סיפור אמיתי. בערב קניות שגרתי בסופר-מרקט מגה - עצר ידידי, העיתונאי אורי אלוני, ליד דלפק מכירה של ספקית התקשורת ה
סלולרית יו-פון, והתעניין בתנאי ההתקשרות. המוכר הזריז הציג בפניו את מחיר החבילה והציע לו לעשות את ההתקשרות בו במקום.
אלוני שאל את המוכר אם העברת המידע על כרטיס ה'סים', עם כל אנשי הקשר, כלולה במחיר - והמוכר שמח להנהן בחיוב. אלוני הניח את שקיות הניילון עמוסות המצרכים על הרצפה, חתם על המעבר ליו-פון והנציג הנלהב נטל מידו את כרטיס ה'סים', עשה מה שעשה, והודיע: הכל בסדר.
לאלוני, שכבר התנייד בחייו בצורה מוצלחת לפחות פעמיים בין
חברות סלולר, לא הייתה סיבה לחשוש שמשהו השתבש. הוא שאל את נציג המכירות אם יש עוד צורך בכרטיס ה'סים' הישן. הנציג השיב שלא, וזרק את ה'סים' לתוך המגירה. רק כשהגיע הביתה גילה אלוני את הקטסטרופה - רשימת אנשי הקשר לא עברה לכרטיס החדש!
מאחר שהשעה כבר הייתה מאוחרת, אלוני חזר לדלפק יו-פון מיד בבוקר. היה נציג חדש. הוא חיפש את ה'סים' הישן במגירה, מצא אותו והעביר שוב את המידע. אלא שאז התברר דבר נורא מקודמו: ה'סים', שממנו הועתק החומר, היה בכלל של מישהו אחר. ה'סים' של אלוני פשוט נעלם!
אלוני היה בשוק, שכן מדובר ברשימה ארוכה של אנשי קשר שדרושים לו לעבודתו כעיתונאי - והכל פרח ונעלם. הוא גם חשב, שבשל רשלנות של יו-פון מגיע לו פיצוי כלשהו. בחברה קבעו, שמגיעים לו 200 שקלים לכל היותר וגם זה בזיכוי עתידי. אלוני הודיע להם: ניפגש בבית המשפט.
רשלנות חוזרת
בית המשפט לתביעות קטנות הוא עזרו ומשענתו של האזרח הדפוק, והנפגע הגיש שם תביעה נגד חברת יו-פון (תיק 24931-02-14). השתלשלות הדברים מאותה נקודה רק השלימה את תמונת הרשלנות של יו-פון: החברה לא הגישה במועד כתב הגנה ואף נציג שלה לא הופיע לדיון. השופט המתין כרבע שעה לאחר המועד שנקבע לדיון - וזיכה את אלוני ב-2,500 שקל פיצויים מיו-פון.
כעבור יומיים התעורר היועץ המשפטי של חברת הסלולר וכתב לשופט כי אי-ההופעה נבע משינוי באולמות הדיון, ולכן הנציג לא הגיע בזמן. הוא ביקש דיון חוזר והשופט - בהליך חריג - החליט לאפשר להגיש שוב את כתב ההגנה, תוך עשרה ימים.
עכשיו כבר אין זה מפליא לשמוע שיו-פון המשיכה לזלזל בהליך המשפטי, ושוב לא הגישה את המסמכים בזמן. את דעתו על כך הביע השופט בכך שחייב אותה לשלם לאלוני תוך 30 יום עוד 250 שקל הוצאות על בזבוז זמנו.
עד לכתיבת שורות אלה - טרם שלחה יו-פון לאלוני צ'ק על סך 2,750 שקל, ואם לשפוט על-פי התנהגותה מתחילת הפרשה - כנראה שהצעד הבא יהיה פנייה של אלוני להוצאה לפועל, בבקשה לחייב את יו-פון גם בתשלום הצמדה וריבית פיגורים.
הלקח: אם עשו לכם עוול, ואתם משוכנעים בצדקתכם - אל תוותרו ופנו לעזרת בית המשפט.