בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
האם גדעון בן יואש היה יכול לנצח בבחירות?
|
גדעון בן-יואש היה מנהיג ישראל לפני אלפי שנים. האם משה פייגלין מזכיר את דרכו?
|
משה פייגלין. האם מזכיר דרכו של גדעון? [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
באמצע תקופת השופטים בא גדעון בן-יואש ועם שלוש מאות "חברי המרכז" שהיו לו הוא החליט להקים מנהיגות אמונית לעם ישראל. להלן מספר תגובות על רעיון זה שהופצו באותה תקופה: הפוליטיקאים המשופשפים אמרו שכבר שנים אנו עובדים על מנופי לחץ והסכמים עם ההנהגה הפרו-מדיינית ואפילו הצלחנו להגיע להסכמה שקטה שיבול שאנחנו מצליחים להחביא בתוך המנהרות והמערות לא נשדד. לא כדאי להפסיד את הכל בגלל שיגעונות גדלות. גם בעתיד עם ישראל ינסה לשמר בכל כוחו את הסטטוס-קוו המשפיל את היהודים בהר-הבית. מי שיתעקש על הכל, בסוף גם את המנהרות לא יהיה לו. הפרגמטיים אמרו שעד היום גדעון לא הצליח כי הרי אחרי שגדעון הרס את האשרה לא רק שהמדיינים לא הלכו, אלא הם באו להילחם, אז מה שלא הצליח עד היום, בטוח בוודאות שגם בעתיד אין שום סיכוי שיצליח ולכן כדאי לגדעון להירגע ולהיעלם. פעיל פוליטי רם דרג הבהיר לכולם מה יקרה אם גדעון ינצח - המדינה תהפוך לפשיסטית. האמת שלפעיל ההוא לא היה מושג מה היא משנתו של גדעון, אבל המילה פשיסט נשמעה לו הולמת, אז הוא תמיד הדביק אותה לגדעון למרות שגדעון אמר במפורש "לא אמשול אני בכם ולא ימשול בני בכם ה' ימשל בכם" (שופטים ח') כלומר, מנהיג שיש לו אלוהים שייעוד של מנהיגות בעלת ערכים אמוניים קודם לתפקידו האישי. רב חשוב אמר האם גדעון לא מבין שהאנרגיות שהוא מוציא באות על חשבון האנרגיות של "התנחלות בלבבות"? כידוע "רק באהבה ננצח" ויש צורך בהרבה אהבה אל השלטון הקיים וכך הם ייפנו מעצמם אל דרך הישר. הניסיון לייצר מנהיגות אחרת רק מרבה שנאה וכידוע בגלל שנאה יחרב בסופו של דבר בית המקדש. עסקן דתי הסביר לכולם שאין רב אחד רציני שתומך במשנתו המסוכנת של גדעון ואם יש מישהו בעל תואר רב שתומך במשנתו, עצם תמיכתו זו מעידה עליו כאלף עדים שהוא רב מליגה ד'. נתכנסו כל הנזכרים לעיל ונמנו וגמרו שכל מפלגה שתציג את מועמדותו של גדעון תיפגע אנושות ותהיה מאוסה, משוקצת ושנואה על כל העם ולא תעבור את אחוז החסימה, אבל אופס! העם אמר "ויאמרו איש ישראל אל גדעון משל בנו גם אתה גם בנך גם בן בנך" (שופטים ח').
|
תאריך:
|
16/11/2014
|
|
|
עודכן:
|
16/11/2014
|
|
ד"ר יאיר ויסמן
|
האם גדעון בן יואש היה יכול לנצח בבחירות?
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ע_הראל
|
16/11/14 15:01
|
|
|
|
פאשיסט אדום
|
16/11/14 17:41
|
|
|
|
ע_הראל
|
17/11/14 14:17
|
|
2
|
|
אוהב את פייגלין
|
16/11/14 15:21
|
|
ראש השב"כ שונה מקודמיו בסימן חיצוני אחד מובהק, הוא חובש כיפה! משמע: יש לו מחויבות למוסריותו לאמונתו ולכלליה. מחויבות זו קודמת למחויבויותיו האחרות!
|
|
|
ההלכה היא, כי נכסים או התחייבויות שנוצרים לבני זוג נשואים במהלך נישואיהם, שייכים לשניהם יחד לפי חזקת השיתוף. כך גם לגבי חובות מס הכנסה, אלא אם ערכו הסכם יחסי ממון היוצר הפרדה בין נכסי והתחייבויות ביניהם - אך גם זו, רק אם ההסכם יחסי הממון לא נעשה בדיעבד.
|
|
|
תדע כל אם עברייה כי בהגיע מועד גיוס בנה היא שולחת אותו אל המסוכנת שבחזיתות - זו שבה ניטשת ומתנהלת מלחמת היהודים. מלחמה על כבוד, על אגו, על קרדיטים. מלחמה עקובה מהשמצות, הכפשות, חשיפת עיוורות וכיסויי תחת. תדע האם, כי היא שולחת את בנה יחידה (או אחד מאחדים) אל זירה שבה מתחולל קרב איתנים על מי התחיל, מי אמר ומי לא אמר, למה אמר מה שאמר ומדוע לא אמר את מה שהיה חייב להיאמר. תדע כל אם עברייה כי הייתה ברירה לא לקיים מלחמת אין ברירה. כי היה אפשר וצריך היה לצאת אליה מצוידים טוב יותר, חמושים יותר, ובעיקר בידיעה ובתחושה כי נעשה כל מאמץ אפשרי על-מנת למנוע אותה, את הארורה והמיותרת במלחמות: מלחמת היהודים אלה באלה.
|
|
|
הפגנה של ערבים שהתקיימה בשבוע האחרון על כביש 70, כאות הזדהות עם תוקף השוטרים מכפר כנא ונשאה אופי אנטי-ציוני התפזרה חיש מהר. לא, זו לא הייתה משטרת ישראל שפיזרה את המפגינים אלא כמה מאנשי משפחה דרוזית משפיעה שהציבו למפגינים אולטימטום לפזר את ההפגנה בתוך 10 דקות, אחרת תפוזר ההפגנה בכוח הזרוע.
|
|
|
פרשת השבוע נקראת חיי שרה והיא פותחת דוקא במותה של שרה (בראשית כג): [א] וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָׂרָה, מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים--שְׁנֵי, חַיֵּי שָׂרָה. על מאורעות חייה של שרה אמנו קראנו בפרשות הקודמות שלא נקראו על שמה ובפרשה הקרויה על שמה אנחנו קוראים דוקא על מותה. צריכים לומר שהמסר כאן הוא שחייו האמיתיים של אדם נודעים באמת אחרי מותו, במורשת שהותיר אחריו.
|
|
|
|