|   15:07:40
  יוסי שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

פרס 2014

האיש הזה, תוך כדי הלחימה כשבנינו ונכדינו נלחמים בעזה במטרה להפסיק את ברד הרקטות והפצמ"רים ולחסל את מנהרות התופת, לתקן בדמם את השערוריות והאילוזיות המדממות וההורסות חיים, מצהיר פרס כי מבצע צוק איתן מיצה את עצמו
18/08/2014  |   יוסי שחר   |   מאמרים   |   תגובות
פרס. "סליחה ומחילה" [צילום: פלאש 90]

שמעון פרס הוא הקולומבוס המודרני שגילה מזרח תיכון חדש יש מאין, האיינשטיין הפוליטי המקבל פרס נובל על תגלית מהפכנית חדשנית נוספת "כי שלום עושים עם אויבים". לכן צריך להביא את הרוצחים ובראשם הארכי רוצח ערפאת בתור הפרטנר האולטימטיבי לשלום לתוך הבית פנימה ולחמש אותו ואת אנשיו, כי הם יעשו את עבודת השלום השחורה בלי בג"ץ ובלי בצלם, כמאמר יצחק רבין ז"ל אשר הגדיר בספרו את שמעון פרס "חתרן בלתי נלאה", הגדרה נכונה לאור התנהלותו הפוליטית של שמעון פרס לכל אורכה. וזאת לדעתי לא רק בשל המאבק הפוליטי בין השנים על ראשות המפלגה, שלמעשה היה מאבק על ראשות הממשלה.

ההיסטוריה כהרגלה איננה מתיישרת עם כל חולם או כל חלום הזוי. גם אם הרעיון בא מתוך כוונה חיובית, המימוש והתוצאה הם המבחן. תהליך אוסלו האוטופי, שפרס הוא מולידו ואביו האידיאולוגי והמעשי, נעשה בידי אנשיו באוסלו הקרה והרחוקה, לא רק פיזית. בכל מקרה, מימושו של הסכם אוסלו הלכה למעשה הביא את הטרור, הפחד והמוות לבתינו ורחובותינו במסע מאורגן של יאסר ערפאת וארגונו, "השותף" הרוצח שהובא מטוניס.

הוסף לכך את העובדה שהמהלך עבר בכנסת בהפרש של שני קולות שנקנו במשרה, במכונית מיצובישי וכסף לשני מושחתים שערקו מסיעתם, תרגיל מושחת שאיפשר מהלך אשר גבה במישרים את מותם של יותר מאלף "קורבנות שלום", אלפי פצועים שחלקם נשארו נכים ופגועים בגוף ובנפש, תינוקות, ילדים, נשים וגברים בכל גיל.

מסביב לגלובוס

הנשיא לשעבר, האחראי הראשי, לא מצא ולו הזדמנות אחת קטנה כבן אדם, כיהודי, כבן תרבות לכאורה לומר: אולי טעיתי. בכל מקרה, לאור התוצאות לומר סליחה. המשפחות את ימי ההולדת של קרוביהם מקיימות בבתי קברות; אין צורך לפרט באיזה נסיבות ומסיבות פרס החנוק "בכלוב הזהב הנשיאותי" חגג את ימי ההולדת.

לאור ההגדרה האמיצה והממצה של הנשיא לשעבר על המשכן "הכלוב" ועוד מזהב מסנוור, ברור לנו הסבל הבלתי נסבל שחווה מר פרס משך כהונתו ומובנת התופעה שעליה הייתה רמיזה ביקורתית של כמה חוגים ספרטנים על מסעותיו המרובים מסביב לגלובוס. כמי ששייך לאחד החוגים שביקרו מצד אחד אך במקביל מבקש "סליחה" כשצריך, אני כמובן משתתף רטרואקטיבית בסבלו במשכן.

אחרי הרצח הנפשע של יצחק רבין ז"ל היה פרס האדריכל והאבא הרוחני של מסע השנאה וקמפיין ההכפשה והטלת "האחריות" לבניית האווירה לפני הרצח לא על המסית והמדיח אבישי רביב "השמפניה" סוכן השב"כ ומפעיליו, אלא הפניית האחריות המודגשת אל הציבור הדתי לאומי ככלל ואל המתנחלים בפרט. במסגרת האשמה נולדה ופוברקה אגדת "מורשת רבין", רבין שבסך הכול רצה להילחם בטרור בלי בג"ץ ובלי בצלם, ונגרר למהלך - לדעתי בשל שמירת מעמדו הפוליטי.

מגננה טקטית

יום הזיכרון לרצח יצחק רבין, ראש ממשלה בישראל, הפך לבליץ תקשורתי של שנאה והאשמה קולקטיבית שנמשך כל שנה במשך שבועות, שתחילתם לפני תאריך יום הרצח וסיומם אחרי שני התאריכים השונים, העברי והכללי שבאים בהפרש זה מזה בהתאם לשינויים בלוח העברי. תקופה שמזה שנים הציבור הדתי לאומי היה נכנס למגננה טקטית, מוריד פרופיל ומחכה בהכנעה למעבר טייפון ההאשמה חסרת השחר, כדי לחזור לממדיה הסטנדרטים הרגילים של האשמה ביתר השנה.

גם הליכוד ככלל ובנימין נתניהו כפרט היו מטרות לחיצי האשמה של רצח רבין. על-אף זאת שמעון פרס, המפסיד הסדרתי, הפסיד שוב בבחירות ונתניהו הרכיב ממשלה, על-אף קמפיין האשמה.

למרות הכישלון רווי הדם והמוות של תרגיל אוסלו הראשון, שנפסק רק ב-2002 במבצע חומת מגן, על-ידי לחימה קשה של צה"ל ביהודה ושומרון, ב-2005 קפץ שמעון קפיצה משולשת לממשלת שרון שאימצה בגדול את אסכולת השלום וזאת על-אף הניסיון הכושל והממית של השלב הראשון של התהליך והצלחתו המסחררת ההורגת. על הניסיון השני אין צורך להרבות מילים. מעבר לחורבן מפעל מדהים והרס חייהם של אלפי אחים, אנחנו חווים את הצלחת הניסיון השני כבר 9 שנים: בהתחלה בקטן, אך הוא והצלחה לא עוצרים באדום, והניסיון והחוויה גדלה ומתרחבת עם חלוף השנים. יותר ויותר אזרחים נכספים ומצורפים לריגושים לחוויית הכאילו חיים שהתהליך השלום הזה "מעניק", שלום שאנחנו חווים את משמעותו בימים אלו ממש.

כבוד ומדליות

הבדיקה והלמידה שאדם עושה על תוצאות פעולותיו ועל אלו של אחרים מהווה אינדיקציה ומורה דרך חשוב להתנהלותו בעתיד, מה שאנחנו קוראים ניסיון. אם כך הדבר בהקשר ליחיד, משפחה, פי כמה וכמה כשמדובר בניסיון המצטבר הנוגע לשלומו של ציבור, עם, קל וחומר בהקשר קיומה של מדינה וחיי אזרחיה.

לאיש שמעון פרס הניסיון שזועק, בועט, נושך והורג, איננו אומר דבר. הוא ממוקד ב"אקסיומה". מבחינתו משנתו ההזויה אינה זקוקה להוכחה, כי רק היא הביאה לו את השררה, הכבוד והמדליות ולאחרים - סגנון חיים חדש, חיים ברדיוס של 15, 20, 30 שניות או דקות מן הממ"ד. חדשן תמיד. קולומבוס ואיינשטיין כבר הזכרתי.

האיש הזה, תוך כדי הלחימה כשבנינו ונכדינו נלחמים בעזה במטרה להפסיק את ברד הרקטות והפצמ"רים ולחסל את מנהרות התופת, לתקן בדמם את השערוריות והאילוזיות המדממות וההורסות חיים, מצהיר פרס כי מבצע צוק איתן מיצה את עצמו.

משחק דמוקרטי

בתחילת יולי הצהיר פרס כי המלחמה מיצתה את עצמה. יש לו פתרון מוכן ישן-חדש. הוא, ההוגה, האדריכל והבונה הראשי של הקונספציה של השלום ההזוי, מעניק לנו בלי בושה ובלי להניד עפעף את משנתו הקורסת והמדממת: לשוב לבנות על ההרכב של שחקני ספסל ברשות אבו מאזן מכחיש השואה שהפסיד שם במשחק הדמוקרטי. דרך אגב, השוני בינו לבין משעל והחמאס הוא בסגנון ובדרך (בשלבים) במטרה הסופית והסופנית לגבי מדינת ישראל יש זהות מוחלטת. כן הדמוקרט פרס אמר ב-4 ביולי כי המלחמה מיצתה את עצמה ויש להחזיר את עזה לאבו מאזן.

האמת היא כי אם כבר אבדה לו הבושה ורגש האחריות ו/או האשמה, חשבתי שאם הוא משתף אותנו, יש לאיש משהו חדשני, יצירתי, איזה הבזק אינטלקטואלי, משהו שקשור לימים הנוראים המתקרבים; משהו שקשור לסליחה, לתשובה או למחילה!!!

הערה: מספר הטילים שנורו מעזה לשטח מדינת ישראל משך ארבע וחצי שנים עד הגירוש מגוש-קטיף ב-2005 היה 800 טילים; ממוצע שנתי 178.

מספר הטילים שנורו מעזה לשטח מדינת ישראל משך שלוש וחצי שנים אחרי הגירוש עד סוף 2008 היה 8700. ממוצע לשנה 2486 טילים גדולים יותר בכוח הנפץ ובטווח.

מאמר זה נכתב מתוך דאגה לארצי, עמי ומשפחתי, ולדעתי האיש הזה מסכן את כולם.

תאריך:  18/08/2014   |   עודכן:  18/08/2014
יוסי שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרס 2014
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וינטר הניה
18/08/14 20:30
2
ספוילר
19/08/14 08:29
3
נוכל קולוסלי
19/08/14 15:24
4
דודי30
19/08/14 15:28
5
אברהם מערב השומרו
19/08/14 23:33
6
קורןנאוה טבריה
21/08/14 07:23
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זוכרים מה היה כאן בעקבות הסכם אוסלו לפני כ-15 שנים? כל הארץ מלאה תוכניות והפנטזיות הרקיעו שחקים: רשת כבישים מהירים שיביאו את הישראלים דרך מסעדות דמשק ובירות ישירות לטורקיה; מפעלי מים אזוריים משותפים; נמלים, שיקום ופיתוח. מה לא? זוכרים את להקות הנביאים בעקבות ההינתקות מרצועת עזה, שהבטיחו כי כל גבעות עזה תתמוגגנה מחיים מאושרים, והגדי העזתי יספק דגים וחומוס לאניני החיך מתל אביב? כן, היו אז ממש בלדות, ושרים וחברי כנסת ואנשי תקשורת התחרו איש ברעהו מי ידע לתאר טוב יותר את העתיד הוורוד הצפוי לנו, ומי ילעג באופן נמלץ יותר על כל רואי השחורות. לא יודע למה, אבל נדמה לי שגם עכשיו אני שומע ורואה משהו דומה, אותה גברת בשינוי אדרת. עוד אין הסכם להפסקת אש לטווח ארוך,וכבר ישנם כאלו המציעים לארגן את כל המזרח התיכון בברית חדשה; אחרים מדברים על ועידה בינלאומית; ישנם כאלו שרואים באבו מאזן את השליט הבא ברצועה; ולא חסרים כאלו שמשוכנעים שרק ממשלת האחדות של החמאס והרשות הפלשתינית של אבו מאזן תביא מזור לתחלואי האזור. ואיך אפשר בלי קריאות להסדר מדיני, לתוכנית מרשל ישראלית בעזה, מלווה בתוכנית שיקום מדינית נועזת. לא חסר, ברוך השם, רעיונות של יהודים טובים.
18/08/2014  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
הארץ געשה ורעשה בגלל חתונתם של יהודיה וערבי. בפייסבוק התרוצץ סרטון עצוב של אבי הנערה, המפציר בה לא להתחתן "עם ערבי". עו"ד איתמר בן-גביר וחבריו מהימין הגיעו למקום, בתוך גבולות ששרטט להם בית המשפט, כדי למחות ולזעוק על ההתבוללות. אנשי "ישראל חופשית", הזרוע הביצועית של מר"צ, העלו קמפיין בכיכובו של יאיר נתניהו עם חברתו הנורבגית, סנדרה לייקנגר, זו שהאבא בנימין נתניהו התגאה בה בשיחתו עם ראש ממשלת נורבגיה.
18/08/2014  |  עו"ד רון לוינטל  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - באין רצון, אנטישמים, מנגל, יורדים וקריעה
18/08/2014  |  אביתר בן-צדף   |   מאמרים
מפקד חטיבת גבעתי אל"ם עופר וינטר, קצין בכיר ומובחר שזכה לצל"ש על עוז רוחו, כתב "דף מפקד" לחייליו כדי להפיח בהם תעוזה ונכונות לביצוע המשימה. בין השאר כתב: "ההיסטוריה בחרה בנו להיות בחוד החנית של הלחימה באויב הטרוריסטי העזתי, אשר מחרף מנאץ ומגדף את אלוקי מערכות ישראל. אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם - שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד. ה' אלוקי ישראל, היה נא מצליח דרכינו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך". על הדברים הללו הוטחו במפקד החטיבה החובש כיפה סרוגה חרפות וגידופים, כי איך מעיז קצין בכיר להזכיר את אלוהים כשמדובר בעניינים צבאיים, והאשימו אותו במיסיונריות.
18/08/2014  |  זאב בן-יוסף   |   מאמרים
כבר מימיו הראשונים של מבצע "צוק איתן", במקביל להמייה האינסופית של הפרשנים שבקעה מכל אולפני החדשות בטלוויזיה, נשמעה גם התפילה להופעתו של המושיע החדש-ישן, אליו מתגעגע מחנה השלום זמן כה רב. מבחינה זאת לא היה שום שוני במנגינות שעלו מערוץ 1, 2 או 10. כולם דיברו על ה"דאוס אקס מכינה" (ביוונית "אל מתוך מכונה"; תחבולה שנועדה להכניס לעלילה גורם שיפתור את הבעיות שנוצרו).
18/08/2014  |  ישראל רוזנבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il