|   15:07:40
  אופיר סלע  
סמנכ"ל לקוחות wave digital
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

משפך השיווק הדיגיטלי מציב את הלקוח במרכז

שיטת שלושת השלבים המבוססת על משפך השיווק הדיגיטלי, משיגה עבור העסק את הלידים האיכותיים ביותר, מובילה לקמפיין אינטרנטי אפקטיבי המגיע לקהלי היעד הרלוונטיים, ומייצרת יותר מכירות
25/11/2014  |   אופיר סלע   |   מאמרים   |   תגובות
ליצור לקמפיין אינטרנטי אפקטיבי [צילום: פלאש 90]

לפני חדירתו המאסיבית של השיווק הדיגיטלי לחיינו, התמקד עולם השיווק המסורתי בעיקר בתכונות ובתועלות של המוצר או השרות, תוך בידול ומיצוב המוצר ביחס לסביבת העבודה ולמתחריו. כיום, בעידן השיווק הדיגיטלי, עבר הדגש אל עולמו וחייו של הצרכן - מי הוא? מה הצרכים שלו? מה הוא אוהב לעשות? מה מעצבן אותו? כמה ילדים יש לו? האם הוא אוהב חתולים....?. כדי להגיע לצרכן הרלוונטי נידרש פילוח מדויק וממוקד של קהל היעד. אז איך מגיעים לקהל המדויק? לשם כך גובשה שיטת "משפך השיווק הדיגיטלי".

'משפך השיווק הדיגיטלי" בנוי משלושה שלבים עיקריים:

  • גיבוש אסטרטגיית שיווק בדיגיטל
  • הגדלת כמות הגולשים
  • שיפור יחס ההמרה

1. גיבוש אסטרטגיית שיווק בדיגיטל (מטרות, תקציב, יעדים ותוכנית עבודה) - דרך מחקר ותחקור מעמיקים של בעל העסק, סמנכ"ל השיווק והלקוחות, אנו מבינים מהו הערך המוסף שהמוצר מספק, מיהו קהל היעד שמומלץ לפנות אליו, מהם המסרים הרלוונטיים לגביו וכיצד כדאי לפנות אליו (באילו כלים ופלטפורמות), כדי להביא את תוצאות השיווק המיטביות. בשלב הבא, בונים את תוכנית העבודה - מה אני הולך לעשות הלכה למעשה כדי להגשים את היעדים. אסטרטגיית השיווק היא היסוד שעליו נבנה בהמשך הבניין כולו, ותוכנית העבודה היא הכלי הפרקטי המפרט באילו כלים אני הולך לעבוד.

2. הגדלת כמות הגולשים- ב"כמות הגולשים" הכוונה היא לגולשים כלקוחות פוטנציאלים שיגיעו לאתר או לנכסים הדיגיטליים האחרים שברשותנו (דפי נחיתה, עמוד פייסבוק וכו'). ארבעת השלבים הם: יצירת אופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש, שיווק במנועי חיפוש, שיווק באמצעות הרשתות החברתיות ושיווק באמצעות תוכן.

  • יצירת אופטימיזציה של האתר למנועי החיפוש כדי שנקבל יותר תנועת גולשים אורגנית אל האתר שלנו. כיום, השאלה המרכזית כבר אינה "איזה מקום אני בגוגל?", אלא "כמה טרפיק (תנועה אורגנית) אני מקבל מגוגל לאתר שלי?". השינוי נובע מהדרך בה אנשים מחפשים בגוגל - פעם אנשים חיפשו ביטויים גנריים כמו "חנות בגדים", לעומת היום בו הם מחפשים ביטויי "זנב ארוך" כמו "חנות בגדים למידות גדולות באזור פולג". המדד להצלחה הוא הטרפיק לאתר ואיכות הטרפיק, שניתן למדוד בעזרת גוגל אנליטיקס - כמה זמן אנשים נשארו באתר? באיזה דפים הם צופים? האם הם משאירים פרטים? האם הם מגיעים ל'צור קשר'? כמה נוטשים מיד בעמוד הראשון? וכו'

  • שיווק במנועי חיפוש - שיפור הטרפיק על סמך קידום ממומן כמו פרסומות בגוגל: איך המודעות צריכות להיות מנוסחות, לאן הן צריכות להוביל (לאיזה עמוד נחיתה), איפה צריכות להיות ממוקמות בגוגל ותחת אילו ביטויים. בקטגוריה זו אנו כוללים גם את ה- Remarketing (שיווק חוזר) לאנשים שכבר ביקרו בפלטפורמות שלנו, וכך אנו יודעים לפרסם להם על סמך תכנים ועמודים ספציפיים שהם בחרו לפתוח באתר שלנו ו"לרדוף" אחריהם עם הצעות רלוונטיות בכל מקום בו הם נמצאים כרגע באינטרנט.

  • שיווק באמצעות הרשתות החברתיות - בדגש על פייסבוק, שמאפשר פילוח הקהלים ומיקוד קהלי היעד בצורה מאוד מתוחכמת. בהתאם לאסטרטגיה השיווקית ניתן להגיע לקהלים מאוד ספציפיים על סמך הדפים שהם אוהבים בפייסבוק ורשימות ה - Remarketing. את הנתונים ניתן לתרגם לקהלים בצורה מאוד ממוקדת, לדוגמה, אם אני רוצה להגיע לאימהות בנות 40 שגרות בנתניה עם לפחות שני ילדים ואוהבות לעשות ספורט, אני יכול לפלח ולמקד את הקהל הספציפי הזה.

  • שיווק באמצעות תוכן - קידום של מאמרים וכתבות תוכן מעניינות באמצעות פלטפורמות כמו Out Brain, אי-מייל מרקטינג, ניוזלטר, או יצירת סדרות מסרים מעניינות ואיכותיות הנותנות ערך גבוה לקורא. למשל, ללקוח שנכנס לאתר בתחום הארונות, אנו נציע להירשם אצלנו ולקבל בחינם סדרת ראיונות עם שבעת מעצבי הארונות המובילים בעולם. אם הוא לחץ על הראיון הספציפי העוסק בארונות לילדים, אנו נחזור אליו עם הרחבה בנושא ארונות ילדים והצעה קונקרטית למוצר מסוים.

3. שיפור יחס ההמרה- איך לוקחים את כמות הגולשים שהבאנו וגורמים ליותר מהם לפנות אלינו, ובנוסף, לבדל בפניות את הלקוחות הרלוונטיים, כדי לא לבזבז מאמצים ומשאבים על לידים עקרים. ארבעת השלבים הם תוכן, חוויית משתמש, עיצוב ותכנות:

  • תוכן - מה אנחנו מציעים לגולש? איך אנו מציעים? באיזה מילים משתמשים? איך מעבירים את הערך המוסף של מה הוא מקבל במקום מה אנחנו מציעים לו? איך לחבר אותו לתועלות שהוא יקבל מאתנו? חשוב לדעת לדבר בשפה שלו, לפגוש את הצרכים שלו ולתת להם מענה.

  • חווית משתמש וממשק משתמש - כיצד אני מנגיש את התוכן בצורה המיטבית לגולש בכל רגע נתון? היכן אני ממקם את בקשת ההנעה לפעולה ואת דרכי ההתקשרות? איך אני רוצה שיפנו אליי (טלפון, טופס הרשמה) ואיך אני מציג את התכנים בהתאמה לפלטפורמה שבה המשתמש גולש (טאבלט, נייח, מחשב, סלולר...), האם אני מציג לו וידאו, תמונה או טקסט? והכל כמובן בהתאם לאסטרטגיה השיווקית שקבענו בהתחלה.

  • עיצוב - אנו רוצים לדבר בשפה ויזואלית שתיגע בגולש, שתגרום לו לתגובה רגשית ושתחבר אותו למותג ולמוצר - עיצוב שהוא נעים ונקי ויוצר חוויה חיובית.

  • תכנות - שימוש בטכנולוגיה פשוטה ומתקדמת שתאפשר התאמה מרבית לסוגי המערכות והמכשירים השונים, כך שהתוכן יטען מהר ובצורה הטובה ביותר.

שיטת שלושת השלבים המבוססת על משפך השיווק הדיגיטלי, שעקרונותיה המרכזיים הוצגו במאמר, מובילה לקמפיין אינטרנטי אפקטיבי המגיע באופן מדויק לקהלי היעד הרלוונטיים, מייצרת יותר מכירות, ובשורה התחתונה הופכת את השימוש בשיווק הדיגיטלי להשקעה משתלמת בעלת תוצאות ממשיות ומדידות

מתמחה בשיווק, פרסום וקידום מכירות באינטרנט, ומפתח מודל שלושת השלבים של משפך השיווק הדיגיטלי.
תאריך:  25/11/2014   |   עודכן:  25/11/2014
אופיר סלע
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משפך השיווק הדיגיטלי מציב את הלקוח במרכז
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשנה האחרונה הוזכרו בדיונים אין ספור בממשלה בכנסת מעלליה של התנועה האיסלאמית ובמיוחד של הפלג הצפוני, ותרומתה להקצנה שחלה במגזר הערבי. הקצנה שחוד החנית שלה מופנה ללבה של מדינת ישראל.
25/11/2014  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
פנטזיה דמיונית כגירוי אינטלקטאולי: מה היה קורה אילו במקום ראש ממשלה שקול ואחראי, העם היה נופל על הראש ובוחר בראש אחר לגמרי?
25/11/2014  |  אהרון שחר  |   מאמרים
כאילו חסרות לנו בעיות כלכליות - בקרוב נקבל עוד גזרה. הפעם מבית היוצר של ההסתדרות. איש יקר ששמו אבי ניסנקורן מונה ליושב-ראש הארגון וכעת חייב להוכיח את עצמו, להשאיר את חותמו, לזכות בקבלות. דבר ראשון שעלה במוחו - לפתוח במאבק להעלאת שכר המינימום. זה יכניס אותנו למצב קשה אף יותר. לכאורה - דבר מבורך, דואגים לחלשים, מפגינים חמלה. למה אני רואה שחורות?
25/11/2014  |  יורי מור  |   מאמרים
השנאה התהומית, החולנית עד פאתטית, שרוחשים כמה אישים לראש הממשלה, ומביאה אותם להשתמש בכל אמצעי התקשורת הרחבים העומדים לרשותם כדי להשמיץ ולזרוק רפש בכל דבר שקשור בו - מחליאה עד קבס.
25/11/2014  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
בדברי ההסבר להצעת החוק "ישראל מדינת הלאום של העם היהודי" נכתב כי החוק נחוץ דוקא עתה, כי אנו מצויים: "בזמנים בהם יש המבקשים לבטל את זכותו של העם היהודי לבית לאומי בארצו, ואת ההכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי." אלא שמגישי הצעת החוק לא טרחו להצביע על זהותם של הגורמים "המבקשים לבטל את זכותנו לבית לאומי".
25/11/2014  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
בי' בתשרי פרצה מלחמה יום הכיפורים    בכ"ב בתשרי שמחת תורה פרצה מלחמת חרבות ברזל    בי"ד בניסן, ערב פסח כמה שעות לפני ליל הסדר הכריז צה"ל בתזמון נדיר אשר רק צבא האויב וארגון החמאס היו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
כחברה עלינו לשנן את שתי הפרשות ולתת להן ביטוי במערכות חיינו היומיומיים, כחברה עלינו לאמץ את התפיסה החברתית וההומנית לפיה כל בני האדם שווים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il