בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לימוד תנ"ך אמיתי אינו להורידו לאדם אלא לרומם את האדם אליו, למושכו כלפי מעלה, כפי יכולתו. אבל שם יש גיבוב של כפירה, ליצנות, פריצות, חוצפה כלפי ענקי עולם, תמונות מגעילות, וטומאה מכל סוג ומכל זן
שמענו על תנ"ך בגובה עיניים, מתוך מחשבה גאוותנית ואווילית שאנו בדרגה של גדולי עולם. אחר כך שמענו על תנ"ך מתחת לגובה עיניים, כאשר מתוך ניפוח עצמי, אנו מחשיבים את עצמנו מעולים מהם. עתה, עם תוכנית תנ"ך 929 הגענו לתנ"ך בגובה ביוב. כמובן, לא הכל שם ביוב, יש גם מאמרים טובים, מלאי יראת שמיים. אך כיצד ידע הקורא התמים, אם קריאתו תדיף ריח בשמים, ככל דיבר ודיבר שיצא מפי רבונו של עולם ומילא את העולם ריח בשמים, או תדיף ריח סירחון ובאשה. וגם אם ראשית המאמר נראה טוב ויקר, כיצד ידע שאין רעל בסופו, כפתגם הרומאי לגבי עקרב In Cauda Venenum - הארס נמצא בזנב. יש שם גיבוב של כפירה, ליצנות, פריצות, חוצפה כלפי ענקי עולם, תמונות מגעילות, וטומאה מכל סוג ומכל זן. כמובן, אין זה חדש שלומדים תנ"ך מתוך כפירה, אבל הכופרים דאז היו ידענים, וכאן הגענו לכפירה רדודה. כמובן אין זה מנחם במאומה, אך אנו תמהים כיצד אנשים חכמים ונבונים, רציניים וישרים, מתפתים אחרי הבלים כאלה. כאמור, יש שם גם דברים כשרים, אבל גם זו אינה נחמה, אין החלק הכשר שבמרק מחפה על הטרף שבו, משל לפסוק "וזבובי מות יבאיש יביע שמן רוקח" (קהלת י א), זבוב אחד מגעיל דיו להמאיס בקבוק שלם של שמן טהור ואיכותי. כל זאת בעלות של 47 מיליון שקל. וכמובן גם אם זה היה חינם, זה היה עדיין חורבן. שהרי מטרת התנ"ך ולימודו הוא לרומם את האדם אל הקודש העליון, אל דבר השם. בוודאי יטענו שיש "להנגיש" את התנ"ך לכל אדם, אך לימוד תנ"ך אמיתי אינו להורידו לאדם אלא לרומם את האדם אליו, למושכו כלפי מעלה, כפי יכולתו. כלומר, יש שני אופנים ללמוד תנ"ך: לפני הבנת הכותב או לפי הבנת הקורא. הבנת הכותב היא כמובן לעילא-לעילא. אבל אם נלך לפי הבנת הקורא, הרי זה לא לימוד תנ"ך אלא לימוד האדם, גילוי עולמו הפנימי, מעין סדנה פסיכולוגית של מודעות עצמית. למשל מי שרואה בתנ"ך פריצוּת, הרי זה סימן שזה מה שיש לו בראש. כל זה מתחיל ממה שמכונה "הספרות הרומנטית של המאה ה-19", כגון רוסו, ב"וידויים" שלו, שראה אידאל לחשוף לרבים, את כל הסחי והמאוס שבו, על פרשו ועל כרעיו, מתוך טיעון שצריך פתיחות ושקיפות. לא כן! כולנו יודעים שבתחתית האישיות, מלבד הראשונים כמלאכים, זורם ביוב. אך אין זו סיבה לתת לו לפרוץ באמצע טרקלין החיים, אלא יש לאטום אותו במכסים אטומים לגמרי, כמו שחוסמים את פתחי הביוב ברשות הרבים, כדי שאף טיפת סירחון לא תבקע החוצה. אופנת ביוב זו אינה חדשה, אלא לפי מרן הרב קוק, היא הייתה עבודת הפְּעור במובן הנפשי של הוצאה לחוץ של כל סירחון פנימי, במקום להוסיף טהרה וקדושה, שלאיטם ירפאו כל נבלה [פנקסי הראיה א עמ' מה-מו ועיין עמ' כז]. כמה יפים הם דברי ספר הזוהר בנדון, אשר זהו תרגומם: "אוי לו לאדם, שאומר שהתורה הזאת באה להראות סיפורים בעלמא, דברי הדיוטות, שאם כך, גם בזמן הזה, אנו יכולים לכתוב תורה, עם דברי הדיוטות, ובאיכות יותר טובה. אפילו אותם שליטים בעלמא, יש ביניהם דברים עילאיים יותר, אם כך נלך אחריהם, נעשה מהם תורה באופן כזה" [זוהר בהעלתך קנב א. מובא בתפארת ישראל למהר"ל פרק יג ופרק נט]. אז אולי עדיף תורת-ויקטור-הוגו 939, תורת-שקספיר 949 ותורת-גיטה 959. אלא אנו עומדים בחרדת קודש מול תורת קודש ששמענו מפי הגבורה.
|
תאריך:
|
31/12/2014
|
|
|
עודכן:
|
31/12/2014
|
|
הרב שלמה אבינר
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
טיל אוילנשפיגל
|
31/12/14 19:40
|
|
|
|
הרשלה מאוסטרופול
|
31/12/14 20:53
|
|
|
|
איש יהודי היה
|
31/12/14 21:10
|
|
2
|
|
יוסי פלס
|
31/12/14 21:33
|
|
|
|
ליוסי פלס
|
1/01/15 05:25
|
|
|
|
יוסי פלס
|
2/01/15 21:43
|
|
3
|
|
לסיפורי פיות !!
|
1/01/15 07:54
|
|
4
|
|
טיל אוילנשפיגל
|
1/01/15 08:33
|
|
5
|
|
טיל אוילנשפיגל
|
1/01/15 08:33
|
|
|
|
מגיבים לא צנועים
|
1/01/15 09:22
|
|
הייתה שנה קשה מחד ורבת פעילות ואירועים מאידך. המושג שנה קשה - שנה מכרעת, שנה של הישגים ואירועים ביטחוניים, חברתיים ופוליטיים, מלווה את המדינה מאז מלחמת השחרור. הממשלה הקואליציונית כשלה, התפרקה ומכניסה את ישראל, לסחרחורת של בחירות, שאמנם הופכת להיות "ההצגה הטובה ביותר בעיר", אבל הכרטיסים שנשלם יעלו ביוקר רב. הציון הכללי לסיום השנה, כמעט טוב עם פוטנציאל לשיפור
|
|
|
כמי שחי בקריית שמונה כעשרים שנה, אני מודע לנחיצות בפעילות חדר מיון של בית חולים בעיר. אין צורך להרחיב בהסבר על חשיבות חדר ניתוחים, שמגיש סיוע רפואי דחוף לתושבי קריית שמונה וישובי הסביבה.
|
|
|
אני פונה אליכם, יהודים טובים ורחמנים, בקריאה נרגשת לסייע בידי להינצל ממצבי הנוכחי. כל אשר אני מבקש הוא לשבצני במקום ריאלי באחת הרשימות של המפלגות המתמודדות בבחירות הקרובות. מה אכפת לכם להושיט יד ליהודי מן היישוב? אני מבטיח לייצג אתכם נאמנה, בכנסת ומחוצה לה. מילתי ודברתי נתונות לכם שאם תסייעו, ובעזרתכם ועזרת היושב במרומים, אשב לי על כורסה מעור צבי, כל בקשותיכם תתמלאנה.
|
|
|
לצד זירות הלחימה הקלאסיות - הזירה הצבאית (הקונבנציונאלית והבלתי-קונבנציונאלית) והזירה המדינית הישירה - מתפתחות כשוות-משקל זירות הלחימה של הסייבר, הכלכלה, והתקשורת. תכלית השימוש בכל זירות הלחימה השונות, היא השגת יעדים מדיניים-פוליטיים. ללחימה המתנהלת בכולן יחדיו ובכל אחת מהן, כשהיא לעצמה, יכולת היזק עצומה לישראל. לצדן, תוססת גם הזירה המשפטית הבינלאומית, עד לאחרונה בולטת פחות מהאחרות, והפלשתינים ותומכיהם מיטיבים לעשות בה שימוש אינטנסיבי נגד ישראל, במימוש צעדים או באיום לממשם. בין היתר, מדובר בהחלטות בעצרת הכללית ובוועדות האו"ם; מינוי דווחים מיוחדים (Special Rapporteurs) מטעם האו"ם ל"שטחים הכבושים"; הקמת ועדות חקירה לבחינת פעולותיה הצבאיות של ישראל; תביעות משפטיות אזרחיות ופליליות בבתי משפט מדינתיים ברחבי העולם, תוך שימוש בסמכות השיפוט האוניברסאלית; פנייה למוסדות שיפוטיים בינלאומיים דוגמת בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) ובית הדין הפלילי הבינלאומי (ICC).
|
|
|
"אני לא מבין את זה, בכלל" - שאל אותי, כשהוא זוקף גבותיו בתמיהה, אחד מהפרופסורים המובהקים שלי, בחוג למחשבת-ישראל, במהלך שיעור שעניינו פענוח כתבי-יד קבליים של חוג מקובלים מסוים (ויותר לא אפרט ואפרש שכן פרופסור צנוע זה, ידוע בקנאותו לפרטיותו והמלים "ויקיפדיה" וגם/או "גוגל" זרים לו ומעוררים בו צמרמורת. על-כן אכבד פרטיותו, כמתבקש על-ידו). "אתה רוצה לומר לי שהשופטים, שופטים עצמם, בעניינים הקשורים אליהם?", שב תמה והקשה הפרופסור, כשסימן שאלה גדול על פניו עת סיפרתי, לו ולנוכחים בחדר בו התקיים הסימפוזיון, כי לפני שנים נאלצתי לעתור לבג"ץ, בשמו של העיתונאי, בן-ציון ציטרין, בדרישה כי יפורסמו - מראש וקודם מינויים לתפקידי שפיטה - שמות המועמדים והמועמדות לתפקידי שפיטה, כדי שניתן יהיה להתנגד - מראש - למינויים זה.
|
|
|
|