|   15:07:40
דלג
  מוטי פלד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

הלוחמים והגיבורים

נשלחת לוועדה רפואית, נניח בנושא שיניים, הגעת לקליניקה פרטית של רופא מסוים, התברר לך שהוא ה"וועדה הרפואית". אתה ממתין בחדר ההמתנה, שומע ורואה את הרופא החביב מתייחס באדיבות ובנועם לכל הלקוחות שלפניך, הומור שופע, חביבות וחיוכים, עד, עד שהוא רואה את הפניית אגף השיקום...
20/09/2014  |   מוטי פלד   |   מאמרים   |   תגובות
משרד הביטחון. תדמית שגויה

הלוחמים והגיבורים של אתמול, אלו נכי צה"ל ה"מתחזים" של מחר... (פרק הוועדות הרפואיות)

כן! כך מסתיימת "תהילת עולם"! המלחמה שאחרי המלחמה. ערב ראש השנה, רגע לפני יום כיפור, זמן של חשבון נפש במסורת היהודית. זה בדיוק הזמן לנגב את האבק מהראי הווירטואלי, להציב אותו מול פני האומה (שוב) ולהראות פן אחר של מדינת ישראל, הטיפול בפצועי צה"ל ובנפגעי המלחמה לסוגיהם.

שוב זה חוזר, מקבלים צו 8, העיניים בורקות, הלב פועם בחוזקה, תחושת שליחות אופפת אותנו: "צה"ל צריך אותנו, החזה מתמלא בגאווה", "צריכים אותנו אישית, משמע אנחנו חשובים"..

שוב יוצאים להגן על המולדת. חדורי מוטיבציה, מתחילים את המסע, גם אם זה ביום כיפור, אפילו אם הוציאו אותנו ביום קדוש זה מבית הכנסת תוך כדי תפילת הבוקר. למרות שבדרך למשרד הקישור אספסוף "דתי" השליך עלינו אבנים, בגלל "קדושת יום הכיפורים", את השיעור על קדושת החיים הם כנראה שכחו...

זה חוזר בכל מלחמה, בכל מבצע, בכל פעילות ביטחונית. חדורי ביטחון מוחלט שכל עם ישראל עומד מאחוריהם, החיילים, מילואימניקים וסדירים, יוצאים להגן על מדינת ישראל וכל עם ישראל מתפלל לשלומם ולהצלחתם. הוותיקים והמנוסים יודעים מה שצעירים לא מבינים, תפילות לא תמיד מספיקות...

אכן, בזמן הקרבות כל עם ישראל מתאחד מאחורי ולמען החיילים בכלל, והלוחמים במיוחד. עם ישראל יודע להתאחד בעת צרה, יודע לתרום ולהתנדב, להוציא את כל הטוב שבו, ויותר. כך ראינו וחווינו בכל המלחמות והמבצעים, אבל...

רגע אחרי המלחמה, כאשר צריך להמשיך לעזור ולחבק את החוזרים מהתופת, כאשר חייל פצוע או פגוע, הוא ומשפחתו צריכים את החיבוק הכי חם, במיוחד מהאגף שאמור ואמון על השיקום שלו, הם צפויים להיתקל בגדרות, חומות ומלחמות, מלחמות שהן לעיתים קשות ואכזריות הרבה יותר מהתופת שממנה חזרו. רחוק מאוד מהתדמית שנוצרה אצל האזרח הרגיל הבטוח שנכי צה"ל מקבלים הכול ובקלות. עכשיו הפצוע ומשפחתו עלולים להרגיש נטושים מאחור, מופקרים בשדה הקרב.

ברוכים הבאים לקהילת נכי צה"ל

נפגעתם? נפצעתם? ברוכים הבאים לקהילת נכי צה"ל, בואו תקראו מעט מניסיונם של חלק מהוותיקים מכם, כך מתחילים.

מנפלאות הוועדות הרפואיות:

רוב החיילים (במיוחד במלחמות ובמבצעים הראשונים, ששת הימים, כיפור וכדומה), לא ידעו ולא הבינו מה קורה ומה מחכה להם במפגש עם הוועדות הרפואיות, זה פגע ופוגע בהם עד היום. כיום, כך שמעתי וקראתי, עורכי דין חדורי עשייה לביתם, ממתינים כבר במחלקות בתי החולים שבהם מאושפזים הפצועים.

יש לזה יתרונות, אבל לדעתי זה מעיד על אובדן הדרך המוסריות והצודקת. לדעתי חייל שנפגע או נפצע אינו צריך להשקיע כספים על-מנת לקבל את מה שמגיע לו בזכות, על-מנת לקבל עצות מעורכי דין שבדרך כלל העצות מנחות את הפצוע להעצים את תוצאות פציעתו על-מנת שבסופו של יום יקבל פחות או יותר את מה שמגיע לו באמת. אפשר בהחלט להחיל חוק הדומה לנפגעי תאונות דרכים, תשלום אחוזים מההצלחה בלבד.

על-פי ניסיונם של רבים וטובים מנכי צה"ל, ההשפלות לכאורה שסופגים בוועדות הרפואיות הן בלתי נסבלות ובלתי אנושיות.

חברי הוועדות לכאורה שמים ללעג ולקלס את טענותיך וסבלך, חלק מחברי הוועדה שנושאים בגאון תארים כמו: דוקטור, פרופסור, מומחה וכדומה, שכחו כנראה את שבועת היפוקרטס או שבועת הרופא העברי שאינה נתונה להרבה פרשנות והיא:

וזאת הברית אשר אנוכי כורת אתכם היום לאמור:

על משמרתכם הופקדתם יומם ולילה לעמוד לימין החולה במצוקתו בכל עת ובכל שעה.

ושמרתם עד מאוד חיי האדם מרחם אמו והיה שלומו ראש חרדתכם כל הימים.

ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה אם גר אם נוכרי ואם אזרח אם נקלה ואם נכבד.

והשכלתם להבין לנפש החולה לשובב את רוחו בדרכי תבונות ובאהבת אנוש.

אל תמהרו להוציא משפט ושקלתם את עצתכם במאזני החכמה הצרופה הכור הניסיון.

שמרו אמונים לאדם שהאמין בכם אל תגלו סודו ואל תלכו רכיל.

יחכם לבכם גם לבריאות הרבים להעלות ארוכה למדווי העם.

תנו כבוד ויקר לרבותיכם שנחלצו להנחותיכם במעגלי הרפואה.

תרבו חכמה ואל תרפו כי היא חייכם וממנה תוצאות חיים.

היזהרו בכבוד חבריכם כי בכבודם הם תכובדו גם אתם.

דברי הברית האלה קרובים אליכם מאוד בפיכם ובלבבכם לעשותם ועניתם כולכם אמן.

למרות זאת, איני חושב שיש הרבה נכים (אם בכלל), שלא ספגו לכאורה השפלות וחוסר הגיון באיזו שהיא וועדה רפואית, למשל: יש וועדות רפואיות שחברי הוועדה "גאונים", הם מסוגלים לקבוע אחוזי נכות בדיוק מדהים, כמו למשל 49%, כאן מגיעה השאלה הצפויה, מדוע 49 ולא 50? אז זה כל העניין, במקרה זה הבדל של 1% משנה את מעמד הנכה מקצה לקצה, החל מהטבות רפואיות וכלה בטיפולים.

אם לא די בכך, יש עילויים בין חברי הוועדות הרפואיות שיכולים לקבוע אחוזי נכות זמניים ל-35 חודשים... תשאלו מדוע 35 ולא 36? שוב תשובה מקוממת, אחוזי נכות ל - 36 חודשים, דינם כדין אחוזי נכות לצמיתות, על כל ההטבות והזכויות שלהם זכאי בעל נכות צמיתה.

יש חברי ועדה שהם גם עילויים וגם גאונים, הם יקבעו לנכה קטוע אבר, אחוזי נכות זמניים... כן קראתם נכון, אחוזי נכות זמניים לקטוע אבר, מה ההיגיון הרפואי? אותם גאונים ועילויים כנראה שמעו שיש תרופה מיוחדת שנמצאת בפיתוח ואמורה להצמיח אברים... כמובן שמשפט זה נכתב בציניות מרירה.

אם נשלחת לוועדה רפואית, נניח בנושא שיניים, הגעת לקליניקה פרטית של רופא מסוים, התברר לך שהוא ה"וועדה הרפואית". אתה ממתין בחדר ההמתנה, שומע ורואה את הרופא החביב מתייחס באדיבות ובנועם לכל הלקוחות שלפניך, הומור שופע, חביבות וחיוכים, עד, עד שהוא רואה את הפניית אגף השיקום...

פתאום הליצן הפך לבריון, פתאום נעלמה החביבות והנימוס הבסיסי, פתאום אתה חש שאתה פושע העומד בפני חוקר קשוח, המפתיע בכל הסיפור שאותה "וועדה הרפואית" כתבה שקרים בוטים, כמו למשל: "לא חסרות שיניים" למרות שמחצית השיניים התפוררו מהתרופות שהלעיטו את הנכה, לעיתים שלא לצורך.

או למשל נכה שהופנה לוועדה רפואית שגם היא למרבה הפלא מורכבת מרופא עיניים אחד, פרופסור מכובד, גם אותו פרופסור היה חביב עד שראה את טופס ההפניה מאגף השיקום. הבדיקה המקיפה שערך הפרופסור הניבה חוות דעת חד-משמעית: "הנכה רואה 6X6", אז מדוע לכל הרוחות הנכה לא יכול לראות ללא עזרת משקפיים??

מקרה שהיה

סיפור מקומם במיוחד הוא של נכה שהלך לבדיקה אצל רופא מומחה מטעם קופת החולים שלו, הרופא אבחן את הסימפטום, לאחר סדרת שאלות ותשובות העריך שהסימפטום קרה בעקבות אירוע השייך לנכותו הצהלית של הנכה, כתב מכתב המופנה למשרד הביטחון, והעריך (שלא לציטוט) שאחוזי הנכות שמגיעים על סימפטום זה הם 20-30%. בעקבות בדיקה זו, הנכה ביקש וקיבל זימון לוועדה רפואית, הגיע לוועדה הרפואית, הוועדה הרפואית קבעה לנכה 5% בלבד, לתדהמת הנכה התברר לו שהרופא שבדק אותו מטעם קופת החולים וקבע (שלא לציטוט) 20-30% נכות, הוא אותו רופא שהיה בוועדה הרפואית וקבע לו 5% נכות... מדוע קבע 5%? כי לנכה עם 5% לא מגיע טיפול מתאים.

בעצת עורכי הדין, בדרך כלל הנכים מופנים לקבלת חוות דעת מומחה. אבל אני חושב שכדאי לקחת בחשבון שחוות דעת רפואית עולה הון עתק. כמו-כן ובנוסף, לדעתי ומניסיון של רבים, כנראה שחברי הוועדה הרפואית אינם קוראים את חוות הדעת, אפילו אם זו חוות דעת של רופא מומחה מטעם משרד הביטחון ובמימונו, ואם בכל זאת קראו, אני מניח שאילו יכלו, היו מתגלגלים מצחוק. חלק מהם מטעמי אגו נפוח, אחרים מזלזול, מיעוטם משכרון הכוח, אבל רובם ככולם לכאורה מפחד המעסיק, שהוא משרד הביטחון. לכן לדעתי, חוות דעת רפואית פרטית או אחרת, יכולה לעזור אולי בהליך משפטי.

כך קורה שהנכה יושב בוועדה הרפואית, נבוך מהמעמד, מושפל מהשאלות המביכות, בהלם מוחלט כאשר מתחילה לחלחל בתודעתו התובנה שלא ממש מאמינים לו, רק לפני זמן מה האמינו לו כאשר תפעל מערכות יקרות בשדה הקרב, וכיום הוא יושב כאחרון הנאשמים על-מנת להוכיח ולשכנע על עוצמת פגיעתו.

נכון, קשה מאוד להכליל את כל חברי הוועדות הרפואיות, לדעתי רובם ככולם רופאים מוערכים בקהילתם, לכן לא פשוט להאשים, אבל התוצאות הם החשובות, דעתם של הנכים ומשפחותיהם היא החשובה, ועל זה קשה לערער. כמו-כן קשה מאוד לערער על הקשר המאד לא בריא בין התפקיד שלהם לבין המעסיק שלהם, קרי משרד הביטחון.

עברת ועדה רפואית? עכשיו אל תתפלא אם במקרה, או שלא במקרה, תחכה זמן רב, אפילו חמש שנים, לתשובות של הוועדה הרפואית. גם אם הכירו בך באחוזי נכות גבוהים ורטרואקטיבית חמש שנים, לא תקבל פיצוי כל שהוא על השנים האבודות, גם אם היה מגיע לך רכב רפואי ותג נכה, מזלך אם תקבל את הפרשי התגמולים שה פרוטות לעומת מה שבאמת הייתה זכאי לו במשך חמש שנים. אם זה לא מספיק, אל תופתע אם יארך שנה ויותר עד שיאפשרו לך לממש את זכויותיך, אלו שהיית זכאי להם לפני חמש שנים, ז"א גזל זכויות במשך כשש שנים...

אם במקרה עברת את מסלול הייסורים בשלום (מה שלא סביר בעליל, הנזקים הנפשיים והפיזיים עוד יצוצו) אל תיפול מהכיסא אם תגלה שעשו עליך חקירות ומעקבים, זאת במטרה לגזול ממך שוב את המעט שכבר קיבלת. אל תופתע אם ייוודע לך שזה שהסיבה היא לא רק להוריד באחוזי הנכות שנקבעו לך במשורה, עלול להיות שהעניקו עוד פרנסה למקורבים שמתפרנסים מאותן החקירות. אל תופתע אם פתאום יהיה לך תקר בגלגל, חייך, מצלמים אותך בסתר מחליף גלגל. אל תיפול מהכיסא אם הצילומים המוכיחים שאתה באמת סובל יתאיידו לפתע פתאום מדוח החקירה. לא, חבל על האנרגיות, אל תנסה להתלונן על כך שהטרידו את הילדים הקטינים שלך במטרה לדלות מיידע עליך, גם אם זו לכאורה עבירה פלילית, איש לא יעזור לך, גם לא המועצה לשלום הילד...

סוף-סוף קיבלת אחוזי נכות לצמיתות! נכה יקר, אל תמהר לשמוח!

בדקתי בכל המילונים האפשריים, פירוש המילה העברית לצמיתות היא: לנצח נחצים, לעולם ועד. אבל לאגף השיקום יש פירוש מוזר מאוד למושג "לצמיתות". קבעו לך אחוזי נכות לצמיתות? אז מה, אגף השיקום רשאי להזמין אותך בכל עת ובכל זמן, על-פי שיקול דעתם, לבחינה מחודשת של אחוזי הנכות שלך ועל-פי שקול שליחיהם, להוריד את אחוזי הנכות ללא צורך בהסבר, ותחשבו על זה איזה נזקים כספיים ונפשיים נגרמים לנכה ומשפחתו... כמו-כן, במידה וביקשת וועדה רפואית על החמרת מצב, הם רשאים להוריד אחוזי נכות...

זאת גם הסיבה ששיקום הנכה שואף לאפס כי הנכה ומשפחתו חוששים כל הזמן משינוי מעמד, ולכן הנכה "משמר" את מצבו הרפאי הרעוע.

לאורך כל המסע משתדלים לתת לך את התחושה האיומה שאתה מתחזה, רק את אתמול היית גיבור, חווית תופת ושרדת, רק אתמול היללו אותך ואת חבריך על ההקרבה ועוז הרוח, היום אתה מושפל עד עפר, חשוד כמתחזה...

כמובן שלא כולם עוברים סגה כזאת, כמובן שלא כולם מרגישים כך, כמובן שיתכן שיש גם מתחזים, אבל כל זה אינו מצדיק יחס כזה כלפי כל השאר.

רשימה זו נוצרה מניסיון של נכים רבים, אין כאן שורה אחת שהומצאה, הכול אמת! רשימה זו נכתבה הרבה לפני הפרומו של אמנון לוי על הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי, המתנתי על-מנת לצפות בכתבה וכלום לא הפתיע אותי, כל מי שדיברתי איתו מזועזע, אני לא! שמעתי וחוויתי חוויות דומות בוועדות של משרד הביטחון. כך מתבקשת המסקנה הידועה מראש, חייבים וועדות רפואיות אוביקטיביות, חייבים להפריד בין הוועדה הרפואית לגוף הנתבע.

ט.ל.ח

זו רק ההתחלה, בקרוב פרק המשך

תאריך:  20/09/2014   |   עודכן:  20/09/2014
מוטי פלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חדשות הימים האחרונים מלמדות על הכנה בינלאומית למלחמה ב"מדינת האיסלאם", ואפילו ועידה בינלאומית התכנסה בפריז כדי לגייס את מדינות העולם למלחמה זו. במקביל, הגבירו מטוסי ארצות-הברית את תקיפותיהם נגד לוחמי "מדינת האיסלאם", בעיקר באזורי הסכרים של צפון עירק, זאת כדי למנוע את פיצוץ הסכרים שיביא למותם של אלפים רבים מאזרחי עירק.
19/09/2014  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
חלק ב': עקב אופיו הסוער והנלהב מדי כסופר, שגה א"ב יהושע בספר הזה שגיאה האופיינית לטירון: במקום להסתפק בנובלה פסיכולוגית קצרה, אפלה ומגובשת, על השפעתו של מנגנון ההדחקה על נפשו ועל חייו של בן אנוש, אם לטוב ואם למוטב, מתח יהושע את העלילה באופן מלאכותי לממדים של רומן בן 300 עמודים
19/09/2014  |  יוסף אורן  |   מאמרים
בתקופה הקרובה צפויים לעבור מיליוני דולרים נוספים לידי חמאס במסווה של סיוע לתושבי עזה. כנסים שיתקיימו בשבועות הקרובים במקומות שונים בעולם נועדו להתרים כספים למען תושבי עזה, ועלולים לשמש צינור להעברת כספים לחמאס דרך ארגון הסעד אונר"א. זאת מאחר שארגון הטרור חמאס השתלט על ניהול ארגון אונר"א לפני שנים רבות, ומיליארדי דולרים כבר הגיעו לבניית מנהרות טרור, לרכישת נשק ולחינוך הדור הבא של רוצחים.
19/09/2014  |  דוד בדין  |   מאמרים
"הבעיה עם אייכמן היא בדיוק בכך שכה רבים היו בדיוק כמוהו, לא מעוותים ולא סדיסטים, שהם היו, והם עדיין, תקינים באופן נורא ואיום. מבחינת מוסדות החוק והמוסר שלנו, התקינות שלהם מזוויעה יותר מכל הזוועות כולן", אומרת חנה ארנדט. הרשע, הרוע, השטניות מוצגים כתכונה טבעית סתמית שיכולה לאפיין כל אדם, ועל כן אין להאשים אדם אחר בה, גם אם עשה את הנורא מכל - רצח עם.
19/09/2014  |  יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
אני מאמין שגדעון סער אוהב את אשתו, גאולה, ואת פרי אהבתם דויד הקטן, וכי האבהות בגיל מבוגר יחסית עושה לו רק טוב. אבל אינני קונה את הסיפורים התקשורתיים המתוזמרים היטב, שעזב את הליכוד כיוון שהעדיף לחיות בחיק משפחתו או בגלל ראש הממשלה נתניהו שהרחיק אותו ממרכז העשייה הממשלתית בימי המלחמה ואולי אף לפניה.
19/09/2014  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il