|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
גרוניס. דגש על יעילות [צילום: פלאש 90] נאור. מקצוענית [צילום: פלאש 90]

מעידן גרוניס לעידן נאור

בעוד שישה ימים תקבל מרים נאור מידיו של אשר גרוניס את נשיאות בית המשפט העליון. לקראת האירוע: כמה היבטים מרכזיים בנשיאותו של גרוניס ומבט על פסיקתה ודרכה של נאור
09/01/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   תגובות
ועוד משהו קטן
בעצם, לא כל כך קטן. עם מינויה של מרים נאור לנשיאת בית המשפט העליון, מתמנה אליקים רובינשטיין למשנה לנשיא. רובינשטיין, לפי מדד התפוקה של News1, הוא השופט היעיל ביותר בבית המשפט העליון ובפער גדול. כמעט תמיד יש לו מה לתרום לפסקי הדין, גם אם מדובר בכמה פסקאות של הסכמה עם חוות הדעת העיקרית, והוא עושה זאת בכל תחומי המשפט. בהחלט יהיה שם צוות מקצועני מהמדרגה הראשונה.


סיכום פסקי הדין הנבחרים של הנשיא אשר גרוניס
פסקי הדין העיקריים של אשר גרוניס, במיוחד בבית המשפט העליון, בחלוקה לפי נושאים
סיכום פעילותו של הנשיא אשר גרוניס בתחום ניהול הרשות השופטת
הפעילות הניהולית העיקרית של אשר גרוניס כנשיא בית המשפט העליון: הסכם רב-שנתי עם האוצר, נוהל דחיות, שמיעה רצופה, רווחת השופטים

ניהול המערכת
ריבוי של הרכבים מורחבים [צילום: פלאש 90]

נכון שהפתרון היסודי מצוי בידי שר המשפטים ולשכת עורכי הדין, אך גם לשופטים יש הרבה מה לתרום: חיוב בהוצאות אישיות במקרים קיצוניים, הטלת הוצאות ריאליות בתביעות מיותרות ואף הגשת תלונות אתיות במקרים המתאימים. צעדים כאלו צריכים לבוא בהנחיה/בפסיקה מלמעלה, אך גרוניס נמנע מלנקוט בהם

שיטת הסניוריטי מביאה, כידוע, לכך שוותיק שופטי בית המשפט העליון הוא המתמנה לנשיאו – ולא בהכרח המשפטן הטוב ביותר או המינהלן הטוב ביותר. זאת, למרות שנשיא בית המשפט העליון מופקד גם על ניהולה האסטרטגי של מערכת בתי המשפט. אהרן ברק, מגדולי המשפטנים של ישראל, לא ממש התעניין בצד הניהולי. דורית ביניש שבאה אחריו (עם ניסיון מניהול הפרקליטות) הייתה צריכה בנושאים רבים להתחיל כמעט מאפס, ואשר גרוניס המשיך בדרכה תוך נקיטת יוזמות חשובות משל עצמו.

גרוניס שם דגש, גם בהנחיותיו וגם בפסיקותיו, על ניצול יעיל ככל האפשר של משאבי בתי המשפט. הוא הורה לקיים ברציפות את דיוני ההוכחות בתיקים פליליים, ולא התרגש מזעקות השבר של חלק מעורכי הדין. באותה רוח, הוציא גרוניס הנחיות קשוחות בנושא דחיית דיונים; עמיתיו דחו עתירה לבג"ץ נגד הנהלים, אם כי קבעו שראוי לבחון אותם אחרי שנתיים כדי להסיק מסקנות. ואילו בפסיקותיו הוביל גרוניס קו של הטלת הוצאות משמעותיות בעתירות סרק, אשר למרבה הצער לא חלחל – ודאי שלא די הצורך – לערכאות הנמוכות יותר. לצד זאת, הוא הדגיש פעמים רבות את החשש מפני הגשת תביעות ייצוגיות סחטניות, וגם כאן עמד על הצורך שלא לבזבז את הזמן השיפוטי.

מצד שני, גרוניס הרבה להעביר תיקים להרכבים מורחבים בני חמישה, שבעה ואפילו תשעה שופטים. כמה דוגמאות: ערעור המדינה בנושא אהוד אולמרט והערעורים בפרשת הולילנד נדונים בפני חמישה שופטים; שבעה שופטים דנו בשאלה האם נתוני יעילות השופטים ייחשפו לציבור, בסוגיית קיצבת הבטחת הכנסה לאברכים, בפיצויים על ההינתקות, בעתירות נגד חוק הגז, בשאלת כפיית ברית מילה בידי בית הדין הרבני, בתעריפי המים, ברישום שני הומוסקסואלים כאבותיה של ילדה ובסוגיית הפריה מלאכותית ללסביות; העתירות בנושא חוק המסתננים, קיומן של ועדות קבלה ביישובים, הפטור לבתי ספר חרדיים מלימודי ליב"ה והדיון הנוסף בנושא אילנה דיין היו בפני תשעה שופטים. ספק אם זהו ניצול מיטבי של זמנם של שופטי בית המשפט העליון.

מערכת בתי המשפט אחרי שלוש שנותיו של גרוניס היא יעילה יותר, אם כי היא עדיין אינה מטפלת בבעיה השורשית שלה: ריבוי עורכי דין גרועים, היוזמים הליכים מיותרים ואינם יודעים כיצד להתכונן לדיונים ולהתנהל בהם. נכון שהפתרון היסודי מצוי בידי שר המשפטים ולשכת עורכי הדין, אך גם לשופטים יש הרבה מה לתרום: חיוב בהוצאות אישיות במקרים קיצוניים, הטלת הוצאות ריאליות בתביעות מיותרות ואף הגשת תלונות אתיות במקרים המתאימים. צעדים כאלו צריכים לבוא בהנחיה/בפסיקה מלמעלה, אך גרוניס נמנע מלנקוט בהם.

בשולי הדברים: מדד תפוקת שופטי בית המשפט העליון, שפורסם לראשונה ב-News1 באוגוסט 2014, גילה שגרוניס הוא אחד השופטים הפחות-יעילים בעליון. גרוניס ניצב במקום ב-12 בלבד, עם 212 נקודות – 56% פחות מאשר אליקים רובינשטיין שהיה במקום הראשון, ו-32% פחות מהנשיאה הבאה, מרים נאור, שהייתה שלישית.

דעת מיעוט
אצלו לא היו מעיזים [צילום: פלאש 90]

כאשר נשיא בית המשפט העליון נותר במיעוט, זה מלמד רבות גם עליו וגם על חבריו. זה מוכיח שקיימת עצמאות מחשבתית של השופטים האחרים, וזה מוכיח שהנשיא אינו נבוך מהיותו במיעוט. זהו בהחלט מצב שראוי להשתבח בו

כאשר קראתי את פסק הדין בעתירה נגד נוהל הדחיות, חשבתי מיד: אצל אהרן ברק זה לא היה קורה; השופטים לא היו מעלים על דעתם לרמוז שנוהל שהוציא ברק עלול להיות בעייתי. המחשבה הבאה הייתה: העובדה שזה קורה לגרוניס, היא דווקא לזכותו.

גרוניס מצא את עצמו יותר מפעם אחת במיעוט בנושאים מרכזיים. הוא היה היחיד מבין תשעת שופטי בג"ץ שסבר שאין להדיח את ראשי הערים שהועמדו לדין ערב הבחירות ב-2013. בנושא חוק המסתננים הוא נמנה על המיעוט שסבר שאין לבטל את החוק, נאמן לתפיסתו לפיה ההתערבות בחקיקה צריכה להיעשות בריסון רב. עוד לפני שהתמנה לנשיא היה היחיד, בהרכב של תשעה שופטים, בקובעו שבמשפט הפלילי יש כללים פרשנות שונים מאשר ביתר ענפי המשפט. והיו עוד מקרים בולטים בהם נותר במיעוט.

ההלכה קובעת, שבהצבעות בסנהדרין מתחילים מהחבר הזוטר ביותר והנשיא מביע אחרון את דעתו – כך שהבעת הדעות תהיה חופשית מלחצים ויראת כבוד. כאשר נשיא בית המשפט העליון נותר במיעוט, זה מלמד רבות גם עליו וגם על חבריו. זה מוכיח שקיימת עצמאות מחשבתית של השופטים האחרים, וזה מוכיח שהנשיא אינו נבוך מהיותו במיעוט. בהחלט מצב שראוי להשתבח בו.

שופטים בעייתיים
אפילו לא נשלח לחופשה

מה שבלט אצלו בתחום ההגנה על שופטים, היה היד הרכה שנקט כלפי שופטים שנקלעו לסיטואציות בעייתיות. למעשה, גרוניס כמעט ולא טיפל בהם, יצר תחושה שהם מורמים מעם, וזהו בהחלט כישלון ניהולי

כמו קודמיו בתפקיד הנשיא, גם גרוניס דחה כמעט את כל הבקשות לפסילת שופטים. מה שבלט אצלו בתחום ההגנה על שופטים, היה היד הרכה שנקט כלפי שופטים שנקלעו לסיטואציות בעייתיות. למעשה, גרוניס כמעט ולא טיפל בהם, יצר תחושה שהם מורמים מעם, וזהו בהחלט כישלון ניהולי.

כאשר התפוצצה פרשת הפרוטוקול שזייפה ורדה אלשיך, גרוניס הניח לה להמשיך את חופשתה בחו"ל ורק עם חזרתה ארצה זימן אותה לבירור. בסופו של דבר, אלשיך הקדימה בכמה חודשים את פרישתה, ובכלל לא ברור האם לגרוניס הייתה יד בהחלטתה. כאשר חשף יואב יצחק את עבירות המין המיוחסות לנשיא המחוזי יצחק כהן, גרוניס לא הורה לו לצאת לחופשה, לא השעה אותו ובוודאי שלא פיטר אותו; כהן עשה את כל זה בעצמו. כך, להבדיל, היה כאשר השופט משה גלעד נחשד בעבירות מס: הוא יצא לחופשה מיוזמתו, והנהלת בתי המשפט אפילו לא דיווחה על כך. התנהלות כזו אינה מוסיפה לאמון הציבור במערכת בתי המשפט.

משוב השופטים
חרם פסול [צילום: פלאש 90]

מערכת המשפט אינה העסק הפרטי של גרוניס והשופטים לא עובדים אצלו. אין זה ראוי שגורם ציבורי המחויב בשוויוניות יטיל חרם, על אחת כמה וכמה – בתי המשפט. עוד יותר פסולה הייתה התייצבותו חסרת התקדים של גרוניס לצידה של האופוזיציה בלשכת עורכי הדין

תגובתו של גרוניס למשוב השופטים שהחיה ראש לשכת עורכי הדין, דורון ברזילי, הייתה שגויה ואף פסולה. הוא הטיל חרם על ברזילי ועל הוועד המרכזי של הלשכה, אסר על כל השופטים להשתתף באירועים שמארגנים הללו, והוא עצמו הופיע עם ברזילי על במה אחת כמי שכפאו שד רק בשל נוכחותו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין.

גרוניס התנהג בהקשר הזה כיו"ר ארגון מקצועי ולא כראש המערכת השיפוטית. נכון, המשוב בעייתי. נכון, מקורות המימון שלו בעייתיים עוד יותר. נכון, ברזילי משתמש בו לצורכי בחירות. אבל מערכת המשפט אינה העסק הפרטי של גרוניס והשופטים לא עובדים אצלו. אין זה ראוי שגורם ציבורי המחויב בשוויוניות יטיל חרם, על אחת כמה וכמה – בתי המשפט. עוד יותר פסולה הייתה התייצבותו של גרוניס לצידה של האופוזיציה בלשכת עורכי הדין (ראשי המחוזות), כאשר בכך התערב בצורה חסרת תקדים בפוליטיקה הפנימית של הלשכה – והכל פחות משנה לפני הבחירות לראשותה. מה עוד, שיש הטוענים שהתנגדותו של גרוניס רק חיזקה את מעמדו של ברזילי.

פוליטיקה ומכרים
ממתי פברוק הוא תום לב? [צילום: פלאש 90]

ניתן להעלות על הדעת לפחות שלושה פסקי דין מרכזיים שלו שנראו כמוטים פוליטית: הכשרת התמודדותה של חנין זועבי בבחירות לכנסת ה-19, דחיית העתירה נגד אי העמדתה לדין בפרשת ה"מרמרה" וההוראה להרוס את מאחז עמונה

את אהרן ברק האשימו גורמים שונים, בעיקר חרדיים ומן הימין, בכך שדעותיו משפיעות בצורה משמעותית על הכרעותיו. נגד גרוניס לא נשמעו טענות כאלו, למרות שניתן להעלות על הדעת לפחות שלושה פסקי דין מרכזיים שלו שנראו כמוטים פוליטית: הכשרת התמודדותה של חנין זועבי בבחירות לכנסת ה-19, דחיית העתירה נגד אי-העמדתה לדין בפרשת ה"מרמרה" וההוראה להרוס את מאחז עמונה.

עוד פסק דין של גרוניס שעורר אי-נוחות היה בדיון הנוסף בעניין אילנה דיין. גרוניס כתב את חוות הדעת העיקרית, בה ביטל את הגנת "אמת לשעתה", וקבע שלעיתונות יש חובה חברתית לפרסם עניינים בעלי חשיבות ציבורית. במקרה הספציפי של סרן ר' קבע גרוניס, כי דיין פעלה בתום לב ולכן היא נהנית מהגנת החובה החברתית. גרוניס אומנם אמר שהתנהלותה של דיין הייתה על הגבול, אך משום מה קבע שהיא לא חצתה אותו. אלא שקביעה זו עמדה בניגוד לעובדות, ולפיהן דיין פברקה קטעים משמעותיים בתחקיר ויצרה בכך רושם שלילי שגוי לגבי סרן ר'. האם עיתונאי אחר, פחות מקושר לצמרת המשפטית, היה זוכה ליחס סלחני שכזה?

הנשיאה הבאה
בראש ההרכב שדחה את ערעורו [צילום: פלאש 90]

בנושא האקטיביזם השיפוטי – מה שהפך להיות נייר הלקמוס לבחינת שופטי העליון – היא ניצבת איפשהו באמצע בין ברק וביניש לבין גרוניס, קרוב יותר לאחרון מאשר לראשונים. כמי שהופקדה על רוב הבקשות לדיונים נוספים, המשיכה נאור בקו הקבוע של דחיית הבקשות בזו אחר זו. מבחינת תחומי משפט, מדד התפוקה של News1 – בו דורגה במקום השלישי – הראה שנאור פועלת במידה שווה בכולם, למרות שהיא נחשבת יותר לפליליסטית

מרים נאור היא קודם כל מקצוענית, ולא מעטים סבורים שהיא השופטת הטובה ביותר בישראל. היא יושבת על כס השיפוט כבר 34 שנים ועברה בשלוש הערכאות, בכולן נודעה ביעילותה הרבה, בתפיסתה המהירה וביכולתה השכלית המרשימה. פסקי הדין של נאור הם כמעט תמיד יבשים וענייניים; קשה מאוד למצוא דוגמאות להבעת רגשות מצידה. היא גם נוטה להתמקד בעניין שבפניה, ללא יומרות לתקן עולם, ובכך ממלאת את תפקידו המרכזי של השופט: להכריע בתיק שהוצב לפתחו.

באופן טבעי, תחת ידיה של נאור עברו תיקים חשובים רבים, במיוחד בתחום הפלילי. בבית המשפט המחוזי בירושלים היא ישבה במשפט הבנקאים והרשיעה את האחראים לוויסות המניות; היא הייתה גם חברה בהרכב שהרשיע את אריה דרעי. בבית המשפט העליון עמדה נאור בראש ההרכב שדחה את ערעורו של משה קצב ובראש ההרכב שדחה את ערעורו של אליאור חן, ואילו דעת המיעוט שלה בפרשת שמעון שבס הפכה בדיון הנוסף להלכה המחייבת עד היום בתחום הפרת האמונים.

בנושא חוק המסתננים נמנתה נאור על הרוב שהחליט לבטל אותו, ובפסק דין אילנה דיין היא הצטרפה בשורה אחת לדעתו של גרוניס. נאור הייתה חלק מהרוב שדחה עתירה של לסביות להרות באמצעות הפריה מלאכותית, ומאידך – כתבה את חוות הדעת העיקרית שאפשרה לשני גברים להירשם כאבותיה של ילדה. היא הייתה בדעת הרוב גם היה בדחיית העתירה נגד הימנעות מלימודי ליב"ה בחינוך החרדי, בפסק הדין שביטל את קצבאות הבטחת ההכנסה לאברכים, בדחיית העתירות נגד חוק הגז ובדחיית העתירה נגד פעילותן של ועדות קבלה ליישובים. נאור כתבה את דעת הרוב שקבעה, כי לבית הדין הרבני אין סמכות לכפות ברית מילה כחלק מסכסוך גירושין, אך החזירה לו את התיק לבחינה נוספת. היא גם כתבה את חוות הדעת המובילה בהחלטה שלא להעניק פיצויים נוספים למפוני ההינתקות.

אין זה אומר שלנאור אין תפיסות עולם. ודאי שיש לה. בנושא האקטיביזם השיפוטי – מה שהפך להיות נייר הלקמוס לבחינת שופטי העליון – היא ניצבת איפשהו באמצע בין ברק וביניש לבין גרוניס, קרוב יותר לאחרון מאשר לראשונים. כמי שהופקדה על רוב הבקשות לדיונים נוספים, המשיכה נאור בקו הקבוע של דחיית הבקשות בזו אחר זו. מבחינת תחומי משפט, מדד התפוקה של News1 – בו דורגה במקום השלישי – הראה שנאור פועלת במידה שווה בכולם, למרות שהיא נחשבת יותר לפליליסטית.

תפיסותיה הניהוליות של נאור לא ידועות; היא מעולם לא ניהלה בית משפט, וכעת תופקד על המערכת כולה. מותר לשער, שנאור תמשיך בקו של הגברת היעילות, ואולי תנקוט ביד תקיפה יותר כלפי מי שמציפים את בתי המשפט בהליכים מיותרים. אחרי 34 שנים, יש לה 33 חודשים להטביע את חותמה.

תאריך:  09/01/2015   |   עודכן:  09/01/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מעידן גרוניס לעידן נאור
תגובות  [ 22 ] מוצגות   [ 22 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דיוגנס מהחבית
9/01/15 08:42
 
א ל י
9/01/15 10:40
2
סהר שוקר
9/01/15 08:48
3
בני בנקר
9/01/15 09:04
 
שאול א.
9/01/15 10:52
 
בני בנקר
9/01/15 12:47
 
אשר כהן
9/01/15 15:44
 
יוסי מ
10/01/15 14:03
4
שאלה קטנה
9/01/15 10:05
5
גולדבלט משה
9/01/15 10:27
6
אזרח ותיק ומנוסה
9/01/15 10:43
7
אהרון שחר
9/01/15 10:46
8
עידןסובול
9/01/15 10:54
 
הנ"ל
9/01/15 17:04
9
נאורות
9/01/15 11:11
10
בארץ. תודה!
9/01/15 11:15
11
רע לעם ישראל
9/01/15 11:34
12
אשר כהן
9/01/15 12:22
13
בחקירה פלילית
9/01/15 12:33
 
סהר שוקר
5/03/15 22:46
14
מסעודה משדרות
9/01/15 12:58
15
פרעאנקי
9/01/15 15:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בנאום שנשא השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השקת מסע ההסברה של הליכוד לקראת הבחירות לכנסת הייתה חסרה התחייבות בלתי נמנעת בעת הזו.
09/01/2015  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
ראובן תבע את שמעון בבית דין לממונות שסמכותו כבורר. לדברי ראובן, שניהם קנו שתי חלקות אדמה סמוכות לצורך בנייה. שמעון מכר ללוי את חלקתו. ראובן טוען שהיה על שמעון להודיעו, שהוא רוצה למכור חלקתו, כי לוי רוצה לקנות ממנו את החלקה לצורך בניית בית גדול על שתי החלקות. לדברי ראובן, יש באותו מקום עוד חלקות למכירה, כך שלוי יוכל לקנות באותו מקום חלקה באותו מחיר, ואין שום סיבה שהוא (ראובן) יצטרך לקנות חלקה אחרת במקום אחר, ודירותיו יהיו רחוקות זו מזו.
09/01/2015  |  הרב ד"ר רצון ערוסי  |   מאמרים
אני לא אנקוף אצבע כדי להגן על מי שנפגע לו ה"כבוד". לא על גזע. לא על עדה. לא על מיגדר. כי אם אקבל שפגיעה ב"כבוד" היא עילה לצאת למלחמת עולם, אין לי קייס להתפלץ נוכח אלה שבשל פגיעה ב"כבוד" של המשפחה, לשיטתם, שוחטים את ביתם שלהם, או את אחותם. אבל מתן זכויות לאחד, ושלילתן, על-רקע גזע, או עדה, או מיגדר, מן האחר, זוהי הגזענות אשר כדי למגר אותה אני אעלה על בריקאדות.
08/01/2015  |  אריה גל  |   מאמרים
בימים אלו ראינו בטלוויזיה את שני הרבנים הספרדים הראשיים האחרונים, כב' הרבנים הגדולים יוסף ועמר שליט"א, חותמים ברוב טקס על חרם ונידוי על כל מי שפרסם או יפרסם קלטות בהן מופיע המרן, כב' הרה"ג עובדיה יוסף זצ"ל, בעצמו רב ראשי ספרדי לשעבר, שנתבקש שלא להאריך עוד את כהונתו, בין היתר בשל עיסוקו בפוליטיקה.
08/01/2015  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
בוז'י הרצוג מנסה בכל הזדמנות לצייץ את המלה "מהפך". למעשה הוא מעורר רחמים, והמלה נשמעת מפיו כ"מערך" ולא כ"מהפך". ואכן, למרות ניסיונו להגדיר את בריתו עם שותפתו הבכירה לבני כ"מחנה ציוני", אין לנגד עינינו אלא גלגול נוסף של המערך, גם אם המערך של פעם היה נחשב היום לימין. על כן אין פלא שהפריץ מרמאללה מתגייס אף הוא למען המערך
08/01/2015  |  רון בריימן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il