קרוב למאה אלף ערבים תושבי ישראל הצביעו בבחירות לכנסת הנוכחית בעבור רשימת בל"ד (ברית לאומית דמוקרטית) אשר נציגתה הנודעת ביותר היא ח"כ
חנין זועבי. למרות שאינני ערבי ישראלי אני בעד חנין זועבי, המצליחה בכישרון רב יש להודות, להציב בפני אזרחי ישראל היהודים את המראה שבה משתקפת דמותם האמיתית של כל אלה המגדירים את עצמם בתור "ערבים פלשתינים" וחושפת את התשובה לשאלה - למה בעצם מתכוון ערבי אזרח ישראל כאשר הוא מכריז "אני פלשתיני".
אם נצא מתוך הנחה כי כל אלה שהצביעו בעד בל"ד אוחזים בדעותיה של זועבי הרי ריכוז עמדותיה הפוליטיות של חברת הכנסת שאינה פוחדת להיקלע ללב המחלוקת בכל דבר וענין, יעניק לכולנו את המידע הדרוש כדי להשיב במדויק על השאלה.
זועבי כבר איננה נערה מתבגרת מורדת. בסוף מאי מלאו לה 45 שנה. היא אדם בוגר בעל דעות מגובשות, שהצטרפה לבל"ד ב-1997 כבת טיפוחיו של מייסד המפלגה,
עזמי בשארה, אשר לימים נמלט מישראל לאחר שנחשד בריגול ובסיוע לחיזבאללה. זועבי, דוגלת בהפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה; היא דורשת את מימוש "זכות השיבה" לא רק לערים הגדולות שבהן התגוררו ערבים עד 1948 אלא גם לכל אחד מ-400 הכפרים הערביים שננטשו במלחמת העצמאות; היא דורשת את נסיגת ישראל מכל "השטחים הכבושים"; היא איננה מכירה בהגדרה "ערבי ישראלי" ומוכנה לדבר רק על "הערבים בפלשתין הכבושה"; היא בהחלט בעד הקמת מדינה פלשתינית בשטחי הגדה המערבית וחבל עזה לצד מדינת כל אזרחיה בגבולות 1967; הציונות בעיניה היא אידיאולוגיה גזענית; ב-2010 הגדירה זועבי את מדיניות ישראל בירושלים ובחברון כ"טיהור אתני". ובמספר מקרים קראה לערביי ישראל ולפלשתינים לפתוח בהתקוממות בנוסח האינתיפאדה הראשונה; היא גם זו שהסבירה למדינת ישראל הזועמת על חטיפת שלושת הנערים כי החוטפים "אינם טרוריסטים".
באחד הנאומים שהיא נשאה בכנסת הסבירה זועבי כך: "אנחנו חלק מהעם הפלשתיני. כל האיסורים לדבר על האמת הזו וכל מדיניות ההפחדה נגדנו לא יעזרו, לא יסתירו, לא יטשטשו ולא ימחקו את העובדה ההיסטורית הזו. אנחנו חלק מהעם הפלשתיני. אבל אנחנו לא מעמידים זהות זו בסתירה עם האזרחות שלנו. על זה המאבק שלנו., אנחנו מציעים פיוס בין האזרחות שלנו לבין הזהות הלאומית שלנו, וזו ישראל שמתעקשת להעמיד את הזהות שלנו בסתירה מוחלטת עם האזרחות שלנו שאיננה תוצאה מאקט של הגירה, היא תוצאה טבעית מהיותנו ילידי הארץ הזאת. ואם יש מי שמאמינים כי עלינו לאבד את זהותנו, את גאוותנו הלאומית משום שבחרנו לשבת בכנסת למשל - הם טועים. אנחנו יושבים בכנסת כדי לייצג את העם שלנו שנולד כאן".
מתוך הדברים הברורים האלה והדעות החד-משמעיות שחנין זועבי משמיעה חדשים לבקרים עולה מסקנה אחת שעל כולנו להפנים. חנין זועבי יושבת בכנסת, בשם שולחיה מצביעי בל"ד הערבים, לא כדי לייצג את ישראל ואזרחיה היהודים. היא רואה את עצמה כחלק ממה שהיא מגדירה "העם הפלשתיני", שזהותו הלאומית שונה לחלוטין מאזרחותו הישראלית.
מן הטעם הזה ראוי להבין כי אילולא הייתה חנין זועבי קיימת, חשוב היה שישראל תמציא אותה. עצם קיומה ופעילותה על-רקע ההתפתחויות האסלמיות האלימות המתחוללות בעירק ובסוריה למשל, מציגים לעין כל את האמת שאותה רבים מאזרחי ישראל הערבים מנסים להסתיר: לעולם לא ישכון כאן דו-קיום של שלום אמתי בין היהודים לערבים, כיוון שלעולם יחושו ערבים בעלי זהות ישראלית שישראל גזלה מהם וממשפחותיהם את מולדתם ההיסטורית שאליה הם ישאפו תמיד לחזור ולהתנחל בה מחדש במקום ישראל ולא בצד ישראל.
מכל הטעמים האלה אני בעד חנין זועבי המציבה בפנינו את האמת לאמיתה. לדעתי יהיה זה משגה ישראלי חמור לבלום את התבטאויותיה, עדיף שדעותיה יישמעו בקול רם וצלול, כדי שלא נשגה באשליות.