|   15:07:40
דלג
  משה חסדאי  
תחקירן, פובליציסט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

איך לנצח במלחמת המנהרות

חייבים לעסוק מיידית בפיתוח תורת לחימה כנגד לוחמת מנהרות. הלקח העיקרי: אל מול לוחמת המנהרות הסכנה לכוח הלוחם היא מכל הכיוונים - ולכן התצפית והגנת המוצב מחייבת סריקה ב-360 מעלות
30/07/2014  |   משה חסדאי   |   מאמרים   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
מנהרות עם נשק שנתפס מצה"ל [צילום: דובר צה"ל]

על בסיס הסרטון המלא של החמאס כיצד הוא תוקף מוצב צה"ל - אפשר לנתח את האיום החדש של לוחמת המנהרות. חיילים חייבים ללמוד את הלקחים במיידי. הפקת לקחים זו - היא הצלת חיים ממש!!!

על-פי התמונה הראשונה - כך נראה מוצב הפילבוקס מיד עם היציאה מהפיר: ניתן לראות את רשת הברזל המגינה על הפילבוקס מטילי נ"ט. רשת הברזל נראית משמאל לכוח התוקף. משמע: המנהרה נחפרה בעצם לעורף המוצב. במרחק של כ-250-300 מטרים ממנו. די רחוק שלא ישימו לב - ודי קרוב בשביל תקיפה ותנועה למגע. יעילה למזעור סיכויי ההתגלות בתנועה ליעד. עד כאן - תכנון וחשיבה יעילה של החמאס.

אנו חייבים לדעת את האויב - בפני מי ומה אנו עומדים. זלזול באויב הוא אם כל חטאת וסכנת חיים!!!

המחבלים יוצאים מהפיר ונעים מיד לסוללת עפר. התנועה למגע נעשית בסתר סוללת העפר שנחפרה על-ידי כוחותינו. דהיינו - האויב מנצל את יתרון השטח ואת תוואי התנועה הנסתר שמאפשרת להם הסוללה שאנחנו הקמנו... זה כוחה של לוחמת מנהרות: האויב מגיח במיקום שנוח לו. לא במיקום שכוחותינו מצפים לו. לקח מציל חיים: תנועה ותמרון בממד התת-קרקעי מאפשרים ביצוע איגוף יעיל מאד, תת-קרקעי נסתר, חסין מפני גילוי. מאפשרים הפתעה מוחלטת של הצד המותקף. חוליית האויב מתקרבת לשיא הסוללה לתצפית קצרה ומיד ממשיכה בתנועה ליעד - למרגלות הסוללה.

עד כאן הם לא התגלו. אם יש חיילים על הפילבוקס- הם צופים לכיוון ההגעה המשוער של אויב שנע מולם ובגלוי על פני השטח.

החיילים אינם צופים לכיוון שטח ישראל. המחבל בחוד נע למרגלות הסוללה, כשצילה של הסוללה סוכך עליו. השמש משמאל - בעיניים של החיילים על הפילבוקס. החוליה התוקפת באה מכיוון שהוא בלתי נראה לפילבוקס- מצידו. יותר קרוב לצד הישראלי, כיוון שאינו בתצפית כוחותינו, כי כוחותינו מצפים שהאויב יבוא מולם ולא מהצד או מאחוריהם.... במיוחד כשיש גדר. האיגוף שנעשה במנהרה יוצר הפתעה טקטית קטלנית הרת אסון. המחבלים נעים בחופשיות כי החיילים לא אומנו ולא תורגלו בסוג הלחימה הזה. המחבלים נעים בקומה זקופה, באור יום, במדים שאינם מדי צה"ל, עם נשקים שאינם נשקי צה"ל.

חייבים לעסוק מיידית בפיתוח תורת לחימה כנגד לוחמת מנהרות. הלקח העיקרי: אל מול לוחמת המנהרות הסכנה לכוח הלוחם היא מכל הכיוונים - ולכן התצפית והגנת המוצב מחייבת סריקה ב-360 מעלות!

בהמשך - המחבל המוביל מתקרב לשער המוצב. שער המוצב תמיד נמצא בעורף המוצב - בכיוון הצד הישראלי, שבאופן מטעה מניחים שהוא בטוח יותר. חשוב לזכור! את גלעד שליט חטפו בדיוק כך. חייבים להתמקצע בהכנת והטמעת תורת לחימה עדכנית כנגד האיום הטקטי הידוע ומוכר מראש של לוחמת המנהרות. חייבים לאמן את הצבא כנגד איום מנהרות ופירים מתוך ובסמוך למוצב עצמו!

יתרת הכוח של חמאס- נשארו בעתודה. כוח העתודה לא הגיע למוצב. הם בחיפוי ותצפית וכתגבור ו/או לעזרה בנסיגה, פינוי פצועים וכו'. המחבלים נעים בסתר חומת הבטון המקיפה את המוצב. החומה מסתירה ומגינה עליהם לא פחות משהיא מגנה על המוצב, במסתור ומחסה מפני אש. והם מנצלים את זה. המחבל המוביל את הכוח מתקרב בחשאי, בצעדים איטיים, לשער המוצב. עד לנקודת זמן זו - הם לא התגלו. והם במרחק של מטרים ספורים משער המוצב. כעת, חייל שלנו עומד בפינה מוצלת, כשהוא כלל לא חושד שכוח מחבלים הגיע עד אליו. החייל אינו מודע לאיום, למרות שכבר קיים קשר עין עם המחבל.

לפתע החייל מזהה את המחבלים ומנסה לתפוס מחסה ולדרוך את נשקו. באותו רגע חוליית המחבלים פתחה באש. שלושה קנים יורים על החייל, שנפגע מייד. השער פתוח - והמחבלים פורצים למוצב תוך כדי ירי באוטומט ובודד. המחבלים מנסים לחטוף את החייל הפצוע. החייל הגיבור מתנגד בכל כוחו. הם יורים בו ומכים אותו.

ההתנגדות שלו מנעה את חטיפתו. שימו לב: התנגדות החייל הגיבור גרמה לכך שחוליית המחבלים נכשלה במשימתה!!! למרות שהחייל נפצע ונהרג - הוא ניצח בקרב מול המחבלים!!!

מטרת העל של המחבלים היא חייל חטוף, שיספק להם תעודת ביטוח לחיי מנהיגיהם המדיניים והצבאיים, תמונת ניצחון, וכן שחרור אסירים כמטרה משנית. את המטרה הזאת הם לא הצליחו להשיג בזכות התנגדות וגבורה עילאית של חייל אחד (שלא הלך לשבי - כמו גלעד שליט - על רגליו) למרות שהיה פצוע והתנגד בכל כוחו. החייל הגיבור מנע חטיפתו בכל מחיר - ולכן חוליית המחבלים נכשלה כישלון חרוץ. הם איבדו לוחמים ועוד מנהרה- ובלילה חטפו מכת אש אדירה מצה"ל.

משהבינו המחבלים שהחטיפה נכשלה, ושהם התגלו - הם מכים את החייל עם רובה. המחבלים האכזריים והרשעים יורים בו לאחר מכן. הם עדיין מנסים לגרור את גופת החייל - אבל תגובת צה"ל גרמה להם לוותר על חטיפת הגופה. המחבלים עוברים לנסיגה מהירה חזרה לפיר המנהרה. ברקע נשמעת אש מקלעים שלנו. המחבלים מבינים שנסיגה מהירה תציל את חייהם וטילים ממסוקי ח"א או פגז של טנק עלולים לפגוע בהם בכל רגע. הם בורחים חזרה לפיר המנהרה ונעלמים מפני השטח. המחבלים משתמשים ביריעות יוטה או בד כדי להסוות את פתח המנהרה. הם גם עורמים חול וצמחים להסוות את הפתח. בתמונת הסיום - המחבלים יימח שמם וזכרם מציגים לראווה את הנשק שנלקח מהחייל.

לקחים:


1. לוחמת המנהרות - האויב יכול להגיח מכל נקודה, כולל מפיר בתוך המוצב עצמו.

2. לוחמת המנהרות - האויב יכול לנוע בציר נסתר עד ליעד עצמו. מבלי להתגלות. או תוך מזעור סיכויי הגילוי שלו בזמן התנועה למגע.

3. לוחמת המנהרות - הגנת מוצב חייבת להתבסס על תצפית רציפה ב-360 מעלות, סיוע הדדי בין מוצבים, וקיום כוח כוננות עורפי יחסית, בטווח הגעה מיידי, שייתן מענה מיידי למוצב מותקף.

4. לוחמת המנהרות - התקנה מיידית של מערכות לתצפית וגילוי אדם ותנועות חשודות בכל מזג אוויר, 360 מעלות מסביב, בכל תנאי תאורה, יום ולילה. מערכות שיהיו עזר לחיילי מוצב ויתריעו על התקרבות אדם, חיות, כלי טיס, כלי רכב וכו'. יש מערכות כאלו במתקנים אזרחיים, שמסוגלות לגלות כל תנועה, ולהציף את ההתרעה במיידי.

דהיינו - צריך לבזר את הגנת המוצב ולהטיל חלק מהפונקציות על תצפיתניות או מחשבים השומרים על המוצב מפני תקיפתו בידי חוליות מנהרות, קומנדו וכו' הבאים מעורפו. ניתן להיעזר במערכות מחשוב של ראיה מלאכותית לביצוע מעקב על צגי המערכת הממוחשבת. מערכות ראיה מלאכותית יתוכנתו לזהות תנועת אדם בכל פרמטר: הליכה, ריצה, זחילה, הליכה שפופה.

ישראל היא מעצמה עולמית בתחום הראיה המלאכותית. אנו חייבים להבטיח הגנה טובה יותר לחיילינו במשימות הבט"ש ובשטח אויב. צריך להפריד בין הכוח במוצב - ובין הכוח שתפקידו לאבטח את המוצב. צריך לבזר את הפונקציונליות של תפקודי המוצב.

הטכנולוגיה קיימת. אין כל בעיה להתקין אותה במוצבים. מיקוש חכם, גלאי תנועה, מערכות ראיה מלאכותית, מערכות פרוז'קטורים עוצמתיים יידלקו רק אם זוהתה תנועה חשודה בלילה. מערכות שמייצרות התרעה אוטומטית לחמ"ל עורפי במקרה של גילוי תנועה חשודה או התקפה על המוצב. ועוד.

5. אבל הכי חשוב!!! הישרדות הלוחם ומניעת חטיפתו היא בראש סדרי העדיפויות. הישרדות הלוחם תלויה בערנותו ובמקצועיותו אל מול לוחמת המנהרות. חיי חיילינו ואזרחינו תלויים בהפקת לקחים זו!!!

תאריך:  30/07/2014   |   עודכן:  30/07/2014
משה חסדאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך לנצח במלחמת המנהרות
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דודי30
30/07/14 11:38
2
משה צפוני
30/07/14 14:59
3
מוטי מ.
30/07/14 20:50
4
דב הלמן
31/07/14 16:22
5
דב הלמן
31/07/14 16:22
6
נמלים ומחילות
31/07/14 16:28
7
וינטר הניה
31/07/14 19:27
8
אלון פלג
31/07/14 21:23
9
צ.שירן
1/08/14 15:39
10
זכויות משפטיות!!!
7/08/14 17:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
קטר בשטח כ-11,000 קמ"ר על חצי אי-הגובל בסעודיה, במפרץ הפרסי/הערבי, עם אוכלוסייה של כרבע מיליון אזרחים ממוצא בדואי, לא כולל כ-2 מיליון עובדים זרים, והכנסה שנתית מנפט וגז (שיש להנזילו במתקני חוף ולשלחו במיכליות) בסך כ-200 מיליארד דולר ועם ברית צבאית מדינית וכלכלית הדוקה עם ארה"ב של ממשל אובמה - הופכת לאתגר קשה מאוד לישראל המחייב את ישראל להתמודד עם אילוץ קשה זה, שמרים ראש ב"צוק איתן".
30/07/2014  |  דוד סנדובסקי  |   מאמרים
מו"ל הארץ עמוס שוקן הולם שוב, בלי מורא וללא חרטה, בפניה המבועתות של ישראל הנלחמת על קיומה נוכח מתקפה רצחנית של טילים ומנהרות . אחרי דברי ההסתה של גדעון לוי במאמרו "הרעים לטיס", מאפשר עמוס שוקן ליוסף (ספי) רכלבסקי, אחד מהוגי השנאה של השמאל, המוגדר ככותב קבוע במדור הדעות של הארץ, לפרסם מאמר גרוע בהרבה. רכלבסקי מספר לשארית הפליטה של קוראי הארץ, כי במוצאי שבת, לאחר הפגנת השמאל נגד המלחמה, הוא ראה את ה"היטלר-יוגנד" (נערי היטלר), הלא הם ישראלים מאנשי הימין שהעזו להביע את התנגדותם להפגנה השמאלנית. אבל כדי שלא יהיה מקום לשגיאה בהבנת הכתוב הוסיף רכלבסקי את דברי הבלע הבאים: "סמוך למקום ולשעת הרצח (של יצחק רבין) ראיתי את ההיטלר-יוגנד. האם פלוגות הסער האלה ששוטפות את הרחובות גרועות כמעט כמו חמאס? לא, מה פתאום. הן גרועות יותר".
30/07/2014  |  עמי דור-און   |   מאמרים
החטא הקדמון החל בעירק עם נוכחות בת 24 שעות של ה- CNN בבגדד.
30/07/2014  |  מרק בריל  |   מאמרים
כשנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, גדול הדור הרב עובדיה יוסף זצ"ל, נתבשר על נפילת חייל צה"ל, הוא היה מתכנס מדוכדך בפינתו ומזיל דמעה על אובדן 'האי שופרא דבלי בארעא' (היופי הזה שמתכלה בעפר). כשנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס בעת הזאת, מרן חֹש"ך (חכם שלום כהן) שומע על נפילת חייל במערכה, הוא מצטרף לאנשי השמאל ההזוי ולשוליים המטורפים של המחנה החרדי, ורוקד עימם על הדם: "לא צריך צבא".
30/07/2014  |  מנחם רהט  |   מאמרים
האם אני הפסיכית היחידה, שלא מוכנה להסכים,
30/07/2014  |  ליאורה קוזלובסקי   |   שירים
רשימות נוספות   /   מבצע צוק איתן  /  מי ומי  
4 מיליון דולר עבור 160 מיגוניות חדשות   /  מירב ארד
יממה אינטנסיבית: 206 מטרות הופצצו  /  איציק וולף
שליח טורקי מיוחד הגיע לישראל  /  עידן יוסף
ynet מדשדש את צה"ל  /  ישראל רוזנבלט
מבצע צוק איתן – הפסד ידוע מראש  /  עמנואל גרטל
על צביעות ארה"ב (ג')  /  אלברט שבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il