בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כיצד קשורה פרשת השבוע וארא למריבות שלנו עם בן/בת הזוג ביומיום? ● במילה אחת - גאווה. פעמים רבות שהגאווה שלנו גורמת לנו לטעויות רבות ובעקבות כך לסבל אמיתי
החיים הזוגיים לא תמיד מתנהלים על מי מנוחות, ישנן מריבות, ישנם ויכוחים וחילוקי דעות, וישנם גם רגעים לא נעימים. ההתמודדות בתוך הקלחת הסבוכה לא פשוטה, על כל אחד מבני הזוג לגלות בגרות ואיפוק, סובלנות ואורך רוח. אך התמודדות נוספת וקשה לא פחות מתחילה כאשר מבינים שהצדק נמצא עם הצד השני - "אני טועה, ועכשיו צריך להודות בטעות". בפרשתנו "וארא" אנו נפגשים עם פרעה. משה רבינו מבקש לשחרר את עם ישראל, ומכיוון שהשם מקשה את ליבו של פרעה והוא נשאר עומד ברשעו, מגיעות עליו ועל כל עמו מכות קשות ונוראות. המכה השנייה היא מכת צפרדע, כמויות אדירות ובלתי נתפסות של צפרדעים ממלאות כל חור במצרים. ולאחר שהושלמה ה"משימה" משה נכנס אל פרעה ושואל אותו מתי הוא רוצה להסיר את הצפרדעים ממנו ומעמו. תשובתו של פרעה מפתיעה: "למחר". 1 פרעה חושד במשה: "מה פתאום אתה מגיע אלי ושואל מתי להסיר את הצפרדעים?! אולי זו לא בדיוק מכה שהגיעה מלמעלה, אולי זו תופעת טבע שאתה ברוב מומחיותך הצלחת לחזות ועכשיו כשהיא צריכה להיגמר מאליה אתה מנסה לקחת את הקרדיט לעצמך. לכן אתקיל אותך, מן הסתם ציפית שאבקש שתסיר את הצפרדעים היום, אך לא ולא, בקשתי היא שתסיר את הצפרדעים מחר". פרעה לא מוכן להודות שמשה צודק, למרות שכבר ראה אותות וסבל ממכת הדם, הוא עדיין מנסה להיאחז בבדיל תלוש של תקווה, הוא אפילו מוכן לסבול יום נוסף של סבל נורא ואיום, רק לא להודות שמשה צודק. כיצד פרשה זו קשורה לחיי הזוגיות שלנו? ובכן, במילה אחת - גאווה. פעמים רבות הגאווה שלנו גורמת לנו לטעויות רבות ובעקבות זאת לסבל אמיתי. לעיתים כאשר אנחנו בעיצומה של מריבת אוהבים, יצר הגאווה שלנו מונע מאיתנו להודות בשגיאות שלנו, וכך ויכוח קטן יכול להפוך לכדור שלג מתגלגל של משבר ביחסים. אם רק נדע לבטל את הגאווה האיומה הזאת, ולהודות שהצדק עם בן/בת הזוג כמה דקות לפני שנהיה מאוחר מדי, נוכל לחסוך המון קשיים ובעיות, המון מתחים ואנרגיות שליליות. צריך רק לדעת להודות בזמן, וזוהי חוכמה גדולה ביחסים בינאישיים.
|
|
1. שמות ח', ה'
|
|
תאריך:
|
15/01/2015
|
|
|
עודכן:
|
15/01/2015
|
|
הראלה ישי
|
|
בעשור האחרון תוחלת החיים בישראל עלתה ב-2.3 שנים. המשמעות היא, בין היתר, שישנם הרבה יותר קשישים בישראל מבעבר. חלק מקשישים אלו שרדו את תופת השואה, אחרים עלו ארצה ממקומות שונים בעולם, אחרים נולדו בישראל והקימו את המדינה, ייבשו ביצות, איבדו יקירים במחלות, בפרעות ובפוגרומים.
|
|
|
כתושבי מדינת ישראל התברכנו בשפה העברית העתיקה והעשירה לצורך התקשורת הפנימית בינינו, אך אנו מוצאים את עצמנו בבעיה דומה לזו של הולנד, למשל, בה מעטים בעולם יבינו אותנו בשפתנו שלנו. אפשר רק לקנא בדוברי צרפתית, ספרדית וערבית - שפות שחוצות גבולות רבים בעולם. מאחר שקשרי החוץ של מדינת ישראל הם קריטיים לקידומה, שלא נאמר להישרדותה, יש חשיבות רבה באופן בו אנו מתקשרים עם העולם באנגלית, במיוחד באמצעות ערוצי המדיה המשודרים השונים.
|
|
|
התקשורת מוצפת בקביעות בגל מאמרים ושידורים, של קבוצת עיתונאים מוכרים שמרבים ליעץ לפרש ולבקר את הדרג הצבאי והמדיני על מהלכי צה"ל במלחמה בטרור הפלשתיני, ועל החלטות מדיניות ממשלתיות.
|
|
|
הבית היהודי או הישראלי? איך זה שקופה הנחשבת כענייה מפזרת כספים בנדיבות? ריאליטי גירסת בחירות מה המשותף בין מיזם 929 לחילול הכותל? אדם ליוויקס וסינדרום ירושלים ולקינוח פסוקו
|
|
|
אין ספק שרצח 17 אזרחים תמימים בפריז מנימוקים של קנאות דתית, במקרה זה איסלאמית, הוא אירוע קשה. הפיגוע במערכת העיתון "שרלי הבדו", איננה רק פיגוע באנשים חפים מפשע, הוא גם ניסיון לפגוע ברעיון, שאצל מספר לא קטן של אנשים מייצג "דת אחרת" - זכויות האדם וחופש הדיבור. בעוד הדיון ברעיון, הוא כביכול ויכוח תאורטי- עיוני, הדיון בחיי-אדם שקופחו הוא דיון במעשה רצח המוני. הפעם היה האירוע בפריז, ופריז כידוע סבורה שהיא איננה עוד עיר אחת, אלא היא פריז,... הפריז,... האחת והיחידה. סליחה, אבל את הייחוד הזה אינני מוכן להעניק לה. פריז איננה חשובה יותר מירושלים, למשל, ואיננה זכאית לחיים בטוחים יותר מתל אביב, למשל. ומי שאינו רואה זאת כך, אל יצפה ליחס מיוחד.
|
|
|
|