד, כפי שקיווה אבי.

לפני למעלה מחמישים שנה ערך אבי יוסף אנתולוגיה נדירה בשם "סיפורים עבריים מחיי הערבים", בה קיבץ מסיפוריהם המצוינים של יוצרים עבריים שכתבו כמותו על חיי הערבים ברגישות, בהערכה ובכבוד. כבר בדברי הקדמתו נתן אבי ביטוי לאמונתו השלמה כי עלינו לחפש אחר כל ערוץ לחיות ביחד עם הערבים שבתוכנו, שווים עם שווים כי אין דרך אחרת.

יש למצוא גשרים לעוד ועוד מבני דורו של מוחמד מנצרת. אולי מדור צעיר זה תצא בשורה מהדהדת מבירת הגליל. מוחמד זועבי הנער הוא איש אמיץ החושב לעצמו וכנראה גם מאמין שאיננו יחיד הנוקט עמדה כה-ברורה ותורמת. קולו מרגש עד עומק-לב ולרגע מתעורר ספק שמא אני שומע מהרהורי לבי. אולם זהו מסר ברור ותקיף שלא בא לתעתע. את האמירה המדויקת של מוחמד צריך להביא לפני כל אדם קשוב לרצון העז לשמור על ישראל כמדינה עברית ודמוקרטית השואפת ככתוב במפורש במגילת העצמאות להכיל בחיבוק את כל אזרחיה, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, יהודים ואחרים. ביחד אנחנו ישראלים.

תאריך:  17/06/2014   |   עודכן:  17/06/2014
עמוס אריכא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנער, איש נצרת
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א. וינשטיין
17/06/14 10:06
2
שוים עם שוים,
17/06/14 10:26
 
ערבי ישראלי
17/06/14 22:58
 
לידידי הערבי
18/06/14 11:15
3
שלומית שביט
17/06/14 13:59
4
י.ש
18/06/14 09:55
5
ש. קיסרי
18/06/14 14:57
 
י.ש
18/06/14 17:58
 
ד" ד. לב-ארי
18/06/14 19:34
 
קושיה
20/06/14 15:43
 
קושיה
20/06/14 15:43
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
אירוע חטיפתם של שלושת הצעירים שבסך הכול ביקשו להגיע הביתה בטרמפים, העלה לתודעת הציבור, באורח דרמטי, את הסכנות האורבות לכל יהודי המתגורר בשטחי יהודה ושומרון, במרחב הגאוגרפי שאותו ניתן לכנות "המזרח הפרוע".
17/06/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
על-רקע חטיפת שלשת נערֵי הישיבה על-ידי אנשי טרור ערבים - האם זה באמת מְשַׁנֶה וחשוב כל כך ע"י מי בדיוק? ע"י פתח; חמאס; ג'יהאד; אל-קאעידה; אל-אקצה; גדודי ע.א.א.קסאם... וכן הלאה וכד'? האם זה מחַזֵק אוֹ מחליש אוֹתנוּ? את כֹחנוּ? את בטחוננוּ? את יכולתנו לפעול כראוי בזמן אמת? את תחושת הצֶדֶק שלנוּ בארצנוּ ישראל?
17/06/2014  |  איתן אראל  |   מאמרים
הדברים הבאים הם בעיקר תגובה מורחבת למאמר של ירון זכאי ב-,News1 "מלחמת אזרחים בעצימות נמוכה", מ-12.6.14. מאחר שהמאמר מקיף תחומי זמן ואירועים רחבים מאוד, לא ראיתי דרך להתייחס אליו ברצינות הראויה אלא במאמר תגובה משלי.
15/06/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
האירוע המתחולל באיו"ש מאז יום ה' בלילה, מעיד שוב עד כמה איננו מבינים את המנטליות של "מלחמת החטיפות" הערבית ואת מניעיהם של החוטפים.
15/06/2014  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
כדי להיות ריאליים, חייבים להשלים עם העובדה שלסכסוך הקיים ביננו לפלשתינים אין פתרון אמתי בשלב זה, בגלל פערי עמדות שלא ניתנות לגישור לשם הגעה לקץ הסכסוך, לפשרה ולהקמת מדינה פלשתינית.
15/06/2014  |  מתי דוד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
בימים אלה, כנהוג בתקשורת בטרם בחירות, משאלי דעת הקהל עוסקים, כמובן, בשאלה: איזו מפלגה תזכה לרוב בפרלמנט בווסטמינסטר (הרובע בלונדון המארח את בנייני הפרלמנט).
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il