|   15:07:40
דלג
  יוסי קרמר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים

רצח נשים

רק כאשר בן האנוש הוא רגוע, כלומר כאשר הוא אינו מייצר, מפעיל את גופו ומתנהג כתוצאה מכך באמצעות הרגשות הפנימיים, הוא מחובר לאני העצמי שלו, לזהותו האמיתית, ולכן היכולת שלו לפרש את המציאות האמיתית שבה הוא נמצא וחי תעשה באופן ברור יותר, שפוי יותר
06/09/2014  |   יוסי קרמר   |   מאמרים   |   תגובות
רצח אישה בירושלים. היסבה העיקרית - רגשות[צילום: פלאש 90]

למה זה קורה? נשים נרצחות בידי בן הזוג שלהן בגלל הרצון שלהן להיפרד ממנו, אבל לא רק. נשים נרצחות בידי בן הזוג שלהן גם בגלל החשד שהן בגדו בו, אבל לא רק. נשים נרצחות בידי בן הזוג שלהן על-רקע כבוד המשפחה ובגלל סכסוך כזה או אחר, אבל לא רק. כאשר נשים רוצחות את בעליהן הן עושות זאת לרוב לאחר סבל רב שחוו מצד בן הזוג שלהן. הגורמים לרצח נשים הם מגוונים, אבל הסיבה העיקרית היא רגשות. הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו קוראים להם רגשות. הרגשות החיוביים והשליליים אחראיים לכול מצבי ההזיה, והם אינם מאפשרים לנו את הרוגע הפנימי שמחבר אותנו לזהות והמציאות האמיתית והם אינם מאפשרים את השפיות.

בחירת בן/בת הזוג ברמת המודעות שלנו כיום נעשה על-פי קריטריונים רגשיים, אמוציונליים, כלכליים ואחרים שהם לא ענייניים, אשר גורמים להתנהגות סהרורית, אגואיסטית, אינטרסנטית, שנעשית להשגת המטרה באופן מניפולטיבי, אם הדבר נעשה במודע או שהמעשה נעשה שלא במודע, במקום שהבחירה של בן/בת הזוג תעשה באופן רגוע, רציונלית ועניינית שתואמת את מהות ומטרת החיים, ואז הזוג לא יכניס את עצמו לאשליה שתתנפץ לו.

למה צריך זוגיות?

מהות ומטרת הזוגיות נעשית לשם הרבייה וההתרבות, כיוון שללא היכולת של המין האנושי להתרבות לא נוכל להגשים את מהות ומטרת חיינו בתהליך האבולוציה, לכן רצוי להתייחס לזוגיות בהתאם ליעוד הטבעי שלשמה היא נועדה, כול התייחסות אחרת לזוגיות תגרום לזוג ליצור לעצמו מציאות שהיא אשליה, מציאות שנוצרת כאשליה תתנפץ לה במבחן המציאות האמיתית ותגרום סבל לכול המעורבים.

מה קורה בתוך המשפחה?

כיוון שמערכת היחסים בתוך המשפחה מבוססת אך ורק על רגשות שמשתנים ולא יציבים, אמוציות רגשיות, היא יוצרת קשרים רגשיים בין כול המעורבים, קשרים שנעים בין הרגשות החיוביים והשליליים, כשההתנהגות משתנה באופן תדיר כלומר האישיות משתנה, מה שהופך את מערכת היחסים במשפחה לבלתי אפשרית, כי אין רוגע ואין שלווה.

מה כול זה קשור לאלימות במערכת הזוגית?

דפוס ההתנהגות של הגברים במקרה הזה מבוסס בעיקר מתוך חיקוי התנהגותה של האם, כי הבן היה בתוך רחמה של אימו כתשעה חודשים לערך ולאחר הלידה לרוב הם היו צמודים לפחות בשנים הראשונות לחיו שעזרו בעיצוב אישיותו.

מערכת היחסים בין האם שהיא נקבה לבנה שהוא זכר מבוסס על קשר רגשי, אמוציונלי, שהוא גם יצרי, אם הדבר נעשה במודע או שהוא נעשה שלא במודע, סביר להניח שברמת המודעות שלנו כחברה כיום הדבר נעשה ברוב המקרים שלא במודע, מה שגורם לבנה הזכר לבלבול במסרים ההתנהגותיים שלה כלפיו.

הפחד, החרדה והבלבול במסרים הרגשיים, מובילים את הבן הזכר לפרש את עצמו ואת המציאות שבה הוא נמצא וחי ואת המערכת היחסים עם אימו באופן רגשי. לאופן שבו מתנהלת מערכת היחסים האמוציונלית יש השלכות לגבי בחירת בת הזוג העתידית של הבן.

כלומר, כאשר הבן גדל והוא בוחר את בת הזוג שלו לחיים, הוא בונה לעצמו מציאות על-פי אותם דפוסי התנהגות אינסטינקטיביים שטבועים באישיותו שעוצבו במערכת היחסים שהייתה לו עם אימו.
מערכת יחסים שבין האם לבנה שמבוססת על אמוציות כמו, פחד, חרדה, אהבה, אושר, שנאה, רוע, כעס, לחץ, יצר מיני, מאבקי כוח, הרמת קול, שליטה, ולפעמים באמצעות חינוך אלים ועוד, גרמו לו לחשוב שככה צריך לעצב את האישיות ולהתנהג במערכת יחסים זוגית, אז בזוגיות שתהיה לו היא תהיה מבוססת על אותם הרגשות הלא יציבים שמשתנים באופן תדיר, מה שמשקף אישיות לא יציבה.

כאשר הגבר מכיר את בת זוגו שאותה הוא רוצה, הוא עושה זאת כי היא מזכירה לו את אימו, בשלב מסוים במערכת היחסים שביניהם האישה שאיתו תזכיר לו ותעורר אצלו את דפוס ההתנהגות שהיה לו עם אימו.

מבחינתה של האישה שבחרה לה את בן הזוג, לרוב בן הזוג יזכיר לה את דפוס ההתנהגות של דמות האב, כלומר בחירת בן/בת הזוג משמשת לשניהם כהשתקפות של הוריהם.

דוגמה לרגש שקשה להכיל אותו במערכת היחסים בין האם לבנה שבנתה את אישיותו של הבן, דפוס התנהגות שמכיל את הרגשת חרדת הנטישה, חרדת הנטישה תהיה קיימת אצלו בתת מודע, בשלב מסוים במערכת היחסים שלו עם בת הזוג הרגש יתעורר, אם סתם בגלל התנהגותה או בגלל שהיא תרצה להיפרד ממנו או שתעזוב אותו או שהוא ירגיש ויחשוד מתוך דמיון אישי שלו שככה היא רוצה או בגלל משבר רגשי אישי שהוא עובר עם עצמו תתעורר אצלו הרגשת חרדת הנטישה, מה שיגרום לו לחשוב שמה שהוא מרגיש באופן אישי קשור באופן ישיר לבת הזוג מה שיהפוך אותה לקורבן.

ישנם גברים שמבחינה רגשית יוכלו להכיל את הרגשת חרדת הנטישה, ויש גברים שלא ידעו איך להכיל את ההרגשה הזו, אלה שישלימו עם המצב ייפרדו למרות הקושי הרגשי שכרוך בהפסקת הקשר, וישנם גברים שלא יוכלו להתמודד עם הרגשת חרדת הנטישה, ואף יגיעו למצב של אלימות מילולית ופיזית ועד כדי רצח של בת הזוג ואף יתאבדו.

לכן בת הזוג שבוחרת את בן זוגתה רצוי שתבין ותיקח ברצינות את האפשרות שמבחינה רגשית בעת שיהיה ברצונה להיפרד מבן הזוג שלה היא תעורר אצלו דפוס התנהגות שהיא לא ידעה שקיים בו, וזה את עוצמת הרגשת חרדת הנטישה שהוא ירגיש לפני או בעת הפרידה או אחרי הפרידה או סתם ככה פתאום כתוצאה מחשד דמיוני שלו או בגלל משבר רגשי אישי שלו עם עצמו.

אבל, רצוי לזכור שהרגשת חרדת הנטישה זהו רגש אחד שיכול להתעורר מתוך מגוון רחב של רגשות הקיימים, שיש להם השלכות על המערכת הזוגית.

בת זוג שרוצה להיפרד מבן הזוג שלה, רצוי שתלמד ותדע איך לעשות זאת, כדי שלא לעורר בו רגשות בעוצמה כזו שהוא לא יוכל להתמודד איתם שיהפכו אותה לקורבן, וזאת כדי שתשמור ותגן על עצמה.

מסקנה

בת זוג שבן זוגה כועס וצועק עליה ואף מגיע למצב שהוא מכה אותה, התעוררו בו רגשות שליליים שגרמו לו להזיות, למחשבות שווא, לדמיון שגרמו לו לבלבול, שאותם הוא משליך, מייחס, כלפי האוביקט שהיא בת הזוג שלו שהופכת להיות קורבן.

סיכום

חוסר הבנה לנושא מהות ומטרת הזוגיות ובעיקר התייחסות שגויה לנושא הרגשות החיוביים והשליליים שהם הקריטריונים העיקריים לבחירת בן/בת הזוג, יגרמו לשני בני הזוג ליצור אשליה שיכולה להתנפץ לה במבחן המציאות, ולהגיע עד כדי רצח.

הגוף הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות, לכן בחירת בן/בת זוג בהשפעת סם הרגשות וכשנמצאים בהזיה רגשית אינה מאפשרת להכיר את בן/בת הזוג באופן האמיתי.

המסר במאמר

לרוב בת הזוג נבחרת כדמות אימהית, לכן בחירת בת/בן זוג רצוי שתתנהל באופן רגוע, רציונלי וענייני, שמותאם למהות ומטרת החיים, ולא מתוך הצורך והנזקקות הרגשית, האמוציונלית והלא עניינית.

כיום האנושות חיה בין הרגשות החיוביים שגורמים להרגשה הטובה כמו, אהבה, אושר, צחוק, הנאה, שמחה, יצרים, תשוקה, תאווה ועוד, לבין הרגשות השליליים שגורמים להרגשה הרעה כמו, פחד, חרדה, דיכאון, חרדת הנטישה, כעס, ייאוש, לחץ, צער, עצב ועוד, ועם הנדנדה הרגשית הזו עם הזיגזג הרגשי הזה, בנויה לה מערכת היחסים, וככה נוצרת לה אשליה, רצוי לזכור שלרגשות הפנימיים שאנחנו מרגישים אין כל קשר לחיצוני, כלומר, אם אני אוהב אני אוהב את עצמי בלבד, אם אני מרגיש פחד אני מפחד אך ורק מעצמי וככה עם כל שאר הרגשות.

רק כאשר בן האנוש הוא רגוע, כלומר כאשר הוא אינו מייצר, מפעיל את גופו ומתנהג כתוצאה מכך באמצעות הרגשות הפנימיים שציינתי, הוא מחובר לאני העצמי שלו, לזהותו האמיתית, ולכן היכולת שלו לפרש את המציאות האמיתית שבה הוא נמצא וחי תעשה באופן ברור יותר, שפוי יותר.

לכן, הקריטריונים לבחירת בן/בת הזוג רצוי שיהיו באופן רגוע, רציונלי וענייני ולא באמצעות רגשות, מה שימנע ויכוחים, מריבות, אלימות, ובמקרים מסוימים רצח.

תאריך:  06/09/2014   |   עודכן:  06/09/2014
יוסי קרמר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רצח נשים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי קרמר
7/09/14 10:36
2
ע_הראל
7/09/14 20:47
3
אחד שמבין
8/09/14 13:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעקבות הניצחון הצבאי של צה"ל על חמאס, פתחו מנהיגי הארגון המובסים במערכה על התודעה. הם מפיצים תעמולה כי זכו בניצחון, על-מנת להסתיר את האמת המרה מתושבי עזה ולבצר את מעמדם בתודעת העם הערבי. ההכרה בגודל התבוסה היא תנאי הכרחי להרתעת חמאס מלנסות לפגוע בנו. חמאס לא השיג שום דרישה שבגללה פתח בהפגזת עריה של ישראל. הוא הפסיק את ההפגזות כשנותרו ברשותו עוד אלפי רקטות, כי לא יכול לשאת את ההפצצות וההפגזות של ישראל וחשש מקריסה מוחלטת אם תימשך המלחמה. הרתעה זאת חשובה יותר מחיסול מלאי הרקטות של חמאס, ובלבד שנדע לשמר אותה ולא נניח לה להתמסמס תחת מתקפת התעמולה שמפעילים הערבים לטשטוש תבוסתו המוחצת של ארגון הטרור העזתי והכנעת רצונו להמשיך במתקפתו נגדנו.
06/09/2014  |  אברהם שלום   |   מאמרים
יעקב, בברחו מפני לבן, מגלות לגאולה, מחרן לישראל, חוצה את נהר הפרת:
06/09/2014  |  אורנה ליברמן  |   מאמרים
אחרי הכישלון הטוטלי של הסכם אוסלו וההינתקות, ממשיכים אנשי השמאל לדרוש ממדינת ישראל להמשיך באותה דרך הרסנית. היציאה מעזה הביאה לנפילת אבו מאזן ולעליית משטר הטרור האכזרי של החמאס. עזה הפכה לישות טרוריסטית שמקיזה את דמה של מדינת ישראל. עכשיו דורש השמאל לעשות הסדר ביו"ש ולסגת גם משם.
06/09/2014  |  קרן אלמוג  |   מאמרים
שיבושי הלשון העברית הם רעה חולה, אם לא מגפה, הפושה בקרב רבים מאיתנו. חומרתה כפולה כשנדבקים בה גם אמצעי התקשורת האלקטרונית, האמורים לעמוד על משמר השפה.
06/09/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
מצוות בן סורר ומורה הינה מצווה קשה עד כדי כך שחז"ל פסקו שבשל התנאים הבלתי אפשריים ליישומה היא לא הייתה ואינה עתידה להיות לעולם. ולכן נשאלת השאלה: מדוע הכתיב אותה הקב"ה למשה רבינו? ומה ניתן ללמוד ולעשות עם אותה מצווה שאין שום אפשרות להוציאה לפועל? ובמילים אחרות, מה היה קורה לתורתנו הקדושה אילו ביקש משה רבינו מהקב"ה לא להעמיס על בני ישראל מצוות שאינן ברות יישום, כגון: בן סורר ומורה ומצוות השמדת עיר הנידחת, שגם כלפיה קבעו חז"ל שלא הייתה ואינה עתידה להיות?
06/09/2014  |  חננאל ובר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי קנדלקר
יוסי קנדלקר
אם נצליח להביט על הדברים הטובים ולשדר כלפי חוץ ואז כלפי פנימה קלילות ולענות על השאלה - "מה נשמע" ב-"הכל בסדר" ובאמת להתכוון לזה, לאט-לאט זה יהיה חלק מאתנו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
למדנו בדרך הקשה ביותר, הכואבת ביותר, כי אל לנו להיות שאננים גם בגזרת הבקעה    בינתיים עיקר תשומת הלב ועיקר הפעילות נתונות לרצועת עזה ולדרום לבנון, כמו גם לסיכולים ברחבי יו"ש    בממלכ...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השתמטות חרדים משירות בצבא    דברי הרב הראשי יוסף על ירידת אברכים מהארץ    דברי הרב יוסף נוגדים את הדת היהודית, את המוסר הכללי והיהודי, לרבות הצו "לא תעמוד על דם רעך", אלה לוחמים ונופ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il