החלטתי להקדיש עוד רשימה לנגע הממאיר של מורי קבלן, אותו הבטיח למגר שר החינוך. לא ייתכן שבישראל בשנת 2014 יהיו שני סוגי מורים באותו מוסד חינוכי. המורה המאורגן והמורה הבלתי מאורגן.
מסתבר, ששר החינוך לא רק שלא מיגר את התופעה, אלא ממדיה הלכו והחמירו במהלך השנה השנייה לכהונתו של
שי פירון כשר חינוך. שר החינוך מרבה להתמכר לרטוריקה של עצמו, אך הרטוריקה המבטיחה שתחוסל העסקת מורי קבלן אינה מסייעת לאותם האלפים, שימשיכו גם השנה ללמד את ילדינו בתנאי העסקה משפילים.
ב-1.9 קיבלו את ילדי ישראל, ששבו מחופשת הקיץ, עשרות אלפי מורים ועובדים במערכת החינוך. כ-;10% מתוכם יבצעו את עבודתם באמצעות חברות קבלן או עמותות. חלק הארי של אותם מורים ועובדים לא קיבלו משכורות בחופשת הקיץ. בחודשים ספטמבר-אוקטובר הם יזכו למשכורת מקוצצת עקב חגי תשרי.
תופעת ההעסקה הפוגענית של מורי קבלן ועמותות לא הייתה יכולה להתרחש בלי שיתוף פעולה הדוק של יוסי וסרמן, יו"ר הסתדרות המורים, ורן ארז, יו"ר ארגון המורים התיכוניים. איגוד מקצועי של מורים אינו יכול להפקיר ציבור כה גדול של עובדי מערכת חסרי ביטחון תעסוקתי, ניתן לפטרם מהיום למחר, כשהם חסרי כל זכויות סוציאליות.
כניסת חברות קבלן למערכת החינוך בישראל היא קודם כל מפגע פדגוגי, מוסרי וחינוכי. אך היא גם מפגע חברתי קשה בתנאי העסקה ופגיעה קשה בזכויותיהם של 10% מציבור העובדים במערכת החינוך בישראל. ציבור גדול שאין לו זכויות פנסיה.
רן ארז ויוסי וסרמן מועלים בתפקידם כראשי ארגוני עובדים כשכל עובד עשירי במערכת הוא בבחינת חוטב עצים ושואב מים, שנחסמת בפניו האפשרות להיות חבר באחד משני ארגוני המורים.
אין כל הצדקה לכך, שחוסמים בנוקשות את הדרך לצירופם של מורים ועובדים במערכת לארגוני המורים, אם הם מועסקים באמצעות חברות הקבלן ועמותות.
נכון, שהיו מספר התארגנויות אלטרנטיביות כמו התארגנות של מורי היל"ה במסגרת "כוח לעובדים". אך מקומם של עובדי חינוך הוא אך ורק בארגוני המורים עם כל עובדי המערכת החינוכית.
ציבור המורים חייב להתגייס למאבק, ששנת תשע"ה תהיה השנה האחרונה לקיומה של התופעה, שנקראת חברות כוח אדם המעסיקות עובדים במערכת החינוך בישראל. תהיה שנת תשע"ה שנה, בה תיפתח הדרך בפני עובד חברת כוח אדם בבית ספר יסודי להיות חבר בהסתדרות המורים, ואם הוא מועסק בבית ספר תיכון יתאפשר לו להיות חבר בארגון המורים.
אין מקום לשני סוגי מורים. סוג אחד הוא המורה המאורגן, והסוג השני הוא המורה הבלתי מאורגן. כששניהם מבצעים אותה עבודה .