הפוך לדף הבית
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
מאמרים
ראשי  /   אינטרנט/מחשבים  יחסי ציבור  כלכלה/עסקים 
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
 
 
 
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 דרוקר משה
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 מאנדל ישראל
 שטרנטל יוסף
 ויקי אילון בטן
 שרמן יהושע
 שוב משה
 מיקי מיכאלוביץ
 דרוקר אורי
 דיאמנט אריאל
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
לעבוד, לעבוד, לעבוד
08/09/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
ההשכלה גבוהה; והשכר?
08/09/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
לחתור להתחדשות
08/09/2017   |   נסים ישעיהו
 
 
 
"בבני ברק אין מעלית שבת"
08/09/2017   |   אלעזר לוין
 
 
 
כמו שאמרה ג'ורג' אליוט
08/09/2017   |   איתמר לוין
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
זהירות מדיה חברתית!
מדיה חברתית, מי מעביר את המסרים? [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  מעלה המוגרבים - הסיקור התקשורתי
  האמנם אתיקה שמתיקה?
  במקום אלף מילים
  זהירות, ספין-דוקטורס!

עם עליית הרשתות החברתיות, נסללה הדרך להמונים ואנו עדים לקלות הבלתי נסבלת של העברת מסרים על-ידי בעלי עסקים מנהלים ובעלי עסקים - האם אתם מודעים למה שאתם מקדמים ברשת?

▪  ▪  ▪
אנו חיים בעידן בו חברות ובעלי עסקים מתחרים ללא לאות על מקום במרחב הווירטואלי. כולנו, ללא יוצא מן הכלל, מבינים את החשיבות הגדולה שיש לחשיפת התכנים שלנו ברשת. ואכן אנו משקיעים זמן ומשאבים רבים בניהול פרופילים ציבוריים ובלוגים, ובהקמת אתרי אינטרנט וקידומם במנועי החיפוש. אבל כמה מאתנו עוצרים לרגע ובוחנים מה המשמעות של מה שאנו מקדמים ברשת?

אילו "פליטות-פה" אנו משגרים לחלל המדיה החברתית? מהם המסרים שאותם אנו מעברים לקהל העוקב אחרינו? והאם התדמית שנוצרת - בשל פרסום התכנים האלו ברשת - אכן משרתת את היעדים שלנו, של העסק שלנו או של החברה שאותה אנו מייצגים?

תדמית, או אימאז' בלועזית, מתארת את האופן שבו אדם, ארגון או חברה נתפסים על-ידי הקהל. זוהי למעשה תמונה מחשבתית - הנוצרת במוחנו ביחס למוצר, חברה או אדם, והיא איננה בחזקת שקר או בחזקת אמת. התדמית אפוא היא פונקציה המתווכת בין אוביקט מסוים לקהל, היא תוצר של חשיפה לפעילות ולמסרים המוצגים לקהל הרחב - ולא בהכרח שהיא תואמת את המציאות.

מכאן שתדמית רצויה היא בת-השגה למי שחולש על אומנות העשייה והאמירה של דברים המביאים את הציבור לחשוב באופן הנחשק על ידו. ואכן, בעבר תפקיד זה היה שמור באופן בלעדי למומחים בתחום, כגון דוברים או מנהלי יחסי ציבור. אלו היו אמונים על ניצול טכניקות שכנוע אפקטיביות והיו בעלי נגישות בלעדית לאמצעי התקשורת ודרכם להמונים. באמצעותם השכילו בעלי עסקים לטפח חזות אמינה, משכנעת ואטרקטיבית שיש בכוחה להגדיל את כוח הקנייה של החברה שלהם.

אלא שכיום, עם עליית הרשתות החברתיות, נסללה הדרך להמונים ואנו עדים לקלות הבלתי נסבלת של העברת מסרים על-ידי בעלי עסקים. אלו, מנהלים מוכשרים ככל שיהיו, פעמים רבות חסרי הבנה או כישורים בתחום עיצוב וניהול התדמית.

כך קורה שאנו עדים, חדשים לבקרים, לנזקים תדמיתיים הנגרמים לחברות ולפיגורות ציבוריות בשל פליטת-פה 'פייסבוקית'. לכן טוב יעשו אלו אם יעצרו לרגע לפני שהם לוחצים על ההדק ויבחנו היטב מהם משגרים לחלל הרשת - ואולי אף ישכילו להתייעץ עם אנשי מקצוע, כדי לוודא שמה שהם מקדמים אכן משרת את יעדי החברה.

תאריך:  18/09/2014   |   עודכן:  18/09/2014
אסנת גואז

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן


ברחבי הרשת

רשימות קודמות
גָּדוֹל הַמּוֹרָא וְרָב הַפַּחַד מִסּוֹף הַדֶּרֶךְ
18/09/2014  |  אברהם הללי  |  מאמרים
לאזהרת המסע אל מעבר לים, שפירסם המטה ללוחמה בטרור, יש ככל הנראה משנה-תוקף הפעם, בהשוואה לאזהרות השגרה בעבר. מעל לכל היא מתמקדת כעת באווירת ה"עליהום" של אירגונים מוסלמיים קיצונים כנגד כל מי שעוטה אצטלה ישראלית. זה מתבטא, מן הסתם, בתגובות האיבה על מבצע "צוק איתן", ויחד עם זה בתכנון פיגועי-נקמה ג'יהאדיסטים במטרות ישראליות ויהודיות שמעבר לים.
18/09/2014  |  ראובן לייב  |  מאמרים
האם זוהי הדמוקרטיה בישראל? כאשר אינך מצליח להשפיע אתה הולך ועושה נזקים?
18/09/2014  |  יהודה הגר  |  מאמרים
חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים נועד להקל באופן משמעותי על קבלת פיצויים בידי מי שנפגע בתאונה. עם זאת, לא כל אירוע שמתרחש בקשר עם שימוש ברכב פירושו "תאונת דרכים" במובנו של החוק. מאחר שהחוק נועד לאפשר לנפגעים בתאונה לקבל בקלות יתרה פיצויים מחברות הביטוח, לעיתים עיקר הדיון המשפטי סב על שאלה טריוויאלית לכאורה: האם האירוע הנדון עונה להגדרה של "תאונת דרכים".
שלושה שבועות עברו מסיום מבצע "צוק איתן" ועד לירי הראשון - בדיוק ממוצע בין הזמן המקביל שחלף אחרי מבצעי "עמוד ענן" ו"עופרת יצוקה"
18/09/2014  |  אריאל י. לוין  |  מאמרים



בלוגרים נוספים ברשת 
פרס? מפעל? חיים?
09/09/2017  |  05:46  |  אסי דיין
"מה?" במובן "למה?"
09/09/2017  |  05:46  |  אסי דיין
ה"ארץ" שלי
09/09/2017  |  05:46  |  אסי דיין

עידן יוסף
עידן יוסף
אלעזר לוין
פורומים
אינטרנט/מחשבים
יחסי ציבור
כלכלה/עסקים
כתבות מקודמות
AIG
טיפים חשובים לפני שרוכשים דירה
עמינח
הגיע הזמן להחליף מזרן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
בי פטנט פתרונות מיוחדים
קלאב הוטל
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |  חדשות |  סדרות |  ספורט